Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Конспект заняття початкового навчального рівня "Скульптура. Створення рельєфної композиції" керівника студії образотворчого мистецтва Коздровської В.М.

Про матеріал

Конспект заняття Коздровської В.М. для вихованців початкового рівня студії образотворчого мистецтва "Країна мрій". Тема заняття: "Скульптура. Створення рельєфної композиції "Емблема студії". Заняття комбінованого типу. Передбачені прийоми розвитку творчих здібностей вихованців.


Перегляд файлу

Комунальний заклад

Сумський Палац дітей та юнацтва

 

 

 

 

 

 

 

Скульптура. Створення рельєфної

композиції  «Емблема  студії»

 

 

 

 

Конспект відкритого заняття для вихованців

початкового навчального рівня студії образотворчого

мистецтва «Країна мистецтва»

 

 

 

http://creativenerds.co.uk/wp-content/uploads/2011/06/paintbrush.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробник: Коздровська В.М.,

керівник студії  образотворчого мистецтва «Країна мрій»

 

 

 

 

 

 


Тематичний блок «Ліплення»

 

Тема: Скульптура. Створення рельєфної композиції «Емблема студії»

 

Мета:

  • узагальнення елементарних знань про скульптуру як вид образотворчого мистецтва; дати поняття про рельєф, його різновиди;
  • розвиток творчої уяви, фантазії; удосконалення навичок роботи з пластичними матеріалами;
  • виховання естетичного смаку, акуратності в роботі.

 

Тип заняття: комбіноване

 

Форма проведення:  уявна подорож

 

Зоровий, літературний та музичний ряд:

  • зразки скульптурних робіт;
  • навчальні таблиця;
  • відео фрагменти;
  • фонова музика

 

Обладнання для дітей:

Картон, пластилін, стеки, скалки, дощечки для роботи з пластиліном, шаблони основ та елементів зображення.

 

Терміни і поняття:

  • барельєф
  • емблема

 

Методи і прийоми: розповідь, бесіда, інструктаж, демонстрація наочності, організація сприймання, пізнавальної, ігрової та практичної діяльності, стимулювання творчої активності, педагогічне спостереження.

 

План заняття

  1. Організаційна частина
  2. Мотивація навчальної діяльності
  3. Повідомленя теми і мети заняття
  4.  Актуалізація знань
  5.  Пояснення нового матеріалу і організація сприймання
  6. Послідовність виконання роботи
  7. Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
  8.  Практична робота
  9. Захист творчих робіт
  10.  Домашнє завдання

І. Організаційна частина.

Привітання. Перевірка присутніх на занятті.

Оголошення теми та мети заняття.

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

Для створення емоційної атмосфери на занятті педагог пропонує дітям взяти «уявний мікрофон» і висловити свої побажання до  цього заняття.

 

III. Повідомлення теми і мети заняття.

У цьому навчальному році ми вперше повертаємося до такого виду мистецтва як скульптура і спробуємо виконати творчу роботу «Створення рельєфної композиції «Емблема студії». Нам потрібно згадати все, що ми знаємо про цей вид мистецтва.

У минулому році ми з вами відвідали скульптурну майстерню Олега Прокопчука. Тому зараз ми з вами здійснимо уявну подорож і знову побуваємо в майстерні скульптора. Щоб стимулювати вашу уяву, я буду демонструвати фото з цієї екскурсії.

 

Педагог демонструє фото(через комп’ютер) і задає питання:

 

  • Чим відрізняється майстерня скульптора від майстерні художника?
  • Чому ця майстерня має такі великі розміри?
  • З якими матеріалами працює скульптор?
  • Які види робіт він виконує?
  • Який за формою скульптурний станок, чому він обертається?
  • Якими інструментами користується скульптор?

 

Підсумувавши відповіді дітей, педагог переходить до пояснення нового матеріалу.

 

IV. Пояснення нового матеріалу та організація сприймання.

Скульптура – об’ємно-пластичний вид мистецтва. Вона є трьохвимірною (висота, ширина і довжина). Всі інші види образотворчого мистецтва – живопис, графіка є двовимірними.

Скульптура поділяється на два види – круглу (її можна обійти з усіх сторін) і рельєфну.

Звертаючись до комп’ютера, педагог  демонструє дітям зразки рельєфів і пропонує знайти ознаки, що розрізняють ці роботи. Діти намагаються визначити різницю між ними.

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=552168467-34-72&n=21Таким чином, звертає увагу педагог, можна зробити висновок, що рельєф – це скульптурне зображення, яке виступає над площиною. В залежності від випуклості (висоти) рельєф буває трьох видів (звернення до таблиці):

  • барельєф (зображення, що виступає над площиною менше, ніж на половину)

 

 

 

  • http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=332272569-57-72&n=21горельєф (зображення, що виступає над площиною більше, ніж на половину

 

 

 

 

  • http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=138649462-68-72&n=21контррельєф (зображення, заглиблене в площину).

 

 

 

 

У сучасному світі ми часто зустрічаємо рельєфні зображення: меморіальні дошки, обрамлення постаментів, декоративні розетки, медалі, монети тощо. В цей перелік можна віднести і емблему.

Спробуємо дати визначення, що таке емблема:

  • Яке це зображення?
  • Як частіше всього зображуються емблеми (графічно)?
  • Яку форму має малюнок на емблемі (стилізовану) ?

 

Эмблема (грецька. emblhma)   умовне зображення ідеї у малюнку або пластиці. Виникла в 16 ст. Це символічне зображення. Малюнок на емблемі простий, лаконічний, легко прочитується (наприклад: книга; червоний хрест; чаша зі змією; сова тощо). Символіка також притаманна і народному мистецтву, де знаками-символами передається якась думка, ідея.

 

Мета сьогоднішнього заняття – створити емблему нашої студії.

 Які основні атрибути студії можуть бути зображені на емблемі ?

  • палітра
  • мольберт
  • пензлі, олівці
  • горщик з пензлями
  • казкова пташка, як символ натхнення тощо

ANd9GcR4eFSZ9Itqxnl1bQ8YhdZe3dmSs40jlJPUcr-yWyoRRZzUfEEwDS4SKIZE ANd9GcRWUFwCrVVogCjd34m2Rl5EuvBmG-T0MVWs74j72I8u3_OvD446SKM7iecI_gANd9GcQYLGbR3Y6sVqbb1AXXEgLteoszHAwv5oAomd9JcclvZ-HXwk07z2sQ3qo ANd9GcSGgjsF7p1wPXYQK-bVEEZQVUFxC0dxevq_obsJrDSaNbcWBFHuNAk97wANd9GcRxzk-dff8YS0Fq2OSW1gU1RtPOSeuQgDHatSBjBdogq-lbpjeWxG5AuCT4

Переглянемо деякі зразки емблем художників.

 

Перегляд зразків та їх аналіз.

 

V. Послідовність виконання роботи.

Перш ніж приступити до виконання практичної роботи, слід пам’ятати, що кожний з вас уявляє студію по-своєму. Необхідно підійти до роботи творчо, внести щось своє до композиції. Можна також використовувати колір як виражальний засіб та елементи декору (гравірування, ліпнина тощо).

Спочатку необхідно визначити формат зображення (прямокутний чи круглий) та обрати основні об’єкти рельєфу. Дотримуємося і компоновки елементів зображення.

Для виконання практичної роботи слід згадати техніку безпеки при роботі з гострими предметами та основні прийоми роботи з пластиліном: витягування, сплющування, розкачування тощо (розгляд навчальної таблиці).

 Для виготовлення емблеми педагог рекомендує працювати з пластом та пропонує такий алгоритм дій:

  • вибір формату;
  • визначення об’єктів зображення на емблемі;
  • нанесення основи майбутнього рельєфу (педагог нагадує прийоми роботи);
  • розкачування пласта;
  • вирізування елементів емблеми ( використовування шаблону);
  • наліплювання елементів на основу;
  • уточнення деталей, нанесення декору.

 

VI. Фізкультхвилинка.

Перед цікавою роботою слід потренуватися, щоб наші руки були вправні та майстерні під час ліплення. Пропоную вам «пальчикову гімнастику».

 

Пальчикова гімнастика

  1.  «Загострювання олівців»

Вказівним пальцем однієї руки виконуємо поглажування з натиском кожного пальця від долоні до кінця пальця з чотирьох боків (ніби загострюємо олівець, на рахунок 1,2,3,4).

  1. «Закручування шурупчиків»

Великим пальцем робимо точковий масаж між кістками руки , ніби закручуємо шуруп. Долоню стиснуто в кулак (на рахунок 1,2,3).

  1. «Віяло»

По черзі всі пальці складаємо в кулак і навпаки. Помахати руками.

  1. «Виделочка»

Вказівний і середній палець – це виделочка. Захоплюємо виделочкою      по черзі кожний палець і намагаємося плавно вивернути його назовні.

  1. «Пальчики борються»

Оперти подушечкою пальців лівої руки на пальці правої руки і по черзі натискувати на них. Повторити вправу 5-7 разів.

  1. «Гра на піаніно»

Постукати і пограти пальчиками по столу.

  1. «Дощик»

Імітуйте звичайний дощик, потираючи в долоні; сильний дощик,  плескаючи в долоні; грім  і град, тупаючи ногами.

VII. Практична робота.

Педагог роздає картонки круглої та прямокутної форми, що слугуватимуть основою емблеми та пропонує різні варіанти атрибутів образотворчого мистецтва (шаблони) для дітей, яким важко щось придумати своє. В ході роботи дає поради щодо вибору кольору пластиліну, елементів та їх розміщення.

 

VIII. Захист творчих робіт, підведення підсумків.

IMG_0120IMG_0111IMG_0115IMG_0117IMG_0114Після завершення роботи, необхідно прибрати зайву ліпнину з фону, щоб роботи були презентабельні. Всі роботи розміщуються для перегляду і захисту.

 

 

Діти переносять роботи на вільний стіл та розміщуються навкруги.

 

Ви чудово упоралися з завданням і створили емблеми нашого колективу.

Зараз кожний із вас буде «захищати» свою роботу. Вам потрібно пояснити, чому вибрали відповідні форми? Яку роль відіграє висота, колір у вашому рельєфі? Чи задовольняє вас результат вашої роботи? Чому ви навчилися на цьому занятті?

Кожен із вихованців проводить захист своїх робіт.

IMG_0104IMG_0108

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

вмДалі педагог запрошує на перегляд батьків і проводить невеличке обговорення. Під час обговорення діти повторюють матеріал пройденого заняття.

 

IХ. Домашнє завдання.

На наступному занятті ми продовжимо вивчати скульптуру і будемо виконувати обємне ліплення.  Необхідно підготувати пластилін, стеки та інший інструментарій.

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
13 лютого
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку