Конспект заняття з сенсорного розвитку для першої молодшої групи «Качечка йде – каченят веде»
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей добирати предмети, однакові за кольором; вправляти у називанні основних кольорів, закріплювати вміння дітей диференціювати предмети за величиною; продовжувати знайомити з поняттям «великий-маленький»;удосконалювати знання множин «один-багато»; розвивати сенсорні здібності, дрібну моторику пальців рук, увагу, пам’ять, сприймання, мовне дихання; виховати інтерес до пізнавальної діяльності, бажання допомагати іншім, почуття емпатії.
Попередня робота: вивчити закликану, розглядання та обговорювання ілюстрації «Качечка з каченятами».
Матеріал та обладнання: Іграшкова качка, гумові каченята з різнокольоровими бантиками, для дидактичної гри «Знайди галявинку для каченяти», паперові галявинки різного кольору, стрілки різних кольорів, картонне сонечко, прищепки жовтого кольору, таз з водою, кукурудза та квасоля.
Хід заняття:
Занести качечку, яка загубила своїх діточок.
Дітки це хто? (качка) – Яка вона? (жовта, велика) – Як називають діточок качки? (каченята) – Допоможемо качечці знайти діточок? (так)
На підлозі по колу розкладені стрілки різного кольору, які допоможуть нам знайти каченят. (Діти одне за одним йдуть за стрілками, імітуючи ходу каченят). В кінці путі знаходять гніздечко з каченятами.
– Щсь ми й знайшли каченяток! – Вони схожі на качку? (так) Качка велика, каченята…(маленькі), качка одна, а каченяток…(багато.)
– Подивіться, які чудові галявинки, треба підібрати галявинку для кожного каченяти.
Дидактична гра «Галявинка для каченяти» - дитина узгоджує за кольором бантик на каченяті з кольором галявинки.
– Погляньте яке чудове озеро, а наші каченята дуже люблять плавати. Пропоную їх запустити в воду.
Дихальна вправа «Качечка пливи» (Діти пускають своїх каченят у воду і дують на них) – розвивати мовне дихання.
– Мені здається, що наші каченята змерзли і іх треба зігріти. Але для цього потрібно сонечко. Давайте покличемо сонечко.
Закличка «Вийди, вийди, сонечко!» Діти стають в коло і виконують рухи згідно словам, при цьому співають пісню.
Погляньте, з’явилось сонечко! Яке воно? (жовте, гругле,гаряче…) – Але чогось на вистачає? (промінчиків) – Правильно, давайте зробимо сонечку промінці.
Гра «Промінчики для сонечка» (розвиток дрібної моторики пальців рук) Діти, за допомогою прищепок, роблять сонечку промінці.
– Наші каченята вже зігрілись і їх треба погодувати. Що люблять їсти каченята? (кукурудзу). Погляньте, кукурудза змішана з квасолею, треба перебрати.
Вправа на розвиток дрібної моторики рук «Вибери кукурудзу»
Молодці, дітки! Ми допомогли мамі-качці знайти її діточок, пограли з ними, зігріли, нагодували, а тепер їм час додому. До побачення!!!