Шість правил вчителя, якщо в класі учень з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Дитина з ООП — це окрема особистість з інтересами й уподобаннями. Тому, якщо в класі є учень з особливими освітніми потребами вчителю варто змінити фокус із того, що дитина не може, і сконцентруватися на тому, що вона може.
Перегляд файлу

Учням – Моя школа 

 

 

 

Якщо в класі учень з особливими освітніми потребами:

6 правил вчителя

Шкільна освіта для всіх»: МОН впроваджує інноваційні підходи для ширшого  доступу до інклюзивної освіти

 

Розробила асистент вчителя:

Славінська Ж.В.

Картинки Школа – Telegraph

Методичний посібник для педагогів закладів дошкільної освіти ТЕМА:  «ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ»Правило № 1

Акцент на дитину

Пам’ятайте: перед вами — дитина, а не її особливості. Дитина з ООП — окрема особистість з інтересами й уподобаннями. Нам варто змінити фокус із того, що дитина не може, і сконцентруватися на тому, що вона може.

Вчителям варто сприймати індивідуальні відмінності учнів як корисний ресурс, а не як проблему.

 

Правило № 2

Знайомство

Ще до того, як до класу прийде учень з особливостями розвитку, в колективі слід створити сприятливу й дружню атмосферу. Для цього вчителю варто організувати окрему зустріч чи мінітренінг для батьків класу, щоб пояснити, у чому полягає особливість розвитку чи поведінки дитини з ООП. Можна переглянути разом ролики про інклюзивне навчання чи конкретно про особливості розвитку або психіки саме цього учня-новачка.

Інклюзивна освіта – Рогатин ІРЦТакож вчителю добре було б познайомитися з батьками учня та розповісти, як все влаштовано в школі. А ще — детально поговорити про дитину.

 

Правило № 3

Розмова з майбутніми однокласниками

Батькам учнів варто поговорити вдома з дітьми: «До вас прийде дівчинка, яка погано бачить. Вона сидітиме за першою партою, а її зошит буде відрізнятись від твого». Або ж: «Разом із тобою у класі навчатиметься хлопчик з аутизмом.

Він користуватиметься спеціальними книгами/картками. Буде добре, якщо ти і твої друзі приглядатимете, щоб ці речі завжди були поряд з ним. Або: «Якщо твоя нова однокласниця говоритиме замість слів певні звуки — це не тому, що вона якась невихована чи «не така». Вона просто не може інакше. У когось низький чи високий зріст, волосся — руде чи кучеряве. Ми різні, і в цьому особливість цієї дитини».

 

Правило № 4

Анкета із секретами

До першого знайомства з учителем батькам учня з ООП варто розробити детальну анкету, яка розповість про всі важливі аспекти в спілкуванні з їхньою дитиною.

Саме так вчитель дізнається, що подобається цій дитині, а що ні.  До прикладу, дитина потребує, щоб вчитель сідав поряд з нею, а не навпроти. Або ж не любить гучні звуки, тому треба подумати, як приглушити звук дзвоника в класі, щоб це не стало негативним тригером.

Побудова інклюзії в школі: ролі основних учасників та дієві підходи.  Пояснюють експерти | Українська правда _Життя 

 

 

 

 

Правило № 5

Визначити суперсилу дитини

Гарний спосіб допомогти влитись у клас дитині з особливостями розвитку — визначити її суперсилу. Наприклад, вона вміє робити щось, чого інші не вміють. Дитина з порушеннями слуху користується жестовою мовою. «Чи знаєте ви хоча б одне слово жестовою мовою? Чи можете прочитати щось за допомогою шрифта Брайля? Тоді можете навчитись у нашого нового однокласника».

 

Правило № 6

Спокійно реагувати

Буває, що дитина з особливими освітніми потребами поводиться нестандартно: щось викрикує, ховається під стіл, закриває обличчя руками чи навіть падає. Вчителю варто налаштуватись на спокійну реакцію в таких випадках. Якщо дитина потребує допомоги — надати її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інклюзія в Краматорську: вже відкрито 27 інклюзивних класів та 6 груп в  дитсадках - Антикризовий медіа-центр

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку