Системи обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором MS Word.

Про матеріал
Тема уроку. Системи обробки текстів. Основи роботи з текстовим процесором MS Word. Мета уроку: дати загальні поняття про призначення, можливості й класифікації систем обробки текстів. Розглянути створення, відкриття й зберігання текстового документа. Ознайомити з довідковою системою текстового процесора. Тип уроку: засвоєння нових знань. Обладнання: комп'ютери, підручники, мультимедійний проектор. Учні повіни знати: призначення в можливості систем обробки текстів; формати файлів, які обробляються текстовим процесором; призначення основних меню, панелей інструментів, лінійок і волосся прокручування у вікні текстового процесора; довідкову систему текстового процесора. Учні повіни вміти: створювати, відкривати й зберігати документи у середовищу текстового процесора.
Перегляд файлу

 

Системи обробки текстів. Основи роботи з

текстовим процесором MS Word.

 

Тема уроку.

Системи обробки текстів.

Основи роботи з текстовим процесором MS Word.

Мета уроку:

дати загальні поняття про призначення, можливості   й класифікації систем обробки текстів.

 Розглянути створення, відкриття й зберігання текстового документа. Ознайомити з довідковою системою текстового процесора.

Тип уроку:

засвоєння нових знань.

Обладнання:

комп'ютери, підручники, мультимедійний проектор.

 

Учні повіни знати:

призначення в можливості систем обробки текстів;

формати файлів, які обробляються текстовим

процесором;

призначення основних меню, панелей інструментів, лінійок і

волосся прокручування у вікні текстового процесора;

довідкову систему текстового процесора.

 

Учні повіни  вміти:

створювати, відкривати й зберігати документи у середовищу текстового процесора.

Структура уроку

 

Етапи уроку

Час

Види й форми роботи із класом

  1.             

Організаційний момент

2 хв

 

  1.             

Актуалізація й корекція опорних знань

5 хв

Опрос учеников

  1.             

Мотивація навчальної діяльності

3 хв

Рассказ учителя

  1.             

Вивчення нового матеріалу

15 хв

Лекция учителя с помощью презентации

  1.             

Сприйняття й осмислення отриманих знань

11 хв

Практическое задание

  1.             

Контроль і корекція знанні

5 хв

Фронтальній опрос

  1.             

Підсумок уроку

2 хв

Анализ выполнения практического задания

  1.             

Домашнє завдання

2 хв

 

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вітання учнів, перевірка домашнього завдання.

  1. Актуалізація й корекція опорних знанні

   (Опитування учнів)

  1.  Що таке повідомлення. Які види повідомлень ви знаєте ?
  2. Що таке файл? Які прищепила необхідно дотримувати,
    1.       щоб коректно створити файл?

3.  Як запустити програму на виконання?

4. Які ви знаєте типи вікон? Що в них загального, чому вони відрізняються?

        3.   Мотивація навчальної діяльності

(Розповідь учителя)

Нагадаємо, що перша (поява писемності) і друга ( книгопечатные) інформаційні революції пов'язані з обробкою текстової інформації. Більшу роль у спрощенні процесу створення текстових документів зіграла, звичайно, і друкарська машинка. Однак четверта інформаційна революція (винахід персонального комп'ютера) і створення спеціальних програм принципіальна змінили технологію роботи з текстом. Тепер, для того щоб внести зміни в текст, його не потрібно переписувати або передруковувати, витрачати час на те, що друкар підбере шрифти; щоб зберегти велику кількість документів, їх необов'язково роздруковувати. Зручність і ефективність застосування комп'ютерів для підготовки текстів привели до створення безлічі програм для обробки документів. Саме із програмами, що працюють із текстовою інформацією, ми ознайомимося на цьому уроці.

  1.      Вивчення нового матеріалу

Лекції вчителі (за допомогою презентації)

К 1-му слайду:

Програми, які використовуються для створення й обробки текстів, називаються системами обробки текстів.

Основним об'єктом цих програм є текстовий документ.

Текстовий документ - сукупність тексту й об'єктів, які його доповнюють.

Текст - послідовність символів із заданого набору.

 

 

Ко 2 му слайду:

 Об'єкти текстового документа

Текстові об'єкти: символи, слова, пропозиції, рядки, абзаци, сторінки.

Нетекстові об'єкти: графічні зображення, таблиці, формули, діаграми, схеми, карти і т.д. ;

відео- і аудиоінформація, мультиплікація, звукові супроводи, посилання па різні мережні ресурси.

Супровід. Об'єкти текстового документа можуть створюватися й змінюватися як засобами самої програми обробки текстів, так і імпортуванням у документ із інших програм або файлів.

 

        К 3-му слайду:

Призначення систем обробки тексту

Обов'язковим для всіх програм, що працюють із текстами, являстся забезпечення операцій введення текстів, редагування й форматування текстів, збереження в зовнішній пам'яті й печатка.

Супровід. Можливості систем обробки тексту можуть бути різними: від програм, призначених для підготовки невеликих документів простої структури, до програм для на бору, оформлення й повної підготовки до видання книг і журналів (видавничі системи).

К 4-му слайду:

Класифікація систем обробки текстів:

  • по способу використання: автономні, мережні:
  • по призначенню: загального призначення, спеціального призначення:
  • за формою тексту: лінійні, нелінійні;
  • по кількості алфавітів: одноалфавітні, многоалфавітні;
  • по можливостях: текстові редактори (Mcedіt, Kedіt, Notepad); текстові процесори (Amі Pro, Star- Wrіter, Mіcrosoft Word); издательские системы (Corel VENTURA Publisher. Adobe PageMaker, QuarkXPress).

Учням пропонується розглянути вікна трьох програм роботи з текстом (Word текстовий процесор. Word Pad - редактор, Publіsher видавнича система) (див. малюнок) і зрівняти інтерфейс програм за схемою:

 

  1. Загрузка.
  2. Кнопки управления окном.
  3. Рабочее поле программы.
  4. Меню программы.
  5. Создание документа.
  6. Выбор шрифта.
  7. Сохранение документа.

 

К 5-му слайду:

Формати найпоширеніших  текстових документів

Формат текстових файлів визначає спосіб зберігання тексту у файлі:

.ТХТ -  у файлі зберігається тільки текст із розбивкою на абзаци й без форматування:

.DOC -  у файлі зберігаються текст, малюнки, вставлені об'єкти, значення їх властивостей;

.RTF - у файлі зберігаються текст, малюнки, вставлені об'єкти, значення їх властивостей. Крім того, утримуються додаткові відомості про форматування об'єктів, що дозволяють обробляти ці документи в різних системах обробки текстів різних операційних систем. Далі викладання ведеться в усній формі з демонстрацією

дій на комп'ютері. Однієї з найпоширеніших  програм систем

обробки тексту є текстовий процесор пакета програм

Mіcrosoft  Offіce Word.

 

Способи запуску текстового процесора Word:

1. За допомогою ярлика програми або документа.

2. За допомогою головного меню операційної системи,

     пункт "Програми".

3. За допомогою контекстного меню.

4. За допомогою горизонтального меню, команда "Файл"

    вікна папки.

Програма працює з форматами TXT, DOC, RTF, DOCX. По

умовчанню документ програми має назва Документ №

і розширення .doc.

Система команд Microsoft Office Word:

  • команди головного або контекстного меню; кнопки

        панелі інструментів;

       -  команди області завдань;

       -  комбінації клавіш.

Главное меню основное мето программы, расположенное

в верхней части окна.

Содержимое Главного меню:

1. Файл — работа с файлами документов.

2. Правка — редактирование документов.

3. Вид -  просмотр документов.

4 Вставка — вставка в документ рисунков, диаграмм, текущей

      даты и времени, формул и других объектов.

  1.   Формат  - форматирование документов (установка шрифтов,

        параметров абзаца).

  1.   Сервис — сервисные функции (проверка орфографии,

        установка параметров настройки Word).

7. Таблица — работа с таблицами.

8. Окно — работа с окнами документов.

9. Справка справочная информация Word.

 

Панель інструментів - панель із кнопками, що дублюють команди, які використовуються найчастіше .

Область завдань діалогове вікно із групою команд для розв'язку певного завдання.

Довідкова система Mіcrosoft Offіce Word

Для одержання довідкової інформації під час роботи можна використовувати: команду головного меню Довідка; кнопку Довідка Mіcrosoft Offіce Word на панелі інструментів Стандартна; поле Введіть запит, розташоване праворуч у рядку меню.

 

  Створення документа:

команда меню Файл/Створити;

відповідна кнопка на панелі інструментів Стандартна

(відкриється діалогове вікно  Створення документа - Новий

документ - Документ).

 

Збереження документа:

команда меню Файл/Зберегти або натиснути відповідну кнопку на панелі інструментів Стандартна. (Якщо документ новий і дана команда виконується для нього вперше, те відкривається діалогове вікно Збереження документа. У цім вікні можна вказати дисковід, папку, ім'я й розширення файлу. Якщо команда Файл/Зберегти вже виконувалася або документ завантажувався з магнітного диска, то по команді Файл/Зберегти документ записується на диск під старим іменем без діалогу з користувачем.) Команда меню Файл/Зберегти як (виконується

у тому випадку, якщо потрібно зберегти файл під новим іменем, в

іншій папці або з іншим форматом. При цьому відкривається діалогове вікно Збереження документа, і всі дії користувача аналогічні діям при збереженні нового документа).

Сприйняття й осмислення отриманих знань

Учитель працює з мультимедійним проектором, учні повторюють дії вчителя за своїми ПК.

  1. Загрузите текстовый редактор Word (Пуск — Програм мы

 Microsoft. Office — Microsoft. Word).

2. Обратите внимание на главное меню программы, рассмотрите

        его составляющие (Файл, Правка, Вид, Вставка, Формат,

        Сервис,  Таблица, Окно, Справка).

  1. Вызовите панель задач (Вид — Панель задач), просмотрите

ее содержимое.

  1. Настройте панели инструментов

Стандартная, Форматирование, Рисование (Вид — Панели инструментов).

5. Создайте новый документ (Меню Файл — Создать или Создать документ — Новый документ в окне области задач).

6. Введите свою фамилию, имя, отчество.

       7.  Сохраните созданный документ в собственную папку под названием «ТП_1» (Меню Файл — Сохранить или кнопка на па-

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
29 квітня 2019
Переглядів
964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку