“Тато, мама і я – спортивна сім'я”
Мета: Змагання проводяться з метою зміцнення родинних стосунків, залучення родин до систематичних занять фізичною культурою і спортом, організації дозвілля, пропаганди занять фізичною культурою і спортом, як одного із засобів активного відпочинку, покращення здоров'я, профілактики захворювань.
Завдання: Вчити дітей здорового способу життя, формувати навички доброзичливого спілкування з людьми. Виховувати потребу займатися фізкультурою і спортом заради зміцнення здоров'я. Навчитись вести себе у незвичних ситуаціях і приймати самостійні рішення.
Місце проведення: Спортивна зала школи.
Учасники змагань: Учні 4-х класів віднесених за станом здоров'я до основної медичної групи та їх батьки. Всі учасники допускаються у спортивній формі та які ознайомлені з інструктажем з техніки безпеки.
Склад команди: 5 хлопчиків, 5 дівчаток, 2 мами, 2 тата.
Оформлення зали: Повітряні кульки, плакати з написами.
Музичне оформлення: Музичні треки, дитячі пісні.
Необхідний інвентар: 4 смолоскипи з “Олімпійським вогнем”, 4 волейбольні м'ячі, 4 фітбольних м'ячі, 4 повітряні кульки, 4 самокати, 4 баскетбольні м'ячі, 10 обручів, 12 (шитих) м'ячиків, 4 ключки, 4 тенісних м'ячів, 4 батбінтонні ракетки.
Нагородження: Переможців визначають за найменшою кількістю балів чи найменшим часом. А також крім нагородження переможців бажано передбачити заохочувальні призи для тих, хто брав у заході активну участь.
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
Спортивного свята до Дня сім’ї
«Тато, мама і я – спортивна сім’я»
З досвіду роботи
вчителя фізичної
культури ЗНЗ №3
Шаповаленко В. І.
Чернігів 2014
Передмова
У культурно-історичному розвитку будь-якого народу гра, зокрема обрядова, являла собою важливий фактор виховання, була передумовою початкової підготовки людини до життя.
Виключну роль у розповсюдженні окремих видів фізичної культури, формування її місцевих особливостей відіграють традиції. Ще з давніх-давен відомо, що проведення відповідного обряду перед полюванням з відтворенням у ритуальному танці дій, які імітують рухи мисливця або отриману перемогу, сприяло підготовці до полювання, а також допомагало передавати досвід наступним поколінням. Кожне релігійне свято супроводжувалось специфічними обрядами з рухливими іграми, забавами, змагальними фізичними вправами. З часом, з метою пристосування до нових реалій життя, використовувались форми рухів, що мали військовий характер.
Змінювались часи – змінювались обряди, змінювались форми фізичних вправ, які відповідали суспільному устрою.
За визначення І. Кравченка, “фізична культура – фундаментальна складова національної культури. З методиками психофізичного вдосконалення (досить різними, скажемо, у США й Китаї, Африці й Індії, Швеції та Японії) пов’язані психологія, філософія, спосіб життя, вкоріненість у рідну природу, в історичний, міфологічний і космічний простір і час”.
Видатний філософ і педагог Джон Лакк (1632 – 1704) та французький просвітитель XVIII ст. Жан Жак Руссо (1712 – 1778) схвально ставились до змагально-ігрового методу у фізичному вихованні та підтримували проведення національних народних святкувань з нагоди видатних подій в житті народу, в програмі яких були масові спортивні змагання та ігри.
Невід’ємною складовою народних українських традицій, звичаїв, обрядів та свят виступають елементи фізичної культури у вигляді рухливих ігор, змагальних фізичних вправ, забав і розваг, різноманітні види “дужання” (боротьба “на ременях”, “спас”, “навхрест” тощо), народні та бойові
танці зі зброєю та без.
У програмі святкування кожного зі свят давнини, не дивлячись на відмінності, є багато подібних елементів фізичної культури. Багато язичницьких обрядів із часом набули іншої форми – рухливих народних ігор, що в різних регіонах України мають свої особливості. Це обумовлено різноманітними природними, історичними та економічними умовами, від яких залежали особливості життя та побуту народу.
Спортивні свята в сучасній школі виховують у школярів такі цінні риси характеру, як витримка, наполегливість у доланні перешкод, вміння володіти собою у будь-якій ситуації, вміння з гідністю поводитись в разі поразок, почуття відповідальності за спортивну честь свого колективу.
Починаючи з 2003/2004 н.р. в навчальних закладах України впроваджується, незалежно від підпорядкування та форми власності, система організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи в дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах (наказ Міністерства освіти і науки України від 21.07.2003 р. №486, зареєстрований Міністерством юстиції України 7 жовтня 2003 р. за №903/8224), що спрямована на реалізацію основних напрямів Національної доктрини розвитку освіти України в ХХІ столітті (Указ Президента України від 17.04.2002 р. №347/2002) та Цільової комплексної програми “Фізичне виховання – здоров’я нації” (Указ Президента України від 01.09.1998 р. №963/98). Цей захід є частиною загального плану роботи навчального закладу і проводяться відповідно до календарного плану спортивно-масових заходів, затвердженого плану спортивно-масових заходів, затвердженого директором.
Методичні рекомендації щодо організації та проведення свята
Важливою умово успішного проведення будь-якого фізкультурно-оздоровчого свята є складання, обговорення і затвердження плану підготовки спортивного свята.
Орієнтований план підготовки
Назва заходу |
Термін виконання |
Відповідальний за виконання |
Розробити “Положення про проведення свята” |
|
|
Розробити сценарій свята |
|
|
Визначити склад комісій, які будуть забезпечувати проведення свята |
|
|
Розробити схему розташування місць проведення параду відкриття, змагань, знаходження відповідних служб та місць для глядачів |
|
|
Підготувати наочно-інформаційні матеріали (стенди, афіші, плакати, гасла, запрошення) |
|
|
Організувати бесіди у класах з питань фізичної культури та спорту |
|
|
Забезпечити консультації зі спортивних питань |
|
|
Визначити учасників показових виступів, конкурсів, ведучих |
|
|
Провести репетиції показових спортивних виступів |
|
|
Забезпечити музичне оформлення свята |
|
|
Організувати медичне обслуговування учасників свята |
|
|
Перевірити відповідність місць проведення заходу санітарно-гігієнічним нормам та вимогам техніки безпеки |
|
|
Провести з учнями та вчителями інструктаж з техніки безпеки |
|
|
Визначити склад суддівської колегії, яка забезпечуватиме проведення різних номерів програми або склад журі |
|
|
Провести семінари-інструктажі суддів та осіб, які обслуговуватимуть учасників спортивного свята |
|
|
Назва заходу |
Термін виконання |
Відповідальний за виконання |
Скласти перелік та підготувати необхідний інвентар та обладнання |
|
|
Підготувати спортивні майданчики та святково оформити їх гаслами, плакатами, прапорами, встановити п’єдестал пошани |
|
|
Підготувати бланки технічної документації (заявки, протоколи, відомості) |
|
|
Забезпечити фото- або кінозйомку під час проведення свята |
|
|
Забезпечити коментування спортивного свята |
|
|
Підготувати сувеніри, грамоти, дипломи, стрічки чемпіонів |
|
|
Підготувати, у разі необхідності, костюми для показових виступів |
|
|
Забезпечити учасників заходу питною водою (особливо в теплі пори року) |
|
|
Положення про проведення свята та його сценарій обов’язково затверджуються директором школи та доводяться до відома всього педагогічного колективу школи.
Дуже важливою є участь батьків у підготовці та проведенні свята. Вони можуть стати безпосередніми учасниками або надати значну допомогу у підготовці до заходу.
Крім того, участь батьків у подібних заходах сприятиме залученню всієї сім’ї до здорового способу життя, дасть змогу побачити й оцінити, у порівнянні з іншими школярами, стан фізичної підготовленості та розвитку своєї дитини, і, в разі необхідності, в подальшому вжити заходів щодо фізичного зміцнення сина або доньки.
Положення про проведення шкільних змагань до Дня сім’ї
“Тато, мама і я – спортивна сім’я”
Мета: Змагання проводяться з метою зміцнення родинних стосунків, залучення родин до систематичних занять фізичною культурою і спортом, організації дозвілля, пропаганди занять фізичною культурою і спортом, як одного із засобів активного відпочинку, покращення здоров’я, профілактики захворювань.
Завдання: Вчити дітей здорового способу життя, формувати навички доброзичливого спілкування з людьми. Виховувати потребу займатися фізкультурою і спортом заради зміцнення здоров’я. Навчитись вести себе у незвичних ситуаціях і приймати самостійні рішення.
Місце проведення: Спортивна зала школи.
Учасники змагань: Учні 4-х класів віднесених за станом здоров’я до основної медичної групи та їх батьки. Всі учасники допускаються у спортивній формі та які ознайомлені з інструктажем з техніки безпеки.
Склад команди: 5 хлопчиків, 5 дівчаток, 2 мами, 2 тата.
Оформлення зали: Повітряні кульки, плакати з написами.
Музичне оформлення: Музичні треки, дитячі пісні.
Необхідний інвентар: 4 смолоскипи з “Олімпійським вогнем”, 4 волейбольні м’ячі, 4 фітбольних м’ячі, 4 повітряні кульки, 4 самокати, 4 баскетбольні м’ячі, 10 обручів, 12 (шитих) м’ячиків, 4 ключки, 4 тенісних м’ячів, 4 батбінтонні ракетки.
Нагородження: Переможців визначають за найменшою кількістю балів чи найменшим часом. А також крім нагородження переможців бажано передбачити заохочувальні призи для тих, хто брав у заході активну участь.
Хід свята
Ведучий:
Добрий день, шановні друзі,
Мами, тата, вчителі.
Ми за все вам вдячні дуже,
Наш уклін вам до землі
Ведучий:
В нас сьогодні в школі свято,
Ми прийшли всі залюбки,
Я і мама, і наш тато
Будемо гарно працювати
Й сподіваємося на те,
Що займемо найперше місце,
Що ми будемо найсильніші
І найшвидші, найспритніші…
Ведучий:
Зачекайте, зачекйте,
Нащо так себе хвалить,
Ви вперед не забігайте,
Час покаже, час навчить
Ведучий:
От, от, от, і я так думав,
Що навіщо цей базар?
В нас журі, воно й розсудить,
Хто з нас виграв, хто програв.
Представлення журі
Ведучий:
Любі друзі! Не сваріться,
Весело всміхніться,
І на радість всім довкола
За руки візьміться.
Ведучий:
Хай не буде суперечок
Поміж нас ніколи,
Нехай гра нас обєднає
В нашій рідній школі.
Естафети
І. “Олімпійський вогонь” – біг по прямій та передача смолоскипа з “Олімпійським вогнем”.
ІІ. “Звилиста доріжка” – по прямій стоять батьки тримаючи руками обручі, діти по одному біжать вперед і назад пролазячи в обручі.
ІІІ. Конкурс Тат – баскетбол: кидки в кільце б/б м’яча (три спроби).
Музична пауза
ІV. “Веселий фітбол” – сидячи на великому м’ячі, рухатись стрибками вперед.
V. “Повітряна кулька” – біг вперед з підбиванням перед собою рукою повітряної кульки.
VІ. Конкурс Мам – футбол: удари по воротах (три спроби), дитина з протилежної команди на воротах.(або замінити на хокей).
Ведучий: Так, шановні ви мої,
Ведіть себе пристойно.
А то ми зараз усі
Слово надамо журі!
Підсумки. Музична пауза.
VІІ. “Сімейна естафета -ЗМІЙКА” – тато – ведення б/б м’яча ,
мама – ведення тенісного м’яча ключкою,
дитина – ведення ф/б м’яча ногою або біг з м’ячем в руках (три учасники з команди)
VІІІ. “Збір врожаю” – по прямій діти розкладають м’ячі (шиті), а батьки збирають.
IX. “Завантаження кавунів” –.стоячи в шерензі передача кавунів (волейбольних м’ячів) з одного обруча в інший.
Підсумки. Музична пауза.
X. Конкурс капітанів – скрутити на палицю мотузку до червоної стрічки .
XІ. “Хокеїсти” – відштовхуючись однією ногою проїхати вперед, об’їхати м’яч і повернутись назад.
Ведучий:
А тепер давайте разом
На лаву ми сядемо.
І послухаємо всі,
Що нам скаже журі.
Журі підводить підсумки. Виходять усі діти.
Ведучий:
Ну от і все, звучить свисток,
Гра закінчилася щасливо.
Виходять переможці на місток,
Вітайте їх, ось наша сила!
Нагородження переможців
Ведучий:
Ми всі здружились, підросли,
Разом сміялись, веселились.
Разом до перемоги йшли,
І свято в школі враз здійснилось!
Ведучий:
О спорт, о спорт!
Це просто клас!
Із нами буде завжди!
Здоров’я, юність, силу дасть
І творчої наснаги!
Всім велике спасибі, що завітали до нас на свято! Бажаю всім міцного здоров’я і успіхів у всьому. До побачення та нових зустрічей!
Протокол змагань “Тато, мама і я – спортивна сім’я”
Назва естафети |
2 – А |
2 – Б |
2 – В |
2 – Г |
||||
І. “Олімпійський вогонь” |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. “Звилиста доріжка” |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Конкурс “Тат” |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV. “Веселий фібол” |
|
|
|
|
|
|
|
|
V. “Повітряна кулька” |
|
|
|
|
|
|
|
|
VІ. Конкурс “Мам” |
|
|
|
|
|
|
|
|
VІІ. “Сімейна естафета” |
|
|
|
|
|
|
|
|
VІІІ. “Збір врожаю” |
|
|
|
|
|
|
|
|
IX. “Завантаження кавунів” |
|
|
|
|
|
|
|
|
X. “ Хокеїсти ” |
|
|
|
|
|
|
|
|
XI. “ ” |
|
|
|
|
|
|
|
|
XII. “ ” |
|
|
|
|
|
|
|
|
Кількість балів:
Загальне місце: |
|
|
|
|
|
|
|
|
1