Синхронізоване календарно-тематичне планування
з історії для 8 класу
Історія України (1 година на тиждень, 52 – на рік) Підручники: Власов «Історія України.8 клас» Всесвітня історія (1 година на тиждень, 35 – на рік) Гісем «Всесвітня історія. 8 клас»
Згідно оновленої програми для учнів 5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02. 2019 № 236
№ |
Історія України № |
Всесвітня історія № |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
І СЕМЕСТР |
|||||
1 |
1. |
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП Повторення. Середні віки в історії Європи та України. Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час |
|
|
|
|
Розділ I. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин |
|||
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
встановити причини масових міграцій європейців у ХVІ–ХVІІ ст. |
||||
2 |
1 |
Відкриття європейців |
|
|
|
3 |
2 |
Колонізація Нового Світу. Наслідки та значення Великих географічних відкритті |
|
|
|
4 |
3 |
Матеріальний світ і суспільство |
|
|
|
5 |
4 |
Повсякденне життя населення Західної Європи |
|
|
|
6 |
5 |
Практичне заняття. Підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) на тему «Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)» |
|
|
|
7 |
6 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ II. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнати пам’ятки культури епохи Відродження і Бароко. |
||||
8 |
7 |
Гуманізм. Високе Відродження |
|
|
|
9 |
8 |
Реформація в Німеччині |
|
|
|
10 |
9 |
Поширення Реформації та Контрреформації в Європі |
|
|
|
11 |
10 |
Культура епохи Бароко. Народження нової європейської науки |
|
|
|
12 |
11 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ III. Держави Західної та Центральної Європи в XVI—XVII ст. Знаю:
Розумію:
Умію: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про процеси централізації влади і формування національних держав у Західній Європі в XVІ–XVІІ ст.; – простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав; – охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн; – обґрунтувати власні судження про володарів і державних діячів європейських країн XVІ–XVІІІ ст.; |
||||
|
визначити причини і наслідки: Люблінської унії, релігійних війн у Франції, національно-визвольної війни в Нідерландах, Англійської революції. |
||||
13 |
12 |
Становлення абсолютної монархії у Франції |
|
|
|
14 |
13 |
Завершення формування абсолютної монархії у Франції |
|
|
|
15 |
14 |
Володіння Габсбургів. Національновизвольна війна в Нідерландах |
|
|
|
16 |
15 |
Англія у XVI- XVII cт. |
|
|
|
17 |
16 |
Англійська революція |
|
|
|
18 |
17 |
Річ Посполита: шляхетська демократія. |
|
|
|
19 |
18 |
Міжнародні відносини в XVI — першій половині XVII ст. Тридцятилітня війна |
|
|
|
20 |
19 |
Практичне заняття. Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя або учнів). |
|
|
|
21 |
20 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.) Знаю:
Розумію:
Умію:
|
||||
22 |
2 |
|
Українські землі у складі Польщі, Литви та інших держав на початку XVІ ст. |
|
|
23 |
3 |
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. |
|
|
|
24 |
4 |
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути. |
|
|
|
25 |
5 |
Практичне заняття. Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст.; |
|
|
|
26 |
6 |
|
Економічне життя українського села і міста в другій половині XVІ ст. |
|
|
27 |
7 |
Православна церква у XVІ ст. Реформація та контрреформація |
|
|
|
28 |
8 |
Берестейська церковна унія 1596 р. |
|
|
|
29 |
9 |
Православна церква у першій половині XVІІ ст. |
|
|
|
30 |
10 |
Культурно-освітнє життя в українських землях у другій половині XVІ - на початку XVІІ ст. |
|
|
|
31 |
11 |
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
|
|
32 |
12 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) Знаю:
Розумію:
Умію:
визначити причини та наслідки: виникнення козацтва і Січей, активності козацтва в морських і суходільних походах у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство; козацько-селянських повстань 1590-х і 1620–1630-х років;
|
||||
33 |
13 |
|
Походження українського козацтва. |
|
|
34 |
14 |
Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво. |
|
|
|
35 |
15 |
Становлення козацького стану. Козацькі повстання кінця ХVІ ст. |
|
|
|
36 |
16 |
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
|
|
37 |
17 |
Практичне заняття. Військове мистецтво, традиції та побут українського козацтва |
|
|
|
38 |
18 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. Знаю:
Розумію:
Умію:
– визначити причини та наслідки: Національно-визвольної війни українського народу, укладення українсько-московського договору 1654 р., утворення українсько-шведсько-трансильванського союзу; – охарактеризувати устрій Війська Запорозького – української козацької держави; – проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами; – обґрунтувати власні судження про державотворчу та військово-політичну діяльність Богдана Хмельницького, його сподвижників. |
||||
39 |
19 |
|
Передумови та причиини Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. |
|
|
40 |
20 |
Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. |
|
|
|
41 |
21 |
Події 1650–1653 рр. |
|
|
|
42 |
22 |
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. |
|
|
|
43 |
23 |
Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. |
|
|
|
44 |
24 |
Практичне заняття.Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину. |
|
|
|
45 |
25 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Розділ IV. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVII—XVIII ст. Знаю:
Розумію:
Умію:
– охарактеризувати внутрішню й зовнішню політику Речі Посполитої в другій половині XVII–XVIIІ ст.; – обґрунтувати власні судження про політику Сулеймана Пишного, Івана IV Грозного, Олексія Михайловича, Петра I; – визначити причини і наслідки: османських завоювань в Європі, кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII–XVIIІ ст.), російської експансії у Східній Європі, Північної війни, реформ Петра І. |
|||
46 |
21 |
Османська імперія у XVI- XVII cт. |
|
|
|
47 |
22 |
Московська держава |
|
|
|
48 |
23 |
Поява Російської імперії |
|
|
|
49 |
24 |
Практичне заняття. Дати оцінку суперечливого характеру реформ Петра І. |
|
|
|
50 |
25 |
Річ Посполита у другій половині XVII — XVIII ст |
|
|
|
51 |
26 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. Знаю:
Розумію:
Умію:
|
||||
52 |
26 |
|
Гетьманщина за правління Івана Виговського |
|
|
53 |
27 |
Гетьманщина за правління Юрія Хмельницького |
|
|
|
54 |
28 |
Правління Павла Тетері |
|
|
|
55 |
29 |
Правління Івана Брюховецького. Андрусівське перемир’я |
|
|
|
56 |
30 |
Лівобережна та Правобережна Гетьманщини у другій половині 60-70-х роках ХVІІ ст. |
|
|
|
57 |
31 |
Правобережна Україна Гетьманщини у другій половині 60-70-х роках ХVІІ ст. |
|
|
|
58 |
32 |
Заселення і розвиток Слобідської України. |
|
|
|
59 |
33 |
Запорозьке козацтво. Іван Сірко |
|
|
|
60 |
34 |
Військово-політичний виступ Івана Мазепи. |
|
|
|
61 |
35 |
Гетьманування Пилипа Орлика |
|
|
|
62 |
36 |
Практичне заняття Конституція Пилипа Орлика |
|
|
|
63 |
37 |
Релігійно-культурне життя в українських землях у другій половині ХVІІ ст. – на початку ХVІІІ ст. |
|
|
|
64 |
38 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
|
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА Знаю:
Розумію:
Умію:
|
|||
65 |
27 |
Просвітництво та промислова революція |
|
|
|
66 |
28 |
Освічений абсолютизм |
|
|
|
67 |
29 |
Міжнародні відносини XVIII ст. |
|
|
|
68 |
30 |
Англійські колонії в Північній Америці. Війна за незалежність. Утворення США |
|
|
|
69 |
31 |
Практичне заняття. Повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст. |
|
|
|
70 |
32 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. Знаю:
Розумію:
Умію:
|
||||
71 |
33 |
Китай та Японія в XVI—XVIII ст. |
|
|
|
72 |
34 |
Індія та Персія в XVI—XVIII ст. |
|
|
|
73 |
35 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. Знаю:
|
||||
|
Розумію:
Умію:
|
||||
74 |
39 |
|
Гетьманщина в 20-40-х роках ХVІІІ ст. |
|
|
75 |
40 |
Лівобережна та Слобідська Україна в другій половині ХVІІІ ст. |
|
|
|
76 |
41 |
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. |
|
|
|
77 |
42 |
Підкорення Кримського ханства. Колонізація півдня України. |
|
|
|
78 |
43 |
Правобережна Україна та західноукраїнські землі у другій половині ХVІІІ ст. |
|
|
|
79 |
44 |
Практичне заняття. Козацькі літописи як історичні джерела. |
|
|
|
80 |
45 |
Розвиток культури на українських землях ХVІІІ ст. |
|
|
|
81 |
46 |
Практичне заняття. Уявна мандрівка до історико-культурних пам’яток України. |
|
|
|
82 |
47 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи раннього нового часу Розумію:
Умію:
|
||||
83 |
48 |
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
|
84 |
49 |
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
|
|
85 |
50 |
Практичне заняття. На підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
|
|
86 |
51 |
Узагальнення. |
|
|
|
87 |
52 |
Річне оцінювання |
|
|