Сонце - джерело світла і тепла на землі

Про матеріал
розробка уроку розширює уявлення учнів про сонце, в ігровій формі з’ясувує роль сонця для природи; розвиває увагу, пам’ять, вміння працювати в групі, знайомить ближче з професіями; виховує людяність, вміння дарувати добро та інтерес до традицій українського народу.
Перегляд файлу

                                

                                       

          Я досліджую світ

                  2 клас

    « Сонце – джерело світла і

            тепла на Землі»

 

 

 

 

 

                                                                              Вчитель:

                                                 Купець Т.Г.

                                                                              колегіуму №11 

 

 

 

 

                                              

 

 

 

 

                                                        м. Чернігів

 

 

 

 

Сонце – джерело світла і тепла на Землі

                                                                                                                                  

Мета: розширювати уявлення учнів про сонце; з’ясувати роль сонця для природи;     розвивати  увагу, пам’ять, уміння спостерігати за об’єктами природи познайомити ближче з професіями; виховувати інтерес до традицій українського народу.

Обладнання:  малюнки, таблиці, презентація.

                                                 

                                                 Хід уроку

1.Організація учнів до уроку. Ранкове коло.

                           (слайд 1)

                      Продзвенів уже дзвінок,

                      Починається урок.

                      Він незвичний і цікавий,

                      Гостей сьогодні до нас,

                      Багато завітало.

                      Подаруємо всім посмішку

                      І лагідно промовим: «Добрий день».

                     

- Діти,  давайте пограємо в гру   «Чарівний мікрофон» ( передаючи мікрофон по колу, діти висловлюють свої побажання).

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?   ( відповіді учнів)

 Вчитель:

Йдемо в гості до природи

Є в ній різна дивина!

В небі --  зорі, в ріках – води

В полі квіточка ясна. 

Поринемо в хвилинку поезії   і заодно послухаємо прогноз погоди від нашого синоптика, (слайд2)                

 ( під музичний супровід синоптик читає вірш)

Настала осінь.

Холодом повіяло навкруг.

Все більш береться золотом

Зелений ліс та луг.

Злітає листя зливою

І падає німе.

Вітрець пісні наспівує,

А сам все дужче дме.

Сьогодні 23 вересня в день осіннього рівнодення,коли день буде коротшати, а ніч стає довшою буде така погода по Чернігову:  сонячно, вдень +16, без опадів. Тож бажаю всім вам гарного настрою!

3. Повторення вивченого матеріалу.

- Яку тему вивчили на тому уроці?    ( «Природа навколо нас»)

- Що належить  до живої та неживої природи?

Гра »Жива чи нежива природа»

 

4. Робота над новим матеріалом.

- Діти, давайте відгадаємо загадку:

Хто однаково всіх любить?

Всіх однаково голубить?

Кожний скоса тільки гляне,

А обняти не дістане.   (Сонце)

5.Тема нашого уроку:  «Сонце  джерело світла і тепла на землі»

(слайд 4)

А щоб більше дізнатися про Сонце, то нам допоможуть:  історики, науковці, синоптики, журналісти ( групова робота).

А щоб вам було все зрозумілим, давайте познайомимось із значенням цих слів.

Історик – людина, яка займається наукою про минуле.  (слайд 5)

Науковець – людина, яка має глибокі знання з певної спеціальності.

 (слайд 6)

Синоптик – працівник, який передбачає погоду.  (слайд 7)

Народознавець – людина, яка займається народними традиціями.

(слайд 8)

Журналіст –  людина, яка працює в пресі, радіо, телебачення. (слайд 9)

На нашу зустріч  прибули:

Група  істориків

Група    науковців

Група    журналістів

Група  народознавців

Хочу всім нагадати, що успіх сьогоднішньої зустрічі залежить від кожного з нас.

                                                                                                                          А від журналістів чекаємо цікавих  запитань.

 1. Прошу журналістів задавати питання  до істориків:

 1-й журналіст: Що знали люди про Сонце в минулому?

Послухаємо виступ істориків.  (слайд 10)

- Наші предки вважали Сонце  «царем неба», який удень освітлює і зігріває землю, а вночі ховається за землю,  обходить її і на ранок з’являється на сході. Сонце живе в морях і звідти сходить.

 2 –й журналіст   до  науковців:  Що ж зараз ми знаємо про Сонце?

 Виступ  науковців:  (слайд 11)

 Якщо подивитись вдень на небо, то ми побачимо велику зірку, тобто наше променисте сонечко.

Сонце – це величезна  розпечена куля, що світитися.

Сонце – найближча до землі  зірка. Навколо Сонця рухається наша планета Земля.

На відміну від Сонця, Земля – холодна тверда куля.  Сама світитися не може. Її освітлює Сонце.

Якби охололо Сонце, то Земля поринула б у темряву. На Землі загинуло б усе живе. Адже, Сонечко нагріває землю і дає світло і життя тваринам, рослинам і людям.

  3- й журналіст:  Що можете розказати про Сонячну систему?  (слайд 12)

 Отже, Земля не зірка. Земля – це планета. Сонце і планети разом складають Сонячну систему. Є 9 планет. У центрі Сонячної системи  знаходиться Сонце.  Найближча планета до Сонця – Меркурій, потім Венера. Третьою за відстанню  від Сонця  -- наша Земля.  Далі йдуть  Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун.  Найвіддаленіша планета від Сонця  -- Плутон.

 Земля – єдина планета на якій ростуть рослини і живуть люди і тварини.

4-й журналіст:  Що цікавого ви можете розказати?  

 Хвилинка - цікавинка.

 Якщо уявити нашу Землю  за розміром завбільшки з горошину, то Сонце, порівняно із  Землею – буде, як величезний кавун  (малюнок).     

 Коли б можна було прокласти шлях до Сонця, то на кареті ми б добиралися    100 років, на машині-- приблизно 10 років, а на ракеті –   1рік.

Вчитель:

 – Діти, а давайте ми зараз порахуємо за скільки хвилин спускається на нашу землю сонячний промінчик.

Гра «День і ніч».

3 + 2 +5 – 6 + 4 = 8(хв) 19с

6. Фізхвлинка     (під музичний супровід;  (слайд 13-14)  

7. Робота з підручником с. 24

 8. Робота з прислів`ями  ( діти працюють у групі )

Сонце встане,                зігріє.

Сонце низько -              не вловиш.

Сонце в мішок               вечір близько.

Сонце блищить,             то й ранок настане

Сонце всіх не                 а мороз тріщить.

( Пояснити значення цих прислів`їв).

IV. Закріплення  вивченого матеріалу

1.Робота у зошиті с.5

2. Гра « Добре чи погано »       (слайд 15-18)

 Коли Сонечко може бути добрим, а коли «сердитим»? ( відповіді учнів).

3. Робота у групах.    Гра «Склади і відшукай»

Діти складають картинку  ( сонечко) і  знаходять букву, яка сховалась( С )

 4. Декламування віршів про сонце та закликаночки.

 5-й журналіст: Що ж люди знали про Зорі?  (слайд 19)

 Виступ істориків:

Нашу Землю сповиває тиха ніч… На небі спалахують чарівні зірочки.

( звучить  спокійна мелодія  і виходить дівчинка в українському костюмі з вчителем).

                Вірш «Зорі»

 Мамо, люба, глянь, як сяють

Ясно зорі золоті,

Кажуть люди – то не зорі,

Душі сяють, то святі.

Кажуть, хто у нас на світі

Вік свій праведно прожив,

Хто умів людей любити,

Зла ніколи не робив,

Того Бог послав на небо

Ясно зіркою сіять…

Правда ж, мамо, то все душі,

А не зорі там горять?

Так навчи ж мене, голубко,

Щоб і я так прожила,

Щоб добро робити вміла,

А робить не вміла зла.

6-й журналіст. Що ж зараз ми знаємо про Зорі?   (слайд 20-23)

Виступ  науковців:                                                                                                     

Зорі знаходяться на величезній відстані від нас. Вони значно більші за Сонце.

Є зорі гіганти. Вони відрізняються між собою кольором :найяскравіші і яскраві.

Одна з найближчих до Землі і найяскравіша зірка – Сіріус.  Вона вдвічі більша за Сонце і вдвічі гарячіша. Якщо Сонце замінити на Сіріус, то на Землі була б нестерпна спека.

V. Підсумок  уроку

Гра « Чарівний мікрофон»

  - Що цікавого дізналися на уроці?

- Що таке Сонце?  Що таке Земля?  Що знаходиться у центрі Сонячної системи?

- Яка планета є третьою за відстанню   до сонця?

- Що ж посилає нам Сонце?

Пісня «Хай завжди буде Сонце»  (слайд 24).

( діти дарують гостям сонечко з побажанням)

Хай Вам сонце сміється,

Хай добро Вам ведеться,

Хай годинник Вам повільно лічить вік,

А Бог дарує многих, благих літ.

Я хочу, щоб ви завжди дарували людям світлі посмішки і тепло своїх сердець!

 

 

 

 

 

  

1

 

doc
Додано
28 жовтня 2023
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку