Шляхи реалізації компетентного потенціалу інтегрованих змістових ліній на уроках хімії

Про матеріал
Висвітлено форми і методи реалiзацiї компетентнісного потенціалу інтегрованих змістових ліній на уроках хімії.(актуалiзацiї вiдповiдних знань, дiяльнiсних компонентiв, творчої роботи з мiждисциплiнарної та внутрiшньопредметної iнтеграцiї, позакласної роботи та роботи гуртків, участi в загальнонацiональних учнівських змаганнях)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ІII міська віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність» секція Природнича освіта  Шляхи реалізації компетентного потенціалу інтегрованих змістових ліній на уроках хімії Чернівці - 2020 Волощук Олена Іванівнакваліфікаційна категорія вища, старший учитель, вчитель хімії Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів технологічного профілю №33

Номер слайду 2

«Хімія – наука чудес і про чудеса, оскільки розвиває логічне, аналітичне, синтетичне, критичне і творче мислення, що допомагає особистості, яка цим володіє, вирішувати краще за інших інтелектуальні та життєві проблеми». Марія Савчин

Номер слайду 3

Актуальність: Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності: учень/учениця усвідомлює, критично ставиться, оцінює, обґрунтовує, робить висновки, висловлює судження тощо. Одним із важливих напрямів діяльності педагога є така організація навчального процесу, яка забезпечує формування життєво важливих компетентностей здобувачів освіти, які сприяли б їхній адаптації до активної участі в житті суспільства. Засобом інтеграції ключових і загально предметних компетентностей є наскрізні змістові лінії. Сьогодні знання мають бути засобом соціалізації учнів. Теоретичний матеріал має поступитися практичній діяльності, що збільшить можливості для формування предметних і ключових компетентностей.

Номер слайду 4

Мета:«Сфокусувати» увагу й зусилля на досягненні життєво важливої для учня здатності застосовувати отримані знання у різних ситуаціях, увиразнити ключові компетентності шляхом реалізації компетентнісного потенціалу інтегрованих змістових ліній на уроках хімії.  

Номер слайду 5

Задачі:виявлення найбільш обдарованих учнів і розвиток їх творчих здібностей;активне включення учнів в процес самоосвіти і саморозвитку;організація науково-дослідницької діяльності учнів для вдосконалення процесу навчання і профорієнтації;розширення кругозору учнів в галузі найновіших досягнень науки;розвиток творчих здібностей, дослідницьких  навичок і навичок життєзабезпечення, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

Номер слайду 6

Компетентнісний підхід у навчанні передбачає інтеграцію ресурсів змісту курсу хімії та інших предметів на основі провідних соціально й особистісно значущих ідей, що втілюються в сучасній освіті. Таким засобом є наскрізні змістові лінії. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Номер слайду 7

відбивають провідні соціально й особистісно значущі ідеї;є засобом інтеграції навчального змісту;корелюються з ключовими компетентностями;забезпечують формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях. Реалізація наскрізних змістових ліній полягає у відповідному трактуванні навчального змісту тем і не передбачає будь-якого його розширення чи поглиблення. Наскрізні змістові лінії:

Номер слайду 8

Наскрізні змістові лініїЕкологічна безпека та сталий розвиток. Здоров'я і безпека. Підприємливість та фінансова грамотність. Громадська відповідальність

Номер слайду 9

Виступ учнів школи «Модель ООН. Наша Земля в майбутньому». Тема позаурочного заходу: «Хімія і проблеми життєдіяльності людини» – 11 клас. Екологічна безпека та сталий розвиток. Використання ігор екологічного змісту: Гра: «Екологічна експертиза». Націлює на усвідомлення дискутувати навколо питань екології. Націлює на уміння обговорювати питання, пов`язані зі збереженням навколишнього середовища. Націлює на уміння проектувати власні дії на захист довкілля та збереження ресурсів.

Номер слайду 10

Клас 7. Тема уроку: «Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин». Тема уроку: «Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Кислотні дощі». Захист проектів: «Унікальні властивості води».

Номер слайду 11

Громадська відповідальність Обговорення винаходу: «Гасова лампа». Та завдання створити електронну газету: «Хімія в професії».. Націлює на уміння формувати особисті ціннісні пріоритети. Націлює на усвідомлення себе як учасника спільноти своїх друзів, активного члена гуртка, спортивної секції, команди. Націлює на розуміння потреби працювати разом, на уміння наводити приклади взаємодопомоги.

Номер слайду 12

Позаурочний захід: «Підлітки, які реалізують свої ідеї» - 7-11 класи. Презентація учнями творчих проектів з теми: «Українські вчені-хіміки, що змінили світ». Визначення учнями особистісних якостей відомих українських учених-хіміків, що свідчать про їхню громадянську позицію, моральні якості.

Номер слайду 13

Здоров'я і безпека Націлює на уміння: обговорювати позитивні та негативні наслідки від певних винаходів; дбати про безпечні для здоров’я продукти харчування; оцінювати вплив навколишнього середовища на здоров`я людей; пояснювати життєво важливу потребу дотримуватись правил безпеки в різних місцях. Урок клас: «Екскурсія на кафедру ЧНУ». Урок клас: «За і проти».

Номер слайду 14

Презентація на тему: «Каучук і резина».  Тема: «Полімери - їх характеристика, класифікація, структура. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля» - 10 клас.. Тема позаурочного заходу: «Харчові добавки. Е-числа». Презентація: «Нафта та її переробка. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних».

Номер слайду 15

Підприємливість і фінансова грамотність Ситуативні вправи на аналіз альтернативних видів палива – 10 клас Тема: «Уміння орієнтуватись в життєвих ситуаціях» - 8 клас. Вправа: «Ми подорожуємо». Націлює на уміння розподіляти кошти на продукти харчування та складати перелік покупок. Націлює на прояв обізнаності і свого ставлення до фінансових можливостей сучасних професій.

Номер слайду 16

За і проти: «Хімічні види палива».Індивідуальне завдання для учнів: «Запропонуйте пристрій, який би давав змогу отримувати дистильовану воду з енергії сонця». Творчий проект: «Хімія, шлях до успіху».

Номер слайду 17

Результати:учні володіють системою ведення дослідження;володіють різними формами і методиками ведення дослідів;вміють працювати з базовою літературою;грамотно оформлюють наукове дослідження;можуть представити наочний матеріал з теми досліду; вміють розподіляти матеріал (за необхідності) на декілька років дослідження;вміють добувати інформацію із різних джерел та співпрацювати з науковими, громадськими, медичними та іншими установами; вільно спілкуються та відстоюють свої думки; вміють вести дискусію та захищати власні винаходи.

Номер слайду 18

Висновки: Таким чином, через наскрізні змiстовi лiнiї відображаються провiднi соцiальнi i особистiсно значущі ідеї, якi послiдовно виявляються в процесі навчання школярiв хімії. Реалiзацiя компетентнісного потенціалу інтегрованих змістових ліній на уроках хімії здiйснюється шляхом актуалiзацiї вiдповiдних знань, дiяльнiсних компонентiв, творчої роботи з мiждисциплiнарної та внутрiшньопредметної iнтеграцiї, позакласної роботи та роботи гуртків, участi в загальнонацiональних учнівських змаганнях.

Номер слайду 19

Список використаних джерел:https://imzo.gov.ua/http://ippobuk.cv.ua/index.php/ https://mon.gov.ua/uahttps://www.pedrada.com.ua/https://lib.iitta.gov.ua/https://lib.pedpresa.ua/http://naps.gov.ua/testportal.gov.uahttp://fij.com.ua/http://osvita.ua/http://www.osvita.org.uahttp://teacherjournal.com.ua/http://ostriv.in.ua/

Номер слайду 20

Дякую за увагу !ФОРМУЙ МАЙБУТНЄ СВОЄЇ КРАЇНИ!

pptx
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку