Діяльнісний підхід на уроках української мови Вправа «Паркан думок» Вправа «Діалог» Робота в парах Вправа «Склади речення» Інсценізація уривка (казки) Складання усної розповіді за малюнком Практична вправа «звукова модель слова» Застосування ребусів, кросвордів, прислів'ї, приказок, загадок, різноманітних ігор, ігрових прийоми, ситуацій з ігровою мотивацією привчають дітей думати, робити самостійно висновки, розвивають їх діалогічне та монологічне мовлення.
Перед учителями нової української школи при оволодінні учнями початковим курсом мови стоять такі завдання : —забезпечити розвиток, удосконалення вмінь і навичок усного мовлення (слухання — розуміння, говоріння); —навчити дітей читати і писати; —сформувати певне коло знань про мову і мовні вміння; —забезпечити мотивацію навчання рідної мови. Плануючи роботу по формуванню навичок мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письма, намагаюсь уроки підпорядковувати певній темі. Особливе місце в роботі відводжу формуванню умінь слухати текст, розуміти його. Підвищувати інтерес до навчальної діяльності мені допомагають різноманітні дидактичні засоби: ілюстративний матеріал, таблиці, схеми, моделі, зразки, мультимедійні засоби тощо.