"Складання таблиці множення числа 2. Розв’язування задач на множення. Обчислення периметра фігур"

Про матеріал
Ознайомити учнів з таблицею множення на 2; вправляти учнів у розв’язуванні прикладів і задач на застосування таблиці множення числа 2.
Перегляд файлу

Тема. Складання таблиці множення числа 2. Розв'язування задач на множення. Обчислення периметра фігур (№534 - 542).

Мета. Ознайомити учнів із таблицею множення числа 2 та її практичним застосуванням. Формувати уміння розв'язувати задачі на множення.  Розвивати логічне мислення; повторити випадки додавання й віднімання у межах 100;поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики.

Очікувані результати: 

      прогнозує результат множення;

      знаходить число, яке у кілька разів більше за дане;

      розв’язує прості задачі;

      обчислює периметр фігур.

Обладнання: мультимедійна  презентація  «Запрошуємо  до  математичного  цирку»,  телевізор, роздавальний матеріал, мікрофон.

Тип уроку: комбінований урок.

Форма проведення: уявна подорож до цирку.

Освітні галузі: математична, природнича, мистецька, інформатична.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

- Діти,  сьогодні  у  нас  на уроці  присутні гості, привітайтеся з ними. Гадаю,  що ми будемо гарними господарями і продемонструємо, все  що ми знаємо  і вміємо..

Стали, дітки, підтягнулись.

Один одному всі щиро посміхнулись,

На урок увагу не забудьте взяти .

Сядьте всі рівненько, почнемо працювати.

- А  працюватимемо  ми  з  вами  під  таким  девізом:

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – точно!

Лічимо – вірно!

Пишемо – гарно!

– Діти,  а  скажіть,  будь  ласка, чи  здогадалися  ви  хто  ще  завітав  до  нас  у  гості?  Так,  це  артисти  цирку.

Цирк  прийшов  сьогодні  в  клас,

Щоб  послухати  всіх  нас,

Як  умієм  рахувати,

Віднімати  й  додавати.

Тільки цирк  у  нас  не  звичний,

Цирк  у  нас – математичний!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Усний рахунок «Кольорові картки» 

- Першими нас зустрічають жонглери. А жонглюють вони справжніми виразами. Давайте їм допоможемо.

( Самостійне обчислення виразів).

38+12   64-19    12+49     60-7  24+32

26+17   60-21    36+11   73- 26  89-21

83+11   50-14    47+30    61-11      55+33

35+19   96-28  33+44    94-14  100-5

2. Вправа в групах «Броунівський рух» 

- А ось циркові леви. Вони дресировані, тому багато чого вміють. Допоможемо виконати  їм завдання. Утворіть групи, відповідно до кольору вашої картки.

3. Упізнавання цифр. Каліграфічна хвилинка

 

 

 

 

 

 

 

- Ось і знову клоун. Він справжній математик.

- Як ви думаєте, чому? (Його обличчя складається з цифр).

- Які цифри ви побачили? (0, 1, 2, 3, 4, 5).

- Каліграфічно запишемо у зошит цифру 2 і 5.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми розпочинаємо з вами вивчати дуже важливу тему – таблицю множення. Ці знання дуже важливі, адже саме таблиця множення допоможе нам швидко рахувати, розв’язувати задачі і приклади.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота

На коні швидкому вершник мчить.

Мабуть, справжній він джигіт.

Коня меткого вправно він веде,

І нізащо, і ніколи він не упаде.

Виконання завдань:  № 534 с.90 усно

№ 535 письмово (кол. -1 і 2,сам. - 3, 4)

2. Складання таблиці множення числа 2.

- На арену виходять пінгвінчики (№ 536).

- Вони пропонують вам ознайомитися з таблицею множення на 2.

- Обчисліть приклади на додавання. Замініть їх множенням.

2 + 2 = 2 · 2

2 + 2 + 2 = 

2 + 2 + 2 + 2 = 

2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 

2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 

2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 =

2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 =

2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 =

- Іноді обчислювати суму однакових доданків незручно. Тому було створено таблицю множення. Уважають, що першою людиною, яка придумала таблицю множення, був Піфагор — грецький математик. Він жив більш як 2500 років тому і був не тільки відомим математиком, ученим, філософом, а й учителем.

- Назвіть результати таблиці множення на 2. Що ви помітили? (Кожен наступний результат більше попереднього на 2.)

Фізкультхвилинка

V.Закріплення вивченого.

1. Заучування таблиці множення числа 2

https://www.youtube.com/watch?v=xaTH_pP0nb0

2. - Для акробатів важливо гарно тримати рівновагу.

      Виконання завдання №537 с.91- з коментуванням.

3. Виконання завдання №538 – колективно,

                                                  №539 -  самостійно.

3. Геометричний матеріал. Обчислення периметра трикутника.

 Виконання завдання №540.

-Еквілібристи виступали

й трикутник побудували,

а нам завдання вони дали:

обчислити його периметр.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Вправа «Мікрофон».

- Доповніть речення.

      Сьогодні на уроці я дізнався(лася)...

      Тепер я можу...

      Було цікаво...

      Знання, здобуті на уроці, знадобляться...

VІІ. Домашнє завдання

с. 91, № 541, 542

- Щоб ви краще запам'ятали таблицю множення числа 2, клоуни залишили вам математичні розмальовки

та інтерактивне завдання за посиланням https://learningapps.org/display?v=pnas3dkv519

- Дякую вам за роботу на уроці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 січня
Переглядів
293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку