познайомити учнів з історією Дня соборності України; прищеплювати повагу до минулого Батьківщини; виховувати національну свідомість та почуття гідності бути громадянином України, любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасності.
Мета: познайомити учнів з історією Дня соборності України; прищеплювати повагу до минулого Батьківщини; виховувати національну свідомість та почуття гідності бути громадянином України, любов до рідного краю, його історичного минулого і сучасності.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Організаційний момент
1) Привітання
2) Хвилинка психологічного налаштування на роботу.
гра "Політра"
Слово вчителя.
завдання визначити колір слів: небо, долина, радість, добро, зло, мир, Україна
- Який з цих кольорів відповідає вашому настрою? Чому?
II. Основна частина
хто скаже яке сьогодні свято Українці відзначають ?
День Соборності— свято України, що відзначається щороку 22 січня в день
проголошення Акту возз'єднання Української Народної Республіки й
Західноукраїнської Народної Республіки, що відбулося в 1919
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня.
Аніж земний в чужині рай.
їм красить все їх рідний край
Нема без кореня рослини,
А нас,людей,без Батьківщини.
Вчитель. — Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну).
- Діти, а що для вас є Україна? (Це наша земля, рідний край, родина, дорога до школи, наша вулиця, місто, зелені ліси і долини, степи і гори, все, що рідне і близьке нам)
Україна! Скільки глибини у цьому слові… Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес.
Складною і бурхливою була доля України. Топталися по ній орди чужинців, ворожі пазурі роздирали її тіло. Але Україна вистояла і сьогодні є єдиною, соборною і незалежною.
- А чи знаєте ви, що означає слово соборна? (Об’єднана, згуртована, нероздільна)
Соборність включає у себе єдність і згуртованість. Це слово означає, об’єднання в одне державне ціле всіх земель, які заселяє конкретна нація на суцільній території.
У розмаї жовто – синіх знамен 22 січня 1990 року наші сучасники поєднали живим ланцюгом злуки Схід і Захід України.
Україну не можна поділити на Схід, Захід, Північ, Південь. Наш народ єдиний. Багато прислів’їв складено про нашу Батьківщину.
Прочитаймо їх, склавши прислів’я:
Робота в парах Завдання. Доповнити прислів’я й пояснити їх зміст
1Добре тому, хто… ( в своєму домі)
2За рідний край… (життя віддай)
3Всюди добре, а… ( вдома найкраще)
4Кожному мила… (рідна сторона)
5Батьківщина-мати - … (умій за неї постояти)
6Людина без Вітчизни, як… (соловей без пісні)
7Без верби й калини… (нема України)
8 Рідна земля і в жмені мила
9 Люби свій народ не тому, що він славний, а тому, що він рідний
10 Хто не любить свою Батьківщину, той сирота, той без батька і без матері,
без усього
всі ми знаємо що український народ та ще й співучий
Відгадай за Описом українську народну пісню
1. У цій пісні йде мова про 2 дерева родини букових, що розмістилися на
обширній ділянці земної поверхні з різкими коливаннями висот і контрастними
формами рельєфу, піднесеній вище 600 м над рівнем моря. («Ой на горі два
дубки»)
2. У пісні оспівується бажання чоловіка з’їсти українську національну
страву у вигляді відвареного прісного тіста і начинки з м'яса, грибів, овочів,
фруктів, ягід або сиру. («А мій милий вареничків хоче»)
3. У пісні йде мова про поїздку вільного озброєного чоловіка,
представника військового стану, за річку, яка є другою за довжиною і площею
річкового басейну Європи. («Їхав козак за Дунай»)
5. Пісня про жінку, ім’я якої з грецької мови означає «спокій, тиша,
штиль на морі», яка несе речовину, потрібну для органічного життя на
дугоподібній палиці для ручного перенесення вантажу. («Несе Галя воду»)
6. У назві цієї пісні згадується печений виріб із пшеничного тіста,
який має начинку харчового продукту, що виготовляється з молока
домашньої худоби. («Із сиром пироги»)
7. Пісня оповідає про дівчину, яка щодня від понеділка до неділі
включно призначає юнакові побачення, а сама на них не приходить. («Ти ж
мене підманула»)
а чи знаєте ви вірші про Укрїну?
Поетична хвилинка
Діти, В. Сухомлинський сказав:
«Дружба – це школа виховання людських почуттів… У дружбі ми віддаємо сили своєї душі іншій людині і від цього самі стаємо кращими»
А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!
Колективна композиція «Квітка миру й дружби».
Діти на бумазі у вигляді руки пишуть свої побажання державі Україні і
наклеюють в центрі України .
хвилинку «Енергізатор».
Сидячи, діти виконують певні рухи
Наша Україна багата на ліси, пшеничні поля, чисту воду.
Якщо ви знаєте, що треба берегти природу, економити чисту воду, –
потисніть один одному руку.
Якщо ви вважаєте, що кожен повинен любити й піклуватися про нашу
Батьківщину – Україну, – плесніть у долоні.
Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про її чистоту, бережете
українську пісню, – сплетіть руки вгорі.
Якщо ви впевнені, що треба з повагою ставитись до герба, прапора й
гімну, – встаньте.
Учитель пояснює про поведінку під час звучання Гімну України
Усі учасники виконують Гімн України.
Дорогі діти! Ви – майбутнє нашої держави. Тож, своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю й незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.
Любіть Україну і пишайтесь тим, що ви українці!