Тема Родина. сім’я
Основні питання теми:
Ознайомлення дітей з поняттями: «рід», «родина», «родовід», «родинні відносини», «сімейні реліквії»
Очікуванні результати:
Після заняття вихованці зможуть:
Гордитися за свою сім’ю; збагатять свій словникових запас; розширять кругозір.
Актуалізація (до 2-3 хв).
Вихователь зазначає, що ключовим поняттям теми буде «сім’я» і дає змогу дітям припустити, про що йтиметься на занятті, або виявити можливі знання з цієї теми. Поки діти відповідають, вихователь на дошці складається кластер понять заняття.
Діти мають: визначити слова, які характеризують сім’ю.
Таблиця «З –Х-Д» Далі знання учнів актуалізуємо за допомогою вправи «Знаємо – Хочемо дізнатись – Дізнались». Вихованці мають пригадати, що їх відомо про своїх батьків.
Мою маму звати… Улюблені квіти моєї мами…
Мого тата звати…. Ми з татом……
У мене є брат або сестра…. Мої бабуся та дідусь мешкають…
про що хочете дізнатися?
Осмислення (до 10 хв).
Спробуємо разом доповнити ланцюжок сім’ї за допомогою прийому «Павутинка думок»
.
Кінезіологічна вправа «Ліхтарики-зірочки»
Вправа «Скажи лагідно».
Мама – матуся, ….. Тато –татусь….. Бабуся –……
Дідусь- .. Брат-……. Сестра-….
Вихователь продовжує в формі бесіди
- Сім’я, родина. … такі знайомі нам слова. Що таке родина? Хто входить до її складу?
Так родина – це не тільки люди, що проживають під одним дахом. Це єдність рідних людей, які представляють покоління – від старшого до наймолодшого члена сім’ї.
Рід – група осіб, кровно пов’язаних між собою, що виводять своє походження від одного предка. Наші предки уявляли життя людей на землі, як велетенське дерево Роду.
«Калейдоскоп думок» вихователь зачитує вихованцям і просить проаналізувати
«Людина без сім’ї, що дерево без плодів»
«Людина без братів і сестер – самотнє дерево»
«Дерево тримається корінням, а людина сім’єю»
Рефлексія (до 5 хв).
Доповніть речення
Я хочу похвалити себе за те, що на сьогоднішньому занятті….
Сьогодні я побачив, почув, зрозумів, дізнався….