Складання алгоритмів з розгалуженнями

Про матеріал
Матеріал призначений для розвитку розуміння визначення поняття розгалуження; уміння складати, виконувати, змінювати алгоритми з розгалуженнями;
Перегляд файлу

                                       5 клас

Тема уроку: Складання алгоритмів з розгалуженнями

Мета роботи:

 розуміння визначення поняття розгалуження; уміння складати, виконувати, змінювати алгоритми з розгалуженнями;

 розвиток логічного, алгоритмічного, структурного та системного    мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій;       

уміти подавати алгоритми в певному  вигляді та виконувати їх; використовувати  алгоритмічну структуру розгалуження;

 вміння визначати послідовність дій,  які необхідно виконати для розв’язання певної задачі; обирати оптимальний алгоритм розв’язання задачі);

Очікувані результати: учні повинні уміти складати, налагоджувати, тестувати програми з розгалуженням.

Обладнання: комп’ютер зі встановленим середовищем програмування Scratch 2, картки із самостійною роботою, чисті аркуші паперу.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

 


Хід уроку

  1. Організаційний етап.
    1. перевірка готовності учнів до уроку
    2. привітання.
  2.    Актуалізація опорних знань

    Анаграма «Інформатика» (картки з завданням)

                        Г А Л О Р И Т М

 

 

 

 

 

 

 

 

                            

                                    Р Е Т С К Ч

 

 

 

 

 

 

                            

                            Р А С П Й Т

 

 

 

 

 

 

                                       Р И С К Т П

 

 

 

 

 

 

 

                              З Р О Л У Г А Н Я Н Ж Е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Алгоритм, Скретч, спрайт, скрипт, розгалуження)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

На попередніх уроках ми ознайомилися з алгоритмічною структурою слідування та навчилися складати лінійні алгоритми. У них команди виконуються послідовно одна за одною. Але в житті таке трапляється не часто. Частіше ми плануємо виконати якісь дії за певних умов: «якщо вистачить часу…», «якщо встигну…», «якщо в мене вийде…» тощо. З точки зору інформатики ці всі умови можна реалізувати за допомогою розгалуження у Скретч. З ним ми сьогодні познайомимося більш детально.

  1. Сприйняття і усвідомлення нового навчального матеріалу.

Алгоритмічна структура, що дає змогу виконавцеві алгоритму вибрати сценарій подальших дій залежно від істинності даного висловлювання, називається розгалуженням. Є дві форми структури розгалуження: повна і неповна.

Структура розгалуження повної форми у Скретч схожа на умовне висловлювання «Якщо – то – інакше», у якому після «то» та «інакше» записують не висловлювання, а команди, які необхідно виконати залежно від істинності висловлювання, записаного в умові.

                              

Команди неповного розгалуження використовують тоді, коли певну послідовність команд потрібно виконати за умови істинності висловлювання.

Структура розгалуження неповної форми схожа на умовне висловлювання «Якщо – то», в якому після «то» записують послідовність команд, які необхідно виконати, коли висловлювання в умові є істинним.

Структура розгалуження неповної форми в Скретч має такий вигляд:

 

                              

Робота з підручником §12 «Чим алгоритми подібні до дерев?» с.111

  1. Формування практичних навичок роботи за комп’ютером

 Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Вправа для очей «Малювання очима»

Учням пропонується власним поглядом написати своє ім’я (якщо коротке, то повторити)

Практична робота «Яка погода?»

Створити проект за зразком:

Чи можна цей скрипт застосовувати для інших завдань?

  1. Закріплення знань.

Робота з підручником с. 115-116

Вправа «Заповніть пропуски» (Завдання на картках)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумок уроку

Вправа «Карта знань» (на лисках потрібно написати основні поняття які учні запам’ятали на уроці)

  1. Домашнє завдання

До створеного на сьогоднішньому уроці алгоритму придумати свій власний сценарій. За підручником §12 с.111-112 (підручник автори О.Коршунова, І.Завадський)

 

docx
Додано
5 квітня 2023
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку