Складання за схемою добутків з множником 5 і частки з дільником 5. Складання і розв’язування задач. Визначення часу за годинником

Про матеріал
Складання за схемою добутків з множником 5 і частки з дільником 5. Складання і розв’язування задач. Визначення часу за годинником
Перегляд файлу

План-конспект уроку у 2 класі з математики

Тема уроку: Складання за схемою добутків з множником 5 і частки з дільником 5. Складання і розв’язування задач. Визначення часу за годинником

Мета: навчити складати за схемою добутків за множником 5 і частки з дільником 5; надати знання про порядок виконання дій у виразах на дві дії; удосконалювати вміння розв’язування задач; розвивати логічне мислення, увагу, інтерес до навчання; навчити визначати час за годинником.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, відеоролик, презентація.

Підручник: Листопад Н. П. Бібліографічний опис. Математика : підруч. для 2 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. П. Листопад. – К. : УОВЦ «Оріон», 2019.

Хід уроку:

І. Організаційний момент. Оголошення теми та мети уроку. 2 хв.

Вчитель: Продзвенів уже дзвінок,

починається урок.

На уроці не куняй, -

математику вивчай! (Слайд 2)

Вчитель: Тема сьогоднішнього уроку: Складання за схемою добутків  з множником 5 і частки з дільником 5. Складання і розв’язування задач. Визначення часу за годинником

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель: Давайте повторимо девіз нашого уроку. Повторюйте за мною:

Міркуємо швидко.

Відповідаємо точно.

Рахуємо правильно.

Пишемо гарно.

Разом йдемо до перемоги –

Сила у наших знаннях. (Слайд 3)

1. Усні обчислення (математичний потяг). (Слайд 4) 3 хв.

Вчитель: Увага! Увага! Увага! З першої платформи вирушає математичний потяг! Прокладіть йому колію. Обчисліть «ланцюжок» у квадратиках.

24+16+9-12+60-30-5-53=39

2. Математична розминка. Усна лічба LEGO  «Побудуй вежу». (Слайд 6) 5 хв.

Вчитель: Відкрийте зошити та запишіть сьогоднішнє число, класна робота. (Слайд 5)

  1. Який по порядку місяць березень? - 3 (Слайд 7)
  2. Знайдіть добуток чисел 3 і 7 – 21 (Слайд 8)
  3. Знайдіть частку чисел 32 і 4 – 8 (Слайд 9)
  4. У скільки разів 15 більше ніж 3? – 5 (Слайд 10)
  5. Число 4 збільшити в 6 разів – 24 (Слайд 11)
  6. Скільки хвилин має година? – 60 (Слайд 12)

Перевірка. (Слайд 13)

ІІІ. Робота над матеріалом уроку.

1. Номер 767 сторінка 126 (Слайд 14) 3 хв.

Вчитель: Які з чисел, записаних на грушах, не є результатом множення числа 5? Знайди різницю цих чисел. (16, 36)

Вчитель: Нагадую! Зменшувальне – Від’ємник = Різниця

36-16=20

2.  Номер 768 сторінка 126 (Слайд 15) 7 хв.

Вчитель: За схемою склади добутки з множником 5 і частки з дільником 5. Запиши їх у два стовпчики.

2⸱5=2+2+2+2+2=10                 10:5=2

3⸱5=3+3+3+3+3=15               15:5=3

4⸱5=4+4+4+4+4=20               20:5=4

5⸱5=5+5+5+5+5=25              25:5=5

6⸱5=6+6+6+6+6=30             30:5=6

7⸱5=7+7+7+7+7=35             35:5=7

8⸱5=8+8+8+8+8=40            40:5=8

9⸱5=9+9+9+9+9=45            45:5=9

3.Вирази 769 сторінка 126 (Слайд 16) 5 хв.

Вчитель: Обчисли, скориставшись записаними таблицями

45-45:5=45-9=35+(10-9)=36

20+20:5=20+4=24

(37-27):5=10:5=2

5⸱3-15=15-15=0

Вчитель: Нагадую! Першими виконуються дії в дужках та ділення/множення!

4. Задача 770 сторінка 126 (Слайд 17-18) 8 хв.

Вчитель: У холодильній шафі магазину міститься 15 пакетів кефіру, 20 пакетів молока, а закваски – у 5 разів менше, ніж молока. Скільки всього пакетів молочної продукції міститься в холодильній шафі?

Кефір

Молоко

Закваска

Всього

15 пакетів

20 пакетів

У 5 разів менше, ніж молока

?

Короткий запис:

Кефір - 15 пакетів

Молоко - 20 пакетів

Закваска - ?, у 5 разів менше, ніж молока

Всього - ?

Вчитель:

План розв’язування:

  1. Скільки пакетів закваски міститься в холодильній шафі?
  2. Скільки всього пакетів молочної продукції міститься в холодильній шафі?

Розв’язання:

1) 20:7=4 (п.) – закваски у холодильній шафі;

2) 20+15+4=39 (п.)

Відповідь: 39 пакетів молочної продукції міститься у холодильній шафі.

5. Руханка (Слайд 19). 1 хв.

6.  Загадка (Слайд 20).

Вчитель: Не їсть і не п’є, а ходить і б’є. (Годинник)

7. Бесіда про одиниці вимірювання часу. 3 хв.

Вчитель:

- Якими одиницями вимірювання часу ми користуємось , коли відзначаємо свій день народження? (рік)

- Скільки місяців триває рік? (12)

-  А скільки тижнів триває місяць? (чотири)

- Скільки діб у тижні? (7)

- Назвіть частини доби? (ранок, день, вечір, ніч)

- Коли починається нова доба? (опівночі)

- Скільки годин триває доба? (24)

8. Робота з годинником. 1 хв.

Вчитель: Запиши, котру годину покаже годинник за 20 хв.

Очікувана відповідь: 7 год 45 хв (Слайд 21).

Вчитель: Запиши, котру годину покаже годинник за 45 хв.

Очікувана відповідь: 11 год 45 хв (Слайд 22).

Вчитель: Запиши, котру годину покаже годинник за 15 хв.

Очікувана відповідь: 6 год 10 хв; 18 год 10 хв (Слайд 23).

9. Номер 772 сторінка 127 5 хв.

Вчитель: Який час покаже годинник за 10 хв? (Слайд 24)

  1. Час на годиннику до полудня: 3 год 35 хв ночі

Час через 10 хв: 3 год 35 хв + 10 хв = 3 год 45 хв

Час на годиннику після полудня: 3 год 35 хв + 12 год = 15 год 35 хв

Час через 10 хв: 15 год 35 хв + 10 хв = 15 год 45 хв

  1. Час на годиннику до полудня: 8 год 20 хв ранку (Слайд 25)

Час через 10 хв: 8 год 20 хв + 10 хв = 8 год 30 хв ранку

Час на годиннику після полудня: 8 год 20 хв + 12 год = 20 год 20 хв

Час через 10хв: 20 год 20 хв + 10 хв = 20 год 30 хв

ІV.  Рефлексія. (Слайд 26) 1 хв.

Вчитель: Оберіть відповідну цеглинку лего.

На уроці мені дуже сподобалось.

На уроці мені сподобалось.

На уроці мені не сподобалось.

V.  Домашнє завдання. Підбиття підсумків. Закінчення уроку. (Слайд 27) 1 хв.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
4 березня 2023
Переглядів
1227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку