СИТУАЦІЯ УСПІХУ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ
Тренінг «Я - багата людина» .
Українська література.
8 клас.
Леся Українка «Давня весна».
-
Відеоролик життєствердного характеру, малюнки дітей «Щастя поряд».
-
Кожен із нас – багата людина, оскільки природа обдарувала нас цінними подарунками. Подивися у вікно – ти бачиш голубе небо, золоте сонце, білі хмарки, барвисті квіти, а заплющиш очі – темрява. Але ж є люди, які ніколи нічого не бачать, вони все життя проводять у темряві.
Ти заплющив очі, але чуєш: пташки співають, хтось сміється, говорить, машина їде… А закриєш вуха – тиша! Є люди, які нічого не чують.
Ти можеш бігати, стрибати, стояти, сидіти. Але є люди, які й цього не можуть, вони приковані до ліжка назавжди.
Цінуй те, що тобі подарувала природа – бережи її дари! Бережи своє життя й життя інших людей! Кожна людина – велика цінність для всього світу!
-
Саме така організація роботи сприяє формуванню ціннісного ставлення до себе, свого здоров’я, життя, природи; виховує оптимізм і чуйне ставлення до краси навколишнього.
Гра «Поділися успіхом» .
Українська література.
5 клас.
В. Королів-Старий «Хуха-Моховинка».
-
Ілюстраціі до твору, дитячі малюнки.
-
Клас ділиться на кілька невеликих груп. Кожен долучається до розповіді про свої успіхи, досягнення, які в нього були до цього часу. Спочатку деяким дітям важко пригадати свої ранні успіхи, а діти з низькою самооцінкою вважають, що в них зовсім не було успіхів. Таким учням обовʼязково треба нагадати: ти навчився ходити, говорити, співати, плавати, кататися на ковзанах, велосипеді, грати на музичних інструментах – хіба це не успіх? Ти вмієш доглядати за своїми братиками чи сестричками – це великий успіх!
Така бесіда допоможе дитині краще пізнати себе й інших, сприятиме розвитку взаємоповаги, зосередить увагу на позитивних аспектах життя.
-
Виховує усвідомлення переваг Добра над Злом, прагнення до самовдосконалення, набуття кращих людських якостей.
Гра «Мій особистий прапор».
Українська література.
6 клас.
Пісні січових стрільців. С. Чарнецький, Г. Трух. «Ой у лузі червона калина похилилася».
-
Прапор України великого розміру, інші державні символи України.
-
Учитель пояснює дітям, що таке символ. Пропонує намалювати символ весни, миру, щастя, сімʼї. Звертає увагу дітей на прапор нашої держави. А потім нехай спробують намалювати свій особистий прапор, розкажуть про символи, які вони на ньому зобразили. Узяти великий прапор держави, розмістити в зручному місці кабінету, а під ним розташувати дитячі прапори. Це має означати: кожна людина має свій прапор, але всі разом перебувають під захистом одного – державного прапора.
-
Така методика допомагає кожній дитині усвідомити свою винятковість і разом з тим – приналежність до єдиної української нації.