Конспект уроку- засвоєння нових знань . Діти вивчають складові частини комп'ютера
План-конспект уроку - 2 клас
Попович Лариса Ярославівна
Тема. Складові частини комп’ютера.
Формування навичок роботи з мишею.
Мета.
Навчальна:
формувати навички роботи з мишею (відпрацювання вказівки «перетягнути»), формувати потребу в розумовій праці, інтелектуальній та творчій активності.
Розвивальна:
розвивати творчі здібності, логічне мислення, пам’ять, увагу.
Виховна:
виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, культуру мовлення, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки, цікавість до уроку інформатики.
Обладнання.
Малюнки лісових звірів, програма « Лісова галявина», завдання на картках для Розумників і Розумниць, картки із домашнім завданням «Кросворд».
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація класу.
Доброго ранку! – травам росистим.
Доброго ранку! – квітам барвистим.
Доброго ранку! – сонечку ясному,
Людям усім і усьому живому!
Діти, ви чули дзвоник. Він оголосив про початок уроку, але урок розпочався не тільки у нас, а і в лісовій школі. Де ми сьогодні і побуваємо. Але спочатку повторимо правила поведінки в комп'ютерному класі.
ІІ. Повторення правил техніки безпеки та правил поведінки в комп'ютерному класі.
Гра «Правильно - неправильно!»
Учитель розповідає правила гри: зачитуються віршовані рядки, які обов'язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки в комп'ютерному класі. У разі невідповідності правилу діти тупають ніжками, а якщо віршовані рядки відповідають правилу - гучно плещуть у долоні, а вчитель увесь час намагається заплутати учнів, щоб вони були більш уважними і старанними.
В клас комп'ютерний спітнілі ми вбігаємо щосили...(тупають ніжками)
Витри старанно взуття, нам не потрібне сміття! (плещуть у долоні)
За улюблений комп'ютер падаєм, мов спілі фрукти...(тупають ніжками)
А щоб сісти нам за парту, вчитель нам дає команду! (плещуть у долоні)
Ти підсунь дисплей близенько і шнури поправ хутенько! (тупають ніжками)
Від екрана ти відсядь... Сантиметрів п'ятдесят! (плещуть у долоні)
Голова болить моя, Потерплю годину я! (тупають ніжками)
Я дротів не зачіпаю, правило це добре знаю! (плещуть у долоні)
Як відчую щось горіле, промовчу я всім на диво...(тупають ніжками)
В електронний клас науки сміло входь! Лиш вимий руки! (плещуть у долоні)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вивчення нового матеріалу.
У цій школі навчаються комп’ютерної грамоти лісові мешканці. А хто їх навчає, ви дізнаєтеся, відгадавши загадку.
Що воно за дивна птиця –
Світла денного боїться.
Дзьоб гачком, великі очі
І не спиться їй щоночі.
Ух-ху-ху – кричить вона,
Відгадали? Це - … (Сова)
Сова погодилась подарувати вам зерна мудрості, а її учні розкажуть про таємниці комп’ютера.
Сприймання та усвідомлення складових частин комп’ютера.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її … (Лисиця)
Лисичка.
— Давайте уважно подивимося на прилад, який названо персональним комп'ютером. Його можна розмістити на столі. Найбільше впадає в око телевізор,але це — незвичайний телевізор. Правильно називати його потрібно «монітор». Він дійсно виконує деякі функції телевізора.. Якщо комп’ютер допомагає комусь малювати, то на екрані ви будете бачити рисунок. Якщо іншому він допомагає написати музику, то на екрані відображається нотний стан з нотами. Екран монітора відображає те, над чим працює комп’ютер.
Хоч у нього шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть, тоді не п’є
І не ходить, не гуляє,
А у лігво залягає. (Ведмідь)
Ведмідь. Я вам розповім про системний блок, який схожий на рукавичку. Бо в ньому містяться інші пристрої, які проживають в мирі та злагоді. А саме, пам'ять, процесор, дисководи для роботи з дисками та деякі інші пристрої.
Процесор керує роботою комп’ютера. Отже, він є найголовнішим, хоча любить і поспати. Спить і думає, відкривши око… Думає, як виконати бажання всіх, хто звертається по допомогу.
Слід зазначити, що процесор — це мозок і серце будь-якої обчислювальної машини. У великих ЕОМ його називають центральним процесором, а в наших ПК — це мікропроцесор. Він проводить обчислення, обробляє команди, виконує мільйони операцій за секунду.
А пам'ять має здатність все запам’ятовувати і при звертанні до неї, надавати потрібну інформацію. Пам'ять комп' ютера є сховищем інформації, з якою працює комп’ютер. Вона призначена для збереження програм, вхідних даних, результатів обчислень.
Я влаштований хитренько:
Бо у мене комора близенько.
Де комора? За щокою!
Ось чому вона зі мною!(Хом'як)
Хом’ячок. А я родич комп’ютерної мишки, яка має товаришку клавіатуру. Клікаючи кнопками мишки, ви матимете змогу давати вказівки комп’ютеру на виконання певних команд. А ввести текст у комп’ютер вам допоможе клавіатура. На ній розташовані клавіші, на яких зображено цифри, букви та інші символи. За допомогою клавіатури вводиться інформація в комп'ютер, яка може відтворюватися на моніторі. Монітор і клавіатура є складовими частинами дисплея. За допомогою дисплея відбувається діалог людини й комп'ютера.
Звірок маленький, взимку біленький
По снігу стрибає і узори вишиває. (Зайчик)
Зайчик. Принтер – це хороша річ. Він усі малюнки, фотографії, тексти надрукує вам на аркуші паперу. А сканер, навпаки, допомагає вводити малюнки, фотографії, тексти в комп’ютер.
І стрибає, і літає.
І про все на світі знає.
Не тримається на місці,
А розносить швидко вісті. (Сорока)
Сорока. Я принесла вам інформацію на хвості про модем. Він має здатність передавати інформацію з одного комп’ютера на інший і швидко, як і я у лісі.
Зайчик. А тепер вирушимо на лісову галявину. Відгадайте загадки і дізнайтеся, що росте на галявині.
Хто сидить на білій ніжці
Біля шляху під листочком.
Встала шапка з-під трави
Та немає голови. (Гриб)
Росте вона в лісочку,
Має червону сорочку.
Хто йде, той поклониться. (Суниця)
VI.Формування навичок роботи з мишею.
1.Розповідь вчителя.
На галявину казкову,
На зелений килимок
Поспішайте, любі діти,
Ви збирати в козубок:
Ось суничка червонить
В козубок тобі спішить.
Подивись-но, під листочком
Заховалися грибочки.
Друже, ти часу не гай
В козубочки їх збирай.
2.Міні-бесіда про правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером.
Як слід сидіти за комп’ютером?
Якою повинна бути відстань від очей до екрана монітора? Чому?
Хто повинен допомогти сусідові на уроці, якщо в нього виникли запитання: ти чи вчитель?
3.Демонстрація вчителем роботи програми «Лісова галявина».
Що відображається на екрані монітора при пересуванні мишки по килимку?
Опишіть, як виконати вказівку «вибрати» за допомогою мишки?
Сьогодні ми з вами опануємо наступну вказівку «перетягнути». Яка виконується таким чином: курсор мишки слід встановити на об’єкт (грибочок або суничка), натиснути ліву кнопку і не відпускати її, пересувати мишку по килимку, відпустити ліву кнопку мишки в потрібному місці (над кошиком).
4.Робота з комп’ютером. Комп’ютерна програма «Лісова галявина».
V.Фізкультхвилинка.
Косооке зайченятко –
Довгі вушка, гарні лапки –
Повернулось вправо, вліво,
Головою покрутило.
Пострибало, потягнулось,
За морквинами нагнулось.
І почало їх збирать –
Один, два, три, чотири, п’ять.
Першу, другу – мамі й тату.
Дві морквини – сестрі й брату.
На пеньочок тихо сіло,
П’яту моркву смачно з’їло.
VII.Розв’язування завдань для Розумників і Розумниць.
Задачі для допитливих.
Одна білочка назбирала 9 сироїжок і 6 маслюків і поділилася з другою – дала їй 8 грибів. Яке найменше число сироїжок могла одержати друга білочка?
Вовк і лисиця змагалися з бігу. Хто яке місце зайняв, коли відомо, що лисиця була передостанньою?
VII. Узагальнення та систематизація знань. Підсумок уроку.
( презентація)
VІII. Домашнє завдання.