Мета правового виховання учнів — формування в них правової культури громадянина України, що складається передусім зі свідомого ставлення до своїх прав і обов'язків перед суспільством і державою, закріплених у Конституції України, з глибокої поваги до законів і правил людського співжиття, готовності дотримуватися й виконувати закріплені в них вимоги, що виражають волю та інтереси народу, активної участі в управлінні державними справами, рішучої боротьби з порушниками законів. Завдання правового виховання: - зміцнювання життєвої позиції; - підвищення громадянської активності; - виховання почуття непримиренності до негативних явищ; залучення учнів до посильної діяльності, яка передбачає певний обсяг правових знань, умінь та навичок. Правове виховання — виховна діяльність школи, сім'ї, правоохоронних органів, спрямована на формування правової свідомості та навичок і звичок правомірної поведінки школярів.
Номер слайду 4
На основі практичного досвіду сформувалася трирівнева структура організації роботи з профілактики правопорушень: Робота органів шкільного самовряду- вання. Перший рівень – соціальна профілактика (анкетування, тестування, соціальний паспорт)
Номер слайду 5
Другий рівень профілактики – направлений на виявлення негативних змін у поведінці дитини, попередження подальшого їх розвитку та побудований на принципах вивчення та врахування особистості дитини, проектування та забезпечення її розвитку, самоорганізації та самовиховання. Соціально, психолого - педагогічний супровід Консультації спеціалістів Охоплення дорученнями Індивідуальна робота з учнями Журнал корекції поведінки Соціально, психолого-педагогічний супровід Консультації спеціаліста Позакласна діяльність, охоплення дорученнями ДРУГИЙ РІВЕНЬ ПРОФІЛАКТИКИ
Номер слайду 6
Третій рівень профілактики – цілеспрямована робота з учнями, схильними до правопорушень, має цілком індивідуальний характер Аналіз діяльності
Номер слайду 7
Журнал корекції поведінки № з/п Прізвище та ім’я учня Дата скоєння правопорушення Факти правопорушення Проведені заходи з учнем Проведені заходи з батьками учня Робота класних керівників, органів самоврядування над попередженням пропусків Щоденний контроль адміністрації за відвідуванням школи учнями Індивідуальна робота з батьками щодо попередження пропусків уроків Організація контролю за станом відвідування учнями школи
Номер слайду 8
Програма корекційної та профілактичної роботи з учнями, які потребують особливої педагогічної уваги Виявлення дітей, які мають труднощі в навчанні та поведінці Визначення причин труднощів в учнів «групи ризику» Шляхи подолання труднощів Корекційна робота з учнями Консультативно- корекційна робота з батьками Моніторинг рівня вихованості учня
Номер слайду 9
КОНТРОЛЬ ЗА СТАНОМ ВІДВІДУВАННЯ УЧНЯМИ ШКОЛИ ЧЕРГУВАННЯ УЧНІВ ТА ВЧИТЕЛІВ НА ПЕРЕРВАХ ВИЯВЛЕННЯ ТА ОБЛІК УЧНІВ, СХИЛЬНИХ ДО ПРАВОПО РУШЕНЬ ЩОДЕННИЙ КОНТРОЛЬ ВІДВІДУВАННЯ ЧЕРГОВИМИ АНАЛІЗ І ОБГОВО- РЕННЯ НА КЛАСНІЙ ГОДИНІ ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА З УЧНЯМИ, СХИЛЬНИМИ ДО ПРАВО- ПОРУШЕНЬ ЗАСІДАННЯ ПЕДРАДИ, НАРАДИ ПРИ ДИРЕКТОРІ, НАКАЗИ ПО ШКОЛІ НА ПРАВОВУ ТЕМАТИКУ ЗУСТРІЧІ З ПРАЦІВНИКАМИ ПРАВО- ОХОРОННИХ ОРГАНІВ ВСЕОБУЧ ДЛЯ БАТЬКІВ ТИЖДЕНЬ ПРАВОВИХ ЗНАНЬ. МІСЯЧНИК ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ АНКЕТУВАН НЯ, ДИСПУТИ, ЛЕКЦІЇ, АКЦІЇ З ПРАВОВОГО ВИХОВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА З БАТЬКАМИ ПРАВООСВІТ-НЯ РОБОТА КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ КЛАСНІ ГОДИНИ НА ПРАВОВУ ТЕМАТИКУ
Номер слайду 10
СИСТЕМА ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ
Номер слайду 11
Поведінка в сім'ї: інтерес дитини до сімейних справ, проблем у родині, ставлення до всіх членів родини Ставлення до старших: ввічливість у спілкуванні, надання посильної допомоги тим, хто її потребує. Поведінка в школі: уважність на уроках, відповідальність за доручені справи, бережливе ставлення до шкільного майна, дотримання правил для учнів і режиму закладу. Ставлення до ровесників: активна участь у спільній діяльності. Прагнення поділитися своїми успіхами та невдачами з товаришами. Прагнення не підводити клас Поведінка на вулиці та в громадських місцях: дотримання ПДД, збереження природи, дотримання чистоти в громадських місцях, у транспорті, на вулиці. Ставлення до самого себе: охайність і бережливість, дотримання правил особистої гігієни, виконання режиму дня, адекватна оцінка своєї поведінки та окремих вчинків, правдивість, принциповість. СИСТЕМА ВНУТРІШКІЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ЗА СТАНОМ ПРАВОВИХОВНОЇ РОБОТИ Педагогічна рада. Наради при директорі, заступниках директора. Накази по КЗО «СЗШ №39» МО класних керівників. Психолого -педагогічний семінар, Результатом превентивного правового виховання є поведінка учнів, що визначається основними показниками вихованості: