|
|
Історія України. Всесвітня історія 7 клас Синхронізоване календарно-тематичне планування |
|
|
|
№ |
Дата |
Тема уроку |
|
Д/З |
Примітка |
|
|
Вступ. |
|
|
|
1. |
|
Повторення: Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. |
|
|
|
2. |
|
Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
|
|
|
|
|
Тема 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
|
|
|
3. |
|
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. |
|
|
|
4. |
|
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
|
|
|
5. |
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії. |
|
|
|
6. |
|
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабомусульманської культури. |
|
|
|
7. |
|
Практичне заняття №1. Зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. Таблиця. |
|
|
|
8. |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ» (різнорівневі завдання) |
|
|
|
|
|
Вступ |
|
|
|
1. |
|
Вступ: історія України в Середні віки (IX—XV ст.) |
|
|
|
2. |
|
Повторення матеріалу за 6 клас |
|
|
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ |
||||
3. |
|
Східні слов’яни у VI—IX ст. |
|
|
4. |
|
Розселення слов’янських племен на території України. |
|
|
5. |
|
Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
|
|
6. |
|
Утворення Русі-України. |
|
|
7. |
|
Київська держава (Русь-Україна) за перших князів(Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав). |
|
|
8. |
|
Русь-Україна за князювання Ольги та Святослава |
|
|
9. |
|
Суспільно-політичний устрій та господарське життя Русі-України в IX—X ст. |
|
|
10. |
|
Практичне заняття Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи; |
|
|
11. |
|
Практичне заняття. Скласти історичний портрет Святослава |
|
|
12. |
|
Практичне заняття. Різнорівневі завдання |
|
|
13. |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
14. |
|
Тематичний контроль |
|
|
Тема 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
||||
9. |
|
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація. |
|
|
10. |
|
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. |
|
|
11. |
|
Практичне заняття . Підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір). |
|
|
12. |
|
Організація християнської церкви в Середньовіччі. Контрольна робота |
|
|
Тема 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
||||
13. |
|
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
|
14. |
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
|
|
15. |
|
Середньовічні держави: від роздробленості до становопредставницьких монархій. Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). |
|
|
16. |
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. Самостійна робота |
|
|
17. |
|
Англія в ХІ–ХV ст. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
|
|
18. |
|
Практичне заняття. Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. |
|
|
19. |
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. |
|
|
20. |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем «СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ», «ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.» (різнорівневі завдання) |
|
|
Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
||||
15. |
|
Володимир Великий |
|
|
16. |
|
Ярослав Мудрий |
|
|
17. |
|
Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі наприкінці X — у першій половині XI ст. |
|
|
18. |
|
Практичне заняття: позначити на контурній карті територію Київської держави (Русі-України) за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого; |
|
|
19. |
|
Практичне заняття. Охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби «Руська правда» Ярослава Мудрого,– правове становище різних верств населення Русі-України; |
|
|
20. |
|
Практичне заняття. «Уявна подорож Києвом часів Ярослава Мудрого» |
|
|
21. |
|
Культура Русі-України |
|
|
22. |
|
Пам`ятки та пам`ятники часів перших князів Русі України |
|
|
23. |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
24. |
|
Тематичний контроль |
|
|
Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
||||
25. |
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. |
|
|
26. |
|
Любецький з’їзд князів. Правління Ярославичів |
|
|
27. |
|
Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого. |
|
|
28. |
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.; |
|
|
29. |
|
Практичне заняття. «“Повчання дітям” Володимира Мономаха кодекс настанов князівської родини» |
|
|
30. |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. |
|
|
31. |
|
Політичне і соціально-економічне життя. Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл. |
|
|
32. |
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
|
|
33. |
|
Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. |
|
|
34. |
|
Крим у складі Візантійської імперії. |
|
|
35. |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
36. |
|
Тематичний контроль |
|
|
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА) |
||||
37. |
|
Утворення Галицько-Волинської держави |
|
|
38. |
|
Монгольська навала. Утворення Золотої Орди |
|
|
39. |
|
Галицько-Волинське князівство за князя Данила Галицького |
|
|
40. |
|
Практичне заняття. Зовнішня політика князя Данила Романовича |
|
|
41. |
|
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича |
|
|
42. |
|
Загибель Галицько – Волинської держави |
|
|
43. |
|
Культура Галицько-Волинської держави у другій половині ХІ—ХІІІ ст. |
|
|
44. |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
45. |
|
Тематичний контроль |
|
|
Тема 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||||
21. |
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
|
22. |
|
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. |
|
|
23. |
|
Практичне заняття. Створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»; Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня. |
|
|
24. |
|
Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. |
|
|
25. |
|
Практичне заняття . Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». |
|
|
26. |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ» (різнорівневі завдання) |
|
|
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО |
||||
46. |
|
Українські землі у складі Великого князівства Литовського |
|
|
47. |
|
«Велике князівство руське» |
|
|
48. |
|
Кревська унія 1385 р |
|
|
49. |
|
Українські землі у складі Угорщини, Молдавії. |
|
|
50. |
|
Українські землі у складі Московії та Османської імперії. |
|
|
51. |
|
Кримське ханство. Гіреї. |
|
|
52. |
|
Суспільний устрій та культура ханства. |
|
|
53. |
|
Соціальна структура населення українських земель у другій половині ХІV — ХV ст. |
|
|
54. |
|
Князь Костянтин Острозький та його внесок в культуру |
|
|
55. |
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав; |
|
|
56. |
|
Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учителя). |
|
|
57. |
|
Практичне заняття. Укласти історичний портрет Костянтина Острозького |
|
|
58. |
|
Господарський розвиток українських земель у другій половині ХІV — ХV ст. |
|
|
59. |
|
Магдебурзьке право |
|
|
60. |
|
Культура українських земель у другій половині ХІV — ХV ст. |
|
|
61. |
|
Практичне заняття. «Етнічний склад населення України. Повсякденне життя (ХІV—ХV ст.)» |
|
|
62. |
|
Практичне заняття. «Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Кревську унію.» |
|
|
63. |
|
Практичне заняття. зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві в XV ст.; |
|
|
64. |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
|
|
65. |
|
Тематичний контроль |
|
|
Тема 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. |
||||
27. |
|
Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. |
|
|
28. |
|
Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
|
|
29. |
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ. |
|
|
30. |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
|
|
31. |
|
Практичне заняття . Виявлення в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій. |
|
|
Тема 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД |
||||
32. |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія. |
|
|
33. |
|
Практичне заняття . Підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору. |
|
|
34. |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем «КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.», «СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД» (різнорівневі завдання) |
|
|
35. |
|
Підсумкове узагальнення. |
|
|
Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ |
||||
66. |
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. |
|
|
67. |
|
Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок РусіУкраїни у формування європейської цивілізації. |
|
|
68. |
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
|
|
69. |
|
Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків. |
|
|
70. |
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
|
|
71. |
|
Підсумкове узагальнення. |
|
|