Урок математики в 1 класі.
Тема уроку:
Число 5. Цифра 5. П’ятикутник. Попереднє і наступне числа. Написання цифри 5.
Мета:
Ознайомити учнів з утворенням числа 5 і цифрою 5,учити писати цифру 5 і порівнювати числа в межах 5, вправляти в кількісній і порядковій лічбі, розвивати логічне мислення, увагу , спостережливість.
Хід уроку:
І. Ранкова зустріч.
1.Вітання.
Одного разу ми пішли в ліс (діти крокують)
Дув легкий вітерець(труть ручка об ручку)
Розпускались квіти (показати руками квіти)
Над квітами порхали метелики (машуть руками)
Світило яскраве сонечко (піднімають руки вгору)
І тут я зустрів свого товариша і привітався до нього (вітаються зі своїм сусідом у колі)
2. Групове заняття.
Гра «Які тваринки живуть у лісі?» Вчитель кидає м’ячик дитині, а вона називає тваринку, яка живе в лісі. Дитина кидає м’яч іншому і т. д.
3. Обмін інформацією
- Чи потрібні математичні знання в лісі?
ІІ Повторення вивченого.
1.Звучить музика з мультфільму «Вінні Пух».
--Що це?
-Та це Вінні Пух до нас завітав, він теж пішов вчитися в 1 клас, але не дуже любить вивчати математику, каже, що краще погуляти в лісі, ви з ним згодні?
- Поясніть Вінні Пуху навіщо треба займатися математикою. Ми з Вінні підем до лісу і покажемо йому , як важливо знати математику.
2. На галявині зустріли П’ятачка. Він зібрав букет квітів та не може їх порахувати. Нагадаємо йому.
-Рахунок від 1 до 10, від 10 до 1.
-Робота з віялом цифр.
-показати число, яке стоїть першим в числовому ряду;
- яке число стоїть після числа 2;
- яке число на 1 більше трьох;
- 3 без 1;
- 2 да ще 2;
- скільки треба додати до 2, щоб стало 3?
3. На стежці зустріли двох кроликів. Вони збирають листя (на дошці листя дуба і клена, зелені та червоні)
-Як можна розподілити ці листя на дві групи ( за формою та кольором).
Робота зі складом чисел 2, 3, 4.
ІІІ. Робота з новим.
1.Під деревцем стоїть віслюк. Не може розв’язати задачу. Якщо йому допомогти ,то ми дізнаємось що будемо вивчати на уроці.
В зоопарку мавпенята
Всі висіли на канаті.
Найспритніший ловить муху,
Інший чухає за вухом,
Той кумедно гримасує,
Менший яблуком ласує,
А останній скочив вниз
Й на хвості своїм завис.
Запитання до малят:
Скільки було мавпенят? (5)
Отже, ми сьогодні дізнаємося, як утворити число 5, яка цифра це число позначає, навчимося писати цю цифру.
2. Утворення числа 5.
Робота з геометричним матеріалом.
Біля віслюка ростуть 4 квітки. Покладіть стільки ж трикутників. Додайте ще 1. Скільки трикутників стало? Як утворилося число 5. Порахуйте від 1 до 4. Яке число іде після 4?
3. Ознайомлення з цифрою 5.
-Число 5 на письмі позначається цифрою 5 (показ цифри)
-На що схожа цифра?
Потім вийшла погулять
На папері цифра 5
Руку вправо простягнула,
Ніжку бубликом зігнула.
4. Письмо цифри в зошиті.
ІV Музикальна фізхвилинка.
V. Закріплення вивченого. Ми дістались будиночка Сови. Давайте їй розповімо, що ми вивчили, поки йшли по лісу.
- З якою цифрою ми познайомились?
- Де в ряду чисел стоїть число 5?
- Як ми получили число 5?
- З яких частин можно получити число 5?
-Повторіть склад числа 5.
-Порахуйте у фігури всі кути. Скільки їх? Як називається ця фігура?(П'ятикутник) Скільки у неї сторін?
VІ. Робота в парах. Сова приготувала для вас завдання.
Складіть приклади.
--На ялинці росло 3 шишки. Білочка зірвала одну шишку. Скільки шишок залашилось на ялинці?
--П’ятачок приніс віслюку 4 кульки, а потім приніс ще одну. Скільки кульок стало у віслюка?
--На квітці сиділо 2 сонечка,одне полетіло. Скільки сонечок залишилось на квітці?
--До Вінні Пуха прийшло 2 кролика, а потім 2 білки. Скільки звіряток прийшло до Вінні Пуха?
VІІ. Рефлексія. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?
-Чи був цей урок важливим? Чому?
-Хто вважає, що працював на уроці погано?
-Хто вважає, що працював гарно?
- Хто вважає, що може працювати ще краще?
Кожен з вас получає карточку з завданням: знайти і розфарбувати цифру 5.