Соціальне проектування - це науково-практична діяльність, націлена на діагностику актуальних і перспективних соціальних проблем, вироблення ресурсно-забезпечених оптимальних варіантів їх вирішення. Соціальне проектування - це конструювання індивідом, групою чи організацією дії, спрямованої на досягнення соціально значущої мети, яка є локалізованою за місцем, часом і ресурсами. Сутність соціального проектування полягає в конструюванні бажаних станів майбутнього.
«Соціальний проект – це проект, що приносить користь громаді, а не тільки вузькому колу осіб. Така діяльність, орієнтована на користь громади, є важливою для кожного суспільства, бо покращує його загальний стан, вчить людей спрямовувати свої вміння і увагу не тільки на власне збагачення, а на загальне благо.»
Актуальність проекту: Питання виховання учнів цікавило педагогів у всі часи. Діти – це майбутнє нашої держави. Школа закладає основи патріотизму, працелюбності, моральності, толерантності. На жаль, у наш час стрімкого розвитку науки і техніки, комп’ютеризації спостерігаємо багато недоліків у формуванні цих якостей не тільки в учнів старших класів, а й у молодших школярів, підлітків. Тому відродження волонтерського руху є актуальною проблемою сьогодення.
Мета проекту: Створення умов для відродження волонтерського руху в школі. Популяризація благодійності як практичного втілення духовних надбань людини, національних та загальнолюдських цінностей. Підвищення моральної культури школярів. Вдосконалення практичних умінь учасників проекту. Сприяння зменшенню правопорушень та негативних проявів поведінки серед молоді.
Завдання проекту: Активізувати та систематизувати роботу волонтерського руху в закладі. Вивчити психологічну, педагогічну та навчально – методичну літературу з даного напряму роботи. Створти умови щодо мотивації учасників проекту та надати можливість молоді відчути себе соціально значущою одиницею в суспільстві.
Очікуванні результати: Активізація волонтерського руху. Формування, розвиток і реалізація соціально активної особистості. Набуття учнями моральних цінностей як милосердя, толерантність, допомога ближньому. Активізація процесу згуртування учнівського колективу. Зменшення правопорушень та негативних проявів поведінки серед дітей.
Під час роботи у проекті учні-волонтери мають змогу не тільки надати матеріальну допомогу, а й поспілкуватися зі своїми ровесниками, поділитись власними мріями, поглядами, проявити свої таланти та організаторські здібності. Кожного разу зустрічі перетворювались на партнерські діалоги, спільні творчі справи. У волонтерів змінилось ставлення до дітей - сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, хворих учнів,людей похилого віку. Основні результати реалізації проекту
Перспективи розвитку проекту. Цей проект допоможе молоді наблизитись один до одного. Адже спілкуючись, кожен із них несе добро, радість допомоги і спілкування іншим. Створення нових волонтерських груп та збільшення кількості волонтерів, подальша тісна співпраця з органами місцевого самоврядування та громадськими організаціями щодо підтримки молодіжних програм та проектів.