НЕСТАНДАРТНИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ
НА ШКІЛЬНОМУ ПОДВІР’Ї
1 клас
ТЕМА : СКЛАД ЧИСЛА 4. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ В МЕЖАХ 4.
НАПИСАННЯ ЦИФРИ 4.
МЕТА: ЗАКРІПИТИ ЗНАННЯ ПРО СКЛАД ЧИСЛА 4, УМІННЯ ПОРІВНЮВАТИ ЧИСЛА В МЕЖАХ 4 , РОЗВИВАТИ
ВМІННЯ РОЗПІЗНАВАТИ ЧОТИРИКУТНИКИ СЕРЕД
ІНШИХ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР, ПРОСТОРОВУ УЯВУ, МИСЛЕННЯ; ВИХОВУВАТИ ІНТЕРЕС ДО МАТЕМАТИКИ.
ОБЛАДНАННЯ: казковий персонаж Ворона – Каркарона, кошик, у якому лежать горіх, шишка, листочок, квіточка,
яблуко, тоненькі палички з дерева для письма,
4 корзинки з набором горіхів і каштанів, два
набори карточок різного кольору з цифрами
від 1 до 10, конверти з набором геометричних
фігур.
І. Організаційний момент
Продзвенів дзвінкий дзвінок.
Розпочався наш урок.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти просто молодці.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми з вами будемо повторювати число і цифру 4. Закріпимо вміння порівнювати числа в межах 4, пригадаємо склад числа 4,
написання цифри 4, вивчені геометричні фігури, навчимося розпізнавати чотирикутники серед інших геометричних фігур.
До нас знову на урок математики завітала давня знайома – Ворона – Каркарона. Вона дуже засмучена, бо хотіла принести цікаві завдання. Але затрималась на нашому шкільному подвір’ї, де їй дуже сподобалось і розгубила все. Тільки ось кошик, у якому є шишка, квіточка, листочок, горішок і яблуко. То ж давайте вийдемо на подвір’я школи і за цими предметами відшукаємо загублені завдання.
ІІІ. Розвиток математичних знань.
-В кошику є ось така квітка . Як ви думаєте, то де побувала
Ворона – Каркарона ? ( Біля клумби. ) ( Діти підходять до клумби )
Справді, подивіться, тут вона загубила картки жовтого і білого ко-
льорів із цифрами.
Гра 1 : Вчитель роздає картки із цифрами жовтого кольору хлопчикам, а білого – дівчаткам , і просить пошикуватися хлопчикам ліворуч від неї, а дівчаткам праворуч з картками у руках попорядку від 1 до 10.
Гра 2 : Вчитель ховає одну цифру, а діти повинні відгадати, яка цифра загубилась.
Гра 3: рахуємо так - один ( вголос ) два ( про себе ), три ( вголос ) , чотири ( мовчки про себе ).
Гра 4: Скільки разів вчитель похлопала в долоні?
Гра 5: Подивитися навколо, що від вчителя є ліворуч, а що праворуч ? (назвати ) Що вище, а що нижче – школа чи будинок; в якого дерева стовбур товстіший – в горіха чи в яблуні?
2) Робота в парах. Порівняння чисел.
- А ще в в кошику є листочок. Чи могла нам ялика розкидати таке листя? ( Ні ). Чому ? А яке дерево нам дарує таке листя? Тож давайте підійдемо до листя, яке розкидав клен і попрацюємо в парах. Оберіть собі пару і станьте в коло. Дайте один одному завдання: назбирати певну кількість листочків до 10. Ось і мене Ворона – Каркарона попросила зібрати 4 листочки.
( Діти збирають листя )
- Подивіться, у Максима 3 листочки, а в Оленки 5. У кого більше листя? ( У Оленки ). А на скільки більше у Оленки ? ( На 2 ).
- Що потрібно зробити, щоб у дітей листя стало порівну ? ( Забрати 2 листочки ). Або ? ( Додати 2 листочки ).
- У Іллі 5 листочків, а у Дмитрика 6. У кого менше листочків? ( У Іллі ). А на скільки менше ? ( На 1). Що треба зробити, щоб листочків стало порівну? ( Забрати 1 листочок ). Або ? ( Або додати 1 листочок ).
3. - А біля якого дерева побувала Ворона – Каркарона, якщо поклала нам у кошик шишку? ( Біля ялинки ).
- Давайте підійдемо до ялинки. Тут нас чекає наступне завдання:
пригадати написання цифри 4. Але ж ми не в класі. Чим і де можна написати цифру 4? ( Паличками на піску, викласти із камінчиків ). ( Діти пишуть паличками цифру 4, деякі викладають її камінчиками. )
Випинає лікоть вліво.
Мій стілець перевернувся,
На четвірку обернувся!
Скільки ніжок у стільців?
Стільки ж лапок у котів!
А в квадратика кутів!
( Вікно школи, якщо забрати одну перетинку, у драбинки ).
4) Робота в групах. Повторення складу числа 4.
-А де ж горішок знайшла наша гостя ? ( Біля дерева, яке має назву горіх ) А де у нас росте горіх? ( Підходимо до горіха .
Тут діти поділяються на 4 групи, отримують корзинки, у яких горіхи і каштани. Викладають певну кількість горіхів і каштанів, таким чином, щоб їх кількість була 4. Пояснюють утворення числа 4. )
1 горіх і 3 каштани
2 горіхи і 2 каштани
3 горіхи і 1 каштан
1 1 1 1 каштан або 1 1 1 1 горіх
- А ще Ворона вам хоче задати віршовані задачі.
На травиці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг.
Двоє чорних. Скільки всіх?
4 сороки прийшли на уроки.
Одна із сорок не знала урок.
Скільки ж сорок знали урок?
- А конверти із геометричними фігурами залишаються як подарунок від гості.
VІ . Підсумок уроку.
Гра ’’ Так чи ні ”
- Ми сьогодні на уроці повторювали число і цифру 5 ?
Гра ” Подаруй посмішку ’’
Вчитель починає гру, називає того, кому дарує свою усмішку і посміхається до дитини . Дитина передає далі свою посмішку і називає того, кому дарує її.
Всі дякують Вороні – Каркароні за урок і прощаються з нею.