Спортивні та рухливі ігри на уроках фізичної культури в початковій школі (2клас)

Про матеріал
Рухливі ігри, за умови їх систематичного використання, сприяють зміцненню здоров’я та забезпечують достатню фізичну активність молодших школярів. Вони задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду. За допомогою ігор у школярів закріплюються та вдосконалюються різноманітні вміння і навички з основних рухів, розвиваються такі важливі якості, як сила, швидкість, спритність, витривалість.
Перегляд файлу

                        на уроках фізичної культури                                       в початковій школі

 

 

 

 

 

 

 

j0301480

 

 

 

2 клас

Біг по "коридору"

Значення гри: виробляється вміння бігти по своїй доріжці, розвивається швидкість, спритність.

Інтенсивність: висока.

Учнів шикують у дві, три, чотири колони. Дистанція в колонах - витягнута рука вперед. Позначають кілька "коридорів", довжина кожного з яких - 10-15 м, ширина - 20-25 см. За сигналом учителя біжать коридорами, намагаючись не наступати на бічні лінії. Наступивши на бічну лінію, гравець отримує штрафне очко. Перемагає та команда, яка отримала найменшу кількість штрафних очок.

 

Біг "крізь обруч"

Значення гри: сприяє розвиткові швидкості, спритності, виховує колективізм.

Інтенсивність висока.

Учасники гри поділяються на чотири, п'ять і більше команд, але в команді повинно бути лише чотири гравці. Команди шикуються в колону по одному перед лінією старту. Навпроти кожної колони на відстані 16-20 м ставлять прапорці. У кожного капітана команди є обруч. За сигналом учителя капітани одягають на себе обруч і біжать до прапорців, оббігають їх, добігають до стартової лінії, одягають обруч на наступного гравця своєї команди і тепер двоє біжать до прапорців, оббігають, добігають до стартової лінії і т. д. Гра закінчується тоді, коли вся команда разом пересіче стартову лінію і підніме обруч вгору. Виграє команда, що першою закінчила гру.

Правила: Гру можна починати лише за командою вчителя. Не дозволяється починати рух наступному гравцеві, до тих пір, поки гравець з обручем або гравці не пересікли стартову лінію.

 

Лисиця і заєць

Значення гри: розвивається спритність, швидкість, рішучий,

Інтенсивність: середня.

Учні стають у різних кінцях майданчика попарно, лицем оди одного, взявшись за руки. Обирають одного "зайцем", другого "лисицею". "Лисиця" доганяє зайця, а "заєць", втікаючи поміж парами, ховається в "нору": стає усередину будь-якої пари, спиною до одних гравців. Той стає "зайцем" і втікає, так само ховається через декілька секунд до іншої нори. Тим часом "лисиця" намагається його спіймати.

Правила: Спійманий стає "лисицею", а "лисиця" - "зайцем". Якщо "лисиця" не змогла спіймати "зайця" приблизно за хвилину, її змінюють. "Зайці" повинні якомога частіше ховатись і щоразу в іншу "нору", щоб усі гравці побували у ролі зайця чи лисиці.

 

Третій зайвий

Значення гри: сприяє розвитку спритності, швидкості, кмітливості.

Інтенсивність: висока.

Гру можна проводити на галявині в лісі, в парку, на майданчику тощо. Усі гравці, крім вибраних двох ведучих, стають по двоє в коло обличчям до центра кола. Таким чином, учасники гри утворюють два кола (зовнішнє і внутрішнє). Двоє ведучих: один з яких утікає, другий наздоганяє, стараючись поквачити втікача рукою, а той, рятуючись, стає попереду якоїсь пари. Тоді гравець, що стоїть позаду третім, стає втікачем, а той, хто здоганяє, вже старається його поквачити. Якщо тому, хто доганяв, вдалося поквачити того, хто втікав (або третього), то вони міняються ролями.

Правила: Гра починається за командою вчителя. Той, хто втікає, не має права забігати в коло та його перебігати. Забігши в коло, втікач повинен відразу стати попереду якоїсь пари. Той, хто порушить це правило, буде сам наздоганяти. Той, хто втікає, не має бігти більше одного кола.

 

Будуємо вежу

Значення гри: сприяє розвитку сили, швидкості, спритності, кмітливості.

Інтенсивність: висока.

На сніговому майданчику малюють вежу розміром 10x10 метрів з колом у центрі для полонених із табору нападників. Одна команда іде у вежу обороняти її, а друга - в табір. З табору починається наступ на вежу. Атаку можна вести за планом, продуманим нападниками. Завдання нападників - потрапити у вежу. Суперник намагається "ліквідувати" нападників. Закінчується "бій", коли всі гравці однієї з команд будуть узяті в полон або хто-небудь із не зловлених нападників зуміє проникнути в центр вежі і крикнути: "Вежа взята!". Гру можна проводити в лісі на галявині, парку, шкільному майданчикові тощо.

Правила: Учасники гри мають право штовхати, перетягувати суперників, навіть переносити їх на руках. Можна боротися, лежачи на снігу, але тягнути суперника по снігу заборонено. Гравець команди захисту вважається полоненим, коли його перетягнуть або перенесуть через границю вежі. Учасник команди, що нападає, доставлений у центр вежі, взятий у полон. Діяти можна одному, двом проти противника. Якщо втручається третій у боротьбу проти одного, він вибуває з гри. Полонений не має права втручатись у боротьбу і допомагати гравцям. Він вважається звільненим, якщо до нього доторкнеться свій гравець, не зловлений до моменту доторкання до полоненого.

Естафета "Потяг"

Значення гри: сприяє розвиткові кмітливості, спритності.

Інтенсивність: середня.

Всі учасники гри шикуються в колону по одному, тримаючись руками за плечі попереднього. За командою першого у колоні всі починають рухатися. Перший у колоні має право змінювати темп і напрям руху. Той, хто роз'єднає "потяг", вибуває з гри.

 

Бігуни - скакуни

Значення гри: сприяє розвиткові спритності, швидкості, уваги.

Інтенсивність: висока.

Участь беруть дві команди - бігуни і скакуни. Позначається стартова лінія, де стають скакуни. За 15-20 м від неї накреслюється зона завширшки 1,5-2 м - "канава". За першим сигналом обидві команди займають певне положення старту, за другим - прямують уперед. Скакуни намагаються швидше досягти "канави" і перестрибнути через неї, а бігуни - наздогнати і схопити стрибунів. Кому вдасться це зробити отримує очко. Потім команди міняються ролями.

 

Гігантський крок

Значення гри: сприяє розвиткові окоміра, гнучкості, спритності.

Інтенсивність: середня.

Учні стають у дві колони. За вказівкою вчителя по черзі "канаву" завширшки 6-8 м. Перемагає той, хто, долаючи "канву" зробить менше кроків.

 

На одній нозі по прямій

Значення гри: сприяє розвитку стрибучості, швидкісно-силових якостей.

Інтенсивність: висока»

Гру проводять на рівному майданчику (на доріжці, в парку). Учні стають у дві або три колони по одному. За сигналом направляючі стрибають на одній нозі (без зміни ніг) вперед, після чого дається дозвіл рушати гравцям, які стоять другими і т. д. Умови гри варіюють. Виграє команда, яка без помилок виконає поставлене завдання.

Правила: Темп стрибків не повинен бути надто швидким. Кожний учасник починає стрибати лише за командою вчителя.

 

Стрибунці

Значення гри: сприяє розвитку стрибучості, розвиває увагу.

Інтенсивність: висока.

На землі малюють коло. Учасники гри обирають одного ведучого - "квача", який стає у центр кола. За сигналом учителя гравці перестрибують по черзі лінію кола і, якщо їм не загрожує небезпека бути покваченим, можуть деякий час знаходитися в колі. Стрибаючи на обох ногах, гравці намагаються досягти центр кола. "Квач" також, стрибаючи на обох ногах, намагається поквачити кого-небудь з гравців. Кого "квач" поквачив, той стає "квачем". Виграють ті гравці, котрі протягом гри не були поквачені.

Правила: Гравцям з кола дозволяється лише вистрибувати. Той, хто з кола вибігає, вибуває з гри. "Квач" переслідує гравців, також стрибаючи на обох ногах.

 

Захисник фортеці

Значення гри: сприяє вдосконалення. вміння передавати, ловити і кидати м'яч у ціль, виховує погодженість дій, швидк., спритність.

Інтенсивність: середня.

На лісовій галявині розмічають коло, квадрат або прямокутник. У центрі - "фортеця" (прапорець, зв'язані гілки). Фортецю обводять колом діаметром 1 м. Біля фортеці стоїть захисник. Гравці шикуються за лінією визначеного кола. За командою вчителя гравці починають передавати один одному м'яч, маючи на меті в слушний момент кинути його і попасти у фортецю. Захисник намагається такі м'ячі відбити. Гравець, який влучить у фортецю, стає захисником.

Правила: Захисникові забороняється тримати фортецю руками, а всім іншим заходити за лінію кола чи наступати на неї. Якщо фортеця зрушена з місця, але не падає, захисник продовжує її захищати. Коли ж захисник сам "зруйнує" фортецю, то він міняється місцями з гравцем, в руках якого був м'яч.

 

Гонка м'ячів

Значення гри: сприяє розвитку точності рухів, спритності, швидкості реакції.

Інтенсивність: висока.

Гравці стають у широке коло і розраховуються "на перший-другий". Перші номери - одна команда, другі - друга. Два направляючі гравці - капітани. В них у руках м'ячі. За сигналом учителя капітани передають м'ячі, по колу в протилежні сторони гравця своєї команди. Перемагає команда, котра швидше поверне м'яч капітану.

Варіант гри: М'ячі на початку гри знаходяться в учасників, що стоять навпроти, і передаються в одному напрямку. Перемагає команда, м'яч якої наздожене м'яч суперників»

М'яч сусідові

Значення гри: сприяє розвиткові спритності, уваги, вдосконалює вміння передавати м'яч.

Інтенсивність: низька.

Діти утворюють коло, стоячи на відстані одного кроку один від одного. Ведучий знаходиться за колом. Гравці передають м'яч то вправо, то вліво, але обов'язково сусідові. Завдання ведучого - доторкнутися до м'яча. Якщо ведучий доторкнувся до м'яча, то гравець, у якого він був, стає ведучим.

Варіант: двоє ведучих і два м'ячі.

 

Передай сусідові

Значення гри: сприяє розвиткові спостережливості, спритності, уваги, кмітливості.

Інтенсивність: низька.

Гравці стають у коло і розраховуються на "перший"-"другий" Учасники передають м'яч по колу своїм "номерам": якнайшвидше "перші" в один бік, "другі" - в інший. Перемагає команда, гравці якої швидше передадуть м’яч через усе коло.

 

Мяч ведучому

Значення гри: сприяє удосконаленню передач однією, двома руками, розвиває спритність, кмітливість.

Інтенсивність: середня.

Гра може проводитися на галявині в лісі, в парку, на майданчиках тощо. Учасники гри шикуються в коло. В центрі кола ведучий. Відстань між учасниками гри 1 - 1,5 метра. За командою вчителя гравці передають м'яч один одному. Завдання ведучого перехопити цей м'яч. Гравець, з вини якого ведучий перехопив м’яч, стає на його місце. Виграє той, хто жодного разу не помилився при передачі м'яча, а серед ведучих той, хто найшвидше перехопив м'яч.

Варіанти: з декількома ведучими, з просуванням гравців по колу, передача м'яча ногами.

Правила: Не дозволяється тримати м'яч більше трьох, секунд. Передавати. м’яч дозволяється будь-яким способом. Гравцям, щоб відвести увагу ведучого, дозволяється робити різні обманні, рухи: повороти, стрибки, обманні передачі, обманні кидки тощо. Ведучому і будь-якому з гравців дозволяється перехопити м'яч, що вилетів за коло.

 

Провести м'яч по прямій

Значення гри: сприяє розвиткові спритності, швидкості, окоміру.

Інтенсивність: висока.

У кожного гравця по одному м'ячеві. За командою вчителя діти шеренгами перебігають з одної сторони майданчика на другу, відбиваючи м'яч то правою, то лівою ногою, не відпускаючи, його далеко від себе. Виграє гравець, який першим прийшов до фінішної прямої. До завдання приступає друга шеренга дітей.

 

Вибий ведучого

Значення гри: сприяє розвиткові влучності, швидкості реакції,спритності.

Інтенсивність: низька.

Гравці утворюють два кола (одне - хлопчики, друге - дівчатка) діаметром 12-15 м. У кожному - по одному волейбольному м'ячу. У центрі кола - ведучий, якого потрібно вибити м'ячем. Гравець, котрий виб'є ведучого, займає його місце.

 

Влучно в ціль

Значення гри: сприяє вдосконаленню техніки метання, виховує окомір, спритність.

Інтенсивність: середня.

Учасники три поділяються на дві команди. На невеликій гірці команди шикуються в колону по одному паралельно одна одній. За командою вчителя перші номери кожної команди, спускаючись з гірки на санчатах сидячи, повинні сніжкою попасти в ціль (мішень, снігову бабу тощо). Довжина спуску 10-15 м. Після спуску перші номери з санчатами піднімаються на гірку до лінії старту і передають санчата наступним гравцям і т. д. Виграє команда, яка мас більше влучних попадань.

Правила: Всі дії гравці виконують лише за командою вчителя. Нахил гірки повинен бути до 100.

 

У ведмедя у бору

Значення гри: сприяє розвиткові спритності, кмітливості, швидкості.

Інтенсивність: середня.

Вибирається ведучий - "ведмідь". Для нього на майданчику відгороджують місце для "барлоги". На протилежному кінці "живуть" діти. За сигналом учителя діти йдуть у напрямку до ведмежої "барлоги", підходять до неї якнайближче і співають. У ведмедя у бору, Гриби, ягоди беру, А ведмідь сидить І на нас ричить, Після цих слів "ведмідь" починає ловити дітей, а ті намагаються сховатися в свій "будиночок". Спійманих дітей "ведмідь" відводить до себе в "барліг", і вони пропускають одну чергу гри. Коли "ведмідь" спіймав 4-5 чоловік призначають нового "ведмедя".

Правила: "Ведмідь" не має права вийти з "барлоги" доти, поки діти не скажуть останнє слово вірша. Той, хто вийшов за лінію майданчика, вважається спійманим. "Ведмедеві" дозволяється ловити дітей тільки до лінії "будинку.

М'яч у стінку

Значення гри: сприяє розвитку сили м'язів ніг, точності, спритності.

Інтенсивність: середня.

Гравці невеликими групами розташовуються перед стінкою на відстані 3 - 4 м. Кожний у довільному темпі виконує вправу - відбиває м'яч у стінку почергово правою і лівою ногою.

 

М'яч у ворота

Значення гри: сприяє розвитку точності рухів, сили м'язів ніг.

Інтенсивність: середня.

Декількома предметами відзначають ворота. На початкову лінію (на відстані 3-4 м від воріт) виходять гравці першої підгрупи і стараються точним рухом забити м'яч у ворота. Потім вправу виконує наступна підгрупа дітей. Перемагає та підгрупа, яка забила більше м'ячів у ворота.

 

Гра у квадраті

Значення гри: сприяє розвитку швидкості, спритності, точності рухів, організованості, уважності.

Інтенсивність: висока.

Креслять квадрат зі сторонами 6-10 м. В середині квадрата позначають коло 1,5-2 м. Гравців ділять на 4 команди, які розташовуються на 4-х сторонах квадрата. Один із гравців кожної команди з м'ячем у руках стоїть у колі навпроти шеренги своїх гравців. За умовним сигналом учителя, гравці, що стоять усередині кола, кидають м'яч по черзі гравцям своєї команди, починаючи з лівого флангу, а діставши його, знову кидають другому, третьому, аж до останнього. Останній гравець із шеренги, діставши м'яч, біжить з ним у коло, а той, що стояв у колі, стає справа у своїй шерензі. Решта гравців пересувається на одне місце вліво і т. д., поки той, що стояв першим у колі, не прибіжить знову у коло. Виграє команда, всі гравці якої швидше за інших побували у колі.

 

Швидко і спритно

Значення гри: сприяє розвиткові сили,  швидкості,  спритності, кмітливості.

Інтенсивність: висока.

Усі гравці стоять у шерензі. Керівник викликає по два гравці, які входять у накреслені кола діаметром 4 м. За сигналом керівника гравці, що стоять у колах, якнайсильніше вдаряють м'ячем об поверхню майданчика і відразу біжать по лінії, що проведена від кіл. (На лінії наносять поперечні смужки на відстані одна від одної 0,5 м). Скільки смужок пробіжить гравець, поки м'яч у повітрі, стільки очок він отримує. Перемагають гравці, які одержать більше очок. Гру можна проводити як командну.

Правила: Смужка вважається переступленою, коли п'ятка ноги, що стоїть попереду, переступила її. Гравець повинен стояти у центрі кола. Біг зараховується тоді, коли м'яч, що підскочить угору, впаде в коло.

 

 

 

C:\Users\Vova\Desktop\003.jpg

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юхимчук Тетяна Олександрівна
    Дякую! Корисна розробка для вчителів початкових класів.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
1618
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку