Відділ освіти, культури, молоді та спорту
Старовірівської сільської ради
Нововодолазького району
Харківської області
Складання та виконання алгоритмів з повторенням.
З досвіду роботи вчителя
інформатики
ІІ категорії
КЗ «Старовірівський ліцей
Старовірівської сільської ради
Нововодолазького району
Харківської області»
Зінченко Ірини Петрівни
2020 р.
Дата проведення уроку: _________
Мета уроку:
навчальна: повторити з учнями алгоритмічну структуру повторення, ознайомити учнів з алгоритмічною структурою розгалуження та його видами; навчити складати та виконувати алгоритми з повторенням та розгалуженням у визначеному навчальному середовищі;
розвивальна: сприяти розвитку логічного та алгоритмічного мислення, критичності думки, пам'яті, уваги, творчої уяви, спостережливості;
формувальна: формувати вміння користуватися набутими знаннями, самостійно приймати рішення, розширювати навички самостійної роботи на комп’ютері;
виховна: виховувати самостійність, креативність, активність, любов до України.
Тема уроку: Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у програмному середовищі.
Клас: 7
Тип уроку: комбінований урок
Використана методична література: Інформатика: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ Й.Я. Рівкінд, Т.І. Лисенко; Інтернет-ресурси
Обладнання: комп’ютери, мультимедійний проектор, презентація, програмне середовище Scratch.
Очікувані результати: учні навчаться самостійно складати та виконувати в програмному середовищі Scratch проекти з використанням алгоритмів з повторенням та розгалуженням.
Хід уроку
I. Організаційний етап:
II. Актуалізація опорних знань (перевірка домашнього завдання):
Тестове опитування з власних гаджетів в онлайн додатку: Kahoot , (10 питань за матеріалом параграфа підручника та практичним завданням заданого на минулому уроці для самостійного опрацювання)
III. Мотивація навчальної діяльності:
Мотивація навчальної діяльності за допомогою прийому «Незакінчене речення»:
Питання на слайді презентації з перевіркою вірних суджень:
1. Командою називають - …
2. Алгоритм – це…
3. Виконавцем алгоритмів можуть бути -…
4. Я вже знаю такі види алгоритмів….
5. Алгоритм з повторенням містить…
IV. Оголошення теми, мети уроку:
Отже, сьогодні ми з вами повторимо, що таке алгоритм з циклом, та дізнаємось ще про одну алгоритмічну структуру – алгоритм з розгалуженням, та які види розгалуження існують. Нам треба навчитися складати та виконувати в програмному середовищі Scratch алгоритмічні структури з повторенням та розгалуженням. Тема нашого уроку: «Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням у програмному середовищі»
V. Вивчення нового матеріалу:
Робота з підручником, визначення записати в зошит.
Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним. Базова структура – повторення.
Метод «Асоціації» - учням пропонується навести приклади використання циклів (повторення):
- повсякденного життя;
- в програмному середовищі.
Пояснення вчителя: В будь якому програмному середовищі при розв’язанні різноманітних задач використовують цикли для того, щоб скоротити запис програмного коду та для організації повторення певних команд.
Види циклів Scratch:
Робота з підручником, визначення записати в зошит.
Алгоритм, у якому набір команд передбачається виконувати в залежності від умови називають розгалуженим або алгоритмом з розгалуженням.
Базова структура – розгалуження або вибір.
Пояснення вчителя: Використання розгалуження в алгоритмах при розв’язанні різноманітних задач дозволяє організувати виконання певної умови або не виконання окремої команди, завдяки певній умові.
Існують види розгалуження:
Повне розгалуження у Scratch:
Неповне розгалуження у Scratch:
VI. Практичне завдання:
Повторення правил безпечної роботи з комп'ютерною технікою.
«Скласти та виконати проект на тему: «День прапора України» з використанням алгоритмів з повторенням і розгалуженням у середовищі Scratch» – індивідуальні завдання адреса на пк: диск D/папка Інформатика/папка 7 клас.
Робота за комп’ютером.
По закінченню виконання завдань – демонстрація робіт на мультимедійному екрані.
VII. Фізкультхвилинка для очей:
Виконання вправ для очей, шиї, голови та осанки.
VIІI. Підсумки уроку:
Аналіз результатів роботи учнів на уроці, виставлення оцінок.
Рефлексія:
Учням пропонується відповісти питання за схемою «Соти»:
ІХ. Домашнє завдання:
Підручник – повторити: § 3 стор.105 -107 «Найважливіше в цьому пункті».
Відповісти на запитання 2-4 (письмово), виконати вправу 3.