Соціально-побутові пісні

Про матеріал
Відповідно до Модельної навчальної програми «Українська література. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Слоньовська О. В., Ярмульська І. В.). Тести закритого та відкритого типу. Два варіанта.
Перегляд файлу

Контрольна робота (7 клас)

Соціально-побутові пісні

Варіант І

І-ІІ рівні (6 балів)

1. Пісні про панщину - це …?

а) чумацькі;                      б) ремісничі;              в) кріпацькі.

  1. Коломийка – це

А) пісня про історичні події;         Б) дворядкова народна пісня;

В) розповідний твір героїчного змісту;        Г) короткий образний вислів.

  1. До суспільно-побутових пісень належать названі різновиди, ОКРІМ

А) жниварські;          Б) рекрутські;

В) козацькі;              Г) наймитські.

  1. Пісня «Ой на горі та женці жнуть» належить до? 

а) чумацьких;                      б) ремісничих;                     в) козацьких.

  1. У пісні «Ой на горі та женці жнуть» відтворено:

 А) перепочинок козаків;

В) проводи козаків у похід;

Б) прощання дівчат із козаками;

Г) зустріч козаків після походу.

6. Пісня «Йде січове військо» є:

А) жало́бною

Б) інтимною

В) жартівливою.

Г) маршово-бойовою.

ІІІ рівень

  1. Установи відповідність:

1. «Ой на горі та женці жнуть»

А)  «Hе плач, стара мати, – син героєм став! Він за Україну голову поклав»

2. «Чумаче, чумаче, чого зажурився?»

Б)  «Через тиждень була хвора, бо робота була, А в неділю подужчала, бо музику вчула.»

3. «Там, під львівським замком»;

В) «Темна моя хата, чорне моє поле, А діти без батька голодні та голі»

4. «Дозвілля молоді»

Г)  «Та викрешемо вогню та закуримо люльку»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. У чому, на вашу думку, цінність народних соціально-побутових пісень для українців?

ІV рівень

  1. Як ви розумієте подане висловлення Івана Франка? Чому митець порівняв коломийки з коштовностями? Коломийки – ніби розсипане намисто з перлів, що перекочуються з місця на місце й мерехтять, приваблюючи своїм блиском (Іван Франко).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота (7 клас)

Соціально-побутові пісні

Варіант ІІ

І-ІІ рівні (6 балів)

1. Пісні, що оспівують нелегке ремесло чумаків, які з приходом весни впрягали відгодованих за зиму волів і з навантаженими товаром возами вирушали з дому – це …?

А) козацькі;                        Б) кріпацькі;                 В) чумацькі.  

2. "Мені з жінкою не возиться; А тютюн да люлька Козаку в дорозі Знадобиться!» стверджує персонаж народної пісні «Ой на горі та женці жнуть»:

А) Сагайдачний;         Б) Дорошенко;      В) Хмельницький;        Г) Сірко

3. До суспільно-побутових пісень належать названі різновиди, ОКРІМ

А) русальні;          Б) рекрутські;

В) козацькі;              Г) наймитські.

4. Який художній засіб використовується у рядках: «Там, під львівським замком, старий дуб стояв, А під тим дубочком партизан лежав»

А) метафора;

Б) гіпербола;

В) епітет;

Г) порівняння.

5. До стрілецької пісні належить:

А)  «Ой на горі та женці жнуть»;

Б) «Йде січове військо»;

В) «Чумаче, чумаче, чого зажурився?»;

Г) «Дозвілля молоді».

6. Стрілецькі пісні з'явилися?

А) у XV столітті;

Б) у XIX столітті;

В) у X столітті;

 Г) у XX столітті.

ІІІ рівень

7. Установи відповідність:

1. «Ой на горі та женці жнуть»;

А)  «Ярма нариваю, воли запрягаю, В далеку дорогу вічно поспішаю»

2. «Чумаче, чумаче, чого зажурився?»

Б)  «Ой скажіте, добрі люди, чим Андрій хворіє: На роботі – замерзає, коло миски – пріє.»

3. «Жартівливі коломийки»

В) «– Як поборем вороженьків, Слава не загине!»

4. «Йде січове військо».

Г)  «Та викрешемо вогню

та закуримо люльку»

 

8. Доведіть, що «Там, під львівським замком» – це пісня-реквієм.

ІV рівень

  1.  Як ви розумієте подане висловлення Івана Франка? Чому митець порівняв коломийки з коштовностями? Коломийки – ніби розсипане намисто з перлів, що перекочуються з місця на місце й мерехтять, приваблюючи своїм блиском (Іван Франко).

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондар Ліна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 вересня
Переглядів
3655
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку