Служби Інтернету. Електронна пошта. Поняття миттєвого повідомлення. Чат. Форум.

Про матеріал
Навчальна мета: Познайомитися з службами Інтернету, такими як електронна пошта, миттєві повідомлення, чат, форум. Розвивальна мета: Розвивати зорову пам’ять, вміння працювати з програмами та узагальнювати набуті знання Виховна мета: Виховувати зосередженість, вміння активно сприймати новий матеріал.
Перегляд файлу

Урок 25-26

 

Тема: Служби Інтернету. Електронна пошта. Поняття миттєвого повідомлення. Чат. Форум.

 

Навчальна мета: Познайомитися з службами Інтернету, такими як електронна пошта, миттєві повідомлення, чат, форум.

 

Розвивальна мета: Розвивати зорову пам’ять, вміння працювати з програмами та узагальнювати набуті знання

 

Виховна мета: Виховувати зосередженість, вміння активно сприймати новий матеріал.

 

Тип уроку:  Урок вивчення нового матеріалу(лекція)

 

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Етап орієнтації
  3. Етап проектування
  4. Етап навчальної діяльності
  5. Робота за ПК
  6. Контрольно-оцінювальний етап
  7. Домашнє завдання                                                                                                                                                                                                                                                                                               

Хід уроку

І. Організаційний момент

Доброго ранку, діти!

Черговий, хто сьогодні відсутній в класі? Як ви впоралися з домашнім завданням?

Сьогодні ми з вами розглянемо тему: «Служби Інтернету. Електронна пошта. Поняття миттєвого повідомлення. Чат. Форум.».

 

II. Етап орієнтації

Хто мені назве мету сьогоднішнього уроку? ….(обговорення) Правильно

Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися з службами Інтернету, детально розглянути такі служби як електронна пошта, миттєві повідомлення, чат і форум.

 

III. Етап проектування

План уроку

  1. Повторення понять пов’язаних з мережею Інтернет
  2. Служби Інтернету.
  3. Електронна пошта.
  4. Поняття миттєвого повідомлення.
  5. Чат.
  6. Форум.

 

ІV. Етап навчальної діяльності

Спілкування - це важлива складова нашого життя. Доказом тому може служити розхоже визначення людської сутності, дану ще античними філософами, але до цих пір не втратило своєї актуальності: «Людина - соціальна тварина». Ми народжуємося, виховуємося, ростемо в оточенні людей: батьків, родичів, друзів, знайомих. Спаси нас з цієї звичною і зрозумілою середовища, і ми втратимо свою індивідуальність, перестанемо вдосконалюватися, прагнути до чого-небудь.

Суспільство формує нас як особистостей. Воно ж прищеплює нам якісь морально-етичні норми, прийнятні в його рамках. Тому комунікація у всіх її проявах - це не просто приємне проведення часу в теплій компанії, а ще й наша природна потреба, необхідна для особистісного зростання і формування уявлень про себе.

Інтернет - цей невичерпне джерело нових благ - відкрив необмежені можливості щодо задоволення нашого вічного прагнення до спілкування. В останні роки особливої  популярності набувають програми голосового спілкування. Зокрема, «Skype», «Rave», «Time speak» і т.д. Вони гарні, зручні у використанні, практичні. Подзвонити в будь-яку країну світу? Що може бути простіше! І, головне, фактично безкоштовно, якщо не рахувати, звичайно, плати за Інтернет. Але сьогодні це вже не ті гроші, що колись, і на них можна не звертати уваги. Сьогодні ми з вами поговоримо про служби Інтернету.

 

Повторення понять пов’язаних з мережею Інтернет

Заповніть пропуски:

  1. Всесвiтня комп’ютерна мережа, що є сукупнiстю рiзнорiдних комп’ютерних мереж та окремих комп’ютерiв, яка використовує стек протоколiв ТСР/ІР для передачi iнформацiї мiж користувачами, називається... (Інтернет)
  2. Запис, який точно визначає мiсцезнаходження комп’ютера в Інтернетi... (IP_aдpecа)
  3. Основний транспортний протокол передачi даних у мережi Інтернет... (TCP/IP)
  4. Комп’ютери, якi працюють у мережi Інтернет, називаються…(клієнтами або робочими станціями)
  5. Комп’ютери, що надають послуги iншим комп’ютерам називаються… (серверами).
  6. Організація, яка надає послуги Інтернету називається…(провайдером)

 

Отже, Інтернет — це об’єднана мережа, яка складається з набору пов’язаних мереж, що взаємодiють як одне цiле. Незалежно вiд того, що комп’ютери в Інтернетi вiдрiзняються

своїми платформами, операцiйними системами, вони прекрасно «спiлкуються» один з одним. Це можливо завдяки тому, що вони послуговуються однаковими правилами передавання даних протоколом TCP/IP.

 

Отже, Протокол — це набір правил, згідно яких відбувається взаємодія компонентів мережі. Крім протоколу TCP/IP існують ще такі:

HTTP (Hyper Text Transfer Protocol) - протокол служби WWW. Це протокол пересилання і відображення гіпертексту, тобто Web-сторінок. Він дає змогу за допомогою спеціальних програм - броузерів - отримувати і переглядати Web-сторінки.

З розвитком мобільного зв'язку значно зросла роль електронних повідомлень. Протокол WAP надає доступ до сервісів Інтернет користувачам мобільних телефонів, пейджерів, електронних органайзерів, що використовують різні стандарти зв'язку.

 

Організаційно доступ до мережі користувачі дістають через провайдерів.

Провайдери— організація (юридична особа), що надає послуги приєднання користувачів до мережі Інтернет. В нашому місті є такі провайдери, як Фобос, Київстар, Укртелеком ОГО, Всесвіт, Голта та інші. При укладенні договору провайдер повідомляє клієнту всі атрибути, необхідні для підключення та настроєння з'єднання (ідентифікатори — login, паролі, номери телефонів тощо).

 

Технічно для приєднання до комп'ютера провайдера необхідні ПК, відповідне програмне забезпечення і модем — пристрій, що перетворює цифрові сигнали від комп'ютера на сигнали для передавання по телефонних лініях і навпаки.

 

Служби Інтернету.

Інтернет є платформою, на основі якої будуються файлообмінні мережі й електронні платіжні системи, розвиваються інтернет-телебачення та інтернет-телефонія.

Кожна служба Інтернету має власні протоколи, що застосовуються для взаємодії між користувачем (клієнтською прикладною програмою) та службою.

Служба Інтернету — це набір послуг, які надаються клієнтам програмним забезпеченням серверів Інтернету з використанням певних мережних протоколів.

Зараз ви ознайомитесь з основними службами Інтернету та дізнаєтесь, які можливості вони надають користувачам.

До основних служб належать:

  •          WWW або WEB-служба - служба, яка дозволяє передава­ти мультимедійні документи (Web-сторінки), зв'язані між собою системою гіпертекстових посилань;
  •          електронна пошта (e-mail) - дає змогу користувачам обмінюватись листами-повідомленнями. Одночасно з текстовими повідомленнями можна передавати файли в різних форматах: графіку, звук тощо;
  •          служба новин UseNet-  називають службою новин або телеконференцією. Принципи роботи служби новин схожі до роботи електронної пошти, однак у UseNet повідомлення направляються не конкретній людині, а так, щоб їх міг отримати кожний, хто виконає підписку на ті чи інші новини.;
  •          служба FTP- пересилання файлів між комп'ютерами Ця служба дає змогу швидко та якісно пересилати файли великих розмірів, зокрема, програми, звукові та відео файли;
  •          служба Gopher дає змогу шукати, отримувати та відображати потрібну інформацію у текстовому форматі. Це давня служба і сьогодні вона майже не розвивається.;
  •          служба Telnet використовують для віддаленого доступу до ресурсів інших комп'ютерів.;
  •          служба WAP - використовують для доступу до мережі Інтернет з мобільних телефонів.
  •          IRC (Internet Relay Chat) — групові дискусії, які забезпечують обмін текстовими повідомленнями в режимі реального часу;
  •          Веб-форуми — групові дискусії, які забезпечують обмін текстовими повідомленнями для організації спілкування відвідувачів веб-сайту. Форум пропонує набір розділів для обговорення. Робота форуму полягає у створенні користувачами тем у розділах і можливістю обговорення всередині цих тем. Окремо взята тема, по суті, являє собою тематичну гостьову книгу. Найпоширеніше ділення веб-форуму: розділи→теми→повідомлення.  За дотриманням правил поведінки на форумі слідкують модератори та адміністратори — учасники, наділені можливістю редагувати, переміщати та видаляти чужі повідомлення у визначеному розділі чи темі, а також контролювати доступ до них інших учасників.
  •          Блоги  -  це веб-сайти, головний зміст яких — за­писи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Це своєрідний щоденник записів конкретної людини, яку називають блогером.
  •          Вікі-проекти (в тому числі й Вікіпедія) - це гіпертекстове середовище, яке відносять до сервісів Веб 2.0, колекція взаємопов’язаних між собою текстових сторінок, до яких кожний зареєстрований користувач інтернету може вносити свої зміни (за виключенням певної кількості статичних веб-сторінок) або створити нову сторінку.
  •          Інтернет-магазини
  •          Інтернет-аукціони
  •          Файлообмінні мережі сукупна назва мереж для сумісного використання файлів. Часто в основі файлообмінних мереж лежать однорангові комп'ютерні мережі, засновані на рівноправ'ї тих, хто бере участь в обміні файлами, тобто кожен учасник одночасно є і клієнтом, і сервером
  •          Електронні платіжні системи система, що забезпечує розрахунки між суб’єктами електронної комерції через Інтернет. Зазвичай має авторизаційний сервер (платіжний шлюз), основною функцією якого є авторизація платіжного засобу. Електронні гроші (e-money, e-cash) — це послідовність чисел або файли, які відіграють роль грошей і розміщуються на електронних носіях.
  •          Інтернет-радіо - це, як не дивно, радіомовлення в Інтернеті. Більшість найвідоміших радіоканалів що віщають в Інтернеті просто ретранслюють програми ефірних радіостанцій, але зустрічаються серед них і багато каналів повністю незалежних від традиційних засобів передачі сигналу. Вони транслюють свої програми тільки в Інтернеті.
  •          Інтернет-телебачення - це унікальна можливість дивитись онлайн тб зі всього світу в прямому ефірі через інтернет, тепер вам не потрібно встановлювати супутникові тарілки і декодери, вам досить всього лише мати доступ в інтернет і там відкриється можливість дивитись інтернет-телебачення в онлайн.
  •          IP-телефонія технологія, що дозволяє використовувати Internet для ведення міжнародних і міжміських телефонних розмов, а також передачі факсів в режимі реального часу. IP-телефонія об'єднує телефонні мережі і мережі передачі даних в єдину комунікаційну мережу, яка пропонує могутній і економічний засіб зв'язку.

 

Поняття миттєвого повідомлення.

Миттєвий обмін повідомленнями - це спосіб негайно зв’язатися зі співрозмовниками за допомогою Інтернету.

Обмін повідомленнями в реальному часі надає змогу спілкуватися негайно, не чекаючи, доки співрозмовник перевірить свою електронну скриньку. Це дуже простий спосіб спілкування: просто вводити потрібні повідомлення у спільне для 2 чи більше співрозмовників вікно. Іншою відмінністю між миттєвим обміном повідомленнями і електронною поштою є те, що у службах миттєвого обміну повідомленнями можна побачити присутність тих, з ким потрібно поспілкуватись. Миттєве повідомлення з’явиться на екрані співрозмовника майже негайно після його надсилання.

Кожна система миттєвого обміну повідомленнями повинна мати наступні складові:

  1.                Система ідентифікації (адресації) клієнтів.
  2.                Система обліку стану клієнтів (хто є підключений а хто ні)
  3.                Система доставки повідомлень (зазвичай передає повідомленя через комп’ютерні мережі, але може наприклад безпосередьно до іншого користувача на тому самому компьютері)

Установивши на комп'ютері клієнтську програму-месенджер та приєднавшись до однієї зі служб миттєвих повідомлень (Instant Messaging Service, IMS), ви зможете обмінюватися повідомленнями в режимі реального часу. Ці програми використовують передачі текстових повідомлень, різних файлів, зображень, звуків, музики, відео, тощо. Також за допомогою них можна вести відеоконференції, спільно грати у онлайн-ігри, малювати, працювати та ін..

Нині поширення набули кілька таких служб: ICQ, MSN, Skype.

Кожна з них має власний сервер і окреме керування. Тому, скажімо, користувачі ICQ не можуть зв'язуватися з користувачами MSN. Розробники служб пропонують свої програми-месенджери, зокрема ICQ, MSN Messenger; є також програми незалежних розробників, які дають змогу підключатися до різних служб.

VI. Контрольно-оцінювальний етап

Завдання для учнів (з підручника):

№ 1.  Заповніть таблицю (завдання з підручника Й.А. Ривкінд с. 256)

Можливість

e-mail

IRC

(напр.ІСQ)

Форуми

Чати

Обмін текстовими повідомленнями

 

 

 

 

Обмін голосовими повідомленнями

 

 

 

 

Спілкування в реальному часі

 

 

 

 

Групове спілкування

 

 

 

 

Пересилання файлів

 

 

 

 

Формування власного списку контактів

 

 

 

 

Пошук нових контактів

 

 

 

 

Можливість автоматизованого пошуку повідомлень

 

 

 

 

Контроль за дотриманням правил спілкування з боку модераторів

 

 

 

 

Доступ з використанням веб-інтерфейсу

 

 

 

 

 

Вчитель оцінює роботу учнів на уроці.

 

VII.Домашнє завдання

Інформатика 10 клас § 3 (Й.А. Ривкінд) пит.. 1-13 с. 256

Завдання. Порівняйте можливості, які надають для спілкування користувачам форуми та електронна пошта

§ 3.4, 3.2

 

1

 

doc
Додано
7 травня 2020
Переглядів
1591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку