Тематична контрольна робота №3 «Словотвір. Орфографія» І рівень (12х0,5 б.=6 балів) 1. Словотвір — це розділ мовознавчої науки, який вивчає: а) значущі частини слова; в) словотвірне гніздо; б) частини мови; г) способи творення слів. 2. Слова премудрий, заїхати, приморський утворено способом творення: а) префіксально-суфікса в) безафіксним; б) префіксальним; г) суфіксальним.
3. Способом складання основ утворено слово : б) возз’єднання; г) філологиня 4. При творенні іменників з суфіксом ин(а) суфікс -ськ- змінюється на : а) -чч- б) -щ- в) -жч г) -цьк-. 5. Буквосполучення шн треба писати в слові : а) ру...ний; б) вули...ний; в) безпе…ний; г) міро...ик. 6. Окремо пишуться слова : а) пів/місяць, пів/Європи; в) пів/острів, пів/на/сьому; б) пів/лимона, пів/зошита; г) полу/мисок, пів/Канева. 7. Через дефіс пишуться складні слова: а) легко/легко, газо/провід, віце/адмірал; б) кімната/музей, військово/патріотичний, синьо/жовтий; в) екс/чемпіон, біо/хімія, чорно/земний; г) навчально/виховний, легко/атлетичний, зірви/голова. 8. Укажіть рядок, в якому всі слова є похідними: а) сонце, весна, день; б) козачка, яблуневий, читанка; в) дім, вода, дерево; г) літо, камінний, планер. 9. Укажіть рядок, в якому всі слова утворено суфіксальним способом: а) дерев’яний, перехід, біло-блакитний; б) львів’янин, саночки, підводний; в) радість, лісовий, тьмяний; г) підгорянин, підтекст, лісовик. 10. За допомогою сполучного голосного утворено складне слово: а) мотоблок; б) трирічний; в) півоберт; г) сміттєочисний. 11. Букви ЧЧ на місці пропуску треба писати в усіх іменниках рядка: а) коза…ина, гетьман…ина, Оде…ина; б) Чернігів…ина, Німе…ина, Львів…ина; в) Прилу..ина, Хмельни…ина, Вінни…ина; г) Тернопіль…ина, Доне…ина, Полтав…ина. 12. Потребує редагування речення: а) Сьогодні відбулося відкриття оновленого НВК. б) Після аварії ЧАЕС припинила свою роботу. в) КПІ оголосили про прийом документів. г) НСК «Олімпійський» після довгої перерви радо зустрічає гостей.
ІІ рівень (3х1б.=3 бали) 1.Установіть відповідність: Спосіб словотворення Приклади 1 суфіксальний А намалювати, прегарний 2 префіксальний Б подорожник, настільний 3 префіксально-суфіксальний В перебіг, виліт 4 безсуфіксний Г дит’ясла, жовтогарячий Д весняний, стінний 2. Від поданих іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ- Оренбург, Цюрих, Воронеж, Волга, Запоріжжя, баски, француз, Сиваш, шах, тюрк, Париж, казах, парубок, Ла-Манш, представник, Нью-Йорк, Рига, герцог, Золотоноша, студент. 3. До поданих слів доберіть спільнокореневі й форми того самого слова так, щоб відбулось чергування приголосних. Крига, успіх, фартух, дах, горіх, запах, сполох, свекруха, втіха, заслуга.
ІІІ рівень(2х1,5=3 бали) 1. Запишіть слова за порядком, щоб утворилися словотвірні ланцюжки: Зразок: весна — весняний — веснянки — веснянкуватий. Кість, кістковий, кістка, кістяк; лікар, лікарня, лікарняний; сінник, сіно, сінце, сінаж, сінний; цибулина, цибулька, цибуля, цибулиння, цибулинний; чобіток, чобіт, чоботар, чоботарський, чоботисько, чоботарювати; 2. Згрупуйте слова у дві колонки: у першу – спільнокореневі, а в другу – різні форми одного й того самого слова. Ріка, ріками, ліс, рік, лісовий, лісник, на ріці, рікою, підлісок, року, лісок, перелісок, ріку, ріки, праліс, узлісся. |
|