Урок на тему: Оксиди, їх склад, назви, визначення. Оксиди в природі.

Про матеріал
Розробка уроку з теми 8 класу "Основні класи неорганічних сполук" із прикладами завдань. Поетапне планування
Перегляд файлу

УРОК З ХІМІЇ ДЛЯ 8 КЛАСУ

ТЕМА: Оксиди, їх склад, назви, визначення. Оксиди в природі.

МЕТА: Ознайомити зі складом і фізичними властивостями оксидів. Навчити складати формули бінарних сполук, з’ясувати як утворюються назви оксидів за сучасною номенклатурою. Розглянути поширення оксидів у природі. Розвивати вміння аналізувати, робити висновки.

Виховувати вміння працювати зосереджено.

ОБЛАДНАННЯ І МАТЕРІАЛИ: Зразки оксидів. Роздатковий матеріал.

ТИП УРОКУ: Урок вивчення нового матеріалу.

МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ УРОКУ: Словесні, інтерактивні.

ХІД УРОКУ:

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ:

В темі “Хімічні властивості кисню” ми ознайомилися з оксидами. Давайте пригадаємо з якими речовинами вступає в реакцію кисень?

Повторення відбувається у вигляді “Хімічної естафети” (учні, змінюючи один одного, записують рівняння реакції біля дошки за схемами, які передають один одному).                            

               Na            C      Ba

     В                   C                                C                   P               Cr              N2

 

 Mg         О2               K          B O2            H2                   P         O2              Au

                  

   Fe                   S                                Fe                 CI2                    S                     AI

               Zn              Si                                        Cu

ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

 Ми починаємо вивчення нової теми “Основні класи неорганічних сполук”

(учні записують у зошитах), в якій ознайомимося з різними речовинами та їх властивостями. Тема уроку “Оксиди”

Оксиди бувають різні

Кислотні, основні,

Амфотерні та інші.

У них і бажання різні:

То душа їх лежить до води,

То з кислотами дружать вони,

А інші спішать до основ,

Розчинних і дуже бажаних.

Учи! Провір!

Ми докладно розглянемо особливості будови оксидів, їх склад, назви.

IV ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

ОКСИДИ – сполуки утворені двома елементами, один з яких Оксиген.

В чому відмінність між N2O5 та N2O?

Розглянемо класифікацію оксидів:

 

 

                                    

                                                   Несолетворні (N20, NO, CO)

                                                    

                                                          ОКСИДИ

 

 

                                 основні                 кислотні               амфотерні   

                      оксиди відповідають  оксиди відповідають       (ZnO, AI2O3, Cr2O3, Fe2O3)

                                   основам                     кислотам

                           (Na2O, CaO, MgO)      (SO2, SO3, N2O5)    

lДавайте пригадаємо назви оксидів.

(На дошці записані формули оксидів і разом називають їх)

Li2O

ЛІТІЙ ОКСИД

Fe2O3

ФЕРУМ (ІІІ) ОКСИД

ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ

З даного переліку виписати оксиди, розділити їх в дві колонки: кислотні і основні оксиди ( біля дошки працюють двоє учнів).

H2SO4, MgO, Mg(OH)2, CO2, H2CO3, CI2O7, ALCI3, Na2O, SO3, P2O5, NaCI,

SO2, Li2O, H3PO4, BaO, Au2O,

(інші два учні біля дошки називають оксиди, всі інші працюють в зошитах).

Записати оксиди: (учні працюють самостійно, а в кінці роботи декілька учнів дають назви)

  • натрій оксид,
  • фосфор (ІІІ) оксид,
  • калій оксид,
  • нітроген (ІІІ) оксид,
  • ферум (ІІ) оксид,
  • барій оксид,
  • бор оксид,
  • йод (VІІ) оксид,
  • алюміній оксид,
  • карбон (ІІ) оксид,
  • кальцій оксид.

Ми розглянули різні оксиди, а як вони поширені в природі?

Демонстрація оксидів

SiO2силіцій (IV) оксид- входить до складу річкового піску.

CO2 – карбон (IV) оксид- входить до складу повітря.

AL2O3 – алюміній оксид – входить до складу глини, гірських порід, рубіну.

Fe2O3 – ферум (ІІІ) оксид- входить до складу руди.

H2O – вода.

ФІЗИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ ОКСИДІВ

Розглянути на сторінці gslhexybrf і порівняти властивості різних речовин.

В чому відмінність  в властивостях оксидів?

V ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

(Учні отримують карточки і працюють в парах)

Гра “Хрестики - нулики” потрібно закреслити лінію в якій знаходяться оксиди і назвати їх, робота виконується в зошитах.

  ZnO   MgO     O2             H2O     H2SO3   ZnCO3                      Zn          K         P2O5

     Zn      SO3       HCI          CO2      K2CO3 H3PO4                        H2S       MgO     N2O5

  

 KOH  H2SO4   CO2               SO2       Na2O    NaOH                KCI    Ca(OH)  CI2O7

 

VI ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати параграф підручника та виконати завдання.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
1137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку