Синхронізовані календарно-тематичні плани

Про матеріал
Для підвищення ефективності навчання, зокрема розподілу навчального часу, програма пропонує синхронізувати вивчення історії України та всесвітньої історії. Цей матеріал буде корисний для тих, хто працює саме за такою програмою.
Перегляд файлу

Синхронізовані календарно-тематичні плани з історії, 8 клас

                        Історія України (52 години)                                                                                                                            Всесвітня історія  (35 годин)

з/п

Дата

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

з/п

Дата

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

1-2.

 

Повторення. Середні віки в історії України.

Вступ. Внесок Русі-України у формування європейської  цивілізації. . Особливості Ранньомодерної  доби в історії

України.

1

 

Повторення. Середні віки в історії Європи.

Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 1. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин (6 годин)

 

 

 

2

 

Великі географічні відкриття XV – XVI століть.

Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV–XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Цивілізації  доколумбової Америки (оглядово).

 

 

 

3

 

Конкіста – завоювання Нового світу.

 Створення колоніальних імперій . Зміна поглядів на світ.

 

 

 

4

 

Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин.

 

 

 

5

 

Повсякденне життя населення Західної Європи.

 

 

 

6

 

 Практична робота. Робота із синхронізованою хронологічною таблицею. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Великі географічні відкриття, подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана.

Описати (на основі джерел) становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в ХVІ–ХVІІІ ст.

 

 

 

7

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

 

Розділ 2. Високе Відродження. Реформація в Західній Європі

(6 годин)

 

 

 

8

 

Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження.  Високе Відродження. 

 

 

 

9

 

Реформація в Європі. Католицька церква напередодні

 

 

 

 

 

 

Реформації. Народження протестантизму. Поширення Реформації.

 

 

 

10

 

Контрреформація в Європі.

Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. 

 

 

 

11

 

Культура бароко. Народження нової європейської науки.

 

 

 

12

 

 Практична робота. Здійснити уявну подорож до пам’яток епохи Відродження в Італії, Франції, Німеччині, інших країнах; встановити цінності та норми життя, які утверджували автори цих творів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва).

 

 

 

13

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

 

Розділ 3. Держави Західної Європи в XVI – XVII століттях (10 годин)

 

 

 

14

 

Становлення абсолютної монархії у Франції.

 

 

 

15

 

Абсолютизм за Луї XIV.

 

 

 

16

 

Володіння Габсбургів. Карл V

 

 

 

17

 

Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. 

 

 

 

 

18

 

Королівська реформація в Англії. «Криваве законодавство».

 

 

 

 

19

 

Англійська революція. Утвердження парламентаризму.   «Білль про права».

 

 

 

20

 

Річ Посполита: « шляхетська демократія».

 

 

 

 

21

 

Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин.

 

 

 

22

 

Практична робота. Робота із синхронізованою хронологічною таблицею. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про о Реформацію, утворення Речі Посполитої, Тридцятилітню війну, національновизвольну війну в Нідерландах, Англійську революцію. Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст.

 

 

 

 

23

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

Розділ 1. Українські землі у XVI -  першій половині XVII ст.

(8 годин)

 

 

 

3.

 

Статус українських земель у складі Польського королівства,

Великого князівства Литовського, Священної  Римської та

Османської імперій, Великого князівства Московського / Московського царства, Молдавського князівства в першій половині XVІ ст. Конфлікти Великого князівства Литовського з Великим князівством Московським. Реформування

Польського королівства та Великого князівства Литовського (початок – 60-і рр. XVI ст.). Лівонська війна.

 

 

 

4.

 

Люблінська унія 1569 р. Устрій Речі Посполитої. Договірний  характер королівської влади (особливості обрання короля та його місце в системі влади). Перші безкоролів’я як школа

шляхетського самоврядування. Акт Варшавської конфедерації та «Генріхові артикули». Війни Речі

Посполитої з Московським царством у першій третині XVII ст. Землі Русі-України в Речі Посполитій . Суб’єктність українських воєводств та концепція Русі як третього члена Речі Посполитої. Множинні ідентичності.

 

 

 

5.

 

Соціальна структура населення українських земель у XVІ – першій  половині XVII ст. (стани: шляхта, міщани, духовенство, селяни). Шляхетське судочинство. ІІ Литовський (Волинський) статут та ІІІ Литовський статут для Великого князівства Литовського.

Селяни та їхнє становище: кріпацтво чи підданство?

 

 

 

6.

 

Міста як простір взаємодії  різних станів, етнічних і релігійних груп. Господарське життя міст: цехи, торгівля.

 

 

 

 

 

Конфесійне розмаїття. Криза православної церкви в XVI ст. Церковні собори у Бересті 1596 року. Утворення грекокатолицької церкви. Відновлення православної  ієрархії та реформи церкви.

 

 

 

7.

 

Культурно-освітнє життя та книгодрукування.  Освіта. Братські школи. Острозька слов’яно-греко-латинська

 

 

 

 

 

 

школа. Єзуїтські колегії. Київська (Києво-Могилянська) колегія.

 

 

 

8.

 

Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво

 

 

 

9.

 

 Практична робота. Робота із синхронізованою хронологічною таблицею. Внести в синхронізовану

хронологічну таблицю відомості про Радомську конституцію «Nihil novi» («нічого нового»), битву поблизу міста Орша, Литовські статути, Пересопницьке Євангеліє, Люблінську унію, акт Варшавської конфедерації, «Генріхові» артикули, вихід друком перших книжок, заснування Острозької слов’яно-греко-латинської школи, Львівської братської школи, Київської (Києво-Могилянської) колегії.

Здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст., визначити цінності та норми життя, які утверджували автори цих творів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва).

 

 

 

10.

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

 

Розділ 2. Становлення українського козацтва (XVI -  перша половина XVII ст.) (7 годин)

 

 

 

11.

 

Походження українського козацтва. Козацькі степові та прикордонні спільноти. Запорозька Січ.

 

 

 

12.

 

Реєстрове козацтво. Становлення козацького стану.

 

 

 

13.

 

Походи запорозьких козаків на володіння Кримського ханства та Османської імперії. Запорозько-кримський договір 1624 р.

 

 

 

14.

 

Участь та запорозького реєстрового козацтва у війнах Речі Посполитої. Козацькі повстання.

 

 

 

15.

 

Козаки у боротьбі за відновлення прав православної церкви. Ідентичність та політична культура козаків.

 

 

 

16.

 

Практична робота. . Робота із синхронізованою хронологічною таблицею. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про формування козацького стану: утворення козацьких Січей, укладання козацького

 

 

 

 

 

 

реєстру, походи козаків у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство, Хотинську війну, козацькоселянські повстання, видання «Ординації Війська

Запорозького», інше;

- Описати (на основі джерел) військове мистецтво, повсякденне життя, традиції й побут козацтва, облаштування

Січі.

 

 

 

17.

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

 

Розділ 3. Козацька революція середини XVІІ ст. і війна за суверенітет козацької держави др.п. XVІІ ст. (10 годин)

 

 

 

18.

 

Передумови і причини козацької революції. Козацькокримський союз. Події 1648 р.

 

 

 

19.

 

Події 1649 р. Зміна характеру повстання. Зборівський договір. Утворення Української козацької держави – Війська Запорозького.

 

 

 

20.

 

Події 1650–1653 рр. Берестецька битва. Білоцерківський договір. Батозька битва. Жванецька облога.

 

 

 

21.

 

Зовнішня політика: у пошуку союзників (Московське царство, Османська імперія, Молдавське князівство, Шведське королівство). Українсько-московський  договір 1654 р.

 

 

 

22.

 

Гадяцька угода. Московсько-українська війна. Конотопська битва.

 

 

 

23.

 

Передумови, причини і перебіг «Руїни». Внутрішня боротьба за владу та впливи. Розкол козацької держави.

Посягання Московського царства на її суверенітет.

 

 

 

24.

 

Спроби об’єднання Лівобережної та Правобережної Гетьманщини. 

 

 

 

25.

 

Козацька Україна в системі міжнародних відносин.

 

 

 

26.

 

Практична робота. . Робота із синхронізованою хронологічною таблицею. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю про битви і походи козацького війська під час козацької революції та війни за суверенітет козацької  держави, політичні союзи та угоди Війська Запорозького з

 

 

 

 

 

 

іншими державами

 

 

 

27.

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

 

 

 

 

 

 

Розділ 4. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVІІ–

XVІІІ ст.  (5 годин)

 

 

 

24

 

Османська імперія. Експансія Османської  імперії. Народи Південно-Східної Європи під владою турків - османів. Кримське ханство.

 

 

 

25

 

Московське царство. Правління династії Романових.

 

 

 

26

 

Внутрішня та зовнішня політика Петра І.

 

 

 

27

 

Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.).

 

 

 

28

 

Практична робота. Робота із синхронізованою хронологічною таблицею. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина

1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, московську/російську воєнну експансію у Східній Європі, проголошення Росії імперією. 

Обґрунтувати судження про суперечливий  характер реформ Петра І.

Розділ 4. Козацька Україна (Гетьманщина) др. п. XVІІ –  кінця

XVІІІ ст. ( 7 годин)

 

 

 

28.

 

Модель і структура козацької держави: територія, устрій, військо, судочинство. 

 

 

 

29. 

 

Зміна політичної еліти (зі шляхетської на козацьку). Соціальні групи в середовищі козацтва.

 

 

 

30.

 

Особливості козацького господарювання. Правове і соціальне становище селянства, його категорії. Міста.

 

 

 

31.

 

Етнічні та релігійні групи. Становище православної церкви та її духовенства.

 

 

 

32.

 

Правобережне козацтво. Слобідська Україна. Запорожжя (Військо Запорозьке Низове).

 

 

 

33.

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

 

 

 

 

 

 

-Дослідити уривки з листувань українських гетьманів із володарями іноземних держав та з гетьманських універсалів як історичні джерела. – Написати біографічну розвідку про гетьманські й старшинські родини, зокрема про їхніх представниць Гелену Чаплинську, Ганну Сомко, Ганну Золотаренко (на вибір учительки/учителя).

 – Дослідити, послуговуючись доступними ресурсами, тогочасні портрети гетьманів та представників козацької еліти як джерела з історії старшинського побуту.

 

 

 

34.

 

Узагальнення . Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

Розділ 5. Епоха Просвітництва (6 годин)

 

 

 

29

 

Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво.

Енциклопедисти. Масони. Класицизм.

 

 

 

30  

 

Освічений абсолютизм. Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія. Російська імперія.

 

 

 

31

 

Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Початок боротьби за спадщину Османської імперії

 

 

 

32

 

Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення

Сполучених Штатів Америки (США). Конституція США. 

 

 

 

33

 

Практична робота. Робота із синхронізованою хронологічною таблицею. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про початок промислової революції, хронологічні межі доби Просвітництва та війни за незалежність США, ухвалення Декларації незалежності та Конституції США

 

 

 

34

 

Узагальнення. Тематичний контроль.

Розділ 5. Україна та ранньомодерні імперії  ХVІІІ ст.

(15 годин)

 

 

 

35.

 

Гетьманщина в період Івана Мазепи та спроба усамостійнення.

 

 

 

36.

 

Пилип Орлик і його Конституція.

 

 

 

 

 

 

Нова Січ.

 

 

 

37.

 

Спроба реформування Гетьманщини за урядування Данила Апостола і Кирила Розумовського

 

 

 

38.

 

Остаточна ліквідація Росією політичної та адміністративної автономії Гетьманщини і Слобідської України.

 

 

 

 

 

Ліквідація Росією Запорозької Січі.

 

 

 

39.

 

Політична культура козацької старшини, «Історія русів» як її квінтесенція.

 

 

 

40.

 

Гетьманщина як частина Речі Посполитої. «Перезаселення» українських земель і ліквідація правобережного козацтва.

Опришківський рух. Гайдамаки.

 

 

 

41.

 

Конфесійне питання як привід для Російської імперії втрутитись у політичне життя Речі Посполитої (шляхетські конфедерації та «Коліївщина»). Грекокатолицька церква як ресурс української ідентичності.

 

 

 

42.

 

Українські території як вузол протиріч між Російською та Османською імперіями.

 

 

 

43.

 

Становище Кримського ханства і його анексія Російською імперією. Імперська політика Росії щодо Півдня України.

 

 

 

44.

 

Становище Закарпаття. Закарпатські русини в загонах опришків і куруців. Руси-українці під владою молдавських господарів.

 

 

 

45.

 

Поділи Речі Посполитої. Зміни у приналежності західноукраїнських земель та Правобережної України.

 

 

 

46.

 

Розвиток української культури другої половини ХVІІ – ХVІІІ ст.

 

 

 

47.

 

Архітектура. Образотворче мистецтво. Музика 

 

 

 

48.

 

Практичне заняття.

Завдання для практичних робіт:

 -Визначити (використовуючи витяги з козацьких літописів ХVІІ–ХVІІІ ст.) способи та засоби, до яких вдавалися гетьмани, козацька старшина, аби відстояти суверенітет козацької держави. 

– Проаналізувати основні напрямки діяльності Пилипа

Орлика і «мазепинців» у еміграції. – Скласти порівняльно-

 

 

 

 

 

хронологічну таблицю з назвами населених пунктів Півдня України, яким змінили найменування в результаті анексії Росією. 

                     Написати есе про Марину Мокієвську, Анастасію

Скоропадську, Наталію Розумиху (Розумовську) – видатних «старшинок», які доклалися до політичного і культурного життя Гетьманщини (на розсуд учительки/учителя або учениці/учня). 

                     Здійснити уявну мандрівку до історико-культурних пам’яток України/рідного краю періоду бароко, встановити цінності й норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва)

 

 

 

49.

 

Узагальнення . Тематичне оцінювання

 

 

 

 

 

 

35

 

Східний світ у ХVІ – ХVІІІ ст. (оглядово)

Індія. Держава Великих Моголів. Перське царство Сефевидів.

Культура Індії та Персії. Китай. Маньчжурське завоювання.

Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьоґунат Токуґави.

Політика самоізоляції. Культура Японії.

Узагальнення до курсу. Історія України в контексті Раннього

Нового часу (2 години)

 

 

 

50.

 

Внесок України у формування європейської цивілізації 

 

 

 

51.

 

Практичне заняття.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт:

на підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в

Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах.

 

 

 

52.

 

Узагальнення .  

 

 

 

 

pdf
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
19 вересня
Переглядів
530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку