ШЛЯХ ДО УСПІХУ: Я – В КОЛЕКТИВІ (дискусія з елементами тренінгу)

Про матеріал

"Шлях до успіху: я - в колективі"-це дискусія з елементами тренінгу, яку можна проводити в 8-9 класах. Вона направлена навчити учнів робити вибір, від якого залежить майбутнє; сприяє вихованню позитивних рис характеру й поведінки, інтересу до власного успіху. Сприяє розвитку критичного мислення, уміння висловлювати власну точку зору; толерантно ставитися до позиції інших. В ході роботи діти вчаться виділяти позитивні риси характеру своїх однокласників і вказувати на власні, які хотіли би відкорегувати. Очікуваним результутом є -виховання людяністі у дітях, доброзичливого ставлення одне до одного, милосердя, поваги, співчуття, доброти; культури спілкування.

Перегляд файлу

Чуприна Марія Прохорівна,

вчитель історії Великодолинського

навчально-виховного комплексу

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія»

Овідіопольського району Одеської області,

спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист,

керівник шкільного дискусійного клубу старшокласників «Погляд»

 

ШЛЯХ ДО УСПІХУ: Я – В КОЛЕКТИВІ

(дискусія з елементами тренінгу)

Цілі та завдання:

1. Вчити робити вибір, від якого залежить майбутнє; сприяти вихованню

позитивних рис характеру й поведінки, інтересу до власного успіху.

2.  Сприяти розвитку  критичного мислення,  уміння висловлювати власну

точку зору; толерантно ставитися до позиції інших;

3.  Виховувати  людяність  у  дітях,  доброзичливе  ставлення  одне  до

одного, милосердя, повагу, співчуття, доброту; культуру спілкування.

Фома проведення:  дискусія з елементами тренінгу.

Обладнання.

1. Плакати – вислови і цитати по темі:

  • "Майбутнє належить тому, хто вірить в успіх",
  • "Життя    це  найбільша  цінність,  якою  володіє  людина.  А  найбільша розкіш у житті - це розкіш спілкування" (Екзюпері).

Очікуваний результат.

На основі аналізу різних джерел інформації учні зможуть:

- визначати пріоритети свого власного життя;

- обирати мету успіху та засоби її досягнення;

- виділяти власні життєві цінності.

ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ

Епіграф.

Життя – це найбільша цінність, якою володіє людина.

А найбільша розкіш у житті – це "рокіш спілкування"

Екзюпері

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Вчитель.  Доброго  дня  шановні   пані  та  панове!  Я  рада  вітати  Вас

у стінах рідної школи. Запрошую всіх присутніх до розмови, тема якої "Шлях

до  успіху:  Я    в  колективі".  Щоб  отримати  задоволення  від  сьогоднішньої  зустрічі  ми  повинні,  як  завжди,  з  повагою  відноситися  один  до  одного та  цінувати  кожну  хвилину  нашого  життя,  тому  за  правилами  розмови та дотриманням регламенту слідкує "охорона часу".

Правила дискусії:

1.  Думай, про що говориш.

2.  Головне – аргументи, логіка.

3.  Сперечайся чесно.

4.  Поважай думку опонента.

5.  Май мужність визнати свою неправоту.

6.  Роби висновок.

Вправа "Знайомство"

-  На попередніх зустрічах ми вели розмову про толерантність, конфлікт,

здоровий спосіб життя – складові, які ведуть людину до успіху.

Сьогодні ми зупиняємося ще на одній сходинці    вміння жити в колективі. Розкажіть про своє нове досягнення в житті або про таке, якого ми ще

не знаємо. Допомагати нам буде наш  ПОН  (м'яка іграшка),  а розпочніть так: "Мене звати ...,  не хочу хвалитися, але я .." (розповіді дітей).

А чи можете ви сказати, що самостійно досягли всього того про що роз-повідали? (обговорення).

ІІ. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ

-  Вірно,  на  протязі  всього  нашого  життя,  нам  допомагають  батьки,

родичі,  друзі,  знайомі.  Ось  Ви,  наприклад,  в  одному  класі  уже  4  роки:

разом  долали  труднощі,  разом  раділи  успіхам,  підтримували  одне  одного

в скрутну хвилину, переживали невдачі.

Вправа  "Але ти..."

-Чи  замислювалися  Ви  коли-небудь  над  тим,  від  чого  залежить  успіх

людини,  її  задоволення  чи  незадоволення,  щасливі  чи  нещасливі  хвилини життя? (відповіді учнів).

-Пропоную  провести  вправу, яка створить позитивну атмосферу, надасть

впевненості  в  собі.  Перший,  хто  розпочинає,  називає  свою  головну  ваду,

якої  він  не  може  позбутися,  або  яка  його  дуже  непокоїть.  Задача  інших

учасників    у  відповідь  назвати  позитивну  рису  цієї  людини.  Ваші

заперечення можуть бути будь-якими, але такими, щоб переконати товариша,

що в нього є багато позитивних "АЛЕ…".

ІІІ. ЗМІСТОВНО - ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

1.  Робота в МІГ

Вчитель:  Успіх чи неуспіх у стосунках з іншими людьми супроводжує

нас від народження. Як Ви думаєте, чим можна пояснити те, що одні змалку

можуть  підтримувати  добрі  стосунки  з  іншими  людьми,  "вписуються"

в любу суспільну групу, а іншим це не вдається? (відповіді дітей).

- А чи можна в собі виробити ці якості.? Як?

-Отже,  все  життя  людини    це  її  спілкування  з  оточенням  і  взаємний

вплив  один  на  одного.  Без  спілкування,  як  без  повітря,  людина  не  може

існувати. Хочу познайомити вас з основними положеннями комуналістики 

це  основа  основ    підбір  із  10  принципів  спілкування  відомих  людей

(написані  на  плакаті, надруковані на А-4 в кожній групі, додаток  1).  Прочитайте  їх,  обговоріть  в  групі, виберіть  два,  які вам  найбільше  подобаються та поясніть свій вибір  (робота в групі). 

2. Вправа "Дерево бажань"

-  Ми з вами попрацювали над принципами великих людей, але в житті

кожна  людина    це  особистість,  індивідуальність,  тому  вона  повинна  мати свої життєві принципи та кредо. Їх мають творчі, цілеспрямовані особистості. Наприклад, всі наші гості (дорослі озвучують своє кредо).

-  Вдома  ви  кожний  створите  кредо  для  себе,  які  ми  обговоримо

на  наступних  зустрічах.  Саме  вони  надихають  на  майбутні  успіхи,

досягнення, добрі справи.

-  А  зараз  пропоную  попрацювати  з  нашим  "деревом  бажань".  На  лис-точку записуємо мрію чи добру справу, над якою будемо працювати до кінця

зими  і  на  наступному  занятті  подивимося  чи  хватило  у  нас  сили  волі,  часу та підтримки справитися із запланованим (робота учнів з листочками).

3.  Вправа "Я - в променях сонця"

-  Новий етап нашого життя ми з вами розпочинаємо з першими днями

Нового року та Різдва Христового.

-  У  наших  предків,  стародавніх  слов'ян,  початок  був  пов’язаний  з сон-цем, адже новий день –  це щось чисте і світле, гаряче і добре. Тому, щоб нам

було  легше    ми  візьмемо  з  собою  в  дорогу  крихітку  тепла  наших  друзів.

Кожний із вас має  свій "сонячний портрет"  (фото на жовтому колі), вдома

ви заготовили промінці до портретів всіх товаришів.

         Зараз пропоную  вам подарувати один промінчик кожному своєму другу

з  гарними  приємними  словами  (учні  пишуть  на  промінцях  компліменти

і прикріплюють їх до портретів).  Зараз дехто із вас  знаходиться  в складній

ситуації – хтось образив вас, когось зневажили ви. 

        У кожного з нас, і в дорослих, і в підлітків, є свої слабкості    ідеальних

людей  немає,  тому  я  закликаю  вас    будьте  людяними  і  справедливими,

пам’ятайте    кожний  має  позитивних  рис  набагато  більше!  Замість  того,

щоб  засмучуватись  з  приводу  чиєїсь  невдячності, будемо  пам’ятати  про  те, що  Ісус  Христос  зцілив  десять  прокажених  і  тільки  один  подякував  йому. Чому ми повинні розраховувати на більшу подяку?

      Пам’ятайте  про  те,  що  щастя  одержують  віддаючи,  роблячи  добро,

а не очікуючи подяки.

    -  Ми  з  вами  власноруч  створили  сонячні  портрети,  осяяні  променями

наших  чистих,  щирих  і  добрих  душ.  І  зараз  кожне  сонце  займе  своє  місце на "Небі людяності" (напис на дошці – під ним учні кріплять портрети).

4. "Мішечок порад" про секрети успішних людей

       А завжди сяяти на небосхилі нашому сонцю допоможе "мішечок порад"

(додаток  2).  Вони  не  є  догмами:  їх  можна  змінювати,  доповнювати,

переробляти.  Давайте  складемо  з  них  свої  правила,  які  допоможуть  нам

залишатися  на  нашому  небі  Людиною  з  великої  букви.  Запишемо  їх  на хмаринах.  "Чому  хмари",    спитаєте  ви?  Коли  на  небі  збираються  хмари, ми  завжди  чекаємо  чого  ...?  Вірно,  сонця!  Але  саме  хмари  будуть  застерігати    не  все  в  житті  "гладко",  але  за  будь-яких  обставин  залишайся Людиною! (прикріплення хмарин між портретами).

ІV. ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП

1. Зворотній зв'язок

- Думаю, ми гарно і плідно провели час.

  А що думаєте ви?

  Про що дізналися?

  Чого навчилися?

  Що сподобалось?

  Що не сподобалось?

Учні передають по колу м’яку іграшку та промовляють:

"На цьому занятті я...."

2. Ритуал прощання. Вправа "Салют"

Вчитель: - Наша зустріч завершується і ми прощаємося.

Але чи все ви встигли сказати один одному?

Зараз  у  вас  ще  є  шанс  висловити  свої  думки  всім  чи  комусь  окремо

взятому (діти дякують всім чи комусь особисто).

        - Я дякую всім за теплу, дружню атмосферу. Будьте доброзичливі та людяні одне до одного.

               Не економте доброти,

               Не бережіть її на завтра.

              Не бійтесь вчасно проказати

              Своє "Люблю", своє "Прости".

-  А  тепер  САЛЮТ    подякуймо  оплесками  собі  за  те,  що  ми  були  тут

разом і продемонстрували неабияку толерантність у спілкуванні між собою.

 

ДОДАТКИ ДО ТЕМИ

«ШЛЯХ ДО УСПІХУ: Я – В КОЛЕКТИВІ»

Додаток 1. Принципи комуналістики відомих людей

  Авла Персія:  "Живи по своїх жнивах".

  Адольфа Кнігге:  "Навчіться висувати себе, не відтискаючи інших".

  Бориса Пастернака: "Все на світі повинно перевершувати себе, щоб бути

собою".

  Вольтера:  "Люди легко вірять тому, чого пристрасно бажають".

  Джибрана:    "Половина  з того, що  я  говорю  -  нісенітниця, але я  говорю її для того,щоб друга половина дійшла до тебе".

  Джона  Леббока:  "Для  успіху  в  житті  вміння  поводитися  з  людьми

набагато важливіше володіння талантом".

  Дейла Карнегі:    "Особисто я люблю суниці з вершками але риба, чомусь, віддає перевагу іншому. Ось чому, ідучи на рибалку, я беру не те, що мені подобається, а те, що хоче риба – сушених черв’ячків і коників."

  Дені  Дідро:    "Усі  люди  хочуть  мати  друга.  І  як  ми  чекаємо  допомоги від інших, так само і вони чекають її від нас".

  Оскара Уайльда:  "Щоб бути природнім, треба вміти прикидатися".

  Уільма  Манчестера:    "Солдат  не  розлучиться  зі  своїм  життям  заради вас, але він віддасть його вам за клаптик кольорової стрічки".

Додаток 2. «Мішечок  порад» про секрети успішних людей

Кожна  людина  у  світі  бажає  бути  успішною  та щасливою, мати  багато

грошей,  хороші  відносини  і  прекрасне  самопочуття.  Але,  на  жаль  не  всі

розуміють,  як  налагодити  свою  долю  і  виправити  свій  життєвий  сценарій. Багато  хто  просто  не  вірить  в  себе  і  в  свої  сили.  Вони  опускають  руки і упокорюються зі своїм жалюгідним становищем. Більшість людей думають, що  від  них  нічого  не  залежить.  І  це  їхня  велика  помилка.  Насправді  кожна людина  може  змінити  своє  життя  і  добитися  успіху.  Потрібно  взяти відповідальність  і  почати  діяти,  долаючи  будь-які  перешкоди  на  своєму шляху. Як змінити своє життя?

СЕКРЕТИ УСПІШНИХ ЛЮДЕЙ

1. Позитивне мислення

     Успішні  люди  відрізняються  від  невдах  здатністю  мислити  позитивно.

Вони  налаштовують  себе  на  найкраще.  Вони  програмують  свою  свідомість на  багатство  і  досягнення  будь-яких  своїх  цілей.  Вони  обертаються  в атмосфері позитивних емоцій.

    Як навчитися позитивного мислення?

    Для  того,  щоб  освоїти  позитивне  мислення  слід  використовувати  три

ефективні  техніки    подяка,  візуалізація  та  афірмації.  Слід  якомога  рідше перебувати серед негативних людей, від яких виходять флюїди невдоволення і  заздрість.  А  також  звести  до  мінімуму  перегляди,  новини  та  жорстоких фільмів.  Замість  цього  краще  насолодитися  чудовою  комедією  або  цікавою книжкою. А ще краще погуляти на свіжому повітрі.

 

2. Стійкість до стресів

    Успішні  люди  мають  владу  над  своїми  емоціями.  Вони  не  дозволяють

всіляким дрібницям зіпсувати їм настрій. Вони не дозволяють своїй нервовій

системі  розхитатися  і  вичерпати  всі  ресурси.  І  вам  теж  слід  навчитися

управляти стресом. Це одне з важливих складових успіху.

    Як керувати своїми стресами?

    Є багато способів для підвищення стресостійкості, наприклад, аутогенне

тренування або дихальні вправи. 

 

3. Якості успішної людини, необхідні для досягнення мети.

    Для того, щоб домогтися успіху потрібно розвивати у своїй особистості

певні  якості.  До  них  відносяться  самодисципліна,  цілеспрямованість,

оптимізм, терпіння, впевненість. Так само важливо стан пристрасті. Успішні

люди  закохані  у  свою  справу.  Тому  дуже  важливо  займатися  тим,  чим  вам подобатися.  І  вибирати  свої  життєві  цілі  виходячи  зі  своїх  дійсних  бажань, які вам диктує ваше серце, а не суспільство, в якому ви живете.

    Як знайти ціль в житті?

    Для того щоб виявити свої цілі, потрібно знайти вільний час, таке, щоб

вам  ніхто  не  заважав.  Розслабитися  і  задати  собі  наступні  питання:  «чим  я хочу займатися? Що мені подобається? У чому моє призначення? »               І записати всі  відповіді  на  заздалегідь  підготовленому  аркуші  паперу.                      І,  виходячи  з написаного,  розробити  план  досягнення  своїх  цілей.                             І  ДІЯТИ,  йти  вперед, назустріч до своєї мрії.

 

 

docx
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку