Згідно з навчальною програмою для ЗЗСО, затвердженою наказом МОНУ від 21.02.2019 №236.
Оновлена програма укладена відповідно до наказів МОНУ №52 від 13.01.2017 і №201 від 10.02.2017.
Синхронізоване календарно-тематичне планування
Всесвітня історія (35 годин, 1 година на тиждень)
Історія України (35 годин, 1 година на тиждень)
7 клас
№
|
Тема |
Дата |
Коригу- вання |
Примітка |
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ |
||||
1. |
Вхідне оцінювання учнів для планування роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно. |
|
|
|
2. |
Систематизація, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно. |
|
|
|
3. |
Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
|
|
|
Розділ 1. Перші середньовічні держави |
||||
4. |
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. |
|
|
|
5. |
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
|
|
|
6. |
Візантійська імперія доби Юстиніана. |
|
|
|
7. |
Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії. |
|
|
|
8. |
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Практичне заняття. Позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат. |
|
|
|
9. |
Арабські завоювання та халіфати. Практичне заняття. Зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
|
|
10. |
Розвиток арабо-мусульманської культури. |
|
|
|
11. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Перші середньовічні держави». |
|
|
|
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ Розділ 1. Виникнення та становлення Русі-України |
||||
1. |
Систематизація, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, який опрацьовувався дистанційно. Вступ до середньовічної історії України. |
|
|
|
2. |
Розселення слов’янських племен на території України. Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян. Практичне заняття. Робота з контурною картою: позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України та їхніх сусідів. |
|
|
|
3. |
Утворення Русі-України. Київські князі (Аскольд, Олег). |
|
|
|
4. |
РусьУкраїна за князювання Ігоря та Ольги. |
|
|
|
5. |
Князювання Святослава. Практичне заняття. Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Київської держави (Русі-України), правління перших князів (Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава), їхні походи/реформи. |
|
|
|
6. |
Практичне заняття. На підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава. |
|
|
|
7. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Виникнення та становлення Русі-України». |
|
|
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи |
||||
12. |
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація. |
|
|
|
13. |
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. Практичне заняття. Зіставити (на основі витягів із доступних джерел) правове становище різних груп середньовічного населення Західної Європи. |
|
|
|
14. |
Практичне заняття. Підготувати (із використанням кількох видів джерел) і представити усне повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір учителя / учнів). |
|
|
|
15. |
Організація християнської церкви в Середньовіччі. |
|
|
|
|
Розділ 3. Європейське суспільство і держави в Х–ХV ст. |
|
|
|
16. |
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
|
|
17. |
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію поширення християнства, кордони Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, напрямки походів вікінгів, Хрестових походів. |
|
|
|
18. |
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. |
|
|
|
19. |
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. |
|
|
|
20. |
Англія в ХІ–ХV ст. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
|
|
|
21. |
Практичне заняття. Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. |
|
|
|
22. |
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії, Хрестові походи, Реконкісту, утворення королівства Іспанія, Столітню війну, утворення Священної Римської імперії, перше скликання англійського парламенту і Генеральних штатів у Франції, інші. |
|
|
|
23. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із тем «Середньовічний світ Західної Європи», «Європейське суспільство і держави в Х–ХV ст.». |
|
|
|
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ Розділ 2. Київська держава (Русь-Україна) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
||||
8. |
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства. |
|
|
|
9. |
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. «Руська правда». |
|
|
|
10. |
Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію Київської держави (Русі-України) за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі, утворення Київської митрополії, розгром Ярославом Мудрим печенігів під Києвом, кодифікацію руського звичаєвого права, інші. |
|
|
|
11. |
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля. Практичне заняття. Охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України. |
|
|
|
12. |
Культура. Практичне заняття. Здійснити уявну подорож Києвом часів Володимира Великого / Ярослава Мудрого. |
|
|
|
13. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Київська держава (Русь-Україна) наприкінці X – у першій половині XI ст.» |
|
|
|
Розділ 3. Київська держава у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
||||
14. |
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів. Практичне заняття. Внести у синхронізовану хронологічну таблицю основні події. |
|
|
|
15. |
Правління Володимира Мономаха. |
|
|
|
16. |
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя. Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл. Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії. Практичне заняття. Позначити на контурній карті й надписати території князівств часів роздробленості Київської держави (Русі-України) та половецькі землі. |
|
|
|
17. |
Культура РусіУкраїни в другій половині ХІ - першій половині ХІІІ ст. |
|
|
|
18. |
Практичне заняття. Визначити (за «Повчанням дітям», «Словом о полку Ігоревім» та іншими доступними джерелами) характерні для Володимира Мономаха, Ярослава Осмомисла, Ігоря Святославовича (на вибір учня/учениці) вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
|
|
|
19. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Київська держава у другій половині ХІ ст. – першій половині ХІІІ ст.». |
|
|
|
Розділ 4. Королівство Руське (Галицько-Волинська держава) |
||||
20. |
Утворення ГалицькоВолинської держави. |
|
|
|
21. |
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію Королівства Руського, території держав – сусідів Королівства Руського, напрямки монгольських походів на Русь у 1239–1242 рр. |
|
|
|
22. |
Король Данило – будівничий Галицько-Волинської держави. |
|
|
|
23. |
ГалицькоВолинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад. Практичне заняття. Внести у синхронізовану хронологічну таблицю основні події історії Галицько-Волинської держави. |
|
|
|
24. |
Практичне заняття. Підготувати та представити історичний портрет короля Данила / іншого князя з династії Романовичів (на вибір учня / учениці). |
|
|
|
25. |
Культура ГалицькоВолинської держави ХІІІ – І половини ХІV ст. |
|
|
|
26. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Королівство Руське (Галицько-Волинська держава)». |
|
|
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст. |
||||
24. |
Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) та християнізація Східної Європи. Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. |
|
|
|
25. |
Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. Практичне заняття. Позначити на контурній карті території Польського, Угорського, Чеського королівств, територію поширення гуситського руху і гуситських воєн. |
|
|
|
26. |
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ. Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Новгородської боярської республіки, Великого Московського князівства, Грюнвальдську битву, падіння Константинополя і гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи. |
|
|
|
27. |
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
|
|
|
28. |
Практичне заняття. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій. |
|
|
|
29. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Країни Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст.» |
|
|
|
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство |
||||
27. |
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. |
|
|
|
28. |
Кревська унія 1385 р. і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. Практичне заняття. Внести у синхронізовану хронологічну таблицю основні події. |
|
|
|
29. |
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства. Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав. |
|
|
|
30. |
Суспільне і церковне життя на теренах України в ХІV-ХV ст. |
|
|
|
31. |
Господарський розвиток українських земель у другій половині ХІV-ХV ст.: сільське господарство, ремесла, торгівля, міста, магдебурзьке право. |
|
|
|
32. |
Практичне заняття. Порівняти (за відомостями з наданих учителем джерел) правовий статус і повсякденне життя на теренах України в XІV–XV ст. представників різних станів, верств і етносів. |
|
|
|
33. |
Пам’ятки середньовічної культури ХІV-ХV ст. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич. |
|
|
|
34. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство». |
|
|
|
ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського середньовіччя |
||||
30. |
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
|
|
31. |
Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Практичне заняття. Позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження, межі поширення впливу католицької і православної церков. Створити повідомлення «Книга і культура читання в Середньовіччі». Описати (на основі доступних джерел) повсякденне життя середньовічного студента/учня. |
|
|
|
32. |
Архітектура і мистецтво. Практичне заняття. Підготувати ілюстровану уявну екскурсію «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». |
|
|
|
33. |
Раннє Відродження. Гуманізм. |
|
|
|
34. |
Тематичне оцінювання. Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із теми «Матеріальний і духовний світ європейського середньовіччя». |
|
|
|
Розділ 6. Середньовічний Схід (оглядово) |
||||
35. |
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія. Практичне заняття. Підготувати індивідуальний або колективний проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу, які мали вплив на формування європейського культурного простору. |
|
|
|
ІСТОРІЯ УКРАЇНИ |
||||
35. |
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи Середніх віків. Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. Практичне заняття. На підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
|
|