Шляхи формування та роль педагога у функціонуванні тимчасового учнівського колективу. Горбаль Галина Михайлівнавчитель «вищої» категорії, «старший вчитель» Варшава2024
Номер слайду 2
Актуальність теми У сучасних умовах, коли через соціальні, економічні та політичні чинники учні часто змінюють школи, педагоги стикаються з новими викликами у роботі. Поширення дистанційного навчання, внутрішня та зовнішня міграція учнів, а також навчання дітей за кордоном стали звичною частиною освітнього процесу. Особливо важливим це питання стає в умовах війни, яка призвела до значного переселення та переміщення дітей та їхніх родин. Це створює потребу у формуванні нових підходів до роботи з такими колективами.
Номер слайду 3
Мета та завдання семінару Мета: Показати вплив та роль педагога у формуванні тимчасового учнівського колективу. Завдання: Окреслити поняття тимчасового учнівського колективу. Визначити проблеми та виклики, з якими стикаються педагоги. Розглянути методи роботи з тимчасовими колективами. Врахувати вплив війни на формування таких колективів.
Номер слайду 4
Що таке тимчасовий учнівський колектив? Тимчасовий учнівський колектив — це група учнів, які формуються на певний період через постійну зміну місця навчання або міграційні процеси. Основними причинами таких змін є: Переселення родин через соціально-економічні чи політичні обставини ( війна або внутрішня міграція). Навчання за кордоном чи в інших регіонах через освітні програми. Зміни у родинних обставинах, що змушують учнів часто змінювати школи.
Номер слайду 5
Часта зміна складу класу заважає формуванню стабільних відносин. Тимчасові учнівські колективи стикаються з кількома основними викликами: Розрив зв’язків між учнями: Відсутність стабільного середовища: Постійні зміни можуть викликати почуття тривоги та стрес у дітей. Психологічні труднощі: Учні можуть відчувати себе ізольованими або не прийнятими у новому колективі. Вплив війни: Діти, які були змушені залишити свої домівки через бойові дії, стикаються з додатковими психологічними труднощами та проблемами адаптації. Часта зміна складу класу заважає формуванню стабільних відносин. Учні можуть відчувати себе ізольованими або не прийнятими у новому колективі.
Номер слайду 6
Роль педагога у тимчасовому колективіПедагог має ключову роль у забезпеченні стабільності та гармонії у таких колективах:1. Формування атмосфери підтримки: Учитель має створювати відкриту та підтримуючу атмосферу в класі. 2. Психологічна підтримка: Педагог повинен вміти розпізнавати та реагувати на психологічні потреби дітей, які переживають періоди адаптації. 3. Комунікація з батьками: Важливо підтримувати зв'язок із родинами учнів, надаючи їм інформацію та рекомендації щодо адаптації дітей.
Номер слайду 7
Методи роботи з тимчасовим учнівським колективом Групові заняття командні ігри та проєктні роботи сприяють інтеграції новоприбулих учнів. Особистий підхід до кожного учня, враховуючи його досвід та обставини, допомагає швидше адаптуватися. Робота з психологом, організація інтерактивних тренінгів.
Номер слайду 8
Приклади адаптаційних заходів. Важливими заходами для підтримки тимчасових колективів можуть бути: Організація заходів, де учні можуть познайомитися один з одним у неформальній обстановці. Такі тренінги допомагають учням краще зрозуміти один одного та відчути себе частиною команди. Стимулювання співпраці через проєкти дозволяє учням знайти спільні інтереси.
Номер слайду 9
Вплив війни на освіту та міграцію дітей. Війна значно вплинула на українську освіту: 1. Масова внутрішня та зовнішня міграція: Тисячі дітей були змушені покинути свої домівки та навчальні заклади через бойові дії. 2. Психологічні наслідки: Діти, які пережили втрату домівки або розлуку з родинами, потребують спеціальної психологічної підтримки. 3. Нові виклики для педагогів: Вчителі повинні адаптуватися до роботи з учнями, які мають різний досвід та перебувають у різних умовах навчання (українські школи за кордоном, дистанційне навчання).
Номер слайду 10
Вплив навчання за кордоном на українські школи Діти, які навчаються за кордоном, приносять нові підходи та збагачують культурний досвід українських шкіл. Це позитивно впливає на розвиток шкільного середовища та сприяє обміну практиками. Педагоги отримують можливість впроваджувати нові методики, враховуючи міжнародний досвід.
Номер слайду 11
Висновки. Формування тимчасових колективів є складним процесом, який вимагає особливої уваги педагога. Підтримка, відкритість та застосування різноманітних методів адаптації сприяють гармонійному розвитку таких колективів. Педагог відіграє ключову роль у забезпеченні стабільного навчального процесу та створенні сприятливих умов для всіх учнів, незалежно від їхнього досвіду чи місця навчання.
Номер слайду 12
Запитання та дискусія. Дякую за увагу! Якщо у вас є запитання або пропозиції, буду рада обговорити.