Соціально-побутове орієнтування Тема уроку: «Види волосся.Догляд за волоссям. Практична робота.» Для дітей з ООП (слабозорі та незрячі)

Про матеріал
Ознайомити учнів з типами волосся і правильним доглядом за ним; навчити правильно розчісувати волосся , підбирати зачіску;сприяти формуванню в учнів цілеспрямованого сприймання почутого та прочитаного на основі використання органів чуття і форм вищої психічної діяльності (мова, мислення, пам'ять ); формувати естетичний смак; розвивати вміння висловлювати свою думку, виконувати дії за зразком, порівнювати предмети за суттєвими ознаками; під час уроку контролювати зорове навантаження учнів.
Перегляд файлу

Соціально-побутове орієнтування

Тема уроку:  «Види волосся.Догляд  за  волоссям. Практична  робота.»

Для дітей з ООП (слабозорі та незрячі)

 Мета  уроку:

  • Ознайомити  учнів  з  типами  волосся і  правильним  доглядом  за  ним; 
  • навчити  правильно  розчісувати  волосся ,  підбирати  зачіску;
  • сприяти формуванню в  учнів цілеспрямованого  сприймання   почутого та  прочитаного на  основі  використання  органів  чуття і  форм  вищої  психічної  діяльності (мова, мислення, пам'ять );
  •  формувати естетичний  смак;
  •  розвивати  вміння  висловлювати свою  думку, виконувати  дії  за  зразком,  порівнювати  предмети  за  суттєвими  ознаками;
  • під  час  уроку  контролювати  зорове  навантаження  учнів.

Види дидактичного матеріалу:

Реклама шампуня, роздатковий   матеріал  пляшки з під шампунів,  набір  гребінців, шпильок, дзеркало, шампунь, резинки, прикраси для волосся ,засоби догляду за волоссям.

                                                            Хід  заняття:

I. Організація  учнів: психолого – педагогічна  підготовка  до  уроку.

Гра «Усмішка» -діти повторюють за вчителем та виконують вправи.

 

 Якщо посміхнутися перехожому - він посміхнеться у відповідь.

Якщо посміхнутися небу та сонцю - розійдуться хмари.

Якщо посміхнутися Всесвіту - трапиться щось казкове.

Давайте посміхнемося губами, очима, долонями, серцями.

 

II. Актуалізація  знань  учнів :   

  • Чим розчісують  волосся?
  • Навіщо?
  • Що використовують для миття голови?
  • Для чого?
  • Чим витирають руки, тіло?

 

III. Мотивація  навчальної  діяльності  учнів.

 

Перегляд реклами шампуню для  волосся,  щоб  підвести  до  теми та  мети  уроку в  процесі  обговорення.

Вправа  «Мозковий  штурм»

Як ви  вважаєте, чому  кожній  людині  необхідно  мати  доглянуте  волосся? (відповіді)

IV. Вивчення нового матеріалу.

 

 

Слово вчителя.

   Волосся  завжди  було  однією  із  найбільших  окрас, які  подарувала  людині  природа. Ним не  лише  милувалися , а  й  приділяли  йому  багато  уваги. На  голові у людини  розміщено  від  80  до  150  тисяч  волосин. Кількість  їх  на різних  ділянках  голови  неоднакова  -  більше  на  тім’ячку  і   найменше  біля  лоба і  скронь.

  Щоденно  у  дорослої  людини  випадає  приблизно  50 -80  волосин, і це  природньо, оскільки волосся постійно  поновлюється. За  рік  волосся  виростає  на  10 -15  см. Якщо  його  не стригти , то  середня  довжина  складатиме  30 - 40 см. Як  правило  у жінок волосся  росте  довшим, ніж у чоловіків. Блиск і еластичність залежать  від  жиру, що  виділяється шкірою  голови.

    Якість  харчування  також  впливає  на  волосся. Частіше  потрібно вживати свіжі  овочі  та  фрукти,  не  зловживати  жирною  та  солодкою  їжею, щоб  волосся  було  гарним  та  шовковистим.

     На зовнішній  вигляд  волосся впливає і  щоденний  догляд. Найкраще  волосся  можна  занедбати  через  свою  байдужість,  і навпаки -  ретельний  постійний  догляд  може  зробити  навіть  дуже  густе  від  природи  волосся   м’яким , живим  і пухнастим. Якщо  хочете мати гарне  волосся , треба  знати, як  за  ним  доглядати. А  для  цього потрібно  знати які  є  типи  волосся -  щоб  правильно  підібрати  шампунь.

   -Хто з   знає , які  є  типи  волосся? ( відповідають)

Самостійна  робота  учнів.

  На дошці   записані типи волосся, вказані їх ознаки . Учні  читають .

Самостійна  робота.

Користуючись  таблицею  визначають  самостійно  свій  тип  волосся.

   Незрячим дітям, допомагає визначити вчитель, після того, як дитина прочитала на заготовлених раніше картках типи та ознаки видів волосся.

Виконання  вправ  для  зняття втоми  очей. Офтальмологічна хвилинка

 «Крила метелика»

Вправа покращує циркуляцію крові.
Запропонуйте дитині уявити, що вії - це крильця метелика. Через десять секунд закінчіть вправу і дайте очам відпочинок на п'ять-десять секунд. Далі повторіть рух ще один-два рази.

 

            Слово вчителя.

 

Види шампунів для волосся

 

   Яким би типом волосся ви не володіли: жирним, сухим, нормальним — вибирайте самі кращі якісні шампуні. Але навіть вибираючи краще, можна заплутатися, адже волосся вимагають індивідуального підходу.

Очищуючий шампунь

     Засоби для укладання волосся, бруд, вуличний пил ускладнюють доступ повітря до шкіри голови і волоссю, роблять їх тьмяними і млявими. У цьому випадку їх необхідно лише ретельно і дбайливо очистити, не вдаючись до інших додаткових засобів по догляду за волоссям.

        Причому шампуні в цьому випадку не обов'язково повинні містити живильні або зволожуючі добавки. Їх завдання — максимально чисто промити волосся, не дратуючи при цьому шкіру голови.

 

 

 

                ШАМПУНЬ ДЛЯ ДОДАННЯ ПРУЖНОСТІ

     Завдяки еластичності волосся ми можемо змінювати їх форму короткочасно (при укладанні) або довготривало (при хімічній завивці). Волосся можуть ставати млявими, розпрямлятися під тяжкістю власної ваги.

     Щоб зберегти або повернути їм пружність, необхідні активізувати добавки, до того ж, волоссю після хімічного впливу потрібно ще і відновлення блиску і м'якості. Підійдуть шампуні з вмістом провітаміну В5 і вітаміну В3.

 

         Шампуні для пошкодженого волосся

Для втомлених, тьмяних, що втратили тонус волосся необхідні шампуні з полівітамінним комплексом. Такі шампуні подібні ситному, повного вітамінів сніданку.

             Шампуні для додання обєму.

Тонке волосся — це не діагноз, а всього лише одна з характеристик волосся, така ж, як жорсткість або колір. Зрозуміло, тонке волосся неможливо перетворити на товсті і густі, але збільшити діаметр кожної волосини на якийсь час цілком можливо.

Потрібно лише підібрати шампунь, обволікаючий волосся захисною і потовщується оболонкою. Корисні в цьому випадку такі добавки, як екстракт пророщеної пшениці і яблучний пектин.

                  Пом'якшувальний шампунь

      Наші волосся дуже часто страждають від сонячного випромінювання, перепадів температур, від холодного повітря, від хімічної дії і навіть від посиленого енергійного розчісування.

Вони стають жорсткими, насилу розчісується і січеться. Шампуні, пом'якшувальні волосся, склеюють лусочки волосся, згладжують і відновлюють цілісність волосини.

шампуні для фарбованого волосся

   Проблема фарбованого волосся — з часом тусклий колір. Під впливом сонячного світла пігменти окислюються і в міру миття зникають з волосся.

    Для запобігання «линьки» фарбоване волосся слід мити спеціальними шампунями для фарбованого волосся, які зберігають, продовжують і освіжають колір. Також підійдуть різні відтінків шампуні і бальзами для волосся, що підтримують яскравість і насиченість кольору.

                     Шампуні для жирного волосся

      При надмірному виділенні шкірного сала волосся швидше забруднюються, стають сальними і важкими. Такі волосся потребують особливих очищувальних шампунях, так званих, шампунях-промокашка, які вбирають жир, не пошкоджуючи при цьому поверхня волосини.

     Такі шампуні можна використовувати як завгодно часто, поступово скорочуючи інтервали часу між миттям.

             Шампуні для додання блиску

Головна вимога до волосся після чистоти — це, мабуть, блиск. Блискуче волосся виглядають сильними і здоровими. Дія шампунів, що додають блиск волоссю, засноване на згладжуванні лусочок волосся в напрямку його росту.

Деякі шампуні цього класу обволікають волосся суперлегкої силіконовою плівкою, за рахунок чого волосся стає блискучим.

                     Шампуні від лупи

Завдання шампунів проти лупи — видалити лупу з поверхні шкіри голови, не пошкодивши волосяний покрив і одночасно підлікувати шкіру голови. Шампуні від лупи випускають у двох варіантах: від жирної лупи і від сухою.

 

Дидактична  гра  «Знайди  пару»

На  столі  стоять  пляшечки з  різними  видами  шампунів.

  Користуючись  табличками  про  типи  волосся, необхідно   підібрати  шампунь  для  різних  типів  волосся . ( робота  в парах, виконують  користуючись лупами для  збільшення  букв )

Незрячі діти працюють у парі, користуючись раніше підготовленими -підписаними за шриф. Брайля пляшками шампуня.

 

Фізкультхвилинка.

Хлопчики й дівчатка! 

Колони підрівняйте.

Й розминку - веселинку 

Зі мною починайте.

Раз — підняти руки вгору, 

Два -  нагнутися додолу. 

Три, чотири — прямо стати. 

Будем знову починати.

Руки в боки, руки так, 

Руки вгору, як вітряк. 

Вище руки підніміть і голівки потрясіть.

Нахил вліво — раз, два. три 

Нахил вправо — раз, два три. 

Нахилились, розігнулись. 

Навкруг себе повернулись.

Раз присядьте.

Два присядьте. 

І за парти тихо сядьте.

 

                      Слово вчителя.

       Підібрати  правильно  шампунь  ви   вже  знаєте  як.   А, щоб  ваше  волосся  завжди  було  здоровим ,  необхідно  дотримуватись  кількох  дуже  простих  правил.

Вживайте в  їжу  багато  овочів, фруктів .Дотримуйтесь  правил  особистої  гігієни. Щітки,  заколки, гребінці  повинні  бути  вашими.

     Виконуйте  всі  вимоги  по  догляду  за  волоссям -  регулярно  розчісуйте, масажуйте,  мийте  голову.Уважно  слідкуйте  за  станом  свого  волосся .

          Догляд за  волоссям включає:  розчісування, миття,  стрижку, укладку. Розчісувати  волосся  треба  тільки  своїм  особистим  гребінцем або  щіткою. Вони    повинні   бути  завжди  чистими  і найкраще  пластмасовими. А  найкращими є  гребінці  з  природних  матеріалів  -  рогові,  дерев’яні.

           Розчісувати  волосся слід  кілька  разів  на  день,  особливо  ретельно  зранку  і  ввечері. Коротке  волосся  починають  розчісувати  від  коренів. Довге  починають  розчісувати  від  кінчиків, відділяючи  пасмо  за  пасмом. Маючи  гарне  волосся  та  правильно  доглядаючи  за  ним , можна  зробити і  гарну  зачіску.

    Зачіска -  головна  прикраса людини. З  її  допомогою  ховають  недоліки  обличчя,  шиї  та  підкреслюють  переваги. На вибір  зачіски  може  впливати   - звички, вік,  стиль  одягу, а також  -  тип  обличчя.

Як  називається людина , що  професійно  виконує  зачіски? ( відповіді )

Практична робота « Перукарня »

Діти   по  черзі  виконують  ролі  перукаря  та  клієнтів.  За  краще  виконану зачіску учні  отримують  приз.

Незрячі діти спочатку слідкують за почерговим виконанням зачіски, потім виконують самостійно. За потребою вчитель допомагає.

  Слово вчителя.

Зачіски  можуть  бути :  повсякденними,  вечірніми  ,   шкільними.

( зразки  зачісок на моніторі )

  • Як ви  вважаєте, ці   зачіски  відрізняються  одна  від  одної?  
  • Чим?  (відповіді)
  • Чи могли ви б повторити їх?
  • Чому?
  • Що для цього потрібно?

Щоб  правильно  підібрати зачіску  необхідно   знати, які  існують  типи  обличчя.

Типи  обличчя  поділяються  на  такі   групи:

Овальне  обличчя  вважається  ідеальною  формою обличчя, якому  пасує  будь-яка  зачіска.

Видовжене  обличчя коректується  стрижками  на  основі  коротких  зачісок. Довжина  вибирається  до середини  щік і кінці  волосся  підкручують всередину, щоб  обличчя  зорово  розширилось.

Трикутне  обличчя  характеризується  різким  переходом від щелеп  до  підборіддя. Обов’язково  закривати  лоб волоссям  в зачісці.

Кругле  обличчя коректується  короткою, пишною  тіменною  зоною і  довгими  прядками, обрамляючими  обличчя. Рекомендуються  видовжені  зачіски.

V. Підсумок

Яку  тему  ми  сьогодні  вивчали  на  уроці?

Які  типи  волосся  ви  знаєте?

Що  означає  правильно  доглядати  за  волоссям?

Як  правильно  підібрати  шампунь  для  волосся?

Як  підібрати  зачіску?

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 травня 2020
Переглядів
1477
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку