Співпраця класного керівника, вихователя як запорука формування здорового колективу та створення безпечного освітнього середовища

Про матеріал
Цілеспрямованість і результативність навчально-виховного процесу залежить від того, наскільки узгоджено працює учитель і вихователь. Вирішальна роль належить особистості педагогів, які працюють в одному класі, їхнім діловим якостям, психологічній та емоційній сумісності, умінню працювати злагоджено, дружно і чітко . Намагаюсь працювати з класним керівником так, щоб перебування в школі було для дитини особливою атмосферою, де учень ділиться з педагогами своєю радістю і проблемами, роздумами та сумнівами. Виховати дитину – велике мистецтво, а сам процес виховання – це безперервна робота серця, розуму і волі. Виховання дітей – складний життєвий процес, одне з найпрекрасніших занять, і його повинні супроводжувати ХОРОШИЙ НАСТРІЙ, СПОКІЙ, УМІННЯ СПІЛКУВАТИСЯ.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Співпраця класного керівника, вихователя як запорука формування здорового колективу та створення безпечного освітнього середовища

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь: Лобацька Л.М.

 

2021

Співпраця класного керівника, вихователя як запорука формування здорового колективу та створення безпечного освітнього середовища

 

Всім давно відомо, що знання, фантазія, логіка, думки і міркування, любов до рідної мови, уміння зв'язно, логічно і образно розповідати виховуються в школі. Від учителя  та вихователя  в значній мірі залежить, якими виростуть діти, чи знайдуть вони самих себе.

Звичайно,  навчання нерозривно пов'язано з вихованням, адже не може вчитель учити писати, читати та рахувати, забуваючи звертати увагу учнів на гарні манери, ввічливість, прививати любов до природи, до рідної землі, вчити любити та поважати свій народ та батьків.

Цілеспрямованість і результативність навчально-виховного процесу залежить від того, наскільки узгоджено працює учитель і вихователь. Вирішальна роль належить особистості педагогів, які працюють в одному класі, їхнім діловим якостям, психологічній та емоційній сумісності, умінню працювати злагоджено, дружно і чітко . Намагаюсь працювати з класним керівником так, щоб перебування в школі  було для дитини особливою атмосферою, де учень ділиться з педагогами своєю радістю і проблемами, роздумами та сумнівами. Виховати дитину – велике мистецтво, а сам процес виховання – це безперервна робота серця, розуму і волі. Виховання дітей – складний життєвий процес, одне з найпрекрасніших занять, і його повинні супроводжувати  ХОРОШИЙ  НАСТРІЙ, СПОКІЙ, УМІННЯ СПІЛКУВАТИСЯ.  

Завдяки спільним, узгодженим діям вчителя і вихователя виробляються єдині вимоги до учнів, створюються умови для пошуку шляхів впливу на розвиток особистості дитини, створення дружного дитячого колективу, які  вимагають створити комфортне освітнє середовище для здобувачів освіти, а головну мету: створення умов для повноцінного розвитку особистості школярів, тому спільне планування виховної роботи в класі, колективні творчі справи, свята, відвідування бібліотек, виставок, прогулянки, екскурсії, поїздки та подорожі, виставки творчих робіт, спільне оформлення класної кімнати, участь у обладнанні кабінету – все це допомагає визначити спільні педагогічно доцільні засоби впливу на дітей і формує дружний дитячий колектив.   Вчитель і вихователь повинні бути єдиним цілим, доповнюючи один одного, допомагаючи дитині реалізувати свій пізнавальний, творчий потенціал, навчитися із користю використовувати свій вільний час.

          До кожної теми уроку вчитель ставить виховну мету я продовжує цю тему у своїх бесідах після уроків під час виконання домашнього завдання. Для цього ми  разом з класним керівником продумуємо,  які виховні заходи включити в план виховної роботи, щоб поєднувалась виховна мета уроків з бесідою, виховним заходом на групі продовженого дня, співпадав напрямок  тематичних дні та тижнів.

             Практикуємо після уроків «обіднє коло», під час якого діти, розповідають про свої успіхи або невдачі на заняттях у першій половині дня. Намагаємось заспокоїти, надати впевненості, переконати, радіємо разом з ними  їхнім маленьким перемогам.

       Проведення спільних класних зборів, на яких розглядаються питання успішності, поведінки учнів, виконання ними доручень.  Проведення  хвилинок «Наші досягнення», «Обмін інформацією». Колективні традиційні свята:    першого дзвінка,  день іменинника, день школи. День іменинника стало традиційним. Традицією стало готуватися до цього свята спільно: і дітям, і вихователям, і класному керівнику, і батькам. Заздалегідь готуємо подарунок, призи. Всі разом: і дорослі, і діти накриваємо святковий стіл, адже мета цього свята не лише добре повеселитися, але і вчитися: як готуватися до свята, що і як дарувати, як себе вести в гостях, як себе вести у якості господаря. Жодне свято не обходиться  без  заслуги  Оксани , голови батьківського комітету. А яке ж свято без подарунків? Що і як дарувати? У наших дітей – золоті руки: вони роблять чудові сувеніри - орігамі, листівки. Саме на День захисника ми робити  подарунки, виготовлені власними руками. Виявляється, інколи зовсім звичайна річ може стати чудовим і дуже необхідним подарунком. Головне – вміти його подарувати. Наші свята – це веселе свято з іграми, конкурсами, розвагами. Традицією стало не лише розважатися разом, але і порядки після свята наводимо зазвичай теж разом. Спільні заняття з  безпеки життєдіяльності, години спілкування. Анкетування, коли спільно обговорюються питання для анкети.

У роботі педагогів обов'язково повинна бути присутня педагогіка співробітництва, взаємоповаги,  взаємодопомога учнів. Про співробітництво, взаємоповагу  свідчать: цілеспрямованість роботи учнів і педагогів, прагнення досягти мети; чіткий розподіл функцій, обов’язків; погодженість у спілкуванні, відсутність конфліктних ситуацій; організованість; взаємна відповідальність за результати діяльності; взаємоповага і взаємодопомога учнів, їх ділове спілкування і колективна відповідальність за результат роботи; -    взаємна довіра, доброзичливість під час непорозумінь і навчальних невдач.

 Хочеться відмітити такі якості педагога: цілеспрямованість – уміння направляти і використовувати всі якості своєї особистості на досягнення поставлених педагогічних завдань; урівноваженість – здатність контролювати свої вчинки в будь-якій педагогічній ситуації; бажання працювати з учнями; ерудиція – широкий кругозір у поєднанні з глибокими знаннями в галузі предмета; педагогічний такт – дотримання загальнолюдських норм спілкування і взаємодії з дітьми з урахуванням їхніх вікових та індивідуально – психологічних особливостей. вміння використовувати  різні прийоми педагогічного впливу на клас і окремих учнів з метою ефективної організації виховного процесу; враховувати особливості класу, кожної дитини. Творчо працюючий педагог прекрасно розуміє, що запорукою успіху гуманізації освіти є співтворчість і співпраця  педагога і учня. Я з колегою це добре розуміємо, тому і дотримуємося у своїй роботі саме цього принципу. Спільно з вихователями проводимо роботу серед батьків: це і класні збори, на яких піднімаються питання успіхів у навчанні і поведінки дітей; це і залучення батьків до традиційних класних свят; це і анкетування серед батьків та інші види роботи. Таким чином, тільки спільна праця класного керівника і вихователів групи принесе певний успіх. Тому, шановні колеги, раджу завжди про це пам’ятати!

Пам’ятка для педагога

Завжди говори дітям правду.

Не намагайся за допомогою примусу добитися успіху.

Будь доброзичливим, великодушнім – умій вибачати.

Не забувай похвалити, але хвали – в міру.

Помічай і заохочуй найменший успіх учня.

Оцінюй лише вчинки дитини, а не її саму.

Знайди ключ до кожної дитини.

       Місія Нової української школи – розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, вихователем, учнями та батьками. Вихователь, як і вчитель, повинен бути для сьогоднішніх дітей не просто інформатором, а партнером, другом, організатором дитячої діяльності, координатором різних стратегій взаємодії дитини з оточуючим світом, безпечної взаємодії.

 

«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло», – писав Василь Сухомлинський.  

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку