Тема: Яка поведінка на вулиці тобі не зашкодить?
Мета: Розширити рівень теоретичних знань формування у молодших школярів правил дорожнього руху; поглибити знання про структуру уроку, сприяти формуванню вміння складати план - конспект уроку із соціальної та здоров’язбережувальної освітньої галузі .
Завдання: ознайомити учнів з місцями безпечного переходу проїжджої частини дороги, із дорожніми знаками, закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях; виховувати в учнів уважність, обережність, ввічливість; розвивати навички командної роботи, спостережливості.
Обладнання: таблиці, презентація, відео.
План викладу:
1. Корисні номери.
2. ПДР.
3. Дорожні знаки.
4. Поведінка на вулиці.
Хід заняття
- Я попрошу на нашому уроці не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати, дружно і плідно працювати.
- Чи пам’ятаєте ви, які номери потрібно набирати у разі небезпеки?
- Хто закріплений за номером 101? 102? 103? 104?
- Молодці, пам’ятаєте.
- А ще, небезпека може нас настигнути й на вулиці. Наприклад, коли ви йдете до школи або додому, або якщо ви навіть на прогулянці.
- Щоб не траплялось небезпечних ситуацій і не було поганих наслідків, потрібно дотримуватись певних правил на вулиці. Тоді ви будете в безпеці.
- Саме сьогодні ми поговоримо про поведінку на вулиці та ознайомимось з важливими дорожними правилами. Ними ви зможете поділитись з друзями та батьками, щоб і вони знали як поводитись правильно на вулиці.
Вправа «Асоціативний кущ»
- Багато хто з вас ходить до школи самостійно, без дорослих, тому ви всі повинні пам'ятати такі правила:
- Які ще правила ви можете назвати? Чи знаєте ви, як потрібно поводитись на вулиці?
- Всі ми є пішоходами, тому повинні знати правила переходу вулиці і дотримуватися цих правил.
- Кожна вулиця має проїзну частину для руху транспорту й тротуар для руху пішоходів. Переходити вулицю можна тільки там, де обладнанні пішохідні переходи.
(показую фото)
- На малюнку ми бачимо, що діти можуть перейти дорогу по «зебрі». Але обов’язково звертаючи увагу на світлофор.
- Діти, а що ми маємо робити, якщо горить червоне світло ? (показую фото, обговорюємо)
- Якщо зелене? А жовте?
- Правильно. І ні в якому разі не можна бігти, потрібно спокійно переходити дорогу.
- А, ось, розгорніть підручник на ст.42 і зверніть увагу на перший знак. Ви його багато разів бачили. Знаєте що він означає?
- Це знак наземного переходу. Чоловічок переходить дорогу по пішохідному переході – це місце, де люди можуть переходити дорогу.
- А наступний що значить? Що це за знак?
- Це знак підземного переходу. Бачимо, що чоловічок спускається зі сходів під землю ніби.
- Ці знаки важливі для пішоходів?
- Так. Вони допомагають нам!
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- Подивіться на малюнки. Здається чогось не вистачає. Чого саме? (обговорюємо)
- А чи знаєте ви що це за дядько стоїть на дорозі?
- Так, це регулювальник. Він керує рухом на перехресті, якщо світлофори зламані. А раніше їх взагалі не було, тому було багато регулювальників.
- Отже,
- Давайте розглянемо перший малюнок. Чи загрожує дівчинці небезпека? Правильно вона переходить дорогу? А що за знак на малюнку?
- На другому малюнку дівчинка правильно вчинила, що вибігла з м’ячем на проїжджу частину? А чому? Що може статись? Що їй потрібно було робити, аби м’яч не вискочив на дорогу?
- На третьому малюнку дитині загрожує небезпека?
- На четвертому мал. хлопчик уважно переходить дорогу? А куди він спускається чи піднімається? Що це за знак?
- А зараз пропоную зіграти в гру. Уявіть, що ви справжні інспектори дорожнього руху і коли знаєте відповідь на питання , то піднімаєте руку. Будьте уважні!
Гра "Юний інспектор дорожнього руху".
(На тротуарі це заважає пішоходам, а на проїжджій частині можна потрапити під машину).
- Отже, ми можемо зробити висновок, що ДОРОГА – ЦЕ НЕ ГРА. ПОМИЛКА КОШТУЄ ЖИТТЯ !
- Наш урок добігає кінця, тому скажіть мені, будь ласка, що нового ви дізнались на уроці?
- Що розповісте батькам?
- Чи потрібно дотримуватись правил?
- Вдома з батьками дослідіть, скільки разів ви перетинаєте вулицю, коли йдете до школи. І чи обладнані переходи світлофорами, дорожними знаками? На наступному уроці розповісте.