Тема. Сигнали твого організму
Мета. Ознайомитись із загальною структурою нервової системи, розглянути особливості будови нервової клітини, сформувати уяву про механізм передачі нервових імпульсів та збереження нервової системи; розуміти цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; продовжувати вчити виявляти пізнавальну активність на уроках, співпрацювати і взаємодіяти з іншими у різних ситуаціях (навчання, гра); продовжувати формувати вміння працювати у спільноті, дотримуючись правил; виховувати дружні стосунки в класі, спільноті, розвивати увагу, мислення, мовлення.
Обладнання: мультимедійний комплект
Хід уроку
Вправа «Думки»
Пригадайте сьогоднішній ранок. З якими думками ви збиралися до школи? Поділіться своїми думками….
- А яка зараз пора року?
- Який місяць?
- Яке сьогодні число?
- Яким було вранці небо, коли ми йшли до школи?
- Що стосовно опадів?
- Кому відома температура повітря?
- Системи людини
- Сьогодні ми розглянемо особливості будови нервової клітини, дізнаємося про механізм передачі нервових імпульсів та збереження нервової системи; поговоримо про залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища; будемо грати в ситуативні задачі(навчання, гра).
- Тож не лінися, любий мій друже, хутчіш зо роботу берись, щоб потім всі сміливо сказали, що наш 3 клас найкращий із всіх.
- Наведіть приклади взаємодії людини з навколишнім світом.
- Злагодженою роботою всього організму керує нервова система. Усе, що ми робимо, підпорядковується командам головного і спинного мозку. Завдяки мозку ми бачимо, чуємо, говоримо, думаємо, виконуємо рухи та зберігаємо в пам'яті все, що сприймаємо.
- Розгляньте малюнок Мозавеб
- Скажіть з чого складається нервова система?
Правильно, Нервова система складається з головного мозку, спинного мозку і нервів.
- Мозок контролює весь організм. Він пов’язаний з усіма іншими органами – спрямовує рух, зір, слух, мовлення, мислення тощо. До всіх органів тіла від головного і спинного мозку відходять нерви, схожі на нитки. На них надходять різні сигнали, а від мозку йдуть зворотні сигнали всім органам тіла.
- Ми ж знаємо, що головний мозок складається з двох півкуль. Назвіть їх.
- Ось давайте зараз разом розглянемо за що відповідає кожна з півкуль. (обговорення рисунку).
Відео про нервову систему.
- Чим слугує головний мозок в нашому організмі?
- На що схожий мозок?
- Яку інформацію він сприймає?
- Навіщо потрібен спинний мозок?
- Як він виглядає?
- Що відходить від головного і спинного мозку?
- Як виглядають нерви?
- Як передається інформація по тілу?
- Що любить нервова система?
- Чого не любить нервова система?
- Головний мозок людини займає всю порожнину черепа, кістки якого захищають масу мозку від зовнішніх механічних ушкоджень. В процесі росту й розвитку головний мозок набуває форми черепа.
- Спинний мозок — відділ нервової системи, що розміщений у хребтовому каналі.
Перегляд відео «10 цікавих фактів про мозок людини BBC»
Фізхвилинка
Люди часто кажуть, що “всі хвороби від нервів”, небезпідставно. Дані Всесвітньої організації охорони здоров’я свідчать, що 75 % всіх хвороб пов’язано з негативними емоціями.
30–50 % людей, які звертаються до лікувальних закладів, потребують лише корекції емоційного стану.
Учені Каліфорнійського університету в США стверджують, що ключ до успіху — це позитивні емоції.
Дослідники Японії довели, що існує тісний зв’язок між негативним емоційним станом і здоров’ям.
Учені з університету Вейн у штаті Мічіган вивчили 230 фотографій і з’ясували, що:
• • ті люди, які не усміхалися, прожили приблизно 72 роки;
• • особи, що усміхалися “частково”, — 75 років;
• • власники широких усмішок — 80 років.
•
Вправа “Заповни таблицю”
- Яку тему вивчали сьогодні на уроці?
- З чого складається нервова система?
- Що таке мозг?
- Нервова система забезпечує зв’язок організму з навколишнім світом. Вона керує роботою всіх систем організму. Потрібно берегти нервову систему!
Діти малюють свого смайлика
1