Вправи на знайомство: Мета: Знайомство учасників групи для створення комфортної атмосфери для подальшої роботи. У легкій ігровій формі ближче познайомити учасників один з одним і підготувати їх до подальшої спільної роботи, створити відповідну атмосферу та настрій. Вправи на знайомство допомагають показати учасникам, чим вони відрізняються або схожі один на одного, вчать поважати один одного. Метод: Індивідуальна робота, робота в парах, групах. Час виконання: 15–25 хвилин залежно від виду знайомства.
Номер слайду 3
Назва: «Відкриємо серце один одному». Опис вправи: Кожен гравець отримує жетон у формі сердечка, на якому він пише своє ім’я. Ведучий йде з капелюхом по колу. Гравці голосно називають свої імена і опускають сердечко у капелюх. Завдання гравців: витягнути з капелюха сердечко, прочитати ім’я і віддати його хазяїну. Назва: «Ми». Опис вправи: Кожна команда протягом 5 хвилин складає про себе історію. Використовуючи при уцьому реальні факти. Наприклад, «Ми народилися в Києві, Соснівці. Ввдома у нас 5 собак, 8 кішок, 3 корови, 2 черепахи» і т. д.
Номер слайду 4
Назва: «На якого казкового героя я схожий?» Опис вправи: Учасники стоять у колі. Тренер пропонує пригадати відомих казкових героїв, подивитися уважно на всіх присутніх, кожному учасникові обрати серед інших людину," яка викликає в нього асоціації з яким-небудь персонажем казки (героєм мультфільму). Тренер пропонує кожному запам'ятати, від кого він одержуватиме м'яча, і що при цьому буде сказано. Перший учасник, який має м'яча, кидає його обраній людині і говорить, кого саме нагадує адресат (наприклад: "Галино, мені здається, що ти схожа на Русалоньку" тощо). Той, у кого опинився м'яч, кидає його іншому учаснику, називаючи персонаж, з яким асоціюється ця людина. Вправа триває поки м'яч побуває в кожного учасника. Останній учасник, до якого потрапив м'яч, повертає його тому, від кого отримав, і висловлює свою думку щодо повідомленої асоціації (наприклад: "Вітю, ти сказав, що я схожа на Русалоньку, а насправді я ототожнюю себе з Дюймовочкою"). Доки всі учасники висловляться щодо отриманих асоціацій, вправа триває у зворотному напрямі.
Номер слайду 5
Назва: «Гарний(а) Я». Опис вправи: Учням пропонується стати відомим під «прізвиськом», додаючи прикметник перед власним іменем. Прикметник має описувати власника і починатися на першу букву його імені (наприклад: Весела Валентина). Можна записати псевдонім на папері, щоб краще його запам’ятати. Учень №1 називає свій псевдонім, далі по колу учень №2 називає псевдонім учня №1 і свій і так далі. Цей процес повторюється доти, доки останній учень в колі не повторить псевдоніми усіх і свій власний. Висновки: виконуючи вправи на знайомство важливо пам’ятати правило позитивності та добровільності.
Номер слайду 6
РУХАНКИМета: Призначені для досягнення активної участі групи. Використовуються під час спаду в середині дня або під час послаблення уваги групи «розігріти» членів групи, створити в них певний емоційний настрій. Розминки можуть мати форму стимулюючих головоломок або фізичної активності, яка піднімає людей із місць і змушує їх рухатися. Секрет цих вправ у їхній спонтанності. Рухавки потрібно проводити, щонайменше один раз на день. Якщо виникає потреба, то й кілька разів на день. Метод: Вправи, що містять у собі багато активних рухів: стрибки, рухи головою, руками, ногами тощо.
Номер слайду 7
Назва: «Що у мене добре виходить, а що ні». Матеріали: паперові долоньки, ручки чи фломастери. Опис вправи: Обвести свою руку на папері з двох сторін. На одній стороні напишіть «У мене добре виходить…» у середині долоні. На іншій стороні напишіть «В мене погано виходить…» у середині долоні. Потрібно поділитися з групою хоча б однією річчю, яка добре виходить і яка погано. Назва: «Збери фразу». Матеріали: папірці з написаним текстом — відомі фрази і вирази. Опис вправи: Тренер вибирає відомі вирази і словосполучення й пише їхні половинки на різних картках. Наприклад, «З днем» на одній картці, а «народження» на інший. Кількість карток має відповідати кількості учасників. Картки опускаються у капелюх, учень витягує наосліп картку і намагаються відшукати серед членів групи власника другої половинки фрази.
Номер слайду 8
Назва: «Хлоп, клац, точка». Опис вправи: Учні стають в коло. Один учень розпочинає: говорить «Хлоп», дивиться на іншого учня, плескає в долоні. Цей учень, що отримав «Хлоп», дивиться на іншого учня і говорить «Клац», клацаючи пальцями. Третій учень, що отримав «Клац», говорить «Точка» і, дивлячись на іншого учня, вказує на нього пальцем. Знову починається «Хлоп». Вправа повторюється по колу, поки кожен з учнів не виконає якесь завдання. Якщо учень забуває зробити дію, сказавши слово, він сідає. Якщо учень забуде подивитися і вказати на наступного учня, він сідає. Якщо учень вагається – він сідає. Назва: «Цікавий літачок». Матеріали для проведення: папір для складання літачка, олівець чи ручка. Опис вправи: Дайте кожному учневі листок паперу і олівець. Нехай складуть літачок самостійно або ж з допомогою. Попросіть кожного написати власне ім’я і по 2-3 правдиві факти про себе на папері. Потрібно обережно запускати їх по кімнаті. Коли учні запускають літачки, скажіть – «Замри». Нехай кожен учень підніме один з літачків і прочитає, що на ньому написано. Попросіть учнів знайти людину, якій належить цей літак та обговорити описане на папері. Після обговорення попросіть кожного учня відрекомендувати свого партнера класові, говорячи його ім’я і кілька речей, які вже знає про нього.
Номер слайду 9
Назва: «Бульбашки». Опис вправи: Кожний шукає партнера і тримає обидва його руки. Учасники мають зобразити плаваючі бульбашки в повітрі і ходити дуже повільно і обережно по кімнаті в якій вони знаходяться, звертаючи увагу один на одного і розмовляючи один з одним. Коли одна пара зіштовхується чи торкається іншої пари, їхні бульбашки лопаються і вони обмінюються партнерами. Назва: «Оплески». Опис вправи: Тренер розміщує учасників на стільцях колом, послідовно кілька разів пропонує підвестися тим, хто має певне вміння чи якість, щось любить або бажає чомусь навчитися; інші учасники групи активно аплодують тим, хто підвівся. (Наприклад, "Підведіться з місць усі ті, хто вміє вишивати". Оплески! "Дякую, сідайте". "Підведіться з місць усі ті, хто вміє кататися на гірських лижах". Оплески! "Дякую, сідайте". І так далі: "Підведіться з місць усі ті, хто любить дивитися серіали...", "Підведіться з місць усі ті, хто мріє навчитися грати у великий теніс..." тощо.)
Номер слайду 10
Висновки: Руханки необхідні, щоб послабити монотонність, збільшити енергетичний рівень усіх присутніх, заохочуючи до подальшої роботи Ці вправи необхідні ведучому, щоби підтримувати учасників у робочому стані.
Номер слайду 11
Список використаних джерел: http://autta.org.ua/ua/materials/material/Sonyachn--chi-hmarn--dumki/http://autta.org.ua/ua/materials/material/V-chomu-ya-horoshiy--v-chomu-n--/http://autta.org.ua/ua/materials/material/Uprazhneniya-na-znakomstvo2/http://autta.org.ua/ua/materials/material/Hlop--klats--tochka/http://autta.org.ua/ua/materials/material/Zbirannya-psevdon-m--v/http://autta.org.ua/files/materials/CHto-oznachayut-vashi-imena.pdfhttp://autta.org.ua/ua/materials/material/Bulbashky/https://www.gurt.org.ua/articles/43009/http://old.ippo.edu.te.ua/files/gromad_osvita/resursy/trening_osnovni_pologennja/04_vpravy.pdfhttp://osnova.com.ua/news/793-%D0%9 F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D1%82%D0%B8%D0%BF_%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B3%D1%83._%D0%92%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8_%D0%BD%D0%B0_%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D0%BC%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BEhttps://osvita.ua/school/method/technol/603/«Посібник для тренера», авторський колектив під керівництвом А.-М. Кенней: 2010, - К., 93 с.