Урок 25-26
Тема: Служби Інтернету. Електронна пошта. Поняття миттєвого повідомлення. Чат. Форум.
Навчальна мета: Познайомитися з службами Інтернету, такими як електронна пошта, миттєві повідомлення, чат, форум.
Розвивальна мета: Розвивати зорову пам’ять, вміння працювати з програмами та узагальнювати набуті знання
Виховна мета: Виховувати зосередженість, вміння активно сприймати новий матеріал.
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу(лекція)
Структура уроку
Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго ранку, діти!
Черговий, хто сьогодні відсутній в класі? Як ви впоралися з домашнім завданням?
Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Служби Інтернету. Електронна пошта. Поняття миттєвого повідомлення. Чат. Форум.».
II. Етап орієнтації
Хто мені назве мету сьогоднішнього уроку? ….(обговорення) Правильно
Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з службами Інтернету, детально розглянути такі служби як електронна пошта, миттєві повідомлення, чат і форум.
III. Етап проектування
План уроку
ІV. Етап навчальної діяльності
Спілкування - це важлива складова нашого життя. Доказом тому може служити розхоже визначення людської сутності, дану ще античними філософами, але до цих пір не втратило своєї актуальності: «Людина - соціальна тварина». Ми народжуємося, виховуємося, ростемо в оточенні людей: батьків, родичів, друзів, знайомих. Спаси нас з цієї звичною і зрозумілою середовища, і ми втратимо свою індивідуальність, перестанемо вдосконалюватися, прагнути до чого-небудь.
Суспільство формує нас як особистостей. Воно ж прищеплює нам якісь морально-етичні норми, прийнятні в його рамках. Тому комунікація у всіх її проявах - це не просто приємне проведення часу в теплій компанії, а ще й наша природна потреба, необхідна для особистісного зростання і формування уявлень про себе.
Інтернет - цей невичерпне джерело нових благ - відкрив необмежені можливості щодо задоволення нашого вічного прагнення до спілкування. В останні роки особливої популярності набувають програми голосового спілкування. Зокрема, «Skype», «Rave», «Time speak» і т.д. Вони гарні, зручні у використанні, практичні. Подзвонити в будь-яку країну світу? Що може бути простіше! І, головне, фактично безкоштовно, якщо не рахувати, звичайно, плати за Інтернет. Але сьогодні це вже не ті гроші, що колись, і на них можна не звертати уваги. Сьогодні ми з вами поговоримо про служби Інтернету.
Повторення понять пов’язаних з мережею Інтернет
Заповніть пропуски:
Отже, Інтернет — це об’єднана мережа, яка складається з набору пов’язаних мереж, що взаємодiють як одне цiле. Незалежно вiд того, що комп’ютери в Інтернетi вiдрiзняються
своїми платформами, операцiйними системами, вони прекрасно «спiлкуються» один з одним. Це можливо завдяки тому, що вони послуговуються однаковими правилами передавання даних — протоколом TCP/IP.
Отже, Протокол — це набір правил, згідно яких відбувається взаємодія компонентів мережі. Крім протоколу TCP/IP існують ще такі:
HTTP (Hyper Text Transfer Protocol) - протокол служби WWW. Це протокол пересилання і відображення гіпертексту, тобто Web-сторінок. Він дає змогу за допомогою спеціальних програм - броузерів - отримувати і переглядати Web-сторінки.
З розвитком мобільного зв'язку значно зросла роль електронних повідомлень. Протокол WAP надає доступ до сервісів Інтернет користувачам мобільних телефонів, пейджерів, електронних органайзерів, що використовують різні стандарти зв'язку.
Організаційно доступ до мережі користувачі дістають через провайдерів.
Провайдери— організація (юридична особа), що надає послуги приєднання користувачів до мережі Інтернет. В нашому місті є такі провайдери, як Фобос, Київстар, Укртелеком ОГО, Всесвіт, Голта та інші. При укладенні договору провайдер повідомляє клієнту всі атрибути, необхідні для підключення та настроєння з'єднання (ідентифікатори — login, паролі, номери телефонів тощо).
Технічно для приєднання до комп'ютера провайдера необхідні ПК, відповідне програмне забезпечення і модем — пристрій, що перетворює цифрові сигнали від комп'ютера на сигнали для передавання по телефонних лініях і навпаки.
Служби Інтернету.
Інтернет є платформою, на основі якої будуються файлообмінні мережі й електронні платіжні системи, розвиваються інтернет-телебачення та інтернет-телефонія.
Кожна служба Інтернету має власні протоколи, що застосовуються для взаємодії між користувачем (клієнтською прикладною програмою) та службою.
Служба Інтернету — це набір послуг, які надаються клієнтам програмним забезпеченням серверів Інтернету з використанням певних мережних протоколів.
Зараз ви ознайомитесь з основними службами Інтернету та дізнаєтесь, які можливості вони надають користувачам.
До основних служб належать:
Поняття миттєвого повідомлення.
Миттєвий обмін повідомленнями - це спосіб негайно зв’язатися зі співрозмовниками за допомогою Інтернету.
Обмін повідомленнями в реальному часі надає змогу спілкуватися негайно, не чекаючи, доки співрозмовник перевірить свою електронну скриньку. Це дуже простий спосіб спілкування: просто вводити потрібні повідомлення у спільне для 2 чи більше співрозмовників вікно. Іншою відмінністю між миттєвим обміном повідомленнями і електронною поштою є те, що у службах миттєвого обміну повідомленнями можна побачити присутність тих, з ким потрібно поспілкуватись. Миттєве повідомлення з’явиться на екрані співрозмовника майже негайно після його надсилання.
Кожна система миттєвого обміну повідомленнями повинна мати наступні складові:
Установивши на комп'ютері клієнтську програму-месенджер та приєднавшись до однієї зі служб миттєвих повідомлень (Instant Messaging Service, IMS), ви зможете обмінюватися повідомленнями в режимі реального часу. Ці програми використовують передачі текстових повідомлень, різних файлів, зображень, звуків, музики, відео, тощо. Також за допомогою них можна вести відеоконференції, спільно грати у онлайн-ігри, малювати, працювати та ін..
Нині поширення набули кілька таких служб: ICQ, MSN, Skype.
Кожна з них має власний сервер і окреме керування. Тому, скажімо, користувачі ICQ не можуть зв'язуватися з користувачами MSN. Розробники служб пропонують свої програми-месенджери, зокрема ICQ, MSN Messenger; є також програми незалежних розробників, які дають змогу підключатися до різних служб.
VI. Контрольно-оцінювальний етап
Завдання для учнів (з підручника):
№ 1. Заповніть таблицю (завдання з підручника Й.А. Ривкінд с. 256)
Можливість |
|
IRC (напр.ІСQ) |
Форуми |
Чати |
Обмін текстовими повідомленнями |
|
|
|
|
Обмін голосовими повідомленнями |
|
|
|
|
Спілкування в реальному часі |
|
|
|
|
Групове спілкування |
|
|
|
|
Пересилання файлів |
|
|
|
|
Формування власного списку контактів |
|
|
|
|
Пошук нових контактів |
|
|
|
|
Можливість автоматизованого пошуку повідомлень |
|
|
|
|
Контроль за дотриманням правил спілкування з боку модераторів |
|
|
|
|
Доступ з використанням веб-інтерфейсу |
|
|
|
|
Вчитель оцінює роботу учнів на уроці.
VII.Домашнє завдання
Інформатика 10 клас § 3 (Й.А. Ривкінд) пит.. 1-13 с. 256
Завдання. Порівняйте можливості, які надають для спілкування користувачам форуми та електронна пошта
§ 3.4, 3.2
1