Критерії, правила, процедури оцінювання педагогічних працівників

Про матеріал
Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників. Процедура оцінювання педагогічної діяльності педагогічного працівника включає в себе атестацію та сертифікацію.
Перегляд файлу

Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників у _______

 

Процедура оцінювання педагогічної діяльності педагогічного працівника включає в себе атестацію та сертифікацію.

 

Атестація педагогічних працівників - це система заходів, спрямованих на всебічне та комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників.  Вона  здійснюється  відповідно   до   Типового   положення   про атестацію педагогічних працівників затверджене наказом МОН № 930 від 06.10.2010, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р. за № 1255/18550 (зі змінами).

 

Положення про атестацію педагогічних працівників затверджує центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

 

Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту" та організовується закладом освіти відповідно до Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого постановою              Кабінету              Міністрів              України від 21 серпня 2019 р. № 800

 

Один із принципів організації атестації - здійснення комплексної оцінки діяльності педагогічного працівника, яка передбачає забезпечення всебічного розгляду матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об'єктивної атестації є всебічний аналіз освітнього процесу у закладі, вивчення думки батьків, учнів та колег вчителя, який атестується тощо.

 

Визначення рівня результативності діяльності педагога, оцінювання за якими може стати підставою для визначення його кваліфікаційного рівня наведено в таблиці:

 

 Критерії оцінювання роботи вчителя

 

І. Професійний рівень діяльності вчителя

Критерії

Спеціаліст другої

категорії

Спеціаліст першої

категорії

Спеціаліст вищої

категорії

1. Знання теоретичних і практичних основ

предмета

Відповідає загальним вимогам, що висуваються до вчителя

 

Має глибокі знання

Відповідає вимогам, що висуваються до вчителя першої

кваліфікаційної категорії.

Відповідає вимогам, що висуваються до вчителя вищої кваліфікаційної

категорії. Має


 

зі свого предмета

Має глибокі та різнобічні знання зі свого предмета й

суміжних дисциплін

глибокі знання зі свого предмета і суміжних дисциплін, які значно

перевищують обсяг програми

2. Знання сучасних

досягнень у методиці:

Слідкує за

спеціальною і методичною літературою; .

працює за готовими методиками й програмами

навчання; використовує прогресивні ідеї минулого і

сучасності; уміє самостійно розробляти

методику викладання

Володіє методиками аналізу навчально- методичної роботи з предмета; варіює готові, розроблені іншими методики й програми;

використовуєпрограми й методики, спря-

мовані на розвиток особистості, інтелекту вносить у них (у разі потреби) корективи

Володіє методами науково-

дослідницької,

експериментальної роботи,

використовує в роботі власні оригінальні програми й

методики

3. Уміння

аналізувати свою ді-

яльність

Бачить свої

недоліки, прогалини і прорахунки в роботі, але при цьому не завжди здатний встановити причини їхньої

появи. Здатний домагатися змін на краще на основі

самоаналізу, однак покращення мають нерегулярний

характер і поширюються лише на окремі ділянки роботи

Виправляє допущені помилки і посилює позитивні моменти у

своїй роботі, знаходить ефективні рішення.

Усвідомлює необхідність

систематичної роботи над собою і активно включається в ті види діяльності, які

сприяють формуванню потрібних якостей

Прагне і вміє бачити свою

діяльність збоку, об'єктивно й

неупереджено оцінює та аналізує її, виділяючи

сильні і слабкі

сторони. Свідомо намічає програму

самовдосконалення

, її мету, завдання, шляхи реалізації

4. Знання нових

педагогічни х концепцій

Знає сучасні технології навчання й виховання; володіє набором варіативних

методик і

Уміє демонструвати на практиці високий рівень володіння

методиками; володіє однією із сучасних

Розробляє нові педагогічні

технології навчання й виховання, веде

роботу з їх


Критерії

Спеціаліст другої категорії

Спеціаліст першої категорії

Спеціаліст вищої категорії

 

педагогічних технологій; здійснює їх вибір і застосовує відповідно до інших умов

технологій розвиваючого

навчання; творчо користується технологіями й програмами

апробації, бере участь у

дослідницькій,

експериментальній діяльності

5. Знання теорії

педагогіки й вікової психології учня

Орієнтується в

сучасних психолого- педагогічних

концепціях

навчання, але рідко застосовує їх у своїй практичній

діяльності. Здатний приймати рішення в типових ситуаціях

Вільно орієнтується в сучасних психолого- педагогічних

концепціях навчання й виховання,

використовує їх як основу у своїй

практичній діяльності. Здатний швидко й підсвідомо обрати оптимальне рішення

Користується різними формами психолого-

педагогічної діагностики й науково обґрунтованого прогнозування.

Здатний

передбачити розвиток подій і прийняти рішення в нестандартних

ситуаціях

ІІ. Результативність професійної діяльності вчителя

І.Володіння способами інди- відуалізації навчання

Враховує у

стосунках з учнями індивідуальні особливості їхнього розвитку: здійснює диференційований підхід з урахуванням темпів розвитку,

нахилів та інтересів, стану здоров'я. Знає методи діагностики рівня

інтелектуального й особистісного розвитку дітей

Уміло користується

елементами, засобами діагностики і корекції індивідуальних особливостей учнів під час реалізації дифе-

ренційованого підходу. Створює умови для розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей

Сприяє пошуку, відбору і творчому розвитку

обдарованих дітей. Уміє тримати в полі зору

«сильних»,«слабки х» і «середніх» за рівнем знань учнів; працює за індивідуальними планами з обдарованими і

слабкими дітьми

2.Уміння

активізувати пізнавальну діяльність учнів

Створює умови, що формують мотив діяльності. Уміє

захопити учнів своїм предметом, керувати

Забезпечує успішне формування системи знань на основі само- управління процесом учіння. Уміє цікаво

Забезпечує

залучення кожного школяра до

процесу активного учіння. Стимулює


Критерії

Спеціаліст другої категорії

Спеціаліст першої категорії

Спеціаліст вищої категорії

 

колективною роботою, варіювати різноманітні методи й форми роботи.

Стійкий інтерес до навчального предмета і висока пізнавальна

активність учнів поєднується з не дуже ґрунтовними знаннями, з

недостатньо

сформованими

навичками учіння

подати навчальний

матеріал, активізувати учнів, збудивши в них інтерес до осо-

бистостей самого предмета; уміло варіює форми і методи

навчання. Міцні, ґрунтовні знання учнів поєднуються з ви-

сокою пізнавальною активністю і

сформованими навичками

внутрішню

(мислительну)

активність, пошу- кову діяльність.

Уміє ясно й чітко викласти

навчальний

матеріал; уважний до рівня знань усіх учнів. Інтерес до навчального предмета

 

в учнів поєднується з міцними

знаннями і

сформованими навичками

3. Робота з розвитку в учнів загально-

 

навчальних вмінь і

навичок

Прагне до

формування навичок раціональної

організації праці

Цілеспрямовано й професійно формує в учнів уміння й навички раціональної

організації навчальної праці (самоконтроль у навчанні, раціональне планування навчальної праці, належний темп читання, письма,

обчислень). Дотримується єдиних вимог щодо усного і писемного мовлення: оформлення

письмових робіт учнів у зошитах,

щоденниках (грамотність, акуратність, каліграфія)

 


Критерії

Спеціаліст другої категорії

Спеціаліст першої категорії

Спеціаліст вищої категорії

4.Рівень

 

навченості учнів

Забезпечує стійкий позитивний

результат, ретельно вивчає критерії оцінювання,

користується ними на практиці;

об'єктивний в оцінюванні знань учнів

Учні демонструють знання теоретичних і практичних основ предмета; показують хороші результати за наслідками зрізів,

перевірних робіт, екзаменів

Учні реалізують

свої інтелектуальні можливості чи близькі до цього; добре сприймають, засвоюють і відтворюють пройдений

навчальний матеріал,

демонструють глибокі, міцні знання теорії й навички розв'язування практичних завдань, здатні включитися в самостійний пізнавальний

пошук

ІІІ. Комунікативна культура

Критерії

Спеціаліст другої категорії

Спеціаліст першої категорії

Спеціаліст вищої категорії

1. Комуніка тивні й орга нізаторські здібності

Прагне до контактів з людьми.

 

Не обмежує коло знайомих; відстоює власну думку;

планує свою роботу, проте потенціал його нахилів не

вирізняється високою стійкістю

Швидко знаходить друзів, постійно прагне розширити коло своїх знайомих; допомагає близьким, друзям; проявляє ініціативу в

спілкуванні; із задоволенням бере участь в організації громадських заходів; здатний прийняти

самостійне рішення в складній ситуації. Усе виконує за внутрішнім переконанням, а не з примусу.

Наполегливий у

діяльності, яка його

Відчуває потребу в комунікативній і організаторській діяльності; швидко орієнтується в

складних ситуаціях;

невимушено почувається в

новому колективі; ініціативний, у важких випадках віддає перевагу

самостійним

рішенням; відстоює власну думку й домагається її

прийняття. Шукає


Критерії

Спеціаліст другої категорії

Спеціаліст першої категорії

Спеціаліст вищої категорії

 

 

приваблює

такі справи, які б задовольнили його потребу в

комунікації та організаторській діяльності

2. Здатність до співпраці з учнями

Володіє відомими в педагогіці

прийомами пере- конливого впливу,

але використовує їх без аналізу ситуації

Обговорює й аналізує ситуації разом з

учнями і залишає за ними право приймати власні рішення. Уміє сформувати

громадську позицію учня, його реальну

соціальну поведінку й вчинки, світогляд і

ставлення до учня, а також готовність до подальших виховних впливів учителя

Веде постійний пошук нових прийомів

переконливого впливу й

передбачає їх можливе ви- користання в

спілкуванні. Ви- ховує вміння толерантно ста- витися До чужих поглядів. Уміє обґрунтовано

користуватися поєднанням

методів навчання й виховання, що дає змогу досягти хороших

результатів при оптимальному докладанні ро-

зумових, вольових та емоційних зусиль учителя й

учнів

3.

Готовність до співпраці з колегами

Володіє адаптивним стилем поведінки, педагогічного

спілкування; намагається

створити навколо себе доброзичливу обстановку

співпраці з колегами

Намагається вибрати стосовно кожного з колег такий спосіб поведінки, де

найкраще поєднується індивідуальний підхід з утвердженням

колективістських принципів моралі

Неухильно дотримується професійної етики спілкування; у будь-якій ситуації

координує свої дії з колегами


Критерії

Спеціаліст другої

категорії

Спеціаліст першої

категорії

Спеціаліст вищої

категорії

4.

Готовність до співпраці з батьками

Визначає педагогічні завдання з

урахуванням особливостей дітей і потреб сім'ї,

систематично співпрацює з батьками

Залучає батьків до діяльності;

спрямованої на створення умов, сприятливих для

розвитку їхніх дітей; формує в батьків позитивне ставлення до оволодіння

знаннями педагогіки й психології

Налагоджує

контакт із сім'єю не тільки тоді, коли потрібна допомога батьків, а постійно, домагаючись відвертості,

взаєморозуміння, чуйності

5. Педагогіч ний такт

Володіє

педагогічним тактом, а деякі його порушення не позначаються

негативно на

стосунках з учнями .

Стосунки з дітьми будує на довірі, повазі, вимогливості,

справедливості

 

6.Педагогіч на культура

Знає елементарні вимоги до мови,

специфіку інтонацій у Мовленні, темпу мовлення

дотримується не завжди

Уміє чітко й логічно висловлювати думки в усній, письмовій та графічній формі. Має багатий словниковий запас, добру дикцію,

правильну інтонацію

Досконало володіє своєю мовою,

словом, професійною

термінологією

7.Створення комфортно го мікроклі мату

Глибоко вірить у великі можливості кожного учня.

Створює

сприятливий морально-

психологічний

клімат для кожної дитини

Наполегливо формує моральні уявлення, поняття учнів, виховує почуття гуманності,

співчуття, жалю,

чуйності. Створює умови для розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей,

загальної культури особистості

Сприяє пошуку, відбору і творчому розвиткові обдарованих дітей

 

Сертифікація педагогічних працівників - це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи.


Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою, відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1190.

 

Основними методами контролю є спостереження уроків, усне опитування учнів за раніше складеними питаннями, опитування учнів у кінці уроку (5-7 хв.), короткочасні письмові роботи, письмові контрольні роботи після вивчення теми, в кінці семестру, навчального року.

Професійний стандарт "Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти", затверджений наказом Міністерства соціальної політики України № 1143 від 10.08.2018

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
18 березня 2023
Переглядів
971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку