Підсумкова комплексна робота за розділом «Вступ. Пісенна лірика» ГР 4 7 клас І варіант
1. До соціально-побутових пісень належать усі пісні в рядку:
А колискові, чумацькі, весільні; В веснянки, щедрівки, колядки;
Б рекрутські, жниварські, русальні; Г козацькі, чумацькі, рекрутські.
2. Козацькі пісні виникли в
А наприкінці XІV ст. Б наприкінці XV ст.
В на початку XVІ ст. Г на початку XVІІ ст.
3. У пісні «Ой на горі та женці жнуть» згадуються :
А Сірко та Хмельницький Б Наливайко та Підкова
В Дорошенко та Сагайдачний Г Полуботок та Калнишевський
4.Слова
«Ой горе тій чайці, чаєчці небозі, Що вивела чаєняток при битій дорозі.
Їхали чумаки, весело співали І чаєчку ізігнали, чаєнят забрали»
із пісні, яка належить до
А.родинно-побутових пісень; В. календарно-обрядових пісень;
Б. історичних пісень; Г. соціально-побутових пісень
5. Паралельне зображення двох явищ із різних сфер життя називається :
А епітетом Б метафорою
В риторичним звертанням Г художнім паралелізмом
6. Укажіть, які події переважно відтворено в чумацьких піснях:
А цікаві пригоди на чужині; Б невзаємне кохання;
В весілля чумаків; Г життя чумаків у дорозі.
7. Визначте пафос вірша «Гомін, гомін по діброві».
А життєрадісний, жартівливий
Б сумний настрій, жаль, родинні почуття
8. Прочитайте тлумачення історичного терміну: «Особа, що займалася торговельно-візницьким промислом». Про кого йдеться?
А козака В бурлаку
Б кріпака Г чумака
9.Установіть відповідність:
1.Літературна патріотична пісня А «Квіти мінних зон»
2.Козацькі пісня Б «Зродились ми великої години»
3.Чумацька пісня В «Мій друже Ковалю»
4. Сучасна патріотична пісня Г «Ой горе тій чайці»
5.Пісня про боротьбу УПА Д «Ой на горі та й женці жнуть»
10. Установіть відповідність між цитатами й художніми засобами в них.
Художні засоби |
Цитати |
||
1 |
пестливі слова |
А |
Ой розвився та і край дороги тай Дуб зелененький Од’їжджає та із України Козак молоденький |
2 |
звертання |
Б |
Верни мої чаєнята, діточки маленькі |
3 |
риторичне питання |
В |
Гей, вернися, Сагайдачний, Візьми свою жінку, Віддай тютюн-люльку, Необачний! |
4 |
паралелізм |
Г |
Да й чом ти не такая? Ох, як і доля ж людськая |
11. Установіть відповідність між образами і піснею.
Пісня |
Образи |
||
1 |
«Ой горе тій чайці» |
А |
«зозуля, солдати» |
2 |
«Ой матінко-вишня» |
Б |
«тютюн та люлька, військо запорізьке» |
3 |
«Ой на горі женці…» |
В |
«чаєчка, сира земля» |
4 |
«В суботу пізненько» |
Г |
«миска розбилась, ложка розлупилась» |
12. Яка пісня справила на тебе найбільше враження? Проаналізуй її.
Підсумкова комплексна робота за розділом «Вступ. Пісенна лірика» ГР 4 7 клас ІІ варіант
1. До козацьких пісень належить твір:
А. "Ой ішов козак із Дону" в. "Ой на горі та женці жнуть"
Б. "Ой горе тій чайці" д. «Квіти мінних зон»
2.Укажіть, що зображується в суспільно-побутових піснях:
А. почуття закоханих людей; В. картини природи;
Б. соціальні явища, думки та настрої, пов’язані з ними; Г. незвичайні пригоди казкових героїв.
3.Укажіть, які події переважно відтворено в чумацьких піснях:
А.цікаві пригоди на чужині; В. невзаємне кохання;
Б. весілля чумаків; Г.життя чумаків у дорозі.
4.З якого твору цитата?
“Плекав нас біль по втраті України,
Кормив нас гнів і злість на ворогів…”
А. “Біля тополі” В."Ой ішов чумак з Дону"
Б. “Зродились ми великої години” Г."Ой матінко-вишня"
5.За що козаки дорікали Сагайдачному у пісні «Ой на горі женці жнуть»? Бо він:
А. загубив шаблю в бою; Б.не хотів йти у похід;
В.проміняв жінку на тютюн та люльку; Г. не співав разом з усіма.
6.«Ой на горі та й женці жнуть» належить до
А. чумацьких пісень; В.наймитських пісень
Б. вояцьких пісень; Г. сучасних пісень
7.Слова до пісні «Ой у лузі червона калина» написав
а.народ; в.Степан Чарнецький
б. Тарас Шевченко; г.Григорій Трух
8. Визначте різновид пісні, ідейно наближений до пісень, породжених війною України з росією.
А чумацькі В козацькі
Б наймитські Г бурлацькі
9. Установіть відповідність між цитатами й художніми засобами в них.
Художні засоби |
Цитати |
||
1 |
повтори |
А |
«Іди, сину…», «Коли, брате, з війська прийдеш?» |
2 |
звертання |
Б |
«розчешуть терни»; «висушать вітри», «мене змиють дощі» |
3 |
метафора |
В |
«густі терни», «буйні вітри», «дрібні дощі» |
4 |
епітети |
Г |
«гомін, гомін по діброві» |
10. Установіть відповідність між образами й жанром пісні.
Жанр |
Цитати |
||
1 |
козацькі |
А |
«вуаль, білий танець» |
2 |
чумацькі |
Б |
«тютюн та люлька, військо запорізьке» |
3 |
наймитські |
В |
«чаєчка, сира земля» |
4 |
стрілецькі |
Г |
«миска розбилась, ложка розлупилась» |
11.Установіть відповідність:
1.Літературна патріотична пісня А «Квіти мінних зон»
2.Козацькі пісня Б «Зродились ми великої години»
3.Чумацька пісня В «Мій друже Ковалю»
4. Сучасна патріотична пісня Г «Ой горе тій чайці»
5.Пісня про боротьбу УПА Д «Ой на горі та й женці жнуть»
12. Яка пісня справила на тебе найбільше враження? Проаналізуй її.