Спортивно - математична естафета

Про матеріал
Дана розробка позакласного заходу спортивно - математична естафета сприяє розвитку соціальних та комунікативних компетентностей учнів; стимулює інтерес і зацікавленість до вивчення математики та до підтримки особистої спортивної підготовки на достатньому рівні.
Перегляд файлу

Вчитель фізичної культури Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №134

Макаренко Ігор Петрович

 

Спортивно - математична  естафета

для учнів 10-11 класів

         Мета  проведення:  сприяти  розвитку  соціальних  та  комунікативних    компетентностей   учнів;  стимулювати  інтерес  і  зацікавленість  до  вивчення  математики  та  до  підтримки  особистої  спортивної  підготовки  на  достатньому  рівні.

 

         Організація  естафети:

  1. Спортивно - математична  естафета  проводиться  серед  учнів  різних  класів  (естафету  можна  провести  і  серед  кількох  команд  одного  класу).
  2. Команда  обирає  назву,  розробляє  емблему,  складає  девіз.  У  кожній  команді  обирається  капітан.
  3. Учитель  заздалегідь  повідомляє  учням,  який  навчальний  матеріал  слід  повторити  перед  проведенням  естафети.
  4. Учні  ознайомлюються  із  правилами  проведення  естафети  (послідовність  конкурсів,  вимоги  до  кожного  конкурсу,  кількість  учасників  в  окремому  конкурсі)  та  із  подвійною  системою  оцінювання  результатів  конкурсів  (оцінюється  правильність    математичних  результатів  та  спортивні  досягнення).
  5. Естафета  проводиться  у  спортивному  залі,  який  прикрашається  повітряними  кульками,  плакатами,  емблемами  команд,  та  відповідно  технічно  обладнаний  (програвач,  мікрофон).
  6. Для  проведення  конкурсів  учитель  має  підготувати:  роздатковий  матеріал  по  кожному  конкурсу,  суддівські  таблиці  для  занесення  набраних  балів,  секундомір.
  7. Обирається  журі  (обов’язковий  інструктаж  щодо  оцінювання  конкурсів).
  8. Запрошуються  уболівальники.

 

Правила  гри:

  1. Ведучий  змагання – учитель  фізичної  культури  або  математики.
  2. Естафета  складається  з  шести  конкурсів,  за  кожний  з  яких  команди  набирають  певну  кількість  балів  (оголошується  відразу  після  конкурсу).
  3. Виграє  команда,  яка  отримає  найбільшу  суму  балів за всі конкурси.

 

      

 Ведучий:

          Добрий  день,  шановні  уболівальники  та  гості  Спортивно - математичної естафети!  Ми  раді  привітати  вас  в  спортивному  залі  ХСШ  №134  і  сподіваємось,  що  сьогоднішній  турнір  буде  цікавим  і для уболівальників,  і для учасників,  і  залишить   лише  приємні  спогади.

Давньогрецький вчений, філософ Аристотель писав: «Розум людини полягає не тільки у знанні, а  й у вміння застосовувати ці знання на ділі». Фізична підготовка та математичні знання нам потрібні у різних життєвих ситуаціях, тому готуючись до цього, ми застосуємо їх у незвичайній ситуації – спортивно – математичній естафеті.

За  ходом  нашого  змагання  та  його  результатами  буде  спостерігати  шановне журі у складі:

1)

2)

3)              

У естафеті приймають участь

  • збірна команда учнів 11 класу «ЕКСТРЕМУМИ»                
  • збірна команда учнів 10 класу «МЕГАПЛЮС»  

 

Запрошуємо команди оголосити свої девізи.     

Команди  по  черзі  називають  свої  девізи.

 

ЕКСТРЕМУМИ:                                               МЕГАПЛЮС:

Екстремальна                                                     Математику ми знаєм,

Команда                                                              Тож сьогодні не програєм!

Сильно                                                                

Тренованих

Реально

Енергійних

Максимально

Умілих

Мінімально

Инертних

 

Як бачимо учасники заздалегідь готувалися і прагнуть перемоги, отже розпочинаємо.

         

І.   Конкурс  капітанів

Безумовно  обличчям  команди  є  її  капітан.  І  тому  перший  наш  конкурс – це  конкурс  капітанів.  Конкурс  полягає  в  тому,  що   протягом  1  хвилини, капітану потрібно виконати якомога більше піднімань тулуба та дати відповідь на  найбільшу кількість математичних запитань. Кількість  вірних  відповідей  оцінюється балами «3», «1»,  а кількість  піднімань  тулуба балами  «2», «1»

  (відповідно  до  зайнятого  місця).

 (завдання розміщаються у конвертах, капітанам пропонується вибрати для себе конверт із завданням)                     Варіант  1

1. 7 ∙ 8       (  56  )

2. Скільки метрів в одному кілометрі?  ( 1000)

3.  Відомий український футболіст?   (Андрій Шевченко)

4. Назвати просте парне число (2) 

5. Назвати дожину і ширину волейбольної площадки? (18х9)

6. 1  частина доби   (година)

   24 

7.  Кількість гравців знаходиться на полі однієї футбольної команди?  ( 11 )

8.  Як називається прямокутник з рівними сторонами  (  квадрат  )

9.   Відстань до воріт у футбольному пенальті? (11м)

10. Сума суміжних кутів (  1800  )

11. 18 помножити на 0 (0)

12. Тривалість футбольної гри? (90хв)

13. Найменше трицифрове число (100)

14. Скільки періодів у хокеї? (3)

15. На скільки треба поділити 2, щоб отримати 4 ( на 1 )

                                                                                           2

Варіант  2

1.  9 ∙ 6      (  54  )

2.  Градусна  міра  прямого  кута  ?    (  90о)

3.  Видатний світовий баскетболіст?   (Майкл Джордан )

4.  Відрізок, який сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони ( медіана)

5.   42   (  16  )

6.  Максимальна кількість раундів у професійному боксі? (12)

7.  Найкоротший місяць року   ( лютий)

8. Відношення прилеглого катета до гіпотенузи (косинус)

9.  Тренер збірної України 2007р.? (О.В. Блохін)

10. Чому дорівнюють кути рівностороннього трикутника? ( 600)

11. Скільки  грамів  в  одному  кілограмі ?  ( 1000)

12. Найменше з двоцифрових чисел  (10)

13. Бронзовий призер чемпіонату України по футболу 2007р. (фк «Металіст»)

14. Градусна міра розгорнутого кута ( 1800)

15. На скільки треба помножити 2, щоб отримати 1. ( на 1 ) 2  

 

ІІ.   Конкурс  „Руки – ноги”

          Для проведення цього  конкурсу    потрібно шість учнів від кожної команди (  три  хлопчика  і  три  дівчинки) . Дівчата  тримають  хлопців  за  ноги, а  хлопці  тим  часом  на  руках  підходять  до  місця , де  лежить  завдання. Кожен  хлопчик  виконує  один  рядок  у  прикладі  на  множення і пара вказаним способом повертається до своєї команди.  Результати  конкурсу  оцінюються  так:  правильність -   3, 1 бали;  швидкість –  2, 1 бали.   

                                   

            352                                 

                78                                

          2816                               

        2464                               

        27456                             

 

ІІІ.   „ Зіпсований  телефон”

         Всім   відомо,  що  математика  розвиває не тільки   мислення,  а й увагу, пам’ять. Наступний конкурс – своєрідний тест на якість запам’ятовування. Щоб перемогти в ньому, потрібно поєднати вміння мислити, бути уважним, швидко та добре запам’ятовувати. Цей  конкурс нагадує дитячу гру „несправний телефон ”, для його проведення потрібно по 5 учасників від кожної команди.    Гравці  стають  по  одному   у  шеренгу  на  відстані  1,5 метри  один  від  одного.  Перший  гравець отримує конверт із спортивним висловлюванням, по команді він  читає  запропоноване   твердження  і  передає  те,  що  запам`ятав  наступному  гравцеві.  Останній  гравець  записує  те,  що  почув  і  передає    журі.  Конкурс  оцінюється  так:  швидкість  2, 1 балами;  правильність  3, 1 балами.

Текст  у  всіх конвертах  однаковий:

«Олімпійський девіз: ВИЩЕ, ШВИДШЕ, СИЛЬНІШЕ»

 

ІV.       Кенгуру”

          Багато учнів нашої школи кожного року приймають участь у математичному конкурсі „ Кенгуру” . Всі учні учасники цього конкурсу знають, що це не тільки перевірка знань, вмінь та навичок з математики, а ще й іспит на    кмітливість  та  винахідливість. Тож наступний конкурс призваний допомогти учням підготуватися до конкурсу „ Кенгуру” і має аналогічну назву.  Для проведення потрібно по  5 учнів від кожної команди. Кожен учень повинен виконати одну дію у запропонованому прикладі на декілька дій. Щоб дістатися до завдання гравець повинен виконати стрибки навприсядки з м’ячем між ногами, щоб повернутися до команди – стрибки з м’ячем між ногами. Конкурс  оцінюється  так:  швидкість  2, 1 балами;  правильність  3, 1 балами.

 

 

Варіант  1

10 ∙ (  0,6 : 3 + 0,5 ) + 3· 0,5 = 8,5

 

1) 0,6 : 3 = 0,2

2) 0,2 + 0,5 = 0,7

3) 10 ∙ 0,7 = 7

4) 3·0,5 = 1,5

5) 7 + 1,5 =8,5

                                   

Варіант  2

0,5 ∙ ( 6,6 : 3 – 0,2 ) + 4·0,3 = 2,2

 

1) 6,6: 3 = 2,2

2) 2,2 – 0,2 = 2

3) 0,5 ∙ 2 = 1

4) 4·0,3 = 1,2

5) 1 + 1,2 = 2,2

 

 

  1. „Найкращі подружки”

Всі знають немає у світі нічого більш надійного за чоловічу дружбу, вона здатна подолати всі негаразди, але , що таке у порівнянні з цим жіноча дружба ...? Відповідь на таке нелегке запитання дасть нам наступний конкурс.

              Від кожної команди приймають участь по дві дівчинки. З них складають пари ( у кожній парі дівчата з різних команд) Пару зв’язують за одну ногу. Гравці стоять  на  одному  коліні,  обличчями  у  різні  сторони. Один з пари стоїть обличчям до центра кола, у якому лежать геометричні фігури вирізані з паперу, інший у протилежному напрямку.   Протягом 1 хвилини по команді : завдання одного гравця – зібрати найбільше геометричних фігур, завдання іншого – відтягнути гравця від круга. Перемагає  пара,  яке  збере  більшу  кількість  фігур.

Конкурс  оцінюється:  2, 1 балами.

 

 VІ.    „Мозаїка”

Настала пора конкурсу, в якому прийме участь вся команда – всі десять учнів. Команді потрібно розв’язати одну легку задачу. Але ,щоб отримати  умову цієї задачі , потрібно зібрати її з 5 частин мозаїки. Пара учнів з однієї команди тримає м’яч лобами та біжить до міста , де лежать частини мозаїки, бере одну частину і ,тримаючи м’яч в руках, повертається до команди. Після того як умова зібрана , команда розв’язує задачу та передає її журі.

Конкурс  оцінюється  так:  швидкість  2, 1 балами;  правильність  3, 1 балами.

 

Варіант  1

               На  педагогічну  раду  зібрались  40  суворих  вчительок.  0,5  від  усіх  вчительок  почали  по  черзі  лаяти  одного  дуже  сумного  шестикласника .  Кожна  четверта  з  решти  намагалася   підтримати  бідолашного  учня.  А  всі  інші  просто  сиділи  мовчки.  Скільки  суворих  вчительок  не  знайшли  слів   ні  для   лайки  ні  для  підтримки ?

             Відповідь:  15

 

 

 

Варіант  2

            Наш  друг  Микитка  їсть  гидку  макаронину  довжиною  60  км.  В  перший  день  він  з'їв  пяту  частину  всієї  макаронини,  в  другий  - четверту  частину  всієї  макаронини.  Скільки  кілометрів  гидкої  макаронини  з’їв  Микитка  за  два  дні ?

             Відповідь:  27

 

 Після   підведення  загальних  підсумків  журі  визначає  переможців  естафети. Переможці нагороджуються солодкими та математичними призами.

 

КОНКУРС

 

КОМАНДА 10 КЛАСІВ

КОМАНДА 11 КЛАСІВ

 

МАТЕМАТИКА

3 АБО 1 БАЛ

ФИЗКУЛЬТУРА

2 АБО 1 БАЛ

МАТЕМАТИКА

3 АБО 1 БАЛ

ФИЗКУЛЬТУРА

2 АБО 1 БАЛ

1)КОНКУРС КАПІТАНІВ

 

 

 

 

 

2)КОНКУРС

” РУКИ –

  НОГИ ”

 

 

 

 

3)ЗІПСОВАНИЙ ТЕЛЕФОН

 

 

 

 

 

4)КЕНГУРУ

 

 

 

 

 

5)НАЙКРАЩІ ПОДРУЖКИ

 

________

 

__________

 

6)МОЗАЇКА

 

 

 

 

 

СУМА БАЛІВ ЗА НОМІНАЦІЇ

 

 

 

 

ЗАГАЛЬНА СУМА БАЛІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
781
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку