Вчитель фізичної культури Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №134
Макаренко Ігор Петрович
Спортивно - математична естафета
для учнів 10-11 класів
Мета проведення: сприяти розвитку соціальних та комунікативних компетентностей учнів; стимулювати інтерес і зацікавленість до вивчення математики та до підтримки особистої спортивної підготовки на достатньому рівні.
Організація естафети:
Правила гри:
Ведучий:
Добрий день, шановні уболівальники та гості Спортивно - математичної естафети! Ми раді привітати вас в спортивному залі ХСШ №134 і сподіваємось, що сьогоднішній турнір буде цікавим і для уболівальників, і для учасників, і залишить лише приємні спогади.
Давньогрецький вчений, філософ Аристотель писав: «Розум людини полягає не тільки у знанні, а й у вміння застосовувати ці знання на ділі». Фізична підготовка та математичні знання нам потрібні у різних життєвих ситуаціях, тому готуючись до цього, ми застосуємо їх у незвичайній ситуації – спортивно – математичній естафеті.
За ходом нашого змагання та його результатами буде спостерігати шановне журі у складі:
1)
2)
3)
У естафеті приймають участь
Запрошуємо команди оголосити свої девізи.
Команди по черзі називають свої девізи.
ЕКСТРЕМУМИ: МЕГАПЛЮС:
Екстремальна Математику ми знаєм,
Команда Тож сьогодні не програєм!
Сильно
Тренованих
Реально
Енергійних
Максимально
Умілих
Мінімально
Инертних
Як бачимо учасники заздалегідь готувалися і прагнуть перемоги, отже розпочинаємо.
І. Конкурс капітанів
Безумовно обличчям команди є її капітан. І тому перший наш конкурс – це конкурс капітанів. Конкурс полягає в тому, що протягом 1 хвилини, капітану потрібно виконати якомога більше піднімань тулуба та дати відповідь на найбільшу кількість математичних запитань. Кількість вірних відповідей оцінюється балами «3», «1», а кількість піднімань тулуба балами «2», «1»
(відповідно до зайнятого місця).
(завдання розміщаються у конвертах, капітанам пропонується вибрати для себе конверт із завданням) Варіант 1
1. 7 ∙ 8 ( 56 )
2. Скільки метрів в одному кілометрі? ( 1000)
3. Відомий український футболіст? (Андрій Шевченко)
4. Назвати просте парне число (2)
5. Назвати дожину і ширину волейбольної площадки? (18х9)
6. 1 частина доби (година)
24
7. Кількість гравців знаходиться на полі однієї футбольної команди? ( 11 )
8. Як називається прямокутник з рівними сторонами ( квадрат )
9. Відстань до воріт у футбольному пенальті? (11м)
10. Сума суміжних кутів ( 1800 )
11. 18 помножити на 0 (0)
12. Тривалість футбольної гри? (90хв)
13. Найменше трицифрове число (100)
14. Скільки періодів у хокеї? (3)
15. На скільки треба поділити 2, щоб отримати 4 ( на 1 )
2
Варіант 2
1. 9 ∙ 6 ( 54 )
2. Градусна міра прямого кута ? ( 90о)
3. Видатний світовий баскетболіст? (Майкл Джордан )
4. Відрізок, який сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони ( медіана)
5. 42 ( 16 )
6. Максимальна кількість раундів у професійному боксі? (12)
7. Найкоротший місяць року ( лютий)
8. Відношення прилеглого катета до гіпотенузи (косинус)
9. Тренер збірної України 2007р.? (О.В. Блохін)
10. Чому дорівнюють кути рівностороннього трикутника? ( 600)
11. Скільки грамів в одному кілограмі ? ( 1000)
12. Найменше з двоцифрових чисел (10)
13. Бронзовий призер чемпіонату України по футболу 2007р. (фк «Металіст»)
14. Градусна міра розгорнутого кута ( 1800)
15. На скільки треба помножити 2, щоб отримати 1. ( на 1 ) 2
ІІ. Конкурс „Руки – ноги”
Для проведення цього конкурсу потрібно шість учнів від кожної команди ( три хлопчика і три дівчинки) . Дівчата тримають хлопців за ноги, а хлопці тим часом на руках підходять до місця , де лежить завдання. Кожен хлопчик виконує один рядок у прикладі на множення і пара вказаним способом повертається до своєї команди. Результати конкурсу оцінюються так: правильність - 3, 1 бали; швидкість – 2, 1 бали.
352
78
2816
2464
27456
ІІІ. „ Зіпсований телефон”
Всім відомо, що математика розвиває не тільки мислення, а й увагу, пам’ять. Наступний конкурс – своєрідний тест на якість запам’ятовування. Щоб перемогти в ньому, потрібно поєднати вміння мислити, бути уважним, швидко та добре запам’ятовувати. Цей конкурс нагадує дитячу гру „несправний телефон ”, для його проведення потрібно по 5 учасників від кожної команди. Гравці стають по одному у шеренгу на відстані 1,5 метри один від одного. Перший гравець отримує конверт із спортивним висловлюванням, по команді він читає запропоноване твердження і передає те, що запам`ятав наступному гравцеві. Останній гравець записує те, що почув і передає журі. Конкурс оцінюється так: швидкість 2, 1 балами; правильність 3, 1 балами.
Текст у всіх конвертах однаковий:
«Олімпійський девіз: ВИЩЕ, ШВИДШЕ, СИЛЬНІШЕ»
ІV. „ Кенгуру”
Багато учнів нашої школи кожного року приймають участь у математичному конкурсі „ Кенгуру” . Всі учні учасники цього конкурсу знають, що це не тільки перевірка знань, вмінь та навичок з математики, а ще й іспит на кмітливість та винахідливість. Тож наступний конкурс призваний допомогти учням підготуватися до конкурсу „ Кенгуру” і має аналогічну назву. Для проведення потрібно по 5 учнів від кожної команди. Кожен учень повинен виконати одну дію у запропонованому прикладі на декілька дій. Щоб дістатися до завдання гравець повинен виконати стрибки навприсядки з м’ячем між ногами, щоб повернутися до команди – стрибки з м’ячем між ногами. Конкурс оцінюється так: швидкість 2, 1 балами; правильність 3, 1 балами.
Варіант 1 10 ∙ ( 0,6 : 3 + 0,5 ) + 3· 0,5 = 8,5
1) 0,6 : 3 = 0,2 2) 0,2 + 0,5 = 0,7 3) 10 ∙ 0,7 = 7 4) 3·0,5 = 1,5 5) 7 + 1,5 =8,5
|
Варіант 2 0,5 ∙ ( 6,6 : 3 – 0,2 ) + 4·0,3 = 2,2
1) 6,6: 3 = 2,2 2) 2,2 – 0,2 = 2 3) 0,5 ∙ 2 = 1 4) 4·0,3 = 1,2 5) 1 + 1,2 = 2,2
|
Всі знають немає у світі нічого більш надійного за чоловічу дружбу, вона здатна подолати всі негаразди, але , що таке у порівнянні з цим жіноча дружба ...? Відповідь на таке нелегке запитання дасть нам наступний конкурс.
Від кожної команди приймають участь по дві дівчинки. З них складають пари ( у кожній парі дівчата з різних команд) Пару зв’язують за одну ногу. Гравці стоять на одному коліні, обличчями у різні сторони. Один з пари стоїть обличчям до центра кола, у якому лежать геометричні фігури вирізані з паперу, інший у протилежному напрямку. Протягом 1 хвилини по команді : завдання одного гравця – зібрати найбільше геометричних фігур, завдання іншого – відтягнути гравця від круга. Перемагає пара, яке збере більшу кількість фігур.
Конкурс оцінюється: 2, 1 балами.
VІ. „Мозаїка”
Настала пора конкурсу, в якому прийме участь вся команда – всі десять учнів. Команді потрібно розв’язати одну легку задачу. Але ,щоб отримати умову цієї задачі , потрібно зібрати її з 5 частин мозаїки. Пара учнів з однієї команди тримає м’яч лобами та біжить до міста , де лежать частини мозаїки, бере одну частину і ,тримаючи м’яч в руках, повертається до команди. Після того як умова зібрана , команда розв’язує задачу та передає її журі.
Конкурс оцінюється так: швидкість 2, 1 балами; правильність 3, 1 балами.
Варіант 1
На педагогічну раду зібрались 40 суворих вчительок. 0,5 від усіх вчительок почали по черзі лаяти одного дуже сумного шестикласника . Кожна четверта з решти намагалася підтримати бідолашного учня. А всі інші просто сиділи мовчки. Скільки суворих вчительок не знайшли слів ні для лайки ні для підтримки ?
Відповідь: 15
Варіант 2
Наш друг Микитка їсть гидку макаронину довжиною 60 км. В перший день він з'їв п’яту частину всієї макаронини, в другий - четверту частину всієї макаронини. Скільки кілометрів гидкої макаронини з’їв Микитка за два дні ?
Відповідь: 27
Після підведення загальних підсумків журі визначає переможців естафети. Переможці нагороджуються солодкими та математичними призами.
КОНКУРС
|
КОМАНДА 10 КЛАСІВ |
КОМАНДА 11 КЛАСІВ |
||
|
МАТЕМАТИКА 3 АБО 1 БАЛ |
ФИЗКУЛЬТУРА 2 АБО 1 БАЛ |
МАТЕМАТИКА 3 АБО 1 БАЛ |
ФИЗКУЛЬТУРА 2 АБО 1 БАЛ |
1)КОНКУРС КАПІТАНІВ
|
|
|
|
|
2)КОНКУРС ” РУКИ – НОГИ ” |
|
|
|
|
3)ЗІПСОВАНИЙ ТЕЛЕФОН
|
|
|
|
|
4)КЕНГУРУ
|
|
|
|
|
5)НАЙКРАЩІ ПОДРУЖКИ
|
________ |
|
__________ |
|
6)МОЗАЇКА
|
|
|
|
|
СУМА БАЛІВ ЗА НОМІНАЦІЇ |
|
|
|
|
ЗАГАЛЬНА СУМА БАЛІВ |
|
|