Спортивна розвага на екологічну тему

Про матеріал
Сприяти піднесенню емоційного настрою дітей. Удосконалювати уміння самоорганізації і контролю дій в ігрових завданнях; виконувати завдання за сигналом, інструкцією. Розвивати спортивні якості. Профілактичні вправи для верхніх дихальних шляхів за методикою Стрельнікової. Виховувати любов до природи ( не смітити у лісових зонах; сортування сміття), почуття дружби, колективізму.
Перегляд файлу

 

Фізкультурна розвага на екологічну тему

 з старшими дошкільниками

«Любіть і бережіть природу»

Фізінструктор Глущук І.Г.

 

   Завдання. Сприяти піднесенню емоційного настрою дітей. Удосконалювати уміння  самоорганізації і контролю дій в ігрових завданнях; виконувати завдання за сигналом, інструкцією. Розвивати спортивні якості. Профілактичні вправи для верхніх дихальних шляхів за методикою Стрельнікової. Виховувати любов до природи ( не смітити у лісових зонах; сортування сміття), почуття дружби, колективізму.

Інвентар і обладнання: дерева, кущі, аром лампа, маски на кожну дитину,2 дуги, 2 колоди (висотою 10см), 2 корзини, 6 картонних коробок з позначками, кольорові м’ячі (сині, білі, червоні) за кількістю дітей.

Попередня робота: перегляд мультфільмів екологічного спрямування (Фіксики «Папір» та «Пластик» та «Пригоди лісових друзів» )

Хід розваги

Діти зграйкою заходять до зали і підходять до інструктора.

В залі присутній аромат хвої.

Інструктор звертає увагу на запах навколо.

 

Інструктор. Що це за запах відчуваєте? (припущення дітей) Де цей запах можна зустріти? (відповідь дітей) Чи корисний цей аромат? (відповідь дітей) Якщо цей аромат лісу і до того ж він корисний, то я пропоную уявити нас з вами на лісовій галявині. (чути спів птахів фон№ 1) Така музика…… А чи не зайнятися нам йогою на цій лісовій галявині.

 

Діти розходяться по всьому залі у шахматному порядку.

Виконується хатха – йога під спів птахів.

«Поза чаплі»

Встаньте прямо, ноги разом, руки опустіть вздовж тулуба. Повільно нахиляйтеся вниз, не згинаючи ноги в колінах. Постарайтеся голову притиснути до колін, обхопивши ноги руками. Якщо нахил відразу не виходить, то можна просто торкнутися руками підлоги. Затримайтеся в позі 5-7 секунд, а потім поверніться у вихідне положення. Дихання довільне.

Ця вправа добре зміцнює м'язи стегна, хребет і покращує травлення.

 

 

 

«Поза жаби»

Повільно присідайте. Коліна розведіть в сторони, не відриваючи п'яти від підлоги. Залишайтеся в такій позі 5-10 секунд. Дихання довільне. Поверніться у вихідне положення.

Вправа зміцнює колінні суглоби, а також покращує роботу травної системи.

«Поза калачиком»

Початкове положення: лежачи на боці, руки витягнуті уздовж тулуба. Повільно згинаються коліна, притискаючи їх руками до грудей. Дихання довільне. Затримайтеся в позі 5-10 секунд. Потім поверніться у вихідне положення.

Ця вправа зміцнює прес і хребет.

 

 «Поза містка»

Початкове положення: лежачи на спині, ноги зігнути в колінах. Руки покладіть вздовж тулуба, долонями до підлоги. Повільно піднімайте таз вгору. Утримуйте позу в точці підйому до 10 секунд. Потім плавно опустіться на спину. Розслабтеся і трохи відпочиньте.

Ця вправа сприяє виправленню постави, зміцнює м'язи живота.

 «Поза бабки»

Початкове положення: лежачи на животі, руки витягнути уздовж тіла, долонями вниз. Неквапливо відведіть руки назад - вгору. Ноги відірвіть від підлоги, піднімаючи вгору. Затримайте позу на 5-10 секунд. Дихання довільне, спокійне. Потім повільно опустіться в початкове положення.

Зміцнюються м'язи черевного преса.

 «Поза кобри»

Початкове положення: лежачи на животі, ноги разом, носки витягнуті. Руки зігнуті в ліктях. Долоні впираються в підлогу. Плавно випрямляються руки. Поступово піднімаємо голову, підборіддя, плечі, груди. Постарайтеся витримати позу 7-10 секунд. Потім повільно опускаємося у вихідне положення і розслабляємося.

Поліпшується робота внутрішніх органів, і збільшується гнучкість.

«Поза доброї кішки»

Стоячи рачки (упор на долоні і коліна), одночасно піднімаючи голову і куприк, прогніть спину. Сидіть в такому положенні 5-10 секунд. Дихання спокійне, довільне. Поверніться у вихідне положення.

Ця вправа добре зміцнює м'язи живота і хребет.

 

 

 

 

«Поза нервової кішки»

Стоячи рачки (упор на долоні і коліна), опустіть голову, вигнувши спину дугою вгору, як би втягуючи живіт. Постарайтеся утримати позу 5-10 секунд. Дихання довільне. Поверніться у вихідне положення.

Ця вправа розвиває гнучкість.

 

 

Діти повільно піднімаються і залишаються на своїх місцях. Фізінструктор пропонує зробити ще дихальну гімнастику, наситити легені корисним повітрям.

 

 

Дихальні вправи за методикою О. М. Стрельнікової

Виконувати кожну вправи 2 рази по 8 вдихів.

 

1.  Повороти голови направо і наліво. На кожен поворот (у кінцевій точці) короткий шумний швидкий вдих носом. Вдих настільки різкий, що злегка втягуються, стискаються крила носа. Цей рух можна тренувати перед дзеркалом. Темп — один вдих за секунду або швидше. Про видих зовсім не думати. Він виконується автоматично через злегка відкритий рот.

 

2. Нахили голови вгору і вниз. Різкий вдих у кінцевій точці кожного руху, і. 

 

3. Зведення рук перед грудьми. При такому зустрічному русі рук стискається верхня частина легень у момент швидкого шумного вдиху. Права рука то зверху, то знизу.

 

5. Пружинисті нахили вперед. Миттєвий вдих у нижній точці. Занадто низько нахилятися не обов'язково, випрямлятися до кінця теж не потрібно.

 

Інструктор. От ми з вами і оздоровились. Але я пропоную вам невеличкий дослід. Одягніть будь ласка маски. І спробуємо по одному разу виконати вправи для дихання у масках.

 

Виконуються вправи на дихання у масках.

Після вправ діти знімають маски  у спеціальний контейнер.

 

 

Інструктор. Скажіть  друзі. Коли було легко виконувати вправи на дихання перший раз чи у масках? (відповідь дітей) А при яких обставинах ми одягаємо маски? (відповідь дітей) Уявіть собі , що навколо нас немає жодного дерева. Що тоді буде? (відповідь дітей) Чи легко нам буде дихати у пустелі, закривши лице, щоб не надихатись піском? (відповідь дітей) А як зробити так, щоб завжди були дерева, ялини? (відповідь дітей) Молодці. Пропоную трішки побігати.

 

Шикування дітей у шеренгу. Виконання команд поворотів.

Біг у середньому темпі (40с)  трек № 2

Ходьба (25с) трек №3

Діти повертаються до лінії шикування.

До зали таємним кроком, а потім пританцьовуючи, заходить  злюка.  Трек №4

 

Злюка. Ой. А хто ви такі? Чому знаходитесь на моїй полянці?

Інструктор. Ми з малятами вирішили оздоровитись на цій полянці і пограти у веселі ігри. А ви хто така?

 

Злюка. Та я володарка цієї полянки. Вельмешановна Злюка. І на ній не можна гратися та оздоровлятись бо вона ще неприбрана.

 

Інструктор. Здається вона прибрана і ми нічого тут  не робили такого.

 

Злюка. А от і ні. Подивіться як я її приберу.

 

Злюка діставати з торбинки фантики з під цукерок та пожмакані кольорові папірці (серветки) і  починає розкидати по всьому залі. Трек № 5

 

Інструктор. І це ви рахуєте прибрала?

 

Злюка. А хіба не краса. Мені ну дуже подобається.

 

Інструктор. Малята давайте розкажемо Злюкі, чому не можна розкидати сміття у лісі. (розповідь дітей)

 

Злюка. Це і я можу захворіти? Так що тепер робити?

 

Інструктор. Малята що робити? (відповідь дітей)

 

Злюка. А я не вмію. Допоможете?

 

Інструктор. Пропоную прибирання перетворити у веселу гру. Діти вам потрібно зняти свої носки. Тримати їх у руках. А руки заховайте за спину. І пальчиками ніг захопити фантика чи папірець дострибати на другій нозі до контейнера та викинути його.

 

 

Вправа «Приберись» трек №6

Після виконання вправи діти шикуються в шеренгу, одягнувши носки.

 

Злюка.  Такі швидкі. Я й оком не моргнула як вже все прибрали.  А так тільки папірці потрібно збирати?

 

 

 

Інструктор. Ні. Малята що ще можна збирати і ще при цьому сортувати? (відповідь дітей)

 

Злюка. Сортувати ? А навіщо сортувати? (відповідь дітей)

 

Інструктор. Злюко, я розумію, що живеш у цьому лісі і нічого не знаєш. Ми тобі розповіли для чого сортують сміття, а тепер ще й покажемо.

 

Діти перешиковуються у дві команди двійками через центр залу. Інструктор звертає увагу дітей на те, що сміття у нас несправжнє, а різнокольорові кульки. Кожен колір відповідає сміттю (червоний – папір, білий – скло, синій - пластмасу).

 

Естафета.   (трек № 7)

Діти по черзі беруть у руки з контейнера м’яч любого кольору двома руками. Перша дитина лягає на спину і пролізає під дугою, ніби під гілками, піднявшись стає біля колоди (висотою10см) починає перестрибувати через неї із сторони в сторону. Дострибавши до «контейнерів кладе кульку у відповідний контейнер з відповідною позначкою» і бігом повертається до своєї команди, передавши естафету, притулившись попою до попи наступного учасника.

 

Злюка. Бач як цікаво. А то я не розуміла, як то сортувати. Тепер все ясно. Ой і весело з вами. А ще що вмієте?

 

Інструктор пропонує пограти у веселі ігри. Пропонує дітям самим вибрати гру.

 

Гра на вибір.

 

Злюка дякує та йде розповідати подружкам про те, що навчили її малюки.

 

Діти виконують вправу на встановлення дихання по всьому залі та сідають у позу лотоса.

 

Інструктор. Така незвичайна історія у нас з вами вийшла. Я вам дякую, що ви стаєте справжніми захисниками природи. До побачення, до нових зустрічей.

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Глущук Ира
Пов’язані теми
Фізична культура, Сценарії
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку