Синхронізоване календарно-тематичне планування
з історії для 8 класу
Історія України (1 година на тиждень, 52 – на рік) Підручники: О. Дудар «Історія України.8 клас» Всесвітня історія (1 година на тиждень, 35 – на рік) Гісем «Всесвітня історія. 8 клас»
Згідно оновленої програми для учнів 5 – 9 класів: «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи», затверджені Наказом Міністерства освіти і науки України від 21.02. 2019 № 236
Історія України № |
Всесвітня історія № |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
|
1 |
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП Повторення. Середні віки в історії Європи та України. Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час |
|
|
|
Розділ I. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин |
|||
2 |
Відкриття європейців |
|
|
|
3 |
Колонізація Нового Світу. Наслідки та значення Великих географічних відкритті |
|
|
|
4 |
Матеріальний світ і суспільство |
|
|
|
5 |
Повсякденне життя населення Західної Європи |
|
|
|
6 |
Практичне заняття. Підготувати і представити групове повідомлення (презентацію) на тему «Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)» |
|
|
|
7 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ II. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі
|
||||
8 |
Гуманізм. Високе Відродження |
|
|
|
9 |
Реформація в Німеччині |
|
|
|
10 |
Поширення Реформації та Контрреформації в Європі |
|
|
|
11 12 |
Культура епохи Бароко. Народження нової європейської науки Практичне заняття за розділом 2 |
|
|
|
13 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ III. Держави Західної та Центральної Європи в XVI—XVII ст.
|
||||
14 |
Становлення абсолютної монархії у Франції |
|
|
|
15 |
Завершення формування абсолютної монархії у Франції |
|
|
|
16 |
Володіння Габсбургів. Національновизвольна війна в Нідерландах |
|
|
|
17 |
Англія у XVI- XVII cт. |
|
|
|
18 |
Англійська революція |
|
|
|
19 |
Річ Посполита: шляхетська демократія. |
|
|
|
20 |
Міжнародні відносини в XVI — першій половині XVII ст. Тридцятилітня війна |
|
|
|
21 |
Практичне заняття. Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір учителя або учнів). |
|
|
|
22 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.) |
||||
1 |
|
Українські землі у складі Речі Посполитої XVІ ст- п.п XVІ І с |
|
|
2 |
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст.Економічне життя села і міста: фільварки,цехи.Торгівля . |
|
|
|
3 |
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. |
|
|
|
4 5 |
Криза православної церкви у XVІ ст. Пересопницьке Євангеліє . Православні братства |
|
|
|
6 |
|
Берестейська унія та її наслідки. Реформи Петра Могили. |
|
|
7 |
Культурно-освітнє життя . Книговидання. |
|
|
|
8 |
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст |
|
|
|
9 |
Практичне заняття. Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст.; |
|
|
|
10 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.)
|
||||
11 12 |
|
Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Дмитро Вишневецький. Перші січі. |
|
|
13 14 |
Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану. Козацькі повстання кінця ХVІ ст |
|
|
|
15 |
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний |
|
|
|
16 |
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
|
|
17 |
Практичне заняття. Військове мистецтво, традиції та побут українського козацтва |
|
|
|
18 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст |
||||
19 |
|
Причиини та початок Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. |
|
|
20 21 |
Події 1648–1649 рр. Зборівський договір. Утворення української козацької держави–Гетьманщини. |
|
|
|
22 |
Події 1650–1651 рр. |
|
|
|
23 |
. Події 1652–1653 рр. |
|
|
|
24 25 |
Міжнародні відносини.Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1657 рр. |
|
|
|
26 |
Практичне заняття.Порівняльна характеристика особистих якостей, політичних позицій та військово-політичної діяльності І. Богуна, А. Киселя, та Я. Вишневецького |
|
|
|
27 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ IV. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVII—XVIII ст.
|
|||
23 |
Османська імперія у XVI- XVII cт. |
|
|
|
24 |
Московська держава |
|
|
|
25 |
Поява Російської імперії Практичне заняття. Дати оцінку суперечливого характеру реформ Петра І. |
|
|
|
26 |
Річ Посполита у другій половині XVII — XVIII ст |
|
|
|
27 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
||||
28 |
|
Гетьманщина за правління Івана Виговського |
|
|
29 |
Розкол Гетьманщини. |
|
|
|
30 |
Боротьба за гетьманську булаву у Лівобережній Україні |
|
|
|
31 32 |
Лівобережна та Правобережна Гетьманщини у другій половині 60-70-х роках ХVІІ ст. Чигиринські походи.Бахчисарайський мирний договір 1681 р. «Вічний мир» |
|
|
|
33 |
Правобережна Україна Гетьманщини в останній чверті ХVІІ ст. |
|
|
|
34 |
Заселення і розвиток Слобідської України. |
|
|
|
35 |
Запорозьке козацтво. Іван Сірко |
|
|
|
36 37 |
Гетьманщина за правління Івана Мазепи. Північна війна. Полтавська битва |
|
|
|
38 |
Гетьманування Пилипа Орлика |
|
|
|
39 |
Церковне життя . Освіта Архітектура та образотворче мистецтво. Практичне заняття.Аналіз Гадяцької угоди |
|
|
|
40 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
|
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
|||
28 |
Просвітництво та промислова революція |
|
|
|
29 |
Освічений абсолютизм |
|
|
|
30 |
Міжнародні відносини XVIII ст. |
|
|
|
31 |
Англійські колонії в Північній Америці. Війна за незалежність. Утворення США |
|
|
|
32 |
Практичне заняття. Повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст. |
|
|
|
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. |
||||
33 |
Китай та Японія в XVI—XVIII ст. |
|
|
|
34 |
Індія та Персія в XVI—XVIII ст. |
|
|
|
35 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання за розділами 5 і 6 |
|
|
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст.
|
||||
41 |
|
Імперський наступ на автономію Гетьманщини |
|
|
42 |
Лівобережна в 20-40 рр ХVІІІ ст. |
|
|
|
43 |
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні. |
|
|
|
44 |
Південна Україна. Ліквідація Запорозької Січі |
|
|
|
45 |
Правобережна Україна у другій половині ХVІІІ ст. Західна Україна землі у другій половині ХVІІІ ст. |
|
|
|
46 |
Освіта і наука. Києво-Могилянська академія. Григорій Сковорода |
|
|
|
47 |
Архітектура . Образотворче мистецтво. Музика |
|
|
|
48 |
. Практичне заняття Козацькі літописи ХVІІ ХVІІІ ст як історичні джерела
|
|
|
|
49 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
|
|
|
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи раннього нового часу. |
||||
50 |
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
|
51 |
Практичне заняття. На підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
|
|
52 |
Узагальнення. |
|
|