Система та механізми забезпечення академічної доброчесності
у Дружбіському ліцеї Криничанської селищної ради
Система забезпечення академічної доброчесності у закладі функціонує відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту».
Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень,
джерела використаної інформації та власну педагогічну (науковопедагогічну, творчу) діяльність;
- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
- об’єктивне оцінювання результатів навчання.
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти
передбачає:
- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та
підсумкового контролю результатів навчання;
- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок,
тверджень, відомостей;
- постійна підготовка до уроків, домашніх завдань;
- самостійне подання щоденника для виставлення педагогом одержаних
балів;
- надання достовірної інформації про власні результати навчання батькам
(особам, які їх замінюють).
Порушенням академічної доброчесності у закладі вважається:
- академічний плагіат;
- фабрикація;
- списування;
- обман;
- хабарництво;
- відмова своєчасно надавати інформацію (усно або письмово) про методики,
технології, прийоми, методи викладання, стан виконання програми, рівень
сформованості компетентностей здобувачами освіти;
- необ’єктивне оцінювання;
- невиконання обов’язків педагогічного працівника, передбачених статтею 54
Закону України «Про освіту».
Заходи, спрямовані на дотримання академічної доброчесності у Дружбівському ліцеї включають:
– ознайомлення педагогічних працівників, здобувачів освіти з вимогами
щодо належного оформлення посилань на використані джерела інформації;
– ознайомлення педагогічних працівників, здобувачів освіти з документами,
що унормовують дотримання академічної доброчесності та встановлюють
відповідальність за її порушення;
– проведення методичних заходів, що забезпечують формування загальних
компетентностей з дотриманням правових та етичних норм і принципів,
коректного менеджменту інформації при роботі з інформаційними ресурсами
й об’єктами інтелектуальної власності;
– включення до планів виховної роботи класних колективів заходів із
формування у здобувачів освіти етичних норм, що унеможливлюють
порушення академічної доброчесності;
– розміщення на веб-сайті закладу правових та етичних норм, принципів та
правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу.
Виявлення порушень академічної доброчесності у закладі здійснюється наступним чином.
Особа, яка виявила порушення академічної доброчесності педагогічним
працівником, здобувачем освіти має право звернутися з письмовою заявою
до директора ліцею. Заява щодо зазначеного порушення розглядається на
засіданні Комісії, яка створюється наказом директора і ухвалює рішення про
притягнення до академічної відповідальності (за погодженням з органом
самоврядування здобувачів освіти)
До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та
батьківської громади. Склад комісії погоджується на засіданні педагогічної
ради закладу освіти та затверджується наказом керівника.
Термін повноважень Комісії – 1 рік.
Комісія звітує про свою роботу раз на рік.
Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею
академічної доброчесності, має такі права:
- ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту
порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
- особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або
відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні
доказів порушення академічної доброчесності;
- знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про
встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її
до академічної відповідальності;
- оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до
органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.