Соціально-побутові пісні

Про матеріал
Відповідно до Модельної навчальної програми «Українська література. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Слоньовська О. В., Ярмульська І. В.). Тести закритого та відкритого типу. Два варіанта.
Перегляд файлу

Контрольна робота (7 клас)

Соціально-побутові пісні

Варіант І

І-ІІ рівні (6 балів)

1. Пісні про панщину - це …?

а) чумацькі;                      б) ремісничі;              в) кріпацькі.

  1. Коломийка – це

А) пісня про історичні події;         Б) дворядкова народна пісня;

В) розповідний твір героїчного змісту;        Г) короткий образний вислів.

  1. До суспільно-побутових пісень належать названі різновиди, ОКРІМ

А) жниварські;          Б) рекрутські;

В) козацькі;              Г) наймитські.

  1. Пісня «Ой на горі та женці жнуть» належить до? 

а) чумацьких;                      б) ремісничих;                     в) козацьких.

  1. У пісні «Ой на горі та женці жнуть» відтворено:

 А) перепочинок козаків;

В) проводи козаків у похід;

Б) прощання дівчат із козаками;

Г) зустріч козаків після походу.

6. Пісня «Йде січове військо» є:

А) жало́бною

Б) інтимною

В) жартівливою.

Г) маршово-бойовою.

ІІІ рівень

  1. Установи відповідність:

1. «Ой на горі та женці жнуть»

А)  «Hе плач, стара мати, – син героєм став! Він за Україну голову поклав»

2. «Чумаче, чумаче, чого зажурився?»

Б)  «Через тиждень була хвора, бо робота була, А в неділю подужчала, бо музику вчула.»

3. «Там, під львівським замком»;

В) «Темна моя хата, чорне моє поле, А діти без батька голодні та голі»

4. «Дозвілля молоді»

Г)  «Та викрешемо вогню та закуримо люльку»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. У чому, на вашу думку, цінність народних соціально-побутових пісень для українців?

ІV рівень

  1. Як ви розумієте подане висловлення Івана Франка? Чому митець порівняв коломийки з коштовностями? Коломийки – ніби розсипане намисто з перлів, що перекочуються з місця на місце й мерехтять, приваблюючи своїм блиском (Іван Франко).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота (7 клас)

Соціально-побутові пісні

Варіант ІІ

І-ІІ рівні (6 балів)

1. Пісні, що оспівують нелегке ремесло чумаків, які з приходом весни впрягали відгодованих за зиму волів і з навантаженими товаром возами вирушали з дому – це …?

А) козацькі;                        Б) кріпацькі;                 В) чумацькі.  

2. "Мені з жінкою не возиться; А тютюн да люлька Козаку в дорозі Знадобиться!» стверджує персонаж народної пісні «Ой на горі та женці жнуть»:

А) Сагайдачний;         Б) Дорошенко;      В) Хмельницький;        Г) Сірко

3. До суспільно-побутових пісень належать названі різновиди, ОКРІМ

А) русальні;          Б) рекрутські;

В) козацькі;              Г) наймитські.

4. Який художній засіб використовується у рядках: «Там, під львівським замком, старий дуб стояв, А під тим дубочком партизан лежав»

А) метафора;

Б) гіпербола;

В) епітет;

Г) порівняння.

5. До стрілецької пісні належить:

А)  «Ой на горі та женці жнуть»;

Б) «Йде січове військо»;

В) «Чумаче, чумаче, чого зажурився?»;

Г) «Дозвілля молоді».

6. Стрілецькі пісні з'явилися?

А) у XV столітті;

Б) у XIX столітті;

В) у X столітті;

 Г) у XX столітті.

ІІІ рівень

7. Установи відповідність:

1. «Ой на горі та женці жнуть»;

А)  «Ярма нариваю, воли запрягаю, В далеку дорогу вічно поспішаю»

2. «Чумаче, чумаче, чого зажурився?»

Б)  «Ой скажіте, добрі люди, чим Андрій хворіє: На роботі – замерзає, коло миски – пріє.»

3. «Жартівливі коломийки»

В) «– Як поборем вороженьків, Слава не загине!»

4. «Йде січове військо».

Г)  «Та викрешемо вогню

та закуримо люльку»

 

8. Доведіть, що «Там, під львівським замком» – це пісня-реквієм.

ІV рівень

  1.  Як ви розумієте подане висловлення Івана Франка? Чому митець порівняв коломийки з коштовностями? Коломийки – ніби розсипане намисто з перлів, що перекочуються з місця на місце й мерехтять, приваблюючи своїм блиском (Іван Франко).

 

 

 

 

docx
Додано
27 вересня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку