Склад числа 4. Порівняння чисел в межах 4. Письмо цифри 4.

Про матеріал
Нестандартний і незвичайний урок математики на шкільному подвір'ї дозволяє весело, використовуючи навколишнє середовище та природний матеріал познайомити дітей із числом 4, навчити їх порівнювати числа в межах 4 та написання цифри 4.
Перегляд файлу

                        НЕСТАНДАРТНИЙ   УРОК  МАТЕМАТИКИ

                                НА  ШКІЛЬНОМУ    ПОДВІР’Ї

 

                                                     1 клас

 

 

ТЕМА :    СКЛАД   ЧИСЛА  4. ПОРІВНЯННЯ  ЧИСЕЛ В МЕЖАХ 4.

                   НАПИСАННЯ ЦИФРИ  4.

 

МЕТА:    ЗАКРІПИТИ ЗНАННЯ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 4, УМІННЯ ПОРІВНЮВАТИ ЧИСЛА В МЕЖАХ 4 , РОЗВИВАТИ

                   ВМІННЯ РОЗПІЗНАВАТИ ЧОТИРИКУТНИКИ  СЕРЕД

                   ІНШИХ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР, ПРОСТОРОВУ УЯВУ,  МИСЛЕННЯ; ВИХОВУВАТИ ІНТЕРЕС ДО МАТЕМАТИКИ.

 

ОБЛАДНАННЯ:   казковий персонаж Ворона – Каркарона, кошик,  у якому лежать  горіх, шишка, листочок, квіточка,    

                                        яблуко, тоненькі  палички з дерева для письма,

                                      4 корзинки з набором горіхів і каштанів,  два

                                        набори карточок  різного кольору з цифрами 

                                      від 1 до 10, конверти з набором геометричних

                                      фігур.

 

        І. Організаційний момент

                       

                                            Продзвенів дзвінкий   дзвінок.

                                            Розпочався  наш урок.

                                            Працюватимемо  старанно,

                                            Щоб почути у кінці,

                                            Що у нашім першім класі

                                            Діти просто молодці.    

 

     ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     

Сьогодні ми з вами будемо повторювати число і цифру 4. Закріпимо вміння порівнювати числа  в межах 4, пригадаємо склад числа 4,          

написання цифри 4,  вивчені геометричні фігури, навчимося розпізнавати чотирикутники серед інших геометричних фігур.  

До нас  знову на  урок  математики завітала давня знайома – Ворона – Каркарона. Вона дуже засмучена, бо хотіла принести цікаві завдання. Але затрималась на нашому шкільному подвір’ї, де їй дуже сподобалось і розгубила все.  Тільки   ось кошик, у якому є шишка, квіточка, листочок, горішок і яблуко. То ж давайте вийдемо на подвір’я  школи і за цими предметами відшукаємо загублені завдання.

                     

        ІІІ.  Розвиток математичних  знань.

      -В кошику є ось така квітка . Як ви думаєте, то де побувала     

         Ворона – Каркарона ? ( Біля клумби. ) ( Діти підходять до клумби  )

         Справді, подивіться, тут вона загубила картки жовтого і білого  ко-

         льорів із цифрами.                                

    

 Гра 1 :   Вчитель роздає картки із цифрами жовтого кольору хлопчикам, а білого – дівчаткам , і просить пошикуватися  хлопчикам ліворуч від неї, а дівчаткам праворуч з картками у руках попорядку від 1 до 10.               

                         

Гра 2 :  Вчитель ховає одну цифру, а діти повинні відгадати, яка цифра  загубилась.

 

Гра 3:  рахуємо так -       один ( вголос )   два  ( про себе  ), три ( вголос ) , чотири ( мовчки про себе ).

 

Гра 4: Скільки разів вчитель похлопала в долоні?

 

Гра  5: Подивитися навколо, що від вчителя є ліворуч, а що праворуч ? (назвати ) Що вище, а що нижче – школа чи будинок;  в якого дерева стовбур товстіший – в горіха чи в яблуні?

     

2)   Робота в парах. Порівняння чисел.

 -  А ще в  в кошику є листочок.  Чи могла нам ялика розкидати таке листя? ( Ні ). Чому ? А яке дерево нам дарує таке листя?  Тож                                                               давайте підійдемо до листя, яке розкидав клен і попрацюємо в парах. Оберіть собі пару і станьте в коло. Дайте один одному завдання: назбирати певну кількість листочків до 10. Ось і мене Ворона – Каркарона попросила зібрати 4 листочки.

                    ( Діти збирають листя )

-  Подивіться, у Максима 3 листочки, а в Оленки 5.  У кого більше  листя? ( У Оленки ). А на скільки більше у Оленки ? ( На 2 ).

- Що потрібно зробити, щоб у дітей листя стало порівну ? ( Забрати 2 листочки ). Або ? ( Додати 2 листочки ).

        -   У Іллі 5 листочків, а у Дмитрика 6. У кого менше листочків? ( У Іллі ). А на скільки менше ? ( На 1). Що треба зробити, щоб  листочків  стало порівну? ( Забрати 1 листочок ). Або ? ( Або додати 1 листочок ).

3. - А біля якого дерева побувала Ворона – Каркарона, якщо поклала  нам у кошик  шишку? ( Біля ялинки ).

  - Давайте підійдемо до ялинки. Тут  нас чекає наступне завдання:

 пригадати написання цифри 4. Але ж ми не в класі. Чим і де можна написати цифру 4? ( Паличками на піску, викласти із камінчиків ).     ( Діти пишуть паличками цифру 4, деякі викладають її камінчиками. )

  • А хто знає вірш про цифру 4 ?
  • Ось чотири жартівливо

                       Випинає лікоть вліво.

 

   Мій стілець перевернувся,

                       На четвірку обернувся!

     Скільки ніжок у стільців?

                       Стільки ж лапок у котів!

                       А в квадратика кутів!

                 

  •                   Подивіться ще навколо. Що у нас схоже на цифру 4 ?

( Вікно школи, якщо забрати одну перетинку, у драбинки ).

 4)   Робота в групах. Повторення складу числа 4.

-А де ж горішок знайшла наша гостя ? ( Біля дерева, яке має назву горіх ) А де у нас росте горіх?  ( Підходимо до горіха .

Тут діти поділяються  на 4 групи,  отримують корзинки, у яких горіхи і каштани.  Викладають певну кількість  горіхів і каштанів, таким чином, щоб їх кількість була 4. Пояснюють  утворення числа 4. )

      1 горіх і 3 каштани

      2 горіхи і 2 каштани

      3 горіхи і 1 каштан

      1 1 1 1 каштан або 1 1 1 1 горіх

         - А ще  Ворона вам хоче задати віршовані  задачі.

                             

                            На травиці біля хати

                            Метушаться цуценята.

                            Двоє білих, наче сніг.

                            Двоє чорних. Скільки всіх?

 

                             4 сороки прийшли на уроки.

                             Одна із сорок не знала урок.

                             Скільки ж сорок знали урок?

 

  1. А де яблуко зірвала  Ворона – Каркарона ? ( На яблуні )

 

  •                   Тут  біля яблуні вас чекає завдання з геометричними фігурами.
  •                   Відібрати із запропонованих фігур тільки чотирикутники і показати Вороні- - Каркароні. Чому це чотирикутники? ( Бо у них 4 кути і 4 сторони . діти показують сторони і  кути  чотирикутників )

-  А конверти із геометричними фігурами залишаються як подарунок від гості.

                        

VІ . Підсумок   уроку.

  Гра  ’’ Так чи ні ”
                - Ми сьогодні на уроці повторювали число і цифру 5 ?

  •                   Ми сьогодні на уроці повторювали число і склад числа 4?
  •                   Ми  порівнювали числа в межах 10?
  •                   На піску писали паличками   цифру 3?
  •                   Чотирикутник має 3 кути і 3 сторони?
  •                   Квадрат – це чотирикутник?

Гра ” Подаруй посмішку ’’

Вчитель починає гру, називає того, кому дарує свою усмішку і посміхається до дитини . Дитина передає далі свою посмішку  і називає того, кому дарує її.

 

 Всі дякують Вороні – Каркароні за урок і прощаються з нею.

             

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 листопада 2022
Переглядів
748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку