Нестеренко Наталія Олександрівна 2 клас НУШ
Ранкове коло
Тема: Я живу на Україні
Мета: поглибити знання учнів про нашу країну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси, уяву, фантазію; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до символів.
Обладнання: ілюстрації України, ноутбук, пелюстки для ромашки, мікрофон.
Хід ранкової зустрічі
I. Вітання. Стаємо всі в коло.
Вчитель: Добрий ранок всім вам, друзі!
Діти: Добрий ранок! Добрий день!
Вчитель: Ми зібрались в класі дружнім.
Діти: В Україні ми живем.
Добрий день, моя країно!
Добрий день тобі й мені.
Я живу на Україні
Найпрекраснішій землі.
Добрий день, поля і квіти!
Добрий день, моя земля!
Я бажаю Україні
Тільки миру і добра! (використовую власні вірші)
ІІ. Оголошення теми зустрічі.
ІІІ. Робота по темі.
1. Асоціації зі словом Україна.
- Давайте, поки ми стоїмо в колі, по черзі назвемо, що для нас Україна. Я розпочну, а ви продовжуйте. Україна – це сильна держава.
Відповіді дітей:
- Україна – моя Батьківщина.
- Україна – це моя рідна земля.
- Україна – це моя родина.
- Україна – це широкі лани.
- Україна – непереможна.
- Україна – це жовто-блакитний прапор.
- Україна багата хлібом.
- Україна багата піснями.
- Україна – це працьовиті люди.
- Україна – це мальви біля вікна.
- Україна все одно переможе!
Вчитель: дуже гарні та правильні слова ви сказали про Україну. А зараз сідайте за парти, переглянемо відеоролик про Україну.
2. Перегляд відеоролика.
https://www.youtube.com/watch?v=nsRstphg3X8&list=RDEMFR3wWEUarMLGLLb0lQDGiQ&index=1
3. Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»
1. Назва нашої держави? (Україна)
2. Столиця України? (Київ)
3. Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)
4. Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України)
5. Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)
6. Назвати обереги українського народу. (Віночок, рушник)
7. Ім’я найвідомішого українського поета. (Тарас)
8. Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)
9. Яка найвища гора в Україні? (Говерла)
10. Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа)
11. З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом – сіллю)
12. Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)
13. Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)
14. Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)
4. Гра «Мікрофон»
- Уявіть, що до нас у клас приїхав хлопчик разом з батьками з іншої країни. Він не знає про нашу Україну! Розкажіть йому про Батьківщину, покажіть ті місця України, де ви побували. Кореспондент бере інтерв’ю в учнів.
5. Складання ромашки з побажаннями для України та українців.
- У вас є пелюсточки напишіть свої побажання для України та українців на майбутнє.
Діти пишуть короткі вислови, по черзі промовляють їх, підходять до дошки, прикріплюють пелюстки та утворюють ромашку.
Побажання: миру, перемоги, процвітання, щастя, радості, швидкої перемоги, скорішої перемоги, міцного миру.
ІV. Рефлексія
Діти оцінюють настрій свій на кінець заняття та прикріплюють прищіпку до малюнка, який відповідає настрою.