Теми для зборів потрібно брати ті, які підказує життя класу. і. залежно від теми, будувати з дітьми діалог. На спільних зборах батьків і учнів варто показувати тільки позитивне у вихованні і навчанні. Ні в якому разі не ставити в незручне становище та не принижувати когось із батьків чи дітей.Спостерігаючи за роботою та поведінкою своїх дітей, порівнюючи їх з іншими, батьки і самі зроблять правильний висновок.
4 клас
Спільні збори батьківського і учнівського колективів
(розробка)
«Найважливіше-
навчити вчитись»
Бура Л. М.
Оржицька ЗОШ І-ІІІ ст.
ім. І. Я. Франка
І. Вступне слово вчителя.
Сьогодні ми об’єднали збори класного і батьківського колективу. Ми разом будемо говорити про ваші, діти, успіхи у навчанні, про ваше бажання і вміння вчитись і, звичайно, про культуру вашої поведінки (до батьків): про свідому дисципліну і відповідальність у дитини.
Мені і вашим, діти, батькам хотілося б почути вашу думку з деяких питань.
ІІ.Бесіда-діалог учителя з дітьми.
1)Скажіть, будь ласка, для чого людина вчиться? Для чого вчитесь ви в школі?
(Щоб багато знати, розвивати свої здібності, бути освіченим, мати змогу поступити у вищі навчальні заклади і здобути професію)
-Отже, для кого , перш за все, ви вчитеся?
(Для себе)
-Так, перш за все- для себе. Ви готуєте себе в доросле життя. Ви радієте своїм успіхам? (Так)
-Хто ще радіє вашим успіхам? (Батьки)
-Так, батьки. Бо вони хочуть бачити свою дитину розумною і вихованою, хочуть, щоб люди цінували і поважали її.
Отож, коли ви маєте успіхи у навчанні, коли ви старанно вчитесь, ви приносите радість собі , ви робите щасливими своїх батьків і вчителів.Отже, ви ще малі, а вже роздаєте радість.Це дуже добре.
2)А тепер поговоримо про ваше вміння вчитись. Почнемо з уроку.
-Яким повинен бути учень на уроці?
(Уважним, активним, старанним)
-Що означає бути уважним?
-А старанним?
-Якого учня ми називаємо активним?
-А тепер назвіть, будь ласка, учнів, які на уроках уважні, старанні і активні. (Названі діти встають)
-З цими учнями приємно працювати. Я задоволена їх роботою, бачу, що вони дійсно вчаться.
-А тепер хай самі встануть ті діти, хто отримує на уроках багато зауважень, хто сам не працює як слід і заважає іншим.
(Якщо такі діти є , вони встають) Короткий коментар учителя.
Наприклад.Як бачите, ще є в нас такі дітки, які досі не розуміють, що вони шкодять не лише собі, а й своїм товаришам, заважають на уроці іншим і вчителеві. Ці діти не вміють розрізнити слова «хочу» і «треба», вони не розуміють, як це «треба», бо знають тільки «хочу».А ми вже не раз говорили про те, що в житті не завжди людина робить тільки те . що хоче.
3)Зараз ми виконаємо деякі завдання, а батьки подивляться, які ви уважні і активні, а разом з тим і послухають, як пояснювати окремі завдання . щоб допомогти вам.
Читання.
На партах лежать заздалегідь приготовлені підручники, відкриті на потрібній сторінці. Вчитель викликає учнів, у яких хороша техніка читання. Названі діти по черзі читають текст. Решта- слідкують. Батьки мають змогу почути, як потрібно читати на даному етапі навчання, а також порівняти читання своєї дитини з читанням інших дітей і, відповідно зробити висновки.
Укр. мова
Вчитель по одному (за бажанням) викликає дітей, які пишуть на дошці і пояснюють правопис слів на вивчені правила. Таким чином, батьки бачать активність своїх дітей, їх вміння пояснювати, а також повторюють правила правопису.
Цей вид роботи можна провести у вигляді орфографічної хвилинки. (Розказав, списав, роз’їхались, насіння, веселий, Полтава, безвідповідальний)
Математика
Аналогічно попередній роботі учитель по одному (за бажанням) викликає дітей до дошки, які пишуть і пояснюють обчислення виразів, перетворення іменованих чисел, розв’язування рівнянь, задач і т. д.(що вважає за потрібне показати вчитель). Задача аналізується і розв’язується всім класом.
Таким чином, батьки мають змогу побачити, як працює їх дитина, а разом з тим отримати методичні рекомендації по предмету.
Англ. мова
Проводить учитель англійської мови
4)Отже, про вашу роботу на уроках батьки деяке уявлення мають. А тепер мені хочеться мати уявлення про ваше навчання вдома. Адже у навчанні обмежуватись лише уроками в школі не можна. Якщо вдома не буде повторення, закріплення, доопрацювання, то успішного навчання не буде.
І ось тут мова піде про дотримання режиму дня. Якщо в першій половині дня все йде по графіку, від дзвінка до дзвінка, то вдома ви самі повинні спланувати день так, щоб все встигати.
-Розкажіть, що ви робите, коли приходите зі школи?
(Мию руки, годину відпочиваю, сідаю учити уроки)
-Як учите уроки? (З перервою в 10 хвилин. Починаю з важчого предмета)
-Хто перевіряє уроки?
-Що робите потім?
-Коли лягаєте спати?
(Діти відповідають. При необхідності вчитель поправляє, доповнює)
-Підніміть руку, хто дотримується цього режиму дня.
-Хочеться вірити. Але ж я точно знаю, що дехто із вас сідає учити уроки пізно ввечері. Скажіть, чи може учень добре підготуватись до уроків вночі? Чому? (Втомлений, хочеться спати, важко думати)
-Як же буде вести себе такий учень на уроці? (Неуважний, нестаранний, млявий, неактивний)
-Отже: уроки учень вивчив погано, на уроках не все зрозумів, бо був втомлений. Який результат? ( Відставання у навчанні)
-Отож, робимо висновок: хто вміє вчитись? (Той, хто вміє уважно, старанно і активно працювати на уроках, а також правильно організувати свій робочий день вдома)
-Але ж треба ще й правильно вчити уроки.
-З якого предмета починаєте вчити уроки?
-Як виконуєте завдання з мови? Природознавства? Читання?
(Діти відповідають на запитання. Учитель поправляє, доповнює, звертаючись до батьків і дітей)
5)Звертання вчителя до батьків
-Шановні батьки! Допомагайте вашим дітям навчитись умінню вчитись. Це- запорука успіху у навчанні.
Кожен учитель із задоволенням вчить того учня, у якого є бажання і вміння вчитись, і він знає для чого вчиться. Це називається свідомим ставленням до навчання.
ІІІ. Соціометричне опитування
-Батькам дуже хочеться знати, які ж ви в колективі, як відноситесь до своїх товаришів, а вони до вас. Зараз ми їм трішки відкриємо завісу.
Кожному з дітей на парту кладуться карточки, на яких написано:
З ким би ти хотів дружити?
З ким би ти хотів сидіти за партою?
Хто часто ображає дітей?
(Можна придумати інші запитання)
Діти по команді вчителя встають і кладуть карточки тому , кому вважають за потрібне.
У себе на парті забирають покладені карточки і відразу ж віддають батькам.
Таким чином кожен з батьків має змогу побачити місце своєї дитини в колективі і відповідно проводити виховну роботу.
ІV.Діти виходять з класу, а батьки, якщо є потреба, обговорюють інші питання.