Тема. Твори добро-добро й до тебе прийде.
Мета . Вчити дітей доброті, сприяти через ігри виявлено в них позитивних якостей характеру. Допомогти учням усвідомити, що добро потрібно кожній людині. Розвивати вміння спілкуватися, створювати психологічний комфорт навколо себе. Формувати комунікативну компетентність учнів. Викликати бажання бути добрим, ввічливим, вдячним, милосердним, виховувати морально-етичні норми життя.
Обладнання. Паперові долоньки, паперові рюкзаки, торбинки,сонечко, вислови про добро, малюнки, 6 цеглинок, математичний планшет.
Хід
Вправа «Твій настрій»
Учні вибирають свій настрій на початку уроку у вигляді смайлика.
Створення позитивного настрою
- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.
- Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.
- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.
- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.
- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплескайте в долоні. Нехай чудовий настрій супроводжує вас протягом всієї подорожі.
2.Вправа «Комплімент»
-Діти , поверніться до свого сусіда та подаруйте один одному комплімент.
3.Вправа «Чарівна скринька»
- Щоб ви зрозуміли про кого сьогодні буде йти мова, ми зараз виконаємо таку вправу .
Вам потрібно зазирнути у цю скриньку. У ній ви побачите того, про кого ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці. Але не розповідайте про те,кого ви там побачили до тих пір, аж поки всі учні не зазирнуть на дно скриньки.
(Звучить музика. Діти по черзі заглядають у скриньку, на дні якої – дзеркальце).
- То кого ви побачили у чарівній скриньці - Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе – людину. Тому поговоримо ми сьогодні про людей.
- Кожен із вас – особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути. Кожна людина є єдиною і унікальною. Кожна людина приходить у світ і вже від першої хвилини свого буття знаходиться між людьми, де є багато правил, законів, а також заборон. Тож наше з вами завдання сьогодні подумати, поговорити, з’ясувати те:
- якими нам потрібно бути, живучи між людьми?
- для чого людина приходить у цей світ?
- який слід вона повинна лишити?
- чи варто дотримуватися людських правил, законів, чи, можливо, краще жити без них?
Сьогодні ми з вами вирушимо у Країну Доброти. Жителі цієї країни: Щирість, Співчуття, Людяність, Щедрість, Повага, Милосердя, Чуйність, Доброзичливість дадуть вам кілька уроків доброти.
Злі, недобрі почуття – пригнічують та нівечать наші душі.
А доброта творить, відроджує, лікує.
1.Гра « Чим я зігріваю людей»
На парті у кожного паперові долоньки. На долоньці написати своє ім’я. Навкруги написати добрі слова, що характеризують вас. (На дошці прикріплюємо у вигляді віночка).
Робота в парах.
2.«Що в тебе хорошого»
Діти називають гарні риси характеру, притаманні товаришу. Виготовляють квіточку. Утворюють галявину.
Учитель.
-А що таке доброта?
-З чим можна порівняти доброту?
Лего
- Якого кольору у вас добро?
Легенда про Добро .
Боги вирішили створити світ. Вони створили зорі , Місяць , Сонце, моря, гори, квіти. Потім вони створили людину. І нарешті вони створили Добро. Задумались Боги ,куди сховати Добро,щоб людина не знайшла його відразу. "Давайте ,сховаємо на найвищій гірській вершині"- сказав один.
«Давайте ,сховаємо його на зворотній стороні Місяця - сказав інший.
"Ми сховаємо його в серці людини. Вона буде шукати Добро по всьому Всесвіті ,не підозрюючи ,що носить в собі"- запропонував наступний.
. Поради для хлопчиків і дівчаток
Шапокляк. Ось вам поради, якими можна скористатися в Країні ввічливості та доброти:
Ніколи не мийте руки, шию, вуха, обличчя.
Вони знову стануть брудними;
Навіщо марно витрачати свій час? Стригтися теж не обов’язково, бо як постарієш, голова облисіє;
Уранці зовсім не обов’язково зав’язувати шнурки на черевиках, банти на косах, бо вони протягом дня порозв’язуються .
Вам сподобалися ці поради? Будете ними користуватися? Не бажаєте таких порад?
Ну тоді слухайте ось такі:
Якщо товариш запросив тебе на день народження, залиш подарунок удома. Він і тобі самому знадобиться.
Ні з ким у гостях не розмовляй, тільки вибирай, що смачніше, і їж.
Дівчаткам треба завжди ставити підніжки, показувати язика, лупцювати.
Якщо твій товариш упав, покажи на нього пальцем, смійся голосно, щоб він бачив, що ти не засмучена.
Учитель. Ці поради справді хуліганські, нам із Шапокляк не по дорозі. Діти, треба довести, що ми їй не друзі, та навчитися справжніх правил поведінки. Давайте прочитаємо написані правила.
Не поспішай першим сісти за стіл.
Не розмовляй під час їжі.
Не перебивай того,хто говорить.
Не показуй пальцями на інших.
Не забудь зняти шапку, коли заходиш у приміщення.
Поступайся місцем людям похилого віку.
Не забудь вибачитися, якщо ти когось штовхнув.
«Скринька народної мудрості».
Учитель.
А що говорить народна мудрість про добрі слова та красиві діла?
Робота в парах
Робота з прислів'ями
• Від доброго слова лід розмерзає.
• Добро перемагає зло.
• Людина без добра, що соловейко без пісні.
• Роби добро, воно дорожче від золота.
• Той, хто робить добро іншому, - робить добро самому собі.
• Шляхом зла не ходять до добра.
• Добро та розум – краса людини.
• За добро добром платять.
• Світ не без добрих людей.
«Семафор ввічливості»
Учитель. Тепер, діти , залежить від вас, чи дозволить він вам рухатися далі. Червоний колір – «забороняю», зелений – «дозволяю».
У вас на столі лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольорів. Я зачитаю репліки, а ви повинні сказати: де правильно вчиняють діти, а де – ні. Якщо правильно – зелений, неправильно – червоний.
«Дайте мені хлібину», - звертається хлопчик у магазині до продавця. (Червона)
«Вибачте будь ласка, я штовхнула вас ненавмисне» - каже дівчинка в автобусі. (Зелена)
«Покличте до телефону Марину». (Червона)
«Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі», - сказала дівчинка бібліотекареві. (Червона)
«Люба бабусю! Я із задоволенням вам допоможу!» (Зелена)
Молодці! Ви добре впоралися із завданням. Семафор показує вам зелене світло.
Групова робота
Вправа «Добро та зло».
Спробуйте уявити ситуації, які можуть виникнути при зустрічі з доброю людиною і злою людиною. (Групи отримали картки в яких прогнозують ситуації).
Картка 1
Прийшли на прийом до лікаря:
доброго
злого
Картка 2
Поряд з вами живуть сусіди:
добрі
злі
Картка 3
В магазині продавець:
добрий
злий
Гра «Люстерко»
Вчитель:
А тепер давайте поспілкуємось із люстерком відверто. Дивлячись у дзеркала, скажіть, якої негативної риси характеру ви б хотіли позбутися вже в 2 класі. Це нелегко, але у вас є таке бажання.
Вправа «Рюкзак»
Виберіть риси доброї людини. Складіть у рюкзак.
Запишіть негативні риси характеру, складіть в «сміттєвий мішечок», зав’яжіть. Нехай вони ніколи не торкнуться вашого серця.
Вчитель:
Ти живеш серед людей. Не забувай, що кожен твій крок, твоє бажання, відображається на оточуючих тебе людях. Роби так, щоб людям біля тебе було добре. Умій бути добрим.
Учитель.
-Запам’ятайте такі слова: «Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті у кожного з вас, завжди пам’ятайте, що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим». Будьте, добрими, говорить добрі слова одне одному, робіть добрі справи, і добро буде завжди у вашому серці.
Вірші про правила добра.
Золоте правило добра
Стався до людей так, як ти хочеш щоб до тебе ставилися!
1