Урок математики в 1 класі на тему "Число і цифра 5"

Про матеріал
Урок містить ранкову зустріч та групове заняття. На уроці використані завдання з героями мультфільма "Віні Пух"
Перегляд файлу

                                 Урок математики в 1 класі.

Тема уроку: 

Число 5. Цифра 5. П’ятикутник. Попереднє і наступне числа. Написання цифри 5.

Мета:

Ознайомити учнів з утворенням числа 5 і цифрою 5,учити писати цифру 5 і порівнювати числа в межах 5, вправляти в кількісній і порядковій лічбі, розвивати логічне мислення, увагу , спостережливість.

Хід уроку:

І. Ранкова зустріч.

1.Вітання.

Одного разу ми пішли в ліс (діти крокують)

Дув легкий вітерець(труть ручка об ручку)

Розпускались квіти (показати руками квіти)

Над квітами порхали метелики (машуть руками)

Світило яскраве сонечко (піднімають руки вгору)

І тут я зустрів свого товариша і привітався до нього (вітаються зі своїм сусідом у колі)

2. Групове заняття.

Гра «Які тваринки живуть у лісі?» Вчитель кидає м’ячик дитині, а вона називає тваринку, яка живе в лісі. Дитина кидає м’яч іншому і т. д.

3. Обмін інформацією

- Чи потрібні математичні знання в лісі?

ІІ Повторення вивченого.

1.Звучить музика з мультфільму «Вінні Пух».

--Що це?

-Та це Вінні Пух до нас завітав, він теж пішов вчитися в 1 клас, але не дуже любить вивчати математику, каже, що краще погуляти в лісі, ви з ним згодні?

- Поясніть Вінні Пуху навіщо треба займатися математикою. Ми з Вінні підем до лісу і покажемо йому , як важливо знати математику.

2. На галявині зустріли П’ятачка. Він зібрав букет квітів та не може їх порахувати. Нагадаємо йому.

-Рахунок від 1 до 10, від 10 до 1.

-Робота з віялом цифр.

-показати число, яке стоїть першим в числовому ряду;
- яке число стоїть після числа 2;
- яке число на 1 більше трьох;
- 3 без 1;
- 2 да ще 2;
- скільки треба додати до 2, щоб стало 3?

3. На стежці зустріли двох кроликів. Вони збирають листя (на дошці листя дуба і клена, зелені та червоні)

-Як можна розподілити ці листя на дві групи ( за формою та кольором).

Робота зі складом чисел 2, 3, 4.

ІІІ. Робота з новим.

1.Під деревцем стоїть віслюк. Не може розв’язати задачу. Якщо йому допомогти ,то ми дізнаємось що будемо вивчати на уроці.

 В зоопарку мавпенята

Всі висіли на канаті.

Найспритніший ловить муху,

Інший чухає за вухом,

Той кумедно гримасує,

Менший яблуком ласує,

А останній скочив вниз

Й на хвості своїм завис.

Запитання до малят:

Скільки було мавпенят?  (5)

Отже, ми сьогодні дізнаємося, як утворити число 5, яка цифра це число позначає, навчимося писати цю цифру.

2. Утворення числа 5.

Робота з геометричним матеріалом.

Біля віслюка ростуть 4 квітки. Покладіть стільки ж трикутників. Додайте ще 1. Скільки трикутників стало? Як утворилося число 5. Порахуйте від 1 до 4. Яке число іде після 4?

3. Ознайомлення з цифрою 5.

-Число 5 на письмі позначається цифрою 5 (показ цифри)

-На що схожа цифра?

 Потім вийшла погулять

На папері цифра 5

Руку вправо простягнула,

Ніжку бубликом зігнула.

4. Письмо цифри в зошиті.

ІV Музикальна фізхвилинка.

V.  Закріплення вивченого. Ми дістались будиночка Сови. Давайте їй розповімо, що ми вивчили, поки йшли по лісу.

- З якою цифрою ми познайомились?

- Де в ряду чисел стоїть число 5?

- Як ми получили число 5?

- З яких частин можно получити число 5?

-Повторіть склад числа 5.

-Порахуйте у фігури всі кути. Скільки їх? Як називається ця фігура?(П'ятикутник) Скільки у неї сторін?

VІ. Робота в парах. Сова приготувала для вас завдання.

Складіть приклади.

--На ялинці росло 3 шишки. Білочка зірвала одну шишку. Скільки шишок залашилось на ялинці?

--П’ятачок приніс віслюку 4 кульки, а потім приніс ще одну. Скільки кульок стало у віслюка?

--На квітці сиділо 2 сонечка,одне полетіло. Скільки сонечок залишилось на квітці?

--До Вінні Пуха прийшло 2 кролика, а потім 2 білки. Скільки звіряток прийшло до Вінні Пуха?

VІІ. Рефлексія. Підсумок уроку.

- Що нового дізналися на уроці?

-Чи був цей  урок важливим? Чому?

-Хто вважає, що працював на уроці погано?

-Хто вважає, що працював гарно?

- Хто вважає, що може працювати ще краще?

Кожен з вас получає карточку з завданням: знайти і розфарбувати цифру 5.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2022
Переглядів
598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку