Діагностувальна робота №2
Тема: «Спілкування у житті людини»
І-В
І. Початковий рівень (1 – 3 бали)
1. Передача інформації в будь-якій формі від однієї людини до іншої - це:
а) зворотній зв’язок; б) спілкування; в) взаємодія.
2. Комунікація, спрямована на порозуміння співрозмовників називається :
а) вербальною; б) невербальною в) конструктивною.
3. Правила поведінки людей у суспільстві - це:
а) етикет; б) етика; в) мораль .
Середній рівень (4-6 балів)
4. Оберіть функції спілкування людини:
а) доброзичливість у спілкуванні; б) взаєморозуміння;
в) обмін інформацією; г) критика співрозмовника; д) організація взаємодії.
5. Оберіть риси характеру, які притаманні агресивній людині:
а) вороже ставлення людини до інших людей, тварин; б) чуйність та людяність; в) вживання ненормативної лексики; г) доброзичливість та щирість; д) демонстрація образливих жестів, міміки.
6. Оберіть ознаки кібербулінгу:
а) має одноразовий характер; б) спрямований на приниження людини, цькування її через електронні пристрої, мобільні телефони, соцмережі;
в) має систематичний характер; г) проявляється у толерантності та підтримці людини; д) демонструє прояв приниження людини.
7. Прочитайте прислів’я. Визначте тему, яка їх об’єднує. Сформуйте три етикетні поради щодо слухача. (1 б.)
Від теплого слова і лід розмерзає.
І від солодких слів буває гірко.
Бджола жалить жалом, а чоловік - словом.
Вола в'яжуть мотуззям, а людину словом.
8. Кому із філософів належить думка, що « Спілкування формує особистість молодої людини, сприяє формуванню почуття впевненості в собі, допомагає позбавитися власних недолікв.» (1 б.)
а) Джону Локу; б) Арістотелю; в) Г. Сковороді.
9. Створіть хмарку слів «Види булінгу». (1б.)
Високий рівень (10-12 балів)
10. Складіть перелік етичних правил спілкування у віртуальному просторі?
(До 10 правил).
Етика. 5 клас.
Діагностувальна робота №2
Тема: «Спілкування у житті людини»
ІІ-В
І. Початковий рівень (1 – 3 бали)
1. Спілкування без використання мови, за допомогою інтонації, міміки, жестів, дій, рухів тіла називається:
а) вербальне; б) невербальне; в) тактильне.
2. Комунікація – це…
а) співчуття співрозмовнику; б) встановлення контакту зі співрозмовником; в) спілкування за допомогою вербальних і невербальних засобів.
3. Позитивна риса особистості, яка виявляється у чесності, правдивості – це:
а) щирість; б) доброзичливість; в) людяність.
Середній рівень (4-6 балів)
4. Оберіть навички конструктивного спілкування людини:
а) чемно просити про послугу або допомогу, уважно слухати;
б) не висловлювати свої думки та почуття; в) не терпіти критики;
г) доречно використовувати невербальні засоби спілкування.
5. Оберіть риси характеру, які притаманні людині – маніпулятору:
а) насадження відчуття провини; б) пропонує вирішити проблему, обговоривши її; в) приховує агресивні наміри за привітністю, люб’язністю; г)завжди визнає свою поразку; д) чинить обман та приховане залякування.
а) має одноразовий характер; б) спрямований на приниження людини;
в) має систематичний характер; г) проявляється у толерантності та підтримці людини; д) демонструє прояв насилля.
Достатній рівень (7-9 балів)
7. Прочитайте прислів’я. Визнач тему, яка їх об’єднує. Сформуйте три етикетні поради щодо мовця. (1 б.)
Лихо говірливому, та не добре й мовчазливому.
Красно говорить, а слухати нічого.
Співати добре разом, а говорити окремо.
Ласкаві слова – весняний дощ.
8.Визначте, кому належать перші писемні правила поведінки з «Повчань дітям…». (1 бал)
Він писав: «У домі своїм не лінуйтеся, а за всім дивіться… Ні питтю, ні їді не потурайте, ні спанню…Брехні бережіться…вшануйте гостя…Недужого одвідайте..»:
а) Володимиру Мономаху; б) Григорію Сковороді; в) Володимиру Сосюрі.
9. Створи хмарку слів «Невербальне спілкування». (1б.)
Високий рівень (10-12 балів)
10. Складіть перелік етичних правил , як протистояти агресії та маніпуляціям у спілкуванні. (До 10 пунктів).