Симбіоз медіаосвіти та квест-технологій – шлях до якісної виховної діяльності в умовах Нової української школи

Про матеріал
Сьогодні квест у школі – це гра, основним принципом якої є покрокове виконання заздалегідь підготовлених завдань за вказаним маршрутом. У процесі проходження квесту учні послідовно виконують усі етапи цифрового залучення, задовольняючи власні освітні потреби. Квест є не тільки формою навчання, а й містить потужний виховний потенціал.
Перегляд файлу

Симбіоз медіаосвіти та квест-технологій – шлях до якісної виховної діяльності в умовах Нової української школи

У наш час медіа потужно й суперечливо впливають на освіту підростаючого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його соціалізації, стихійного соціального навчання. Відтак, постає гостра потреба в розвитку медіаосвіти, одне з головних завдань якої полягає у формуванні в суспільстві медіакультури, підготовці особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою мас-медіа, включаючи як традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп’ютерно опосередковане спілкування, інтернет, мобільна телефонія).

Сьогодні необхідно мислити та працювати по-новому, будувати процес виховання цікаво, бо держава потребує людей творчих, креативних, нетривіальних, а головне, вдумливих.

Наш заклад намагається йти в ногу із часом, а іноді й наввипередки. Зараз, на жаль, не здивуєш учнів святами, вікторинами та фестивалями, вони не дуже люблять в них брати участь. Тому мене як заступника директора  з виховної роботи хвилює завжди одне питання: як спонукати дітей до участі у заходах. Я вирішила йти шляхом, який не завжди легкий для мене як організатора, але цікавий, дієвий, нестандартний для здобувачів освіти – це «злам стереотипів» у виховній діяльності. В закладі було вирішено провести навчально-розважальні квести, але по-сучасному: із використанням ґаджетів, без яких сьогодні ми не уявляємо свого існування.

Сьогодні квест у школі – це гра, основним принципом якої є покрокове виконання заздалегідь підготовлених завдань  за вказаним маршрутом. У процесі проходження квесту учні послідовно виконують усі етапи цифрового залучення, задовольняючи власні освітні потреби. Квест є не тільки формою навчання, а й містить потужний виховний потенціал.

До Дня Захисників України було проведено квест-фотополювання «Шляхами подвигу і слави української держави».  Для підготовки та проведення квесту було здійснено декілька етапів, а саме:

  • організаційний (ознайомлення із темою квесту, його завданнями, критеріями для підбору членів команди та датою і місцем проведення);
  • підготовчий (розробка критеріїв оцінювання діяльності учнів, створення кожною командою групи у Viber для комунікації з організатором квесту, підготовка завдань);
  • діяльнісний (проведення квесту у чітко запланований час і з чітким дотриманням вимог щодо підбору команд);
  • підсумковий (підведення результатів, нагородження переможців). https://drive.google.com/open?id=12Gzp4RENJoeQEOzfnb_Y4q2Jmx2Yb6ik

 

До Дня української писемності в закладі було проведено селфі-квест «Мова-ДНК нації». Ці квести відрізняються своєю інноваційністю та непередбаченістю. Однією з умов цих квестів є використання мобільних пристроїв із підключеним інтернетом. Діти отримують завдання у створених командою групах у Вайбер. Головною умовою правильного виконання завдання є те, що  учні шукають відповіді у приміщенні всієї школи і роблять селфі командою у повному складі  на фоні відповіді.  Учні у захваті від цих квестів, адже враховано всі їх інтереси:  використання улюблених ґаджетів, розшифровування чи розкодування цікавих завдань; присутній дух суперництва між командами, а також  командне єднання. Ці квести допомогли не тільки провести нетрадиційні заходи до традиційних свят, а також закріпити знання з таких предметів як історія України та українська мова і література. Квест  вміщував у себе питання винесені на ЗНО і діти у цікавий спосіб повторили матеріал в подіях,  датах і обличчях. Необхідну інформацію вони могли знайти в інтеpнеті.

https://drive.google.com/open?id=17EcYI1QXGNwVRjTWc0qYtthbn3kIecu3

Для того, щоб здивувати учнів необхідно було вигадати, щось Мега-сучасне і Мега-масштабне. Тож, було вирішено провести надзвичайно незвичайний квест, який би у собі поєднав науку, техніку, мас-медіа, мистецтво, літеpатуpу, спорт, логіку, кpитичне мислення. Вихід було знайдено! Пpовести STREAM-квест “Ніч у школі». Була пpоведена грандіозна підготовка:

по-перше, визначення теми і мети квесту, а також  сюжету, який зацікавить і захопить учасників;

по-друге, створення команди вчителів-сталкерів, які предстануть перед учнями у незвичайних образах, адже захід проходив 20.12.2019 р. в ніч перед зимовими канікулами, що актуально для новорічних пригод;

по-третє, було продумано і підготовлено 10 незвичайних локацій, на яких учасники будуть навчатися, досліджувати, експериментувати, випробовувати, проєктувати, дивуватися, змагатися і т.д.(відповідно до STREAM);

по-четверте, створено промо-ролик, який було запущено на Facebook 

сторінці «Школа одинадцята», а також на спеціально створеній сторінці в Instagram під назвою «Ніч у школі».

Посилання на промо-ролик

https://drive.google.com/file/d/1iEW3deVFtn5Xhnwx7b2lUj0Z1rqq9vI8/view?usp=sharing

 По-п’яте, було створено команди учасників.

І наостанок запрошено телерадіокомпанію ТРК Лозова і журналістів сайту міста Лозова 05745 соm.ua.

20.12.2019 о 16.30 учасників квесту зустрічали організатори.

Посилання на театралізовану зустріч учасників квесту.

https://drive.google.com/file/d/1pu07mtT0PVtp5HMxEPBMPQEqPa9iwHM5/view?usp=sharing

Дітям було запропоновано десять локацій, які відповідають вимогам STREAM освіти.

S – (наука і спорт) – локації «Великі перегони»(подолання перешкод у спортивній залі на скейті та потрапляння у магнітний Дартс)  і «Хімічний вибух» (перегляд хімічного експерименту та розпізнавання, за допомогою хімічних рідин напису на папері, який є кодовим завданням)

T- (технології) – створено групи за назвами команд в Instagram, і протягом квесту велися прямі трансляції, за якими спостерігали батьки, однокласники та всі охочі.  Після квесту всі матеріали розміщено на сторінці Facebook  «Школа одинадцять».

R – (читання, писання) локації «У пошуках невідомого», (пошук питань у різних рідинах, сумішах, хробаках, хом’яках)  «Шалені кульки»

(питання про літературних героїв містилися у кульках, які було підвішено до стелі та розвішано по різних закутках, кульки наповнені різними сумішами) .

E- (інженеринг, економіка) – «Операція порятунок» (майстрували конструкцію для порятунку яйця, яку скидали для перевірки з третього поверху), а також локація «Звільнення з полону» (команда під світло ліхтариків повинна була знайти у кабінеті десять ключів, які заховані у різних місцях. Скласти з них слово-пароль, яке давало їм змогу звільнитися з полону.

А-(мистецтво) – локація «Ворожіння на картах Таро» ( учасники

відгадували героїв творів та пам’ятки мистецтва), а також  «Питання від Мудрого дона Валеріо" ( директор школи зустрічав учасників у своєму кабінеті під музику із кінофільму «Хрещений батько» і ставив логічні питання)

M - (математика, медіа) -  «Лото-забава» (поєднання звичайної гри лото з ускладненням, бо числа зашифровувалися таблицею множення),  локація «Ланцюговий бум»(учасникам необхідно було за 5 хвилин порахувати кількість ланок на ланцюгу, помножити на 2 і знайти число Х.

Мета  цього квесту  – показати учням школу такою, якою вони її ще не бачили. У напівтемряві під таємничу музику з одним лише ліхтарем, гостей зустрічають “сталкери” – провідники по темних коридорах і кабінетах, -   учителі у незвичайних образах.  Головне завдання - здобути всі букви підказки, скласти із них закодоване слово і відкрити заповітний замок до актової зали. Її  зачинено на чотири ланцюги та чотири замки за кількістю команд. Основна ідея полягає в тому, щоб відкрити всі замки, подолавши  випробування. Вирував не тільки дух суперництва, а і дух взаємодопомоги, – адже мета одна – скарб. Нагородою для учасників були піца, попкорн і спільний перегляд фільму «Один удома».

Посилання на публікацію «Ніч у школі»

https://drive.google.com/drive/folders/1lS9A7if_JLmKQAEZ77tcPFPk2PJUepmc?usp=sharing

У кожної важливої справи повинен бути результат. Я вважаю, що він у нас є, і неабиякий:

по-перше, виховання медіаграмотності і медіаосвіти у підростаючого покоління;

по-друге, використання інтернету та ґаджетів, як першочергових засобів навчання в Новій українській школі;

по-третє, створення інноваційної медійної системи виховної діяльності, що побудована на застосуванні квест-технологій та медіа;

по-четверте, після виходу на місцевому телебаченні сюжету «Ніч у школі» жителі міста із захопленням коментують його, а значить зростає суспільний рейтинг закладу, що гарантує перспективу розвитку школи

Посилання на відео сюжет новин на телеканалі ТРК Лозова

https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=2b5ImtiiArM&feature=emb_logo&fbclid=IwAR1ujiDBoMRAa2WtsnZ1VQBsu_eqp8WeNbEBFhURzMvpmP26ghmxz99ndAw

Посилання на публікацію на сайті міста Лозова 05745com.ua

https://www.05745.com.ua/news/2611001/nocu-v-skole-zaversilsa-semestr-dla-ucenikov-lozovskoj-oos-no11?fbclid=IwAR3PDrmrtWloj4oX6vhcx2pLSdfAraHAZwSSl8XhyNPANvY2im2IDOc_R4Y

По-п’яте, за проведення квесту «Ніч у школі» директора закладу було номіновано на звання «Людина року - 2019» за версією читачів Лозова.Сity» у номінації «Лозівчани, які дивують і надихають»

Посилання на сайт голосування (Бережний В.І.)

http://lozova.city/play/competition/1224

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Olga
Додано
4 березня 2021
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку