Даний матеріал містить розгорнуту розробкуспортивного свята.Розрахований на дітей віком 1- 2 класу.
Спортивне свято
«У пошуках Олімпійського вогню»
Мета: надати знання про Олімпійські традиції; сприяти піднесенню емоційного настрою у дітей та батьків; розвивати швидкість, спритність, увагу, кмітливість, фізичні вміння та навички, прищеплювати прагнення до занять фізкультурою; розвивати інтерес до фізичної культури та спорту, розуміння значення спорту у житті людини; виховувати любов до спорту, почуття дружби, колективізму, взаємовиручки; вчити дотримуватись правил гри у іграх – естафетах.
Обладнання: презентація, відеоматеріали, Олімпійський факел, обручі, м’ячі (маленькі), фішки, кеглі, лижі, ключки, мішки, тенісні м’ячі, ракетка, дощечки, сніжки, рукавиці, шарфи, корзини, шапки.
Хід свята
(звучать фанфари)
Ведуча: Доброго дня вам усім! Вітаю вас на святі сили та краси! Святі спорту! Сьогодні ми з вами вирушаємо у подорож до місця, де зародилися найвеличніші спортивні змагання – Олімпії. Увага на екран. (відео про Олімпію)
Ведуча: Найбільш відомими і престижними змаганнями сучасності є Олімпійські ігри. Здобути олімпійську медаль – найвища мета кожного спортсмена.
Ведуча: А чи знаєте ви де виникли перші Олімпійські ігри?
Ведуча: Понад дві тисячі років тому, на заході Греції, в долині річки Алфей, було містечко Олімпія. В густій зелені оливкових гаїв були зведені чудові храми, названі на честь старогрецьких богів Зевса, Аполлона, Афродіти, Артеміди.
Ведуча: Стародавні греки створили багато легенд про виникнення Олімпійських ігор. Як переказують легенди, ці змагання греки запозичили у самих богів, життя яких було сповнене війнами, подвигами.
Ведуча: Щоб покласти край війнам грецький цар Іфрит організував ігри, де люди розв’язували суперечки не зброєю, а у чесних змаганнях на швидкість, спритність, силу. Зверніть увагу на екран і ви побачите деякі фрагменти з Олімпійських ігор, що проходили у Лондоні. (відео про Олімпійські ігри у Лондоні)
Ведуча: (звертається до вболівальників) Чи знаєте ви, що є основними символами Олімпійських ігор? (Олімпійський прапор та Олімпійський вогонь)
Ведуча: Прапор ви зараз бачите на екрані. Цікаво, а де ж вогонь?
Ведуча: А за Олімпійський факел доведеться поборотися нашим учасникам команд.
Ведуча: Тож не гаємо часу і розпочинаємо наше спортивне свято «У пошуках Олімпійського вогню». (звучить музика) (відео «Україна олімпійська»)
(До залу, по черзі, під музику, заходять команди, одягнуті у спортивну форму, яку доповнюютъ емблеми.)
Ведуча. Спортсмени з Америки до нас завітали, Мову ми їхню
У гуртках всі вивчаєм.
Крикнем «Good morning»,
Українською «Здрастуй»,
На наші змагання
Заходьте, будь ласка!
(Заходить команда «») (на екрані фото команди і прапор)
Ведуча: 3 Австралії зеленої
Зустрінемо гостей,
Від кенгуру веселої
Привіт прислали цей!
(Заходить команда «») (на екрані фото команди і прапор)
Ведуча: Рідний блакитний
Колір ми бачим.
Слов'яни в Європі
Самі найкращі!
(Заходить команда «») (на екрані фото команди і прапор)
Ведуча: Перш, ніж почати наші змагання, я хочу вам представити наше компетентне журі. Це:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(Представлення членів журі)
Ведуча: Журі буде оцінювати майстерність наших учасників за 5-тибальною шкалою.
Ведуча: Команди до змагань готові? Тож розпочинаємо. (звучить музика)
Ведуча: Чи знаєте ви, який Олімпійський девіз? Олімпійський девіз – Швидше! Вище! Сильніше!
Ведуча: А які девізи у ваших команд? Давайте дізнаємось.
1 конкурс «Найкращий девіз»
(Завдання: Команди по черзі промовляють девізи. Перемагає команда, що найкраще себе представила)
Ведуча: Ну що ж, вітаю! На один крок ви наблизилися до Олімпійського вогню. На стародавніх Олімпійських іграх дуже популярними були перегони на колісницях. Давайте і ми спробуємо відтворити ці змагання. Але замість колісниць у вас будуть ось такі обручі.
2 конкурс «Перегони на колісницях»
(3 обручі, 6 фішок)
(Завдання: Перші номери команд (капітани) мають обручі (колісниці). За командою капітани з колісницею (обручем) рухаються до своєї команди. Беруть пасажира (другого гравця) і з ним вдвох у обручі рухаються до позначки. Там перший номер залишається, а другий (пасажир) стає наїзником і рухається за іншим пасажиром. Переможе команда, що першою перевезе команду за позначку)
Ведуча: Молодці! А тепер надаємо слово нашому журі.
(Оголошуються результати 1-го та 2-го конкурсів)
Ведуча: Ну що ж, а ми продовжуємо наше свято.
Ведуча: Програма перших Олімпійських ігор складалася здебільшого із легкоатлетичних видів. Найпоширеніша бігова дистанція у Греції називалася стадією (приблизно 200 м). Спортсменів, що перемагали у змаганнях на цю дистанцію дуже поважали. Чи знаєте ви, які дисципліни відносяться до такого виду спорту, як легка атлетика? (біг, ходьба, стрибки, метання,багатоборство). Отож зараз ми і позмагаємося у стрибках. Але це будуть непросто стрибки, а стрибки в мішках.
3 конкурс «Стрибки в мішках»
(6 фішок, 3 мішки)
(Завдання: По черзі учасники стрибають від старту до фінішу. Яка команда швидше це зробить та і виграє в конкурсі)
Ведуча: Молодці, команди!
Ведуча: Олімпійські ігри сучасності включають змагання з багатьох видів спорту. Давайте пригадаємо їх. Я оголошую наступний конкурс, що має назву «Інтелектуальний». Переможе команда, що назве якомога більше Олімпійських видів спорту.
4 конкурс «Інтелектуальний»
(Завдання: Команди по черзі називають види спорту, що включені до програми Олімпіад. Повторюватися заборонено. Перемагає команда, що назве більше видів спорту)
Літня Олімпіада: стрибки у воду, плавання, синхронне плавання, водне поло,стрільба з лука, легка атлетика, бадмінтон, бейсбол, бокс, веслування на байдарках і каное, кінний спорт, фехтування, футбол,спортивна гімнастика, художня гімнастика, стрибки на батуті, гандбол, дзюдо, регбі, стрільба, настільний теніс, тріатлон, теніс, пляжний волейбол, софтбол, стрільба,боротьба.
Зимова Олімпіада: бобслей, керлінг, хокей з шайбою, санний спорт, фігурне катання, фрістайл, лижні перегони, двоборство, сноубординг, стрибки з трампліна, гірськолижний спорт, ковзанярський спорт, шорт-трек.
Ведуча: Ну що ж, а зараз я надаю слово нашому компетентному журі.
(Оголошення результатів 3-го та 4-го конкурсів)
Ведуча: А для того, щоб наші команди відпочили, я запрошую танцювальний колектив «Імпульс» керівник Ткаченко Наталія Анатоліївна.
Ведуча: А зараз я знову запрошую наші команди на старт. Ми продовжуємо наближалися до Олімпійського вогню. І я оголошую наступний конкурс, що має назву «Найспритніший тенісист»
5 конкурс «Найспритніший тенісист»
(3 ракетки, 3 тенісні м’ячі, 6 фішок)
(Завдання: Підбиваючи тенісною ракеткою тенісний м’яч, прийти до фішки і повернутися назад.. З якої команди останній учасник прийде на фініш перший та команда виграє)
Ведуча: Наші уболівальники дуже гарно уболівають за свої команди. Тому спробуємо обмінятися місцями: уболівальники будуть гравцями, а гравці - уболівальниками. Я оголошую вікторину для наших уболівальників.
Вікторина
Ведуча: Наші уболівальники, як виявилося, теж знають багато про спорт. Давайте поаплодуємо їм.
Ведуча: А зараз я знову звертаюся до наших команд.
Ведуча: Ми все ближче наближаємося до Олімпійського вогню. І на нашому шляху виникла ще одна перешкода, організована богами Олімпу. І ми маємо її подолати. Тому я оголошую наступний конкурс.
6 Конкурс «Смуга перешкод»
(6 дощечок, 3 обручі)
(Завдання: Перед командами розміщено по 2 дощечки та по 1 обручу. Задача кожного гравця команди: прокласти шлях до обруча, ступаючи на дощечку, потім прокрутити обруч на талії, оббігти фішку і знову так само повернутися. Перемагає команда, яка швидше впорається із завданням).
Ведуча: А зараз настав час дати слово нашому журі свята.
(Оголошення результатів 5-го та 6-го конкурсів)
Ведуча: Від Олімпійського вогню нас відділяє усього 2 кроки! Тож давайте зберемося з силами та подолаємо їх!
Ведуча: Перш, ніж перейти до наступного конкурсу, я вам хочу розповісти про одну спортивну гру,а яку ви мені самі скажете. Мета цієї гри: закинути м'яч або шайбу в ворота протилежної команди. Так, це – хокей. Розрізняють такі його види: хокей на траві, хокей з шайбою та хокей з м’ячем (російський хокей або бенді). Сьогодні ми позмагаємося у конкурсі «Хокей», але матиме він назву «бенді», тобто хокей з м’ячем. Тож я оголошую наступний 7-й конкурс.
7 конкурс «Хокей»
(кеглі, 3 ключки, 3 м’ячі)
(Завдання: Кожному учасникові команд треба провести ключкою м’яч «змійкою» між кеглями до фішки, а назад вести м’яч по прямій).
Ведуча: Молодці, команди!
Ведуча: А зараз я хочу запитати у наших команд, чи полюбляєте ви взимку кататися на лижах? (відповіді учасників). Ну що ж, ми переходимо до останнього нашого конкурсу, що має назву «Лижні перегони».
8 конкурс «Лижні перегони»
(18 сніжок, 3 корзини, лижі (3 пари), рукавиці, шапка, шарф, 3 фішки)
(Завдання: Капітани команд стоять із корзинами, учасники команди по черзі одягають шапку, шарф, рукавиці, лижі, беруть сніжку в руки і направляються до капітана команди, кидають сніжку в корзину і повертаються назад. Виграє та команда, яка першою прийшла на фініш)
Ведуча: Ось і дісталися ми Олімпійського вогню! (виносить смолоскип). Ведуча: Дякуємо нашим командам. А поки наші судді підраховують бали, вас вітає танцювальний колектив «Імпульс» керівник Ткаченко Наталія Анатоліївна.
Ведуча: Команди запрошуються на підведення підсумків спортивного свята. Слово надається нашому компетентному журі.
(Підведення підсумків спортивного свята, нагородження команд грамотами та подарунками)
Ведуча: Ну що ж, дорогі учасники команд, допомагали вам сьогодні у пошуках вогню ваші керівники гуртків, вони були не просто спортсменами, а зразком того, що потрібно завжди вести здоровий спосіб життя. Ми хочемо теж їх нагородити медалями.
Ведуча: У номінації суперспортсмен нагороджується Циганко О.О., Щербін М.В. та Ровна В.М. Давай їм поаплодуємо.
Ведуча: Бажаємо вам завжди бути здоровими! І нехай спорт стане невід’ємною частиною вашого життя. На цьому наше свято завершене. До нових зустрічей!