Система та механізми внутрішньої системи ОЯО

Про матеріал
Система та механізми забезпечення академічної доброчесності у закладі є одним із основних документів закладу освіти. Система забезпечення академічної доброчесності у закладі функціонує відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту».
Перегляд файлу

Система та механізми забезпечення академічної доброчесності

у Дружбіському ліцеї Криничанської селищної ради

 Система забезпечення академічної доброчесності у закладі  функціонує відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту».

 

Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

- дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

- надання достовірної інформації про методики і результати досліджень,

джерела використаної інформації та власну педагогічну (науковопедагогічну, творчу) діяльність;

- контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

- об’єктивне оцінювання результатів навчання.

 Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти

передбачає:

- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та

підсумкового контролю результатів навчання;

- посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок,

тверджень, відомостей;

- постійна підготовка до уроків, домашніх завдань;

- самостійне подання щоденника для виставлення педагогом одержаних

балів;

- надання достовірної інформації про власні результати навчання батькам

(особам, які їх замінюють).

 

Порушенням академічної доброчесності у закладі вважається:

- академічний плагіат;

- фабрикація;

- списування;

- обман;

- хабарництво;

- відмова своєчасно надавати інформацію (усно або письмово) про методики,

технології, прийоми, методи викладання, стан виконання програми, рівень

сформованості компетентностей здобувачами освіти;

- необ’єктивне оцінювання;

- невиконання обов’язків педагогічного працівника, передбачених статтею 54

Закону України «Про освіту».

 

Заходи, спрямовані на дотримання академічної доброчесності у Дружбівському ліцеї   включають:

– ознайомлення педагогічних працівників, здобувачів освіти з вимогами

щодо належного оформлення посилань на використані джерела інформації;

– ознайомлення педагогічних працівників, здобувачів освіти з документами,

що унормовують дотримання академічної доброчесності та встановлюють

відповідальність за її порушення;

– проведення методичних заходів, що забезпечують формування загальних

компетентностей з дотриманням правових та етичних норм і принципів,

коректного менеджменту інформації при роботі з інформаційними ресурсами

й об’єктами інтелектуальної власності;

– включення до планів виховної роботи класних колективів заходів із

формування у здобувачів освіти етичних норм, що унеможливлюють

порушення академічної доброчесності;

– розміщення на веб-сайті закладу правових та етичних норм, принципів та

правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу.

 Виявлення порушень академічної доброчесності у закладі   здійснюється наступним чином.

Особа, яка виявила порушення академічної доброчесності педагогічним

працівником, здобувачем освіти має право звернутися з письмовою заявою

до директора ліцею. Заява щодо зазначеного порушення розглядається на

засіданні Комісії, яка створюється наказом директора і ухвалює рішення про

притягнення до академічної відповідальності (за погодженням з органом

самоврядування здобувачів освіти)

 До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та

батьківської громади. Склад комісії погоджується на засіданні педагогічної

ради закладу освіти та затверджується наказом керівника.

Термін повноважень Комісії – 1 рік.

 Комісія звітує про свою роботу раз на рік.

Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею

академічної доброчесності, має такі права:

- ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту

порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;

- особисто або через представника надавати усні та письмові пояснення або

відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні

доказів порушення академічної доброчесності;

- знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про

встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її

до академічної відповідальності;

- оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до

органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Планування
Додано
18 березня 2023
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку