Синопсис освітнього проєкту.
Тема: «У світі професій»
Старша вікова група.
Інтегруються заняття:
➢ Логіко-математичний розвиток: - «Всі професії важливі»
➢ Ознайомлення з природним довкіллям: «І в саду, і на городі»
➢ Художньо- продуктивна діяльність: «Малювання з натури хлібобулочних виробів»
➢ Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування: «У світі професій»
Мета:
▪ Закріплювати знання про суміжні числа, дроби, складові частини задачі, вміння рахувати до 20 (прямий, зворотний, парами), вирішувати приклади на додавання/віднімання у межах 10, орієнтуватись на аркуші паперу в клітинку (графічний диктант) та в просторі; розвивати вміння порівнювати, аналізувати, класифікувати, систематизувати, узагальнювати, абстрагувати істотні для певної ситуації ознаки від неістотних; сприяти індивідуальному самовираженню дітей та бажанню дітей самостійно та нестандартно міркувати, обґрунтовувати свою точку зору; розширити знання дітей про професії, виховувати повагу до людей різних професій, розвивати почуття відповідальності; розвивати мотивацію, наполегливість, прагнення доводити розпочату справу до кінця.
▪ Закріпити знання дітей про працю дорослих. Уточнити уявлення про найбільш доступні й необхідні для розвитку їх соціального досвіду види праці дорослих. Простежити взаємозалежність у роботі людей різних професій; необхідність виконання своїх трудових обов′язків для отримання потрібного результату;
▪ удосконалювати навички створення композиції на аркуші паперу; запропонувати дітям застосовувати різні прийоми малювання для створення виразного малюнка; розвивати навички малювання кольоровими олівцями, сангіною, пастеллю; розвивати почуття композиції; збагачувати словник дітей
▪ Закріпити знання дітей про професії (лікар, водій, продавець, вихователь, листоноша і т. Д., Про знаряддя праці; формувати вміння складати зв'язний розповідь за допомогою схеми; розучити вірш «Мій ведмедик» за допомогою мнемотаблиці.
Очікувані результати:
діти зможуть:
- розширять свої знання про професії та знаряддя праці;
- розучать вірш «Мій ведмедик»;
- закріплять знання про суміжні числа;
- навчаться рахувати до десяти;
- навчаться аналізувати та порівнювати;
- навчаться обгрунтовувати свою думку;
- розвивати почуття відповідальності;
- розвивати мотивацію;
- виховувати почуття гордості за своїх батьків;
- поважати працю дорослих ;
- наслідувати працю дорослих у посильній їм діяльності.
Обладнання:
проектор, інтерактивна дошка, ноутбук, картинки із зображеннями станцій на слайдах, слайди з професіями,, конверти, картки із зображенням професій (лікар, продавець, вихователь, водій, схема «Професії», мнемотабліца «Мій ведмедик» на слайдах, предметні картинки знарядь праці лікаря, продавця, вихователя, водія, листоноші.
Методи навчання:
Словесні: розповідь, пояснення, бесіда .
Наочні: ілюстрація, демонстрація.
Практичні: малювання за допомогою гуаші; розпізнавання геометричних фігур, робота з муляжами; перегляд презентації.
Форми роботи на занятті: індивідуальна робота, фронтально-колективна робота, групова робота.
Навчальні центри:
1. Центр математики – це центр, у якому діти навчаються додавати і віднімати, множити і ділити за допомогою роздаткового матеріалу, навчаються логічно мислити, послідовно формують позитивні математичні знання та розвивають математичні вміння, безпосередньо взаємодіючи з оточуючим світом. Вони засвоюють і реорганізують ці знання шляхом простих вправ у звичайних діях реального життя.
2. Центр читання і письма – це центр, в якому діти навчаються писати, читати, слухати та говорити. Цей центр є надзвичайно важливим для дітей в подальшому житті.
3. Центр природознавства – це центр, в якому діти пізнають навколишній світ за допомогою дослідів, які проводять на уроках та спостерігають протягом певного періоду. У дітей розвивається уява та мислення. Проведення дослідів надзвичайно зацікавлюють та заохочують до роботи учнів.
Ключові компетентності, які сформуються у кінці дня:
Комунікативна, соціальна, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, діяльнісна, мовна компетентність.
Формувальне оцінювання:
Обговорення у парах. Це одна з багатьох стратегій формувального оцінювання. Вихователь ставить запитання, а діти оголошують свої відповіді. Вихователь має можливіть почути кожну дитину. Це дозволяє педагогу отримати цінні уявлення про рівні розуміння дітьми заданої теми.