Синхронізоване календарно-тематичне планування. Історія України. Всесвітня історія 7 клас

Про матеріал
Історія України. 7-й клас Календарно-тематичне планування складено відповідно до підручника: Власов , Панарін , Топольницька. Історія України. Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ, Літера ЛТД, 2020 «Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (Гісем О. В., Мартинюк О. О.). Харків, Видавничий дім «Ранок», 2020 (70 год., 2 год. на тиждень) І семестр – 30 год. (2 години на тиждень) ІІ семестр – 40 год. (2 години на тиждень) Практичні: 15 Тематичні: 5 Всесвітня історія. 7-й клас Календарно-тематичне планування складено відповідно до підручника: Пометун О.І., Малієнко Ю.Б. Всесвітня історія. Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ, Видавничий дім «Освіта», 2020 «Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (Гісем О. В., Мартинюк О. О.). Київ, Видавничий дім «Ранок», 2020 (35 год., 1 год. на тиждень) І семестр – 15 год. (1 година на тиждень) ІІ семестр – 20 год. (1 година на тиждень) Практичні: 7 Тематичні: 4
Перегляд файлу

 

 

 

Історія України. Всесвітня історія 7 клас Синхронізоване календарно-тематичне планування

 

 

Дата

Тема уроку

 

Д/З

Примітка

 

 

Вступ.

 

 

1.

 

Повторення:   Велике   переселення   народів   та   його   наслідки.

Розселення слов’ян.

 

 

 

2.

 

Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація.

 

 

 

 

 

Тема 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ

 

 

3.

 

Утворення    «варварських    королівств».     Франкська    держава.

Хлодвіг.

 

 

 

4.

 

Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії.

 

 

 

5.

 

Візантійська   імперія    доби    Юстиніана.    Розквіт   Візантії   за

Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії.

 

 

 

6.

 

Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабомусульманської культури.

 

 

 

7.

 

Практичне заняття №1. Зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. Таблиця.

 

 

 

8.

 

Узагальнення.    Тематичне    оцінювання   з    теми   «ПЕРШІ

СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ» (різнорівневі завдання)

 

 

 

 

 

Вступ

 

 

1.

 

Вступ: історія України в Середні віки (IX—XV ст.)

 

 

 

 

2.

 

Повторення матеріалу за 6 клас

 

 

Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ

3.

 

Східні слов’яни у VI—IX ст.

 

 

4.

 

Розселення слов’янських племен на території України.

 

 

5.

 

Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян.

 

 

6.

 

Утворення Русі-України.

 

 

7.

 

Київська держава (Русь-Україна) за перших князів(Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав).

 

 

8.

 

Русь-Україна за князювання Ольги та Святослава

 

 

9.

 

Суспільно-політичний устрій та господарське життя Русі-України в IX—X ст.

 

 

10.

 

Практичне заняття  Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи;

 

 

11.

 

Практичне заняття. Скласти історичний портрет Святослава

 

 

12.

 

Практичне заняття. Різнорівневі завдання

 

 

13.

 

Урок узагальнення та систематизації знань

 

 

14.

 

Тематичний контроль

 

 

Тема 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ

9.

 

Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація.

 

 

10.

 

Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм.

 

 

11.

 

Практичне заняття . Підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір).

 

 

12.

 

Організація християнської церкви в Середньовіччі. Контрольна робота

 

 

 

Тема 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.

13.

 

Скандинавія         в        добу середньовіччя.      Походи          вікінгів       та      їхні завоювання.

 

 

14.

 

Хрестові     походи.       Держави     хрестоносців.      Духовно-рицарські ордени.

 

 

15.

 

Середньовічні держави: від роздробленості до становопредставницьких монархій. Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія.

Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція).

 

 

16.

 

Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. Самостійна робота

 

 

17.

 

Англія        в        ХІ–ХV ст.   Генріх ІІ      Плантагенет.          «Велика      хартія вольностей». Війна троянд.

 

 

18.

 

Практичне заняття. Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури.

 

 

19.

 

Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями.

 

 

20.

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем «СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ», «ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.»

(різнорівневі завдання)

 

 

Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст.

15.

 

Володимир Великий

 

 

16.

 

Ярослав Мудрий

 

 

 

17.

 

Суспільний і політичний устрій та господарське життя Русі наприкінці X — у першій половині XI ст.

 

 

18.

 

Практичне заняття: позначити на контурній карті територію

Київської держави (Русі-України) за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого;

 

 

19.

 

Практичне заняття. Охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби «Руська правда» Ярослава Мудрого,– правове становище різних верств населення Русі-України;

 

 

20.

 

Практичне заняття. «Уявна подорож Києвом часів Ярослава Мудрого»

 

 

21.

 

Культура Русі-України

 

 

22.

 

Пам`ятки та пам`ятники часів перших князів Русі України

 

 

23.

 

Урок узагальнення та систематизації знань

 

 

24.

 

Тематичний контроль

 

 

Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст.

25.

 

Передумови політичного дроблення Київської держави.

 

 

26.

 

Любецький з’їзд князів. Правління Ярославичів

 

 

27.

 

Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого.

 

 

28.

 

Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр.;

 

 

29.

 

Практичне заняття. «“Повчання дітям” Володимира Мономаха кодекс настанов князівської родини»

 

 

30.

 

Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст.

 

 

31.

 

Політичне і соціально-економічне життя. Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл.

 

 

 

32.

 

Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

 

 

33.

 

Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст.

 

 

34.

 

Крим у складі Візантійської імперії.

 

 

35.

 

Урок узагальнення та систематизації знань

 

 

36.

 

Тематичний контроль

 

 

Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА)

37.

 

Утворення Галицько-Волинської держави

 

 

38.

 

Монгольська навала. Утворення Золотої Орди

 

 

39.

 

Галицько-Волинське князівство за князя Данила Галицького

 

 

40.

 

Практичне заняття. Зовнішня політика князя Данила Романовича

 

 

41.

 

Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича

 

 

42.

 

Загибель Галицько – Волинської держави

 

 

43.

 

Культура Галицько-Волинської держави у другій половині ХІ—ХІІІ ст.

 

 

44.

 

Урок узагальнення та систематизації знань

 

 

45.

 

Тематичний контроль

 

 

Тема 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ

21.

 

Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними.

 

 

22.

 

Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування.

 

 

 

23.

 

Практичне заняття. Створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі»; Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня.

 

 

24.

 

Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм.

 

 

25.

 

   Практичне заняття . Підготувати      ілюстровану   уявну    екскурсію

«Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи».

 

 

26.

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО

СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ» (різнорівневі завдання)

 

 

Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО

46.

 

Українські землі у складі Великого князівства Литовського

 

 

47.

 

«Велике князівство руське»

 

 

48.

 

Кревська унія 1385 р

 

 

49.

 

Українські землі у складі Угорщини, Молдавії.

 

 

50.

 

Українські землі у складі Московії та Османської імперії.

 

 

51.

 

Кримське ханство. Гіреї.

 

 

52.

 

Суспільний устрій та культура ханства.

 

 

53.

 

Соціальна структура населення українських земель у другій половині ХІV — ХV ст.

 

 

54.

 

Князь Костянтин Острозький та його внесок в культуру

 

 

55.

 

Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав;

 

 

 

56.

 

Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, Кревську унію, існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учителя).

 

 

57.

 

Практичне   заняття.   Укласти    історичний    портрет    Костянтина

Острозького

 

 

58.

 

Господарський розвиток українських земель у другій половині ХІV — ХV ст.

 

 

59.

 

Магдебурзьке право

 

 

60.

 

Культура українських земель у другій половині ХІV — ХV ст.

 

 

61.

 

Практичне заняття. «Етнічний склад населення України. Повсякденне життя (ХІV—ХV ст.)»

 

 

62.

 

Практичне заняття. «Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Кревську унію.»

 

 

63.

 

Практичне заняття. зіставити організацію суспільства (соціальну стратифікацію) і влади (державний устрій) у руських удільних князівствах, Кримському ханстві в XV ст.;

 

 

64.

 

Урок узагальнення та систематизації знань

 

 

65.

 

Тематичний контроль

 

 

Тема 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.

27.

 

Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра)

Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ.

 

 

28.

 

Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у

Чехії.

 

 

 

29.

 

Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства

Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ.

 

 

30.

 

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії.

 

 

31.

 

Практичне   заняття .   Виявлення    в    пам’ятках    культури    народів

Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій.

 

 

Тема 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД

32.

 

Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія.

 

 

33.

 

Практичне заняття . Підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору.

 

 

34.

 

Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем «КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.»,

«СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД» (різнорівневі завдання)

 

 

35.

 

Підсумкове узагальнення.

 

 

Узагальнення до курсу. ІСТОРІЯ РУСІ-УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ

66.

 

Здобутки середньовічного русько-українського суспільства.

 

 

67.

 

Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок РусіУкраїни у формування європейської цивілізації.

 

 

68.

 

Урок узагальнення та систематизації знань.

 

 

 

69.

 

Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків.

 

 

70.

 

Урок узагальнення та систематизації знань.

 

 

71.

 

Підсумкове узагальнення.

 

 

 

pdf
Додав(-ла)
Бойчук Ігор
Пов’язані теми
Історія України, Планування
Додано
5 грудня 2023
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку