Домашнє завдання
Завдання 1.
Складіть проект у середовищі Lazarus для знаходження суми цифр натурального числа N, кількість цифр у якому невідома.
Розв'язання:
Завдання 2.
Складіть проект у середовищі Lazarus для введення послідовності натуральних чисел, яка завершується 0. Знайти кількість і середнє арифметичне введених чисел.
Розв'язання:
Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин
Завдання 1. Просте число. Число називається простим, якщо воно ділиться без остачі тільки на одиницю й на себе. Розробіть програму у середовищі Lazarus, за допомогою якої буде перевірятись, чи є простим число введене в текстове поле.
1. Завантажте середовище Lazarus і створіть новий проект.
2. Змініть значення властивостей об'єкта Form1, розмістіть на формі об'єкти, як на зразку, та надайте значень їх властивостям.
3. Змініть шрифт і розмір текстових написів на формі.
4. Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Перевірити, Очистити, Закрити:
5. Запустіть проект на виконання для чисел: 15, 19. Перевірте отриманий результат.
6. Збережіть проект і завершіть роботу із середовищем програмування.
Завдання 2. Гра: "Відгадай число". Складіть програму мовою програмування Free Pascal, яка реалізує гру Відгадай число між комп'ютером та користувачем. Користувач не більше ніж за 6 спроб має відгадати «задумане» число з діапазону від 1 до 20. Якщо користувач відгадає, то на екран виводиться повідомлення про кількість спроб, якщо ні – виводиться «задумане» число.
Варіант 1.
Варіант 2.
Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин
Завдання 1. Просте число. Число називається простим, якщо воно ділиться без остачі тільки на одиницю й на себе. Розробіть програму у середовищі Lazarus, за допомогою якої буде перевірятись, чи є простим число введене в текстове поле.
1. Завантажте середовище Lazarus і створіть новий проект.
2. Змініть значення властивостей об'єкта Form1, розмістіть на формі об'єкти, як на зразку, та надайте значень їх властивостям.
3. Змініть шрифт і розмір текстових написів на формі.
4. Створіть процедуру опрацювання події натиснення кнопки Перевірити, Очистити, Закрити:
5. Запустіть проект на виконання для чисел: 15, 19. Перевірте отриманий результат.
6. Збережіть проект і завершіть роботу із середовищем програмування.
Завдання 2. Гра: "Відгадай число". Складіть програму мовою програмування Free Pascal, яка реалізує гру Відгадай число між комп'ютером та користувачем. Користувач не більше ніж за 6 спроб має відгадати «задумане» число з діапазону від 1 до 20. Якщо користувач відгадає, то на екран виводиться повідомлення про кількість спроб, якщо ні – виводиться «задумане» число. Варіант 1.
Варіант 2.