Складання та виконання алгоритмів з повторенням.

Про матеріал
Конспект уроку в 7 класі, метою якого є: повторити з учнями алгоритмічну структуру повторення, ознайомити учнів з алгоритмічною структурою розгалуження та його видами; навчити складати та виконувати алгоритми з повторенням та розгалуженням у визначеному навчальному середовищі;
Перегляд файлу

 

Відділ освіти, культури, молоді та спорту

Старовірівської сільської ради

Нововодолазького району

Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Складання та виконання алгоритмів з повторенням.

 

 

 

 

 

 

                                                   З досвіду роботи вчителя

                          інформатики

                       ІІ категорії

                                                  КЗ «Старовірівський ліцей      

                                                        Старовірівської сільської ради                   

                                                 Нововодолазького району              

                                        Харківської області»

                                              Зінченко Ірини Петрівни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020 р.

 

Дата проведення уроку: _________ 

Мета уроку:

навчальна: повторити з  учнями  алгоритмічну структуру повторення, ознайомити учнів з алгоритмічною структурою розгалуження та його видами;  навчити складати та виконувати алгоритми з повторенням та розгалуженням  у визначеному навчальному середовищі;

розвивальна: сприяти розвитку логічного та алгоритмічного  мислення, критичності думки, пам'яті, уваги, творчої уяви,  спостережливості;

формувальна: формувати вміння користуватися набутими знаннями, самостійно приймати рішення, розширювати навички самостійної роботи на комп’ютері;
виховна: виховувати самостійність, креативність, активність, любов до України.

Тема уроку: Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у програмному середовищі.

Клас: 7
Тип уроку: комбінований урок

Використана методична література: Інформатика: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ Й.Я. Рівкінд, Т.І. Лисенко;  Інтернет-ресурси

Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор, презентація, програмне середовище Scratch.

Очікувані результати: учні навчаться самостійно складати та виконувати в  програмному середовищі Scratch проекти з використанням алгоритмів з повторенням та розгалуженням.

План уроку та дозування часу:

  1. Організаційний етап – 1 хв;
  2. Актуалізація опорних знань (перевірка домашнього завдання – 8  хв.);
  3. Мотивація навчальної діяльності – 3  хв;
  4. Оголошення теми, мети уроку – 1  хв;
  5. Вивчення нового матеріалу  – 10  хв;
  6. Практичне завдання – 15  хв;
  7. Фізкультхвилинка для очей  – 1 хв;
  8. Підсумки уроку – 4 хв;
  9. Домашне завдання  2 хв;

Хід уроку

I. Організаційний етап:

  •                  привітання;
  •                  перевірка присутніх;
  •                  перевірка готовності учнів до уроку.

II. Актуалізація опорних знань (перевірка домашнього завдання):

Тестове опитування з власних гаджетів в онлайн додатку: Kahoot , (10 питань за матеріалом параграфа підручника та практичним завданням заданого на минулому уроці для самостійного опрацювання)

III. Мотивація навчальної діяльності:

Мотивація навчальної діяльності за допомогою прийому «Незакінчене речення»:

Питання  на слайді презентації з перевіркою вірних суджень:

1. Командою називають - …

2. Алгоритм – це…

3. Виконавцем алгоритмів можуть бути -…

4. Я вже знаю такі види алгоритмів….

5. Алгоритм з повторенням містить…

IV. Оголошення теми, мети уроку:

Отже, сьогодні ми з вами повторимо, що таке алгоритм з циклом, та дізнаємось ще про одну алгоритмічну структуру – алгоритм з розгалуженням, та які види розгалуження існують. Нам треба навчитися складати та виконувати в програмному середовищі Scratch алгоритмічні структури з повторенням та розгалуженням. Тема нашого уроку: «Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у програмному середовищі»

V. Вивчення нового матеріалу: 

Робота з підручником, визначення записати в зошит.

Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним. Базова структура – повторення.

Метод «Асоціації» - учням пропонується навести приклади використання циклів (повторення):

-  повсякденного життя;

- в програмному середовищі.

Пояснення вчителя: В будь якому  програмному середовищі  при розв’язанні різноманітних задач використовують цикли для того, щоб скоротити запис програмного коду та для організації повторення певних команд.

Види циклів Scratch:

Робота з підручником, визначення записати в зошит.

Алгоритм, у якому набір команд передбачається виконувати в залежності від умови називають розгалуженим або алгоритмом з розгалуженням.

Базова структура – розгалуження або вибір.

Пояснення вчителя: Використання розгалуження в алгоритмах при розв’язанні різноманітних задач дозволяє  організувати виконання певної умови або не виконання окремої команди, завдяки певній умові.

Існують види розгалуження:

 

Повне розгалуження у Scratch:

 

 

 

Неповне розгалуження у Scratch:

VI. Практичне завдання:

Повторення правил безпечної роботи з комп'ютерною технікою.

«Скласти та виконати проект на тему: «День прапора України» з використанням  алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch» – індивідуальні завдання  адреса на пк: диск D/папка Інформатика/папка 7 клас.

Робота за комп’ютером.

По закінченню виконання завдань – демонстрація робіт  на мультимедійному екрані.

VII. Фізкультхвилинка для очей:

Виконання вправ для очей, шиї, голови та осанки. 

VIІI. Підсумки уроку:

Аналіз результатів роботи учнів на уроці, виставлення оцінок.

Рефлексія:

Учням пропонується відповісти питання за схемою «Соти»:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІХ. Домашнє завдання:

Підручник – повторити: § 3 стор.105 -107  «Найважливіше в цьому пункті».

Відповісти на запитання 2-4 (письмово), виконати вправу 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зінченко Ірина
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
1514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку